Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Toen er veel te veel Vlamingen in de ziekenhuizen lagen met covid hebben Nederland en Duitsland er opgenomen. Nooit gehoord dat Nederland en Duitsland "gegijzeld" werden door de Vlamingen.Predah schreef: ↑31 juli 2021, 11:29 "In Vlaanderen gaat dat waarschijnlijk wel lukken maar in bepaalde regio's in het land zitten we daar nog ver van. De kans op een doorbraak in die regio's met een ziekenhuis overrompeling blijft te groot om alles te lossen. "
Of hoe een andere regio, VL mee gijzelt.
En nu er een zo goed als onbestaande kans is dat Brussel of Wallonie een tekort aan bedden zal hebben spreken de Vlamingen over "gijzelingen". Moeten we denken dat er een angstbeeld is dat een Brusselaar in een Vlaams bed zou liggen wegens tekort in Brussel?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat "gijzelen" gaat volgens mij niet over ziekenhuisopnames van mensen uit andere regio's, het gaat over maatregelen die over heel België gelden omdat de cijfers van België wel/niet goed zijn.bantsee schreef: ↑31 juli 2021, 14:22Toen er veel te veel Vlamingen in de ziekenhuizen lagen met covid hebben Nederland en Duitsland er opgenomen. Nooit gehoord dat Nederland en Duitsland "gegijzeld" werden door de Vlamingen.Predah schreef: ↑31 juli 2021, 11:29 "In Vlaanderen gaat dat waarschijnlijk wel lukken maar in bepaalde regio's in het land zitten we daar nog ver van. De kans op een doorbraak in die regio's met een ziekenhuis overrompeling blijft te groot om alles te lossen. "
En nu er een zo goed als onbestaande kans is dat Brussel of Wallonie een tekort aan bedden zal hebben spreken de Vlamingen over "gijzelingen". Moeten we denken dat er een angstbeeld is dat een Brusselaar in een Vlaams bed zou liggen wegens tekort in Brussel?
Hetzelfde kan je trouwens doortrekken naar onze buurlanden en ook naar de rest van de wereld.
"spreken de Vlamingen" => dat was een post van Predah, gelieve de afuitspraak van één persoon niet te veralgemenen
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 31 juli 2021, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Daar heb je een punt maar in dat geval kan je dus beter Predah laten uitleggen wat hij bedoelt met gijzelen en niet in de plaats van Predah verklaren wat hij vermoedelijk denkt.EarthNvstr1 schreef: ↑31 juli 2021, 14:30 Dat "gijzelen" gaat volgens mij niet over ziekenhuisopnames van mensen uit andere regio's, het gaat over maatregelen die over heel België gelden omdat de cijfers van België wel/niet goed zijn.
Hetzelfde kan je trouwens doortrekken naar onze buurlanden en ook naar de rest van de wereld.
"spreken de Vlamingen" => dat was een post van Predah, gelieve de afspraak van één persoon niet te veralgemenen
To the point: door welke algemeen in België geldende maatregelen, voortkomend uit het gedrag van bewoners van een andere regio, voel jij je dan momenteel gegijzeld?
Waarom zou men in een klein land als België nog eens per regio andere maatregelen opleggen? Welk voordeel zou dat hebben?
Moeten personen die zich verplaatsen van de ene regio naar de andere dan altijd de maatregelen van herkomst blijven volgen
of de maatregelen van bestemming? En wat met verschillen binnen eenzelfde regio?
Houdt het virus rekening met de mentaliteit en de taal van een potentiële drager of maakt het virus dat weinig uit?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik probeer niet te verklaren wat Predah vermoedelijk *denkt*.David_DeWa schreef: ↑31 juli 2021, 14:43 Daar heb je een punt maar in dat geval kan je dus beter Predah laten uitleggen wat hij bedoelt met gijzelen en niet in de plaats van Predah verklaren wat hij vermoedelijk denkt.
(edit: daar heb ik misschien wel mijn idee over, maar dat geef ik hier niet)
Ik geef alleen maar mee hoe ik "gijzelen" interpreteer in de uitspraak van Predah.
Ik kan ook verkeerd zijn, daarom dat ik er "volgens mij" bij zet.
Misschien had bantsee kunnen vragen aan Predah wat die juist bedoelt ?
Maar nee, liever de zaak op de communautaire spits proberen drijven.
Gewoon een beetje redelijkheid aan de dag leggen, is dat echt teveel gevraagd ?
U leest nooit deftig wat anderen schrijven. En u weet zelfs niet wat u zelf schrijft. Onmogelijk met u een discussie te hebben. U hebt al gezegd wat volgens u Predah bedoelde. U alweer vergeten blijkbaar. En Predah is gestart met het communautaire. U alweer vergeten. En nu gaat u dat weer verdraaien omkeren ontkennen misinterpreteren. Onmogelijk met u een zinvolle discussie te hebben.EarthNvstr1 schreef: ↑31 juli 2021, 15:26Ik probeer niet te verklaren wat Predah vermoedelijk *denkt*.David_DeWa schreef: ↑31 juli 2021, 14:43 Daar heb je een punt maar in dat geval kan je dus beter Predah laten uitleggen wat hij bedoelt met gijzelen en niet in de plaats van Predah verklaren wat hij vermoedelijk denkt.
(edit: daar heb ik misschien wel mijn idee over, maar dat geef ik hier niet)
Ik geef alleen maar mee hoe ik "gijzelen" interpreteer in de uitspraak van Predah.
Ik kan ook verkeerd zijn, daarom dat ik er "volgens mij" bij zet.
Misschien had bantsee kunnen vragen aan Predah wat die juist bedoelt ?
Maar nee, liever de zaak op de communautaire spits proberen drijven.
Gewoon een beetje redelijkheid aan de dag leggen, is dat echt teveel gevraagd ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Probeer misschien zelf eerst eens te lezen én te proberen begrijpen wat er geschreven wordt.
Benoem het dan ook zo en probeer het te counteren als je dat belangrijk vindt, ipv het gewoon op de spits te drijven.
Dat zou je inderdaad zo kunnen zien.
Benoem het dan ook zo en probeer het te counteren als je dat belangrijk vindt, ipv het gewoon op de spits te drijven.
Je moet maar werknemer zijn bij het sportpaleis. Die hebben nog altijd geen vooruitzichten.
Even uw geheugen opfrissen. Op welke manier kan men dit NIET communautair interpreterenEarthNvstr1 schreef: ↑31 juli 2021, 15:58 Probeer misschien zelf eerst eens te lezen én te proberen begrijpen wat er geschreven wordt.
Dat zou je inderdaad zo kunnen zien.
Predah schreef: ↑31 juli 2021, 11:29 "In Vlaanderen gaat dat waarschijnlijk wel lukken maar in bepaalde regio's in het land zitten we daar nog ver van. De kans op een doorbraak in die regio's met een ziekenhuis overrompeling blijft te groot om alles te lossen. "
Uw eigen uitspraak ook even onder uw aandacht brengen. Op welke manier kan men dit NIET begrijpen als dat u uitlegt wat Predah bedoelt.
EarthNvstr1 schreef: ↑31 juli 2021, 14:30 Dat "gijzelen" gaat volgens mij niet over ziekenhuisopnames van mensen uit andere regio's, het gaat over maatregelen die over heel België gelden omdat de cijfers van België wel/niet goed zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Sorry maar dit is realiteit en geen communautaire kwestie. De feiten zijn zoals ze zijn namelijk dat er in bepaalde regio's minder gevaccineerd wordt. Dat kan je ook bv over Spaanse Regio's zeggen of Italiaanse maar dat heeft niks te maken met onze landsindeling.
En zeggen ze Spanje ook dat ze gegijzeld worden door die streken? En in Italië?Timoootjex schreef: ↑31 juli 2021, 17:11 Sorry maar dit is realiteit en geen communautaire kwestie. De feiten zijn zoals ze zijn namelijk dat er in bepaalde regio's minder gevaccineerd wordt. Dat kan je ook bv over Spaanse Regio's zeggen of Italiaanse maar dat heeft niks te maken met onze landsindeling.
Brussel kleurt rood op de Europese kaart. Vlaanderen niet. Waarom dan dat geladen woord van Predah: VL wordt gegijzeld. Vlaanderen kan gerust versoepelen. Brussel niet. In het verleden wilde Vlaanderen ook niet de strengere avondklok van Brussel en Wallonië. Ook andere strengere maatregelen van Brussel en Wallonie werden niet gevolgd. Ze lieten zich ook niet "gijzelen". We zijn een federaal land, met regio's. Met eigen bevoegdheden. Waaronder groot deel van gezondheidszorg. Onder de vaccinatie is regionale materie. Spanje, Italië en Frankrijk zijn GEEN federale landen en daar zijn de regels ook niet overal dezelfde. Belgie is WEL een federale staat en de bewoners in het noorden laten zich op alle vlak gijzelen door de midden en zuidenbewoners. Ziet u, ik denk niet communautair, ik denk geografisch zoals u dat doet. Deze 4 laatste zinnen zijn ironisch.
-
- Verbannen Gebruiker
Ah, het is dus een realiteit dat Vlaanderen zich laat gijzelen door andere regio's?Timoootjex schreef: ↑31 juli 2021, 17:11 Sorry maar dit is realiteit en geen communautaire kwestie. De feiten zijn zoals ze zijn namelijk dat er in bepaalde regio's minder gevaccineerd wordt. Dat kan je ook bv over Spaanse Regio's zeggen of Italiaanse maar dat heeft niks te maken met onze landsindeling.
Want dat was wel degelijk de conclusie van Predah.
De realiteit is dan dat Vlaanderen een prutsregio's is die zich voor het minste door een andere regio laat gijzelen zonder te reageren of dat Predah maar wat uit zijn nek zit te kletsen.
Aan jou om te kiezen wat jouw realiteit is.
Niemand ontkent dat er in bepaalde regio's meer of minder gevaccineerd werd. Er zijn zelfs verschillen in vaccinatiesnelheid tussen verscheidene vaccinatiecentra binnen dezelfde regio al probeert de Vlaamse overheid daar kunstmatig een stokje voor te steken zodat het niet zo opvalt.
Maar dat je daarom gegijzeld bent? Dat is wel degelijk een doorzichtige poging om het afgezaagde riedeltje van tis te schuld van daneren af te draaien.
Benieuwd waar of op wie al die identitaire Vlamingen de schuld op gaan afschuiven als ze zelfstandig worden en zelf verantwoordelijkheid moeten dragen voor alles.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Daar wens ik geen discussie over te voeren. Ik heb je reeds gezegd dat je men dat zo *kan* interpreteren, dat volstaat voor mij.
Waar het mij om gaat is uw reactie daarop.
En waar het mij dan *vooral* om gaat en waarom ik gereageerd heb op uw post, is het stukje aangeduid in bold.bantsee schreef: ↑31 juli 2021, 14:22 Toen er veel te veel Vlamingen in de ziekenhuizen lagen met covid hebben Nederland en Duitsland er opgenomen. Nooit gehoord dat Nederland en Duitsland "gegijzeld" werden door de Vlamingen.
Zie ook de reactie van David_DeWa op de post van Predah... heb je mij daar op zien reageren ?
Omdat er anders zou staan: "Wat Predah bedoelt, is ...."bantsee schreef: ↑31 juli 2021, 16:59 Uw eigen uitspraak ook even onder uw aandacht brengen. Op welke manier kan men dit NIET begrijpen als dat u uitlegt wat Predah bedoelt.
EarthNvstr1 schreef: ↑31 juli 2021, 14:30 Dat "gijzelen" gaat volgens mij niet over ziekenhuisopnames van mensen uit andere regio's, het gaat over maatregelen die over heel België gelden omdat de cijfers van België wel/niet goed zijn.
Predah staat blijkbaar niet alleen in zijn mening …Predah schreef: ↑31 juli 2021, 11:29 "In Vlaanderen gaat dat waarschijnlijk wel lukken maar in bepaalde regio's in het land zitten we daar nog ver van. De kans op een doorbraak in die regio's met een ziekenhuis overrompeling blijft te groot om alles te lossen. "
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Blijkbaar op gevoelige tenen getrapt en mogen in de kroeg sommige zaken niet bij naam worden genoemd. En nee ik ben niet verkozen als spreekbuis voor heel Vlaanderen.David_DeWa schreef: ↑31 juli 2021, 12:14Welke regio gijzelt jou dan?
Ik voel me nog altijd door niemand gegijzeld. Laat staan dat heel Vlaanderen dat gevoel met je deelt. Dacht niet dat jij was aangesteld als de woordvoerder voor heel Vlaanderen, noch dat je daartoe verkozen bent? Wanneer ik het op dat vlak verkeerd voor heb mag je dat altijd uitklaren.
Als je nog steeds van alles een communautaire kwestie wenst te maken, dat is een redelijk achterhaalde en vooral doorzichtige strategie.
Ik bedoel enkel: ik heb medelijden met de werknemers en ondernemers uit oa de evenementensector. Als elke regio dezelfde vaccinatiecijfers kan voorleggen als VL kan iedereen terug de volle 100% aan de slag. Tenzij de vaccinaties een zeepbel zijn, maar daar ga ik niet vanuit.
-
- Verbannen Gebruiker
Je mag schrijven wat je wil. Net zoals ik je om verduidelijking van je algemene stelling mag vragen.
Als jij daaruit dan, in dit geval verkeerdelijk, wenst af te leiden dat iemand op zijn tenen getrapt is omdat hij een vraag stelt en jouw overdrijving die nergens op gebaseerd is in vraag stelt is dat jouw mening. En niemand, ik al zeker niet, zal je verbieden wat dan ook te schrijven en op welke manier dan ook te benoemen. Maar dat werkt natuurlijk wel in twee richtingen.
Dat is dan duidelijk. Maar dat bleek niet uit je eerdere reactie.En nee ik ben niet verkozen als spreekbuis voor heel Vlaanderen.
Bedankt voor de verduidelijking.Ik bedoel enkel: ik heb medelijden met de werknemers en ondernemers uit oa de evenementensector. Als elke regio dezelfde vaccinatiecijfers kan voorleggen als VL kan iedereen terug de volle 100% aan de slag. Tenzij de vaccinaties een zeepbel zijn, maar daar ga ik niet vanuit.
Maar dan had je dat beter in de eerste plaats zo geschreven.
Ik begrijp wel niet wat de vaccinatiegraad in bv. Brussel te maken heeft met een evenement in Poelkapelle of Zichen-Zussen-Bolder?
Wanneer je zo'n medelijden hebt met de werknemers en ondernemers uit de evenementensector kan je dat beter in praktijk brengen en hen daadwerkelijk steunen door evenementen terug bij te wonen.
Sinds de laatste heropening heb ik bv. al verschillende culturele evenementen bijgewoond, met en zonder mondmasker. En toen was de vaccinatiegraad nog lager dan nu, zelfs in Vlaanderen. Op zich geen probleem dus.
Anderzijds ken ik ook ondernemers in de evenementensector welke van de gelegenheid gebruik gemaakt hebben om kun kennis in de praktijk te brengen in de vaccinatiecentra.
Conclusie na je verduidelijking: omdat je medelijden hebt met ondernemers uit de evenementensector wordt heel Vlaanderen niet gegijzeld. En het gaat zelfs niet voor alle ondernemers uit die sector, een klein deel van Vlaanderen, zo slecht. Sommige hebben zich (tijdelijk) gericht op andere activiteiten, sommige zijn reeds actief op kleinere schaal.
Je eerdere uitspraak was dus, laten we beleefd blijven, een klein beetje overdreven.