Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Schouder aan schouder kan het volgens mij ook buiten wel kwaad.
Bv de kerstmarkt op de Groenplaats op een druk moment : Kan geen kwaad want het is buiten ?
Met 10 mensen per vierkante meter is dat toch weer iets anders dan een wandeling in het bos.
Bv de kerstmarkt op de Groenplaats op een druk moment : Kan geen kwaad want het is buiten ?
Met 10 mensen per vierkante meter is dat toch weer iets anders dan een wandeling in het bos.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Het klinkt natuurlijk als een makkelijke oplossing, bouw gewoon extra capaciteit.
Het probleem is echter voldoende geschoold personeel vinden om die extra bedden te verzorgen. Opleiding verpleegkunde is minimaal 3 jaar studeren dus dat is helemaal geen korte termijn oplossing jammer genoeg. Zelfs al zouden we hier de voorbije twee jaar maximaal op ingezet hebben, het zou geen verschil gemaakt hebben.
Het probleem is echter voldoende geschoold personeel vinden om die extra bedden te verzorgen. Opleiding verpleegkunde is minimaal 3 jaar studeren dus dat is helemaal geen korte termijn oplossing jammer genoeg. Zelfs al zouden we hier de voorbije twee jaar maximaal op ingezet hebben, het zou geen verschil gemaakt hebben.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.
Nuja, met 10 mensen per vierkante meter zal men misschien wel met verdiepingen werken, als de kerstboom hoog genoeg is, lijkt me dat niet direct problematisch
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 20 november 2021, 20:26, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.ferguson schreef: ↑20 november 2021, 20:21 Het klinkt natuurlijk als een makkelijke oplossing, bouw gewoon extra capaciteit.
Bovendien zou er daarna ook een oplossing gezocht moeten worden om die overcapaciteit vervolgens terug af te bouwen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ja, ik heb daar een probleem mee.EarthNvstr1 schreef: ↑20 november 2021, 20:16 Misschien naar een veiliger maatschappij ?
Belachelijke vergelijkingen voor de rest.
Er wordt vandaag de dag zoveel "gecontroleerd" ... daar heb je dan geen enkel probleem mee ?
Ja, ik heb er een probleem mee dat ik aan een ventje van 16 jaar mijn ID-kaart en het corona-SAFE
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Onze zogezegde "veilige" maatschappij slaagt er blijkbaar toch niet in om de stoute jongens te pakken ondanks alle "veiligheids"-maatregelen ... maar laat ons bij het onderwerp blijven.
Hoezo belachelijk ? Het komt nu op hetzelfde neer, er is uitsluiting op basis van het al of niet gevaccineerd zijn. Net zoals de Joden toen gediscrimineerd werden op basis van hun afkomst leven we nu ook in een maatschappij waar je op basis van een bepaald element uitgesloten wordt. Er komt een moment in de toekomst dat het schaamrood op ons gezicht zal komen voor dergelijke uitsluitingen.
Laatst gewijzigd door Gebruikersnaam2 op 20 november 2021, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste bantsee/Weverke/amturingas/…Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 november 2021, 20:02
Ik had je tekstje gelezen mr. of mevr.Peeters, het scheelt een aantal honderd bedden op IC mocht iedereen gevaccineerd zijn maar denk je werkelijk dat er dan geen "maatregelen" gingen genomen worden mochten we aan een 100%-vaccinatie zitten ?, ik heb de indruk dat alles goed is om "maatregelen" te nemen.
In plaats van de hele maatschappij plat te leggen hadden ze in die TWEE jaar dat ze er de tijd voor hadden nieuwe IC-bedden voorzien en extra personeel aangeworven ... al het geld dat nu verloren is gegaan aan economische schade en het uitdelen van premies allerhande had men al tien ziekenhuizen kunnen bouwen volgestouwd met IC-bedden en duizenden extra mensen in de zorg tewerkgesteld kunnen hebben ... maar nee, men blijft liever bij het aantal bedden die men had en van zodra er een paar mensen op IC belanden wordt er gepanikeerd.
Het is tijd dat we leren leven met het virus, ja, sommigen zullen ziek worden (en de kans dat ik er bij ben is heel groot gezien mijn medische achtergrond), ja, sommigen zullen er aan sterven (net zoals er dagelijks mensen sterven aan andere zaken) maar er zijn er ook zovelen die zelfs niet eens weten dat ze besmet zijn. Life is a bitch, de ene rookt dagelijks 100 sigaretten en wordt nooit ziek en zijn buur die sport en gezond eet wordt zwaar ziek.
Bedankt om mijn “tekstje” gelezen te hebben. Nergens zeg ik dat er geen maatregelen zouden genomen worden bij 100% vaccinatie. Wat wel zou gebeuren bij volledige vaccinatie is dat onze gezondheidszorg minder zou belast worden (minder ziekenhuisbedden bezet, minder bedden ook op IC, meer plaats voor andere zieken …).
Nogal naïef om te veronderstellen dat we zomaar x aantal ziekenhuizen operationeel zouden kunnen maken op nog geen 2 jaar tijd. Bouwen is 1 ding, ze volledig uitrusten en bemannen is nog een andere zaak. We zitten nu al met een tekort aan verpleegkundigen. Om nog maar te zwijgen over de kostprijs van jouw maffe idee. Trouwens, blijven die ziekenhuizen dan ook bestaan als het virus afneemt. Ontslaan we dan die verpleegkundigen en breken we die extra ziekenhuizen terug af?
Los daarvan, jij richt je op het curatieve, ik op het preventieve. ik vind dat we moeten inzetten op het voorkomen van doodzieke mensen en daarbij helpt de vaccinatie. Niks doen, alles gewoon zijn gang laten gaan en de slachtoffers dan achteraf opnemen in een groot aantal ziekenhuizen vind ik maar een luguber idee. Je kan dan ook meteen het aantal plaatsen op het kerkhof gevoelig uitbreiden.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 20 november 2021, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Denk je werkelijk dat het nog afgebouwd zal moeten worden ? Dit beestje is een blijvertje en zal jaarlijks terugkomen, er zullen de komende jaren nog veel winteractiviteiten mogen/moeten afgelast worden.EarthNvstr1 schreef: ↑20 november 2021, 20:24Inderdaad.ferguson schreef: ↑20 november 2021, 20:21 Het klinkt natuurlijk als een makkelijke oplossing, bouw gewoon extra capaciteit.
Bovendien zou er daarna ook een oplossing gezocht moeten worden om die overcapaciteit vervolgens terug af te bouwen.
Wat die opleidingen betreft heb je uiteraard gelijk maar men kon er al aan gewerkt hebben, een beetje zoals men bv. in het onderwijs ook al meer dan tien jaar weet dat er een tekort aankwam. Laat ons misschien de gepensioneerde verpleegkundigen weer in dienst roepen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
In China zijn er wel in geslaagd om ze in een week te bouwen, er kan ook gewerkt worden met tijdelijke ziekenhuizen, waar kwamen de vaccinatiecentra plots vandaan ?, als men wil dan kan men, heeft weinig met naïviteit te maken maar met daadkracht, iets wat uiteraard totaal ontbreekt in ons landje.m-peeters schreef: ↑20 november 2021, 20:33 Bedankt om mijn “tekstje” gelezen te hebben. Nergens zeg ik dat er geen maatregelen zouden genomen worden bij 100% vaccinatie. Wat wel zou gebeuren bij volledige vaccinatie is dat onze gezondheidszorg minder zou belast worden (minder ziekenhuisbedden bezet, minder bedden ook op IC, meer plaats voor andere zieken …).
Nogal naïef om te veronderstellen dat we zomaar x aantal ziekenhuizen operationeel zouden kunnen maken op nog geen 2 jaar tijd. Bouwen is 1 ding, ze volledig uitrusten en bemannen is nog een andere zaak. We zitten nu al met een tekort aan verpleegkundigen. Om nog maar te zwijgen over de kostprijs van jouw maffe idee. Trouwens, blijven die ziekenhuizen dan ook bestaan als het virus afneemt. Ontslaan we dan die verpleegkundigen en breken we die extra ziekenhuizen terug af?
Los daarvan, jij richt je op het curatieve, ik op het preventieve. ik vind dat we moeten inzetten op het voorkomen van doodzieke mensen en daarbij helpt de vaccinatie. Niks doen, alles gewoon zijn gang laten gaan en de slachtoffers dan achteraf opnemen in een groot aantal ziekenhuizen vind ik maar een luguber idee. Je kan dan ook meteen het aantal plaatsen op het kerkhof gevoelig uitbreiden.
De kostprijs van dit maffe idee - mocht je mijn tekst gelezen hebben - is maar een fractie van wat de hele coronacrisis onze maatschappij al heeft gekost en nog zal kosten.
Preventief ? Heb je ergens gelezen dat ik zeg dat er niks moet gedaan worden - nogmaals ik heb jouw tekst gelezen, lees jij dan ook de mijne. Als we alles willen voorkomen dan moeten we ook inzetten op een volledige rookvrije, alcoholvrije, suikervrije en vetvrije maatschappij ... ook hierdoor zijn er veel doodzieke mensen, laat ons dat misschien ook invoeren ... en ook liefst met pasjes en testen : aan de ingang van een discotheek voortaan een alcoholtest ... wat denk je ? Akkoord ?
En wat betreft die nickname - ik lees hier al lang mee - maar ik moet je teleurstellen, ik ben geen van die nicknames.
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
Het is dan ook nog eens wereldwijd en alle fatsoen wordt gewoon overboord gegooid door diegenen die zich achter Grote Broer scharen. Niet omdat ze overtuigd zijn van hun gelijk, maar omdat ze denken aan de winnende kant van de toekomstige geschiedenis te staan.CarpeNoctem schreef: ↑20 november 2021, 10:58 Hoe de regering de burgers tegen elkaar opzet is toch wel du jamais vu, behalve in de donkerste periodes van de menselijke geschiedenis.
![Afbeelding](https://i.imgur.com/crT17on.jpg)
Dit is in Canada.
Met een artikel erbij.
https://www.newsweek.com/war-memorial-w ... ti-1648863
Geebee?Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 november 2021, 20:43 En wat betreft die nickname - ik lees hier al lang mee - maar ik moet je teleurstellen, ik ben geen van die nicknames.
Wat die complottheorieën betreft. Het is maar hoe diep men de konijnenpijp in wilt. Wie zich wat in geschiedenis verdiept, laten we zeggen de laatste 100 jaar, kan niet naast de linken kijken. Maar die discussie zal ik maar niet beginnen.
Of het de winnende kant van de toekomstige geschiedenis gaat zijn, is verre van zeker. Deze keer zal de strijd niet geïsoleerd kunnen worden, maar zal ze uitgevochten worden in alle steden en alle uithoeken op aarde waar de tweespalt een succes bleek. Een lange en harde guerilla, dus, waar je als almachtige niet zomaar eventjes wat tapijt-bombardementjes of een atoombommetje op los laat. Het zou wel eens kunnen verkeren, kies je kant wijs en je werkgever nog wijzer, want we gaan er allemaal dicht op zitten terwijl de aanstokers ver weg kaviaar slurpen!
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Si vis pacem, para bellum.
Si vis pacem, para bellum.
Sorry Vortex, ik heb me van nickname vergist. Je bent een recentere banneling (maar met eenzelfde schrijfstijl en zienswijze als Weverke).Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 november 2021, 20:43In China zijn er wel in geslaagd om ze in een week te bouwen, er kan ook gewerkt worden met tijdelijke ziekenhuizen, waar kwamen de vaccinatiecentra plots vandaan ?, als men wil dan kan men, heeft weinig met naïviteit te maken maar met daadkracht, iets wat uiteraard totaal ontbreekt in ons landje.m-peeters schreef: ↑20 november 2021, 20:33 Bedankt om mijn “tekstje” gelezen te hebben. Nergens zeg ik dat er geen maatregelen zouden genomen worden bij 100% vaccinatie. Wat wel zou gebeuren bij volledige vaccinatie is dat onze gezondheidszorg minder zou belast worden (minder ziekenhuisbedden bezet, minder bedden ook op IC, meer plaats voor andere zieken …).
De kostprijs van dit maffe idee - mocht je mijn tekst gelezen hebben - is maar een fractie van wat de hele coronacrisis onze maatschappij al heeft gekost en nog zal kosten.
Preventief ? Heb je ergens gelezen dat ik zeg dat er niks moet gedaan worden - nogmaals ik heb jouw tekst gelezen, lees jij dan ook de mijne. Als we alles willen voorkomen dan moeten we ook inzetten op een volledige rookvrije, alcoholvrije, suikervrije en vetvrije maatschappij ... ook hierdoor zijn er veel doodzieke mensen, laat ons dat misschien ook invoeren ... en ook liefst met pasjes en testen : aan de ingang van een discotheek voortaan een alcoholtest ... wat denk je ? Akkoord ?
En wat betreft die nickname - ik lees hier al lang mee - maar ik moet je teleurstellen, ik ben geen van die nicknames.
Een ziekenhuis is nog iets anders dan een tot vaccinatiecentrum omgebouwde sportzaal of cultureel centrum. Of een Chinees pop-up ziekenhuis. Trouwens, vooral het vinden van voldoende gekwalificeerd medisch personeel is hierbij nog het grootste probleem. Gepensioneerden inzetten is een lachertje. Zeggen dat de overheid dit al langer had moeten voorzien en meer opleidingen had moeten voorzien is een dooddoener die ons geen stap verder helpt.
Je maakt er een hele staatszaak van om je coronapas te laten zien. Ik heb er geen enkel probleem mee. Of ik nu mijn coronapas, mijn identiteitskaart of mijn klantenkaart moet laten zien of scannen, mij maakt het niet. De vergelijking met de jodenster is er wat mij betreft ver over.
Het beste middel om dit virus te bestrijden is en blijft vaccinatie, tot spijt van wie het benijdt …Gebruikersnaam2 schreef: ↑20 november 2021, 20:02 Waar gaan we naar toe als het maatschappelijk zo gemakkelijk wordt aanvaard dat we een pasjesmaatschappij worden met groene en rode schermen ... misschien kunnen we de niet-gevaccineerden een jodenster opspelden zo dat we ze gemakkelijk kunnen herkennen en er dan met stenen naar smijten.
Weverke en Vortex als dezelfde poster aanzien, is toch mis geschoten.
Maar ondertussen wordt de tweespalt groter en groter. Alle argumenten, eigenlijk steeds dezelfde die herhaald blijven worden, ten spijt.![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
Maar ondertussen wordt de tweespalt groter en groter. Alle argumenten, eigenlijk steeds dezelfde die herhaald blijven worden, ten spijt.
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
Burgemeester van Gent spreekt al over compensaties. Met een schuldenberg die nu al boven de 500 miljard euro zit spreken onze heren en dames politici nog altijd met veel plezier over het subsidiëren en compenseren van de getroffenen
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
In de kroegen waar ik beroepsmatig al eens moest komen werd ook vaak erg wetenschappelijk gedaan en gesproken maar toch was het niveau van de gesprekken er laag.
Mensen deden zich daar anders en verstandiger voor en zwaaiden met hun armen om hun verhalen kracht bij te zetten.
Er zaten al eens patatten bij die uitermate misnoegd waren in en over het leven in zijn breedste vorm.
Ook eigen aan kroegen.
Hoe goedkoper het bier, hoe lager het niveau...
In deze kroeg is geen bier te koop. Die lijn moeten we dus niet trekken.![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Mensen deden zich daar anders en verstandiger voor en zwaaiden met hun armen om hun verhalen kracht bij te zetten.
Er zaten al eens patatten bij die uitermate misnoegd waren in en over het leven in zijn breedste vorm.
Ook eigen aan kroegen.
Hoe goedkoper het bier, hoe lager het niveau...
In deze kroeg is geen bier te koop. Die lijn moeten we dus niet trekken.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Lap, nog nen dooddoener op zondagochtend. In pubs waar ik regelmatig kom, verdeeld over heel Europa dan nog, zijn de goedkopere pubs zeker niet de plaatsen waar het meeste nonsens verkocht wordt. Ik ga geen reclame maken want personen die zulke onzin verkopen heb ik liever niet naast mij aan de toog. In die kleine kroegen zit een heel trouw cliënteel en je gaat toch niet op café om elke dag dezelfde nonsens, gezaag en geklaag te horen, mijn gedacht. ![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)