Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Er zijn er die beweren dat niet-gevaccineerden gevaarlijk zouden zijn voor gevaccineerden...
Het omgekeerde lijkt waar, aangezien gevaccineerden het virus kunnen verspreiden, en zo dus de niet-gevaccineerden kunnen besmetten
Gezien de wel zeer hoge vaccinatiegraad in Vlaanderen én de relatief lage ziekhuisopnames (en het hele lage aantal overlijdens) lijkt het me stilaan tijd om de maatregelen op te heffen. Helaas lees ik dat men hier ook stilaan naar een 'pasjessamanleving' wil gaan (zie Conner Rouseau zijn uitspraken). Allemaal grotesk gezien de beperkte risico's
Het omgekeerde lijkt waar, aangezien gevaccineerden het virus kunnen verspreiden, en zo dus de niet-gevaccineerden kunnen besmetten
Gezien de wel zeer hoge vaccinatiegraad in Vlaanderen én de relatief lage ziekhuisopnames (en het hele lage aantal overlijdens) lijkt het me stilaan tijd om de maatregelen op te heffen. Helaas lees ik dat men hier ook stilaan naar een 'pasjessamanleving' wil gaan (zie Conner Rouseau zijn uitspraken). Allemaal grotesk gezien de beperkte risico's
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
m-peeters schreef: ↑30 juli 2021, 15:50 Enerzijds best grappig, anderzijds verontrustend dat sommigen nog steeds de tactieken van antivaxxers en complottheoriedenkers zomaar blindelings toepassen (desinformatie, verbanden zoeken die er niet zijn …).
Ik hoop maar dat Dean dit enkel als een grap ziet en deze desinformatie niet te serieus neemt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Even ter herinnering. (hier)
Fearmonger met wat last van dyscalculie:
haelewyn schreef: ↑21 maart 2020, 22:31 Nog geen uitvoerige studies hierover. Ik lees dat het virus op sommige oppervlakken weken kan overleven mits het in ideale omstandigheden (temperatuur en luchtvochtigheid) gebeurt.
Bij >50 graden sterft het virus, heb ik gelezen. Mijn sleutels gooi in regelmatig in een waterbadje van 60 graden bijgevolg. Of zelfs kokend water.
In de diepvries kan het virus volgens hetzelfde artikel overleven..
Zelf laat ik dingen ook dagen liggen. Zelfs de brieven die de postbode brengt.
Ik heb mijn handen nog nooit zo vaak gewassen en ontsmet. Ze zijn droog en ik krijg kloofjes.
Ik heb één keer elk pakje van de winkel gereinigd met een allesreiniger.. Geen zin meer om dat nog eens te doen.
Ik maak nu gebruik van 2 frigo's. Alles wat ik koop dat in de frigo moet gaat eerst in de quarantainefrigo voor een paar dagen. Daarna verhuist het naar de standaard frigo.
Alles wat non food is wordt ergens geplaatst en x dagen niet meer aangeraakt. Handen wassen na binnen afzetten en niets meer aanraken OF gewoon in de koffer laten zitten.
Ik loop rond met een klein flesje met alcohol (ontsmettingsalcohol + beetje aangelengd met jenever om minimum 70 graden te hebben) waarmee ik na ieder winkelbezoek of deurkruk die ik aanraak mijn handen ontsmet;
Thuis gebruik ik warm water en zeep.
In de deur van mijn auto staat een fles alcogel met pompje.
Ik denk soms ook dat ik overdrijf maar ... waar ligt de grens. Ik zie ze niet echt liggen op dit moment.
Vrijheidsminnende realist:
GreenDean schreef: ↑22 maart 2020, 07:02 De paranoia slaat duidelijk toe, en dat voor een virus waarvan de meesten van ons niet eens gaan weten dat we het opgelopen hebben. Misschien (en dat lijkt mij waarschijnlijk) zijn de meesten van ons al in contact geweest met dat virus, maar het blijft nog steeds verdacht stil rond de besmettelijkheid.
Hygiëne is belangrijk, maar overdrijven is uit den boze. Getuige zijn een aantal auto-immuunziektes als gevolg van in een te steriele omgeving te leven. Hoe zot kan je een mens krijgen? Je kan gewoon veilig en normaal over een voetpad lopen, of je kan je voet bij iedere stap perfect in het midden van een tegel plaatsen en de voegen vermijden. Een persoonlijke keuze denk ik die ieder maar voor zichzelf maakt.
Nog een prentje speciaal voor Haelewyn.
Voor te lachen, hè man. Je moet jezelf niet zo serieus nemen, kerel, slecht voor de bloedvaten e.d.m.
Toen wisten we niet precies wat er gaande was, wie nu nog niet in wil zien wat er gespeeld wordt moet die blindoek af doen. Deze dus.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Niet gevaccineerden zijn een gevaar voor onze vrijheid en de economie, als zij besmet worden, is er een 25 keer grotere kans dat ze in het ziekenhuis terecht komen, ziekenhuizen vol covid gevallen is maatschappij op slot. Gevaccineerden kunnen inderdaad nog besmet worden met de delta variant van het virus en het verder verspreiden, al is dat maar voor 1 op 3 van de gevaccineerden het geval. de bescherming tegen ziekte is 8 keer beter en tegen ziekenhuis opname of sterfte zelfs 25 keer beter tegen over niet gevaccineerden. (bron recent CDC rapport mRNA vaccins versus Delta variant)
We gaan een vaccinatiegraad van rond de 80% moeten bereiken en ca 35% natuurlijk opgebouwde immuniteit nodig hebben om de kans op een doorbraak van de delta variant lager dan 1/2 te houden (zonder maatregelen), In Vlaanderen gaat dat waarschijnlijk wel lukken maar in bepaalde regio's in het land zitten we daar nog ver van. De kans op een doorbraak in die regio's met een ziekenhuis overrompeling blijft te groot om alles te lossen. In de VS gaan ze met hun onvoldoende vaccinatie graad ook weer strengere maatregelen moeten nemen (het CDC raad een algemene mondmasker verplichting aan) Onderstaande afbeelding toont ook mooi het verschil tussen 5 en 35% natuurlijk immuniteit.Adhemar schreef: ↑31 juli 2021, 09:23 Gezien de wel zeer hoge vaccinatiegraad in Vlaanderen én de relatief lage ziekhuisopnames (en het hele lage aantal overlijdens) lijkt het me stilaan tijd om de maatregelen op te heffen. Helaas lees ik dat men hier ook stilaan naar een 'pasjessamanleving' wil gaan (zie Conner Rouseau zijn uitspraken). Allemaal grotesk gezien de beperkte risico's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ok bedankt voor de duidelijke uitleg.vortex schreef: ↑31 juli 2021, 10:48 De kans op een doorbraak in die regio's met een ziekenhuis overrompeling blijft te groot om alles te lossen. In de VS gaan ze met hun onvoldoende vaccinatie graad ook weer strengere maatregelen moeten nemen (het CDC raad een algemene mondmasker verplichting aan) Onderstaande afbeelding toont ook mooi het verschil tussen 5 en 35% natuurlijk immuniteit.
Schermafdruk van 2021-07-31 10-29-43.png
Bepaalde maatregelen zoals mondmaskerplicht in afgesloten ruimtes of openbaar vervoer vind ik persoonlijk geen probleem.
Alle maatregelen lossen is idd te vroeg en zou onverstandig zijn. Maar het invoeren van de Covid Safe Pass (waar ik voor vrees) lijkt me overdreven gezien de huidige situatie.
In plaats van zo'n Safe Pass lijkt het me beter om een bewijs van negatieve test te vragen bij evenementen
"In Vlaanderen gaat dat waarschijnlijk wel lukken maar in bepaalde regio's in het land zitten we daar nog ver van. De kans op een doorbraak in die regio's met een ziekenhuis overrompeling blijft te groot om alles te lossen. "
Of hoe een andere regio, VL mee gijzelt.
Of hoe een andere regio, VL mee gijzelt.
-
- Verbannen Gebruiker
Als je nu nog sprak van 'mijn' vrijheid tot daar aan toe of ben je de spreekbuis van een belangenvereniging?
Eigenlijk schrijf je gewoon dat de vrijheid zoals jij ze wil beleven hoger staat dan de vrijheid zoals een ander ze ziet.
Ik heb me overigens de afgelopen twee jaar door geen enkele maatregel beroofd gevoeld van mijn vrijheid. Net zo min als personen die er, om welke reden dan ook, voor kiezen om niet gevaccineerd te worden.
Iedereen zou vrij moeten zijn zich wel of niet te laten vaccineren. Zolang je daar in de publieke ruimte de gevolgen van wil dragen is er niets aan de hand.
De economie is trouwens, spijtig genoeg, ook al aan een opwaartse beweging bezig.
-
- Verbannen Gebruiker
Welke regio gijzelt jou dan?
Ik voel me nog altijd door niemand gegijzeld. Laat staan dat heel Vlaanderen dat gevoel met je deelt. Dacht niet dat jij was aangesteld als de woordvoerder voor heel Vlaanderen, noch dat je daartoe verkozen bent? Wanneer ik het op dat vlak verkeerd voor heb mag je dat altijd uitklaren.
Als je nog steeds van alles een communautaire kwestie wenst te maken, dat is een redelijk achterhaalde en vooral doorzichtige strategie.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat kan je alleen toepassen bij kleinschalige evenementen.
Er is al herhaaldelijk, zelfs na testevenementen, aangetoond dat dit geen sluitende strategie is.
ps. Denk dat na de recente uitspraken van hoogleraar Johan Neyts deze ook mag toegevoegd worden aan de lijst, toch volgens een deel van de onfeilbare SG-raad, van onbekwame virologen. Hij zegt nl. hardop zaken die niet in de kraam van de raad passen.
LOL, alsof jouw 'ik' situatie wel maat staat voor de samenleving. Met onze vrijheid bedoel ik wel degelijk de overgrote meerderheid van de bevolking of denk je nu echt dat er een meerderheid is die het fijn vindt om met corona maatregelen en beperkingen te leven? Omdat jij daar persoonlijk geen probleem mee hebt en isolement zelfs verkiest boven sociale contacten, geldt dat niet voor de rest van de bevolking. Trouwens waar lees je dat ik tegen de vrijheid van vaccinatie ben? Ben nooit voorstander geweest van algemeen verplichte vaccinatie, ik zeg wel duidelijk dat wie zich niet wil laten vaccineren en er dus voor kiest om 25 keer meer ziekenhuis bedden te bezetten, de gelegenheden die een groter risico op besmetting geven ontzegt mogen worden. Liever de minderheid die het probleem in stand houdt van besmetting isoleren dan de meerderheid weer contact beperkingen opleggen. De vrije keuze om geen vaccin te nemen heeft niet alleen consequenties voor het individu zelf maar ook voor de rest van de samenleving.David_DeWa schreef: ↑31 juli 2021, 12:10Als je nu nog sprak van 'mijn' vrijheid tot daar aan toe of ben je de spreekbuis van een belangenvereniging?
Eigenlijk schrijf je gewoon dat de vrijheid zoals jij ze wil beleven hoger staat dan de vrijheid zoals een ander ze ziet.
Ik heb me overigens de afgelopen twee jaar door geen enkele maatregel beroofd gevoeld van mijn vrijheid. Net zo min als personen die er, om welke reden dan ook, voor kiezen om niet gevaccineerd te worden.
Iedereen zou vrij moeten zijn zich wel of niet te laten vaccineren. Zolang je daar in de publieke ruimte de gevolgen van wil dragen is er niets aan de hand.
De economie is trouwens, spijtig genoeg, ook al aan een opwaartse beweging bezig.
-
- Verbannen Gebruiker
Helemaal niet en daar ben ik me volkomen van bewust.
Ik verlang dan ook van niemand dat ze moeten leven zoals mezelf noch verlang ik doorgaans dat een ander zijn of een stuk van zijn persoonlijke vrijheid moet opgeven om meer persoonlijke vrijheid te bekomen.
Als ik het goed begrepen heb wil jij juist dat vanuit jouw 'ik-situatie' dat anderen zich maar naar jouw gegeven maat moeten aanpassen.
Dat is een heel ander uitgangspunt. Ze kunnen zelfs niet verder van elkaar liggen.
Waar je dat zelf gekozen isolement vandaan blijft halen is me ook een raadsel. Of je moest bewust een niet bestaande situatie verkeerd voorstellen om jouw uitgangspunt te kunnen rechtvaardigen.
Geen enkele huidige maatregel legt een zelf gekozen isolement op. Ik doe dan ook alles behalve dat laatste. Dat is gewoon wat jij er graag van maakt, maar geen realiteit.
Dat is niet zo. Dat hangt er gewoon van af hoe dat individu zich in de publieke ruimte gedraagt. En dat geldt zowel voor gevaccineerden als niet gevaccineerden.De vrije keuze om geen vaccin te nemen heeft niet alleen consequenties voor het individu zelf maar ook voor de rest van de samenleving.
Dan zijn we het daar al over eens.Ben nooit voorstander geweest van algemeen verplichte vaccinatie
Een negatieve test heeft te weinig waarde, ze is slechts heel kort geldig en niks garandeert dat men in tussentijd niet besmet(telijk) wordt. We moeten aanvaarden dat besmet worden niet meer te vermijden is, zelfs wie gevaccineerd is loopt nog kans op een besmetting. Daarom is een safe pass nu een beter instrument, wie zo een pas heeft, heeft antistoffen en loopt 25 keer minder kans op ernstige ziekte. Het is dus niet zo erg dat mensen met antistoffen een besmetting oplopen. Ben er wel voorstander van dat niet enkel vaccinatie en bewezen covid herstel recht geven op een safe pass, ook wie met een serologische test kan aantonen dat hij antistoffen heeft (en dus covid heeft doorgemaakt) moet zo een pas krijgen. En wat mij betreft mag zo een positieve serologische test gelijk gesteld worden aan gevaccineerd zijn, het effect op bescherming tegen ernstige ziekte is immers vergelijkbaar.
Dan zul jij dat niet goed begrepen hebben héDavid_DeWa schreef: ↑31 juli 2021, 13:00 Als ik het goed begrepen heb wil jij juist dat vanuit jouw 'ik-situatie' dat anderen zich maar naar jouw gegeven maat moeten aanpassen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Uh... nieuwe-federale-regering-t27349-3735.html#p518365David_DeWa schreef: ↑31 juli 2021, 13:00Dat is niet zo. Dat hangt er gewoon van af hoe dat individu zich in de publieke ruimte gedraagt. En dat geldt zowel voor gevaccineerden als niet gevaccineerden.De vrije keuze om geen vaccin te nemen heeft niet alleen consequenties voor het individu zelf maar ook voor de rest van de samenleving.
-
- Verbannen Gebruiker