Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Geert Molenberghs, net als MVR en Erika Vlieghe niet geliefd hier..
Net als elke viroloog want men denk dat de boodschapper de ziekte verspreidt via tv en de pers..
Molenberghs zegt dus dat het nu rap kan gaan.
Mijn gevoel zegt dat het rap zal (!) gaan.
Wat we er tegen zouden moeten doen en wanneer we moeten ingrijpen weet ik ook niet echt.
Mijn idee weer : nu een lockdown is overdreven maar we doen weer niets. En dat is te weinig.
https://www.nieuws365.be/news/28230
Deze zou ik een boete geven van 5000 euro elk, als de wet het toelaat. En daar moet toch voor gezorgd kunnen worden...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210709_97801560
Net als elke viroloog want men denk dat de boodschapper de ziekte verspreidt via tv en de pers..
Molenberghs zegt dus dat het nu rap kan gaan.
Mijn gevoel zegt dat het rap zal (!) gaan.
Wat we er tegen zouden moeten doen en wanneer we moeten ingrijpen weet ik ook niet echt.
Mijn idee weer : nu een lockdown is overdreven maar we doen weer niets. En dat is te weinig.
https://www.nieuws365.be/news/28230
Deze zou ik een boete geven van 5000 euro elk, als de wet het toelaat. En daar moet toch voor gezorgd kunnen worden...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210709_97801560
Men spreekt wel eens over het slimme virus, slimme Nederlanders ( sluiting horeca ) en domme belgen
Corona is een reaktie van de natuur, om te vermijden dat er op bepaalde plaatsen een overbevolking zou ontstaan
Corona is een reaktie van de natuur, om te vermijden dat er op bepaalde plaatsen een overbevolking zou ontstaan
Samen met de vaccinatiegraad zijn we inderdaad geleidelijk uit die kramp geschoten maar ik heb zo de indruk dat de kramp terug aan het opkomen is (bv. in de krant deze morgen de titel : Willen we een vrije zomer betalen met een lockdown in de winter ? (Hans Kluge, WHO) ...
Er zijn twee zaken aan de gang : de stijging van de besmettingscijfers (of het % besmettingen binnen de testing stijgt is blijkbaar nog onduidelijk) en opnieuw een stijging van hospitalisaties.
De besmettingscijfers stijgen omdat er meer getest wordt (wegens verplicht om op reis te vertrekken), mensen die anders zonder symptomen niet gingen getest worden tellen nu plots wel mee omdat ze op reis wilden en natuurlijk ook voor een deel omdat niet-gevaccineerden in bepaalde landen weer op maar mogen plakken ... maar daar zie ik ook geen probleem, 99% wordt er niet ziek van, ze verspreiden het enkel onder leeftijdsgenoten (want mama, papa, meme en pepe zijn gevaccineerd) en helpen aldus om de immuniteit op te drijven.
De stijging bij de hospitalisatie zie ik eerder - ik kan verkeerd zijn - als een opportuniteit van de ziekenhuizen om hun kamers weer voller te krijgen. In de eerste lockdown (en de tweede) was er geen plaats voor "jongeren" (een begrip die opschuift in de tijd : toen er minder ouderen waren waren er plots meer opnames van 50'ers, daarna 40'ers, enzovoorts) om uit te zieken in ziekenhuizen, ze moesten dus in hun eigen zetel thuis liggen ... nu hebben de ziekenhuizen wel weer plaats (de ouderen komen er niet meer terecht omdat ze volledig gevaccineerd zijn), die jongere mensen die vorig jaar in hun zetel gingen liggen laat men nu wel toe in de ziekenhuizen en zo stijgt het % weer (in absolute cijfers niet zozeer).
You must be joking!
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Het streven is niet om volle ziekenhuizen te krijgen maar lege ziekenhuizen. Dat geldt zowel voor jongeren als voor ouderen. Misschien kan het ook een streven zijn om volle kerkhoven te bekomen, kwestie van de werkgelegenheid in de sector te bevorderen.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
(ironie-modus : on)
Sorry, je hebt gelijk, ziekenhuizen/farmabedrijven/zorginstellingen zijn er enkel en alleen voor ons welzijn. Geen enkele dokter, WZC-directeur, farma-CEO denkt ook maar enig moment aan het financiële deel.
(/ironie-modus : off)
Te gek om los te lopen, wat die zegt komt er op neer dat de vaccins niet gaan werken. Tegen het eind van de zomer zou zowat heel Europa rond moeten zijn met hun vaccinatie programma, als er dan nog lockdowns nodig zijn om ziekenhuizen te ontlasten, waarom zijn we dan eigenlijk aan het vaccineren? Zulke pipo's zouden beter eens nadenken voor ze zoiets zeggen, met dergelijke doemberichten haal je het nut van vaccinatie onderuit. Zelfs als het deze zomer totaal uit de hand loopt, dan is de piek ergens in september en al lang weer voorbij tegen de winter.geebee schreef: ↑10 juli 2021, 09:51 Samen met de vaccinatiegraad zijn we inderdaad geleidelijk uit die kramp geschoten maar ik heb zo de indruk dat de kramp terug aan het opkomen is (bv. in de krant deze morgen de titel : Willen we een vrije zomer betalen met een lockdown in de winter ? (Hans Kluge, WHO) ...
Positiviteitsratio is ligt gestegen van ongeveer 1% naar 1,3%. Maar daar kun je door de toevloed van testen niet veel uit opmaken. Wellicht een onderschatting omdat nu veel meer mensen zonder symptomen getest worden, de ratio zal een stuk hoger zijn wanneer je enkel naar de testen kijkt die niks met de verplichte reis test te maken hebben.
Geloof ik niks van, zonder reden ga je niet doorverwezen worden naar een ziekenhuis. Kan zijn dat ze je een paar dagen langer laten liggen omdat er plaats is, al is het voor de zorgsector ook zomer verlof en hebben ze nog een achterstand in reguliere zorg. De opname cijfers moeten IMO niet in vraag gesteld worden.
Eerst feesten als de beesten, daarna mag de gemeenschap het oplossen en voor de onkost opdraaien.
Het grote ikke gevoel vandaag de dag.
Of is het normaal, besmet, rap de vlieger op, de anderen raken ook besmet mijn zorg niet.
En dan gewoon de kop in het zand steken, de anderen hebben ongelijk ikke alleen heb gelijk, die onrustzaaiers.
Estate Guru believer.
-
- Verbannen Gebruiker
Je moet niet altijd zo overreageren en in een kramp schieten omdat iemand anders er een iets andere mening op na houdt dan jij.geebee schreef: ↑10 juli 2021, 00:47Sluit je dan voor eeuwig en altijd op in een voor alles en iedereen afgesloten ruimte ... en dan nog kan je de pech hebben dat die Uber Eats-gast net zwaar heeft gehoest op je Chicken tikka masala die je online had besteld.
Als we mogen geloven (en dat moeten we toch neem ik aan ?) dat de vaccins ons een zekere of grote mate van bescherming zullen geven tegen zware ziekte en/of hospitalisatie dan wordt het toch stilaan tijd om uit de kramp te schieten zeker ... of wanneer vind jij dat we de krampachtigheid mogen laten schieten ? En niet enkel spreken uit je eigen perspectief maar maatschappelijk ... wanneer ? En wat met andere besmettelijke virussen ... gaan we voortaan ook jaarlijks de dagelijkse griepcijfers/hospitalisaties/doden als eerste punt in het journaal brengen ?
Door tot in het belachelijke over te reageren worden je tegenargumenten niet waardevoller. Ik weet dat dit binnen een bepaalde strekking op dit forum een normale strategie is maar ik had je tot hier toe niet daartoe gerekend.
Ik heb me niet voor eeuwig en altijd (van een overdrijving gesproken) afgesloten etc,...
Integendeel, ik denk dat ik dagelijks meer mensen vanop korte afstand ontmoet dan jij en dit in een gesloten slecht geventileerde ruimte (bis).
Het is niet omdat je het nut van voorzichtigheid en het naleven van maatregelen, wanneer de omstandigheden het vereisen, verdedig dat je er het andere uiterste van moet maken. Dat siert je niet en je bent wel intelligenter dan dat.
Wat die hoestende Uber Eats-gast met een Chicken tikka masala in je argumentatie te zoeken heeft is mij eveneens een raadsel. Je moet je voorkeuren niet extrapoleren op de mijne. Of het zou weer een sarcastische, grappige, ironische opmerkingen moeten zijn die wat verloren staat in de rest van je tekst en niet ondersteund wordt door emoticons?
Hoe goed de vaccins zullen reageren op iedere volgende variant zullen we in de toekomst wel merken.
Je vergeet blijkbaar wel keer op keer dat we nog niet het niveau bereikt hebben van groepsimmuniteit en dat tot op heden niet eens de helft van de Belgische bevolking volledig gevaccineerd is. Laat staan de rest van de EU en de wereld.
Het zal je toch ook niet verbazen dat een virus geen rekening houdt met grenzen noch nationaliteiten?
En als een deel van de mensen dat ook niet meer gaan doen en daarbij alle voorzichtigheid laten varen krijgen je wat je nu iedere dag ziet gebeuren.
Van mij moet je niet in een kramp schieten. Nu niet, in het verleden niet en in de toekomst niet.
Van mij mag je alle maatregelen lossen, strikt naleven of ze toepassen zoals jij dit het beste ziet.
Net zoals iedereen rondom jou dat van mij mag doen.
Je en je omgeving draagt er tenslotte de gevolgen van. Net zoals die reizende grenzeloos feestende jongeren.
Van mij gaan ze hun gang maar. Maar verwacht daarna niet da tik dan empathisch medeleven moet vertonen met de gevolgen van hun gedrag. Het risico was gekend. Misschien niet voor hen maar dan toch zeker voor hun ouders.
Uiteraard pas ik de maatregelen persoonlijk toe vanuit mijn eigen perspectief. Het zou er nog maar moeten aanbreken dat ik dat onder groepsdruk ging doen volgens het perspectief van een ander.
Ik vraag niemand anders mijn perspectief te volgen. Alleen dat ze daarna de eventuele gevolgen van hun gedrag aanvaarden.
Als ik alsnog ziek zou worden van regelmatig mijn handen te ontsmetten, uren achter elkaar een mondmasker te dragen, het verkeerde vaccin genomen te hebben, te langdurig tussen de massa te staan,..... zal ik de gevolgen ook zelf dragen hoor en niet de schuld bij een ander leggen.
Ik begrijp wel nog altijd niet wat jouw probleem is als ik de maatregelen anders opvolg dan jij? Heb je er dan echt last van als iemand anders voorzichtiger is dan jij? Dat moet je dan toch eens goed uitleggen.
Of wil je nu echt dat iedereen en zonder uitzondering jouw visie volgt of zich onderwerpt aan groepsdruk?
In het laatste geval ga je mij toch nooit kunnen overtuigen hoor. Want ik begrijp absoluut niet hoe jij daar persoonlijk last van kan hebben.
Omgekeerd, als door onvoorzichtig gedrag van een deel van de mensen er weer teruggeschroefd moet worden in toegestane vrijheden hebben zij die wel voorzichtig gebleven zijn wel degelijk rechtstreeks last van dat gedrag.
Wat men al dan niet dagelijks op het journaal brengt kan me niet echt boeien. Ten eerste heb ik er geen vat op en als een item me niet interesseert spoel ik gewoon door of gebruik ik het knopje op de afstandsbediening. Moet je ook eens proberen.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
-
- Verbannen Gebruiker
Dat durf ik toch te betwijfelen.
Het is niet omdat een klein deel van de forumgebruikers vindt dat iedereen die hun eigen mening niet volgt en benadrukt geen expert kan zijn, en erger, dat dit voor iedereen opgaat.
Zelf twijfel ik niet aan hun expertise.
Wat nog iets heel anders is dan onfeilbaarheid. Dat zijn, volgens hun eigen gevoel, alleen de SG-experten.
En omdat je, wetende dat in de echte wereld niemand onfeilbaar is en ook domeinexperts voortgaan op voortschrijdend inzicht, iemands expertise aanvaardt moet je ze daarom nog niet liefhebben
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
-
- Verbannen Gebruiker
Dan gaat de natuur toch met iets straffers moeten komen, met 3 miljoen corona doden, voornamelijk oudere niet reproductieve mensen op 10 miljard, gaat corona geen enkele impact hebben op de wereldbevolking.
Is eerste minister drama Queen of gewoon sarcastisch? Geebee de grote drama Queen- sarcasme expert weet het ?Dixit schreef: ↑9 juli 2021, 20:14 Ik heb inderdaad met plezier de persconferentie van de Eerste Minister gevolgd.
Het probleem is namelijk, dat de besmettingen in 1 week zijn verzevenvoudigd.
nog genoeg kwetsbaren niet gevaccineerd. Als het virus zo'n toename vertoont bij de 18 tot 24-jarigen, is de kans groot, dat het virus ook door de generaties heen gaat reizen.
- Horeca om middernacht dicht
- Overal in de horeca moet de 1,5m in acht worden genomen en iedereen moet een vaste plaats hebben. Er is geen uitzondering mogelijk in het kader van Testen voor Toegang.
Ik lees regelmatig dat met de Delta variant er nu meer ziekenhuisopnames zijn maar gaat dit dan ook over dertigers en veertigers en alleen bij mensen die niet gevaccineerd zijn?
Ergens hoorde ik dat nu ook -50 jarigen in het ziekenhuis zouden belanden maar iemand daar bewijs over?
Ergens hoorde ik dat nu ook -50 jarigen in het ziekenhuis zouden belanden maar iemand daar bewijs over?
-
- Verbannen Gebruiker
De mensen die nu nog in het ziekenhuis met Covid-19 symptomen worden opgenomen zijn niet echt ziek.
Ze worden er door de overheid platgespoten en gegijzeld om de inkomsten van die ziekenhuizen op peil te houden.
In samenwerking met de MSM, uiteraard in dienst van dezelfde overheid, wordt dat anders voorgesteld dan het is om de rest van de bevolking te kunnen blijven controleren.
Uiteraard is er een begrensde capaciteit aan de hoeveelheid mensen die de overheid kan blijven gijzelen in de ziekenhuizen. Het is dan ook belangrijk dat diegenen die niet kunnen opgenomen worden massaal en herhaaldelijk gevaccineerd kunnen blijven worden zodat de controle niet verloren gaat. Om dat te bewerkstelligen heeft de overheid een team van niet geschoolden tot experts gebombardeerd om zonder enige wetenschappelijke grond en kennis de massa te overtuigen deze gevaarlijke vaccins toch te laten toedienen. De MSM zal er in haar niet aflatende stroom berichtgeving er voor zorgen dat deze ongeschoolden worden voorgesteld als wetenschappers zodat, op een paar helder denkende anonieme internetexperten na, iedereen er van overtuigd geraakt het enige juiste te doen.
Op bepaalde sites zal je daar bewijs van te over voor vinden.
Heb je problemen om deze sites te vinden kunnen o.a. Criticus, een ingenieur in zelfbouwtheorieën en een doctorandus in de forumwetenschappen je daar ongetwijfeld bij helpen.
Disclaimer: deze tekst is een samentrekking tussen ironie en sarcasme en gebaseerd op uitspraken en woorden die op dit forum o.a geponeerd worden. Het geeft geenszins mijn persoonlijke mening weer.
Ze worden er door de overheid platgespoten en gegijzeld om de inkomsten van die ziekenhuizen op peil te houden.
In samenwerking met de MSM, uiteraard in dienst van dezelfde overheid, wordt dat anders voorgesteld dan het is om de rest van de bevolking te kunnen blijven controleren.
Uiteraard is er een begrensde capaciteit aan de hoeveelheid mensen die de overheid kan blijven gijzelen in de ziekenhuizen. Het is dan ook belangrijk dat diegenen die niet kunnen opgenomen worden massaal en herhaaldelijk gevaccineerd kunnen blijven worden zodat de controle niet verloren gaat. Om dat te bewerkstelligen heeft de overheid een team van niet geschoolden tot experts gebombardeerd om zonder enige wetenschappelijke grond en kennis de massa te overtuigen deze gevaarlijke vaccins toch te laten toedienen. De MSM zal er in haar niet aflatende stroom berichtgeving er voor zorgen dat deze ongeschoolden worden voorgesteld als wetenschappers zodat, op een paar helder denkende anonieme internetexperten na, iedereen er van overtuigd geraakt het enige juiste te doen.
Op bepaalde sites zal je daar bewijs van te over voor vinden.
Heb je problemen om deze sites te vinden kunnen o.a. Criticus, een ingenieur in zelfbouwtheorieën en een doctorandus in de forumwetenschappen je daar ongetwijfeld bij helpen.
Disclaimer: deze tekst is een samentrekking tussen ironie en sarcasme en gebaseerd op uitspraken en woorden die op dit forum o.a geponeerd worden. Het geeft geenszins mijn persoonlijke mening weer.
Laatst gewijzigd door David_DeWa op 10 juli 2021, 13:17, 3 keer totaal gewijzigd.