Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Brussel is even rood als bepaalde regio's in Spanje. En de vaccinatiegraad is ook niet fundamenteel verschillend. Zodus, dan is op reis gaan naar die regio's in Spanje niet gevaarlijker dan naar Brussel gaan.bantsee schreef: ↑27 juli 2021, 10:09Bent u niet overvoorzichtig? De Belgen gaan met veel op reis naar oranje en rode gebieden waar ze veel minder gevaccineerd zijn dan Brussel of Wallonie en u heeft schrik om naar Brussel of Wallonie te gaan. Als u gevaccineerd bent is het risico heel laag.m-peeters schreef: ↑27 juli 2021, 10:02 Ik maak me vooral zorgen over de lichtblauwe regio’s. Ik moet daar regelmatig zijn voor professionele redenen (gelukkig ben ik wel ingeënt).
En zolang de vaccinatiegraad relatief laag blijft in Brussel en Wallonië, zullen de besmettingscijfers (alsook het aantal gehospitaliseerden en doden) daar hoger zijn, hetgeen dan weer negatief reflecteert op België in zijn totaliteit.
Klopt niet, bewering 1 is mijn visie over het virus (de visie dat landsgrenzen geen rol spelen voor het virus, een rood Knokke is even risicovol als een rood Cadzand*), bewering 2 gaat over hoe het viruscijfers, vaccinatiegraden en risico door anderen (bv. andere landen of buitenlandse burgers) wordt ervaren, waarbij wél met landsgrenzen wordt gerekend. Als Brussel slecht scoort, dan lijden alle Belgen daar mogelijk onder. Het klopt weliswaar dat het ECDC met regio's werkt voor de kleurtoekenning (voor België 3 regio's) maar als Brussel een "hellhole" is dan straalt dit af op alle Belgen.bantsee schreef: ↑27 juli 2021, 14:54Bewering 1
Bewering 2: in tegenspraak met 1Wat ik vooral erg vind is dat de inspanningen die in Vlaanderen gebeuren onvoldoende navolging krijgen in Brussel en Wallonië. De groepsimmuniteit op Belgisch niveau wordt zo moeilijker, hoewel mogelijk meer niet-gevaccineerde Brusselaars en Walen antistoffen zullen aanmaken omwille van een besmetting.
Blijkbaar vindt u de grens tussen Vlaanderen en Brussel toch inniger dat met Frankrijk en Nederland. In andere landen hebben ze toch ook regio's met verschillende kleuren. Covid maatregelen voor reizen zijn ook tussen regio's omdat regio's en niet landen een kleur hebben. België staat niet in atlas van virus. In atlas gezondheidszorg ook niet of niet helemaal. U pleit voor defederalisering van belgie. Er zal nog veel water naar zee moeten stromen. Voorbije weken ver van genoeg.
Je overige opmerkingen over federaal België laat ik voor jezelf (al verheugt het me wel dat het ECDC met regio's werkt en niet met landen )
Een "hellhole" op het vlak van vaccinatiegraad in ieder geval.
De eenheid van ons landje komt in ieder geval niet tot uiting in de vaccinatiegraad. Hieronder een tabel met de meest recente gegevens (vers van de pers ):
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik ontken de cijfers niet. Maar waarom is de vaccinatiegraad van Belgie zo belangrijk voor u?
En voor diegenen die menen dat het niet belangrijk is of de inwoners van een stad/regio/land/... al dan niet gevaccineerd zijn (zolang je zelf maar gevaccineerd bent):
HLN: "Coronaopstoot in Brussels woonzorgcentrum: 4 niet-gevaccineerde medewerkers en 5 bewoners besmet met deltavariant.
...
Vier van de bewoners die de deltavariant hadden opgelopen, vertoonden geen symptomen. Een vijfde kampt al langer met ademhalingsproblemen en werd overgebracht naar het ziekenhuis. Zijn toestand zou wel stabiel zijn."
Voor alle duidelijkheid, de 5 bewoners waren wel gevaccineerd.
HLN: "Coronaopstoot in Brussels woonzorgcentrum: 4 niet-gevaccineerde medewerkers en 5 bewoners besmet met deltavariant.
...
Vier van de bewoners die de deltavariant hadden opgelopen, vertoonden geen symptomen. Een vijfde kampt al langer met ademhalingsproblemen en werd overgebracht naar het ziekenhuis. Zijn toestand zou wel stabiel zijn."
U weigert op de vraag te antwoorden: waarom is dat voor u belangrijk? Waarom is dat voor Vlaanderen belangrijk? Hoe straalt dit op de Vlamingen af?m-peeters schreef: ↑27 juli 2021, 16:52 En voor diegenen die menen dat het niet belangrijk is of de inwoners van een stad/regio/land/... al dan niet gevaccineerd zijn (zolang je zelf maar gevaccineerd bent):
...
Misschien moet je mijn reacties ook eens goed LEZEN. Het antwoord staat hierboven al: "bewering 2 gaat over hoe het viruscijfers, vaccinatiegraden en risico door anderen (bv. andere landen of buitenlandse burgers) wordt ervaren, waarbij wél met landsgrenzen wordt gerekend. Als Brussel slecht scoort, dan lijden alle Belgen daar mogelijk onder. Het klopt weliswaar dat het ECDC met regio's werkt voor de kleurtoekenning (voor België 3 regio's) maar als Brussel een "hellhole" is dan straalt dit af op alle Belgen."bantsee schreef: ↑27 juli 2021, 16:57U weigert op de vraag te antwoorden: waarom is dat voor u belangrijk? Waarom is dat voor Vlaanderen belangrijk? Hoe straalt dit op de Vlamingen af?m-peeters schreef: ↑27 juli 2021, 16:52 En voor diegenen die menen dat het niet belangrijk is of de inwoners van een stad/regio/land/... al dan niet gevaccineerd zijn (zolang je zelf maar gevaccineerd bent):
...
Voor pakweg een Spanjaard of een Griek maakt het niet uit of je Vlaming of Brusselaar bent; voor hen zijn we allemaal Belgen. Als Brussel negatief in het nieuws komt (door lage vaccinatiegraad, opstoot van besmettingen ...) dan krijgen alle Belgen een slechte reputatie in het buitenland.
En daarnaast, ben ik als Belg natuurlijk bezorgd om de gezondheid van mijn medeBelgen. O ja, terzake vond ik dit artikel nog in de GVA:
"Donkerrood op coronakaart en 40% van patiënten op intensieve zorg ligt in Brussel: hoe komt dat?
Zowat 40% van alle coronapatiënten op intensieve ligt in een Brussels ziekenhuis. De hoofdstad kleurde vorige week ook rood op de Europese coronakaart door de vele besmettingen, terwijl de andere regio’s oranje bleven. Wat is er aan de hand in de hoofdstad?"
Ik begreep niet dat u in de eerste plaats Belg voelt (u behoort tot de 78% Vlamingen die geen onafhankelijk Vlaanderen willen). Mijn excuses. Denk anderzijds niet dat veel Spanjaard en griek gva lezen maar dit terzijde. Ik begrijp nu uw beweegreden.m-peeters schreef: ↑27 juli 2021, 17:12 Voor pakweg een Spanjaard of een Griek maakt het niet uit of je Vlaming of Brusselaar bent; voor hen zijn we allemaal Belgen. Als Brussel negatief in het nieuws komt (door lage vaccinatiegraad, opstoot van besmettingen ...) dan krijgen alle Belgen een slechte reputatie in het buitenland.
En daarnaast, ben ik als Belg natuurlijk bezorgd om de gezondheid van mijn medeBelgen. O ja, terzake vond ik dit artikel nog in de GVA:
Ik bepaal zelf wel tot welk deel van de Vlamingen ik behoor, daar heb ik jouw hulp (gelukkig) niet voor nodig.bantsee schreef: ↑27 juli 2021, 17:18Ik begreep niet dat u in de eerste plaats Belg voelt (u behoort tot de 78% Vlamingen die geen onafhankelijk Vlaanderen willen). Mijn excuses. Denk anderzijds niet dat veel Spanjaard en griek gva lezen maar dit terzijde. Ik begrijp nu uw beweegreden.m-peeters schreef: ↑27 juli 2021, 17:12 Voor pakweg een Spanjaard of een Griek maakt het niet uit of je Vlaming of Brusselaar bent; voor hen zijn we allemaal Belgen. Als Brussel negatief in het nieuws komt (door lage vaccinatiegraad, opstoot van besmettingen ...) dan krijgen alle Belgen een slechte reputatie in het buitenland.
Voor zover je het niet wist: Vlamingen zijn ook Belgen (al vergeten sommigen dat wel eens ).
Maar goed, excuses aanvaard
-
- Sr. Member
- Contacteer:
In Brussel is men globaal minder gevaccineerd dan in Vlaanderen, dat mag toch gezegd worden ?
De realiteit is dat er in Vlaanderen zeer weinig Covidopnames zijn momenteel, en van de 84 opnames op IZ lag er dit weekend 40% in Brussel. Of met andere woorden, we maken ons druk over dagelijks 1500 besmettingen, wat ons een code rood oplevert, maar eigenlijk liggen er nauwelijks Covidpatienten op IZ in Vlaanderen.
Nogmaals, we moeten afstappen van die focus op besmettingscijfers, en ziekenhuisopnames als parameter nemen.
Had Pukkelpop met enkel een test de dag voordien een stijging van het aantal coronagevallen gegeven ? Misschien wel, maar de leeftijd van het Pukkelpoppubliek is dusdanig dat dit nauwelijks effect zou gehad hebben op het aantal ziekenhuisopnames.
De realiteit is dat er in Vlaanderen zeer weinig Covidopnames zijn momenteel, en van de 84 opnames op IZ lag er dit weekend 40% in Brussel. Of met andere woorden, we maken ons druk over dagelijks 1500 besmettingen, wat ons een code rood oplevert, maar eigenlijk liggen er nauwelijks Covidpatienten op IZ in Vlaanderen.
Nogmaals, we moeten afstappen van die focus op besmettingscijfers, en ziekenhuisopnames als parameter nemen.
Had Pukkelpop met enkel een test de dag voordien een stijging van het aantal coronagevallen gegeven ? Misschien wel, maar de leeftijd van het Pukkelpoppubliek is dusdanig dat dit nauwelijks effect zou gehad hebben op het aantal ziekenhuisopnames.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Niemand heeft het hierover gehad. Als u wilt reageren leest u dan eerst de berichten. Het ging niet over de cijfers het ging waarom de cijfers in Brussel belangrijk zijn voor Vlamingen. Dat is ondertussen uitgeklaard.Charlesvdw schreef: ↑27 juli 2021, 17:36 In Brussel is men globaal minder gevaccineerd dan in Vlaanderen, dat mag toch gezegd worden ?
U bent dus blijkbaar ook een van de 78% Vlamingen due geen onafhankelijk Vlaanderen willen.
Van de 84 IZ-'ers liggen er dan zo'n 34 in Brussel. Schieten er 50 over. Om te verdelen over Vlaanderen, Wallonië en het Duits gewest.
1 dode gemiddeld per dag, dus pakweg 1 per 3 dagen in Vlaanderen.
Met een vaccinatie 90% bij de hoogste leeftijdscategorieën en 80% bij de "middenleeftijd" mag er wat mij betreft op 1 september toch nagenoeg alles weer worden toegelaten. Met een coronapas die toelaat op café, restaurant cinema, openbaar vervoer, luchthaven ed te gaan. Niet gevaccineerden moet men dat maar verbieden. Zelfs niet met tijdelijke testbewijzen, is dan weg gesmeten geld.
1 dode gemiddeld per dag, dus pakweg 1 per 3 dagen in Vlaanderen.
Met een vaccinatie 90% bij de hoogste leeftijdscategorieën en 80% bij de "middenleeftijd" mag er wat mij betreft op 1 september toch nagenoeg alles weer worden toegelaten. Met een coronapas die toelaat op café, restaurant cinema, openbaar vervoer, luchthaven ed te gaan. Niet gevaccineerden moet men dat maar verbieden. Zelfs niet met tijdelijke testbewijzen, is dan weg gesmeten geld.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior