Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Een mens zou er weemoedig van worden...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Er is een verschil tussen ergens als toerist komen en ergens wonen …
Naar het schijnt is het ook goed vertoeven in Syrië. Hierboven een foto van het Assadhotel in Tartous aan de Middellandse Zee. Ik begrijp niet goed waarom die Syriërs klagen en het land willen ontvluchten …
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Er is ook een verschil tussen gastvrijheid en politieke vrijheid.
Reagan ? Dat was toch die derderangs acteur?
Dat zeiden ze bij zijn verkiezing ook. “Hoe kan zo iemand een goede president worden?” En het is de beste Amerikaanse president aller tijden geworden.
Ik weet dat dit forum over wat anders gaat dan gezondheidsvragen maar het komt hier toch ruim aan bod.
Ik vraag me af :
Het virus lijkt een blijver. Dat kan je wel zeggen.
Hebben er onder jullie al mensen een actieplan uitgewerkt en zich voorbereid om het virus niet te krijgen ?
Dan moet je jezelf volledig van de rest van de wereld isoleren en bijna niet buiten je voordeur komen.
Boodschappen zal je toch moeten doen, dat kan je niet uitsluiten. Met een virus dat 18 maal besmettelijker is dan het oorspronkelijke uit Wuhan zal je dan toch in de winkel eens tegen de lamp kunnen lopen.
Of bij de apotheker, in de wachtzaal van je dokter.
Als je het dan toch zou krijgen is het misschien beter om zo min mogelijk viruspartikels binnen te krijgen zodat je kans maakt op een meer gunstig ziekteverloop ? Of is dat ijdele hoop ?
Ik vraag me af :
Hebben er onder jullie al mensen een actieplan uitgewerkt en zich voorbereid om het virus niet te krijgen ?
Dan moet je jezelf volledig van de rest van de wereld isoleren en bijna niet buiten je voordeur komen.
Boodschappen zal je toch moeten doen, dat kan je niet uitsluiten. Met een virus dat 18 maal besmettelijker is dan het oorspronkelijke uit Wuhan zal je dan toch in de winkel eens tegen de lamp kunnen lopen.
Of bij de apotheker, in de wachtzaal van je dokter.
Als je het dan toch zou krijgen is het misschien beter om zo min mogelijk viruspartikels binnen te krijgen zodat je kans maakt op een meer gunstig ziekteverloop ? Of is dat ijdele hoop ?
Het is zoals in het verkeer: je kunt een mogelijk ongeval niet uitsluiten maar door voorzichtig te rijden en je aan de regels te houden kun je het risico wel sterk verminderen.
ik ben gestopt met werken ; ga slechts 1 x per week naar de winkel op een rustig moment en bezoek geen horeca.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Mijn actie plan: vaccinatie en verder zo weinig mogelijk isolatie, tenzij opgelegd door de overheid, ideaal zou een besmetting kort na vaccinatie zijn, laag risico en een versterking van het afweersysteem. Wie nog niet gevaccineerd is en ondertussen nog geen contact met het virus heeft gehad is, heeft nog geen afweer opgebouwd terwijl het virus alleen nog maar besmettelijker is geworden. Vroeg of laat gaan die sowieso prijs hebben en de ouderen onder hen maken een vrij grote kans om in het ziekenhuis te belanden.Lelleken schreef: ↑29 november 2021, 08:56 Ik weet dat dit forum over wat anders gaat dan gezondheidsvragen maar het komt hier toch ruim aan bod.
Ik vraag me af :
Dat is eerder ijdele hoop. De ernst van het ziektebeeld wordt vooral bepaald door het eigen afweersysteem, een getraind afweersysteem door vaccinatie of virus contact gaat een volgende besmetting beter doorstaan. Waar de besmetting plaatsvindt maakt ook een verschil, in de longen is altijd ernstiger dan in de bovenste luchtwegen.
"Naar het schijnt is het ook goed vertoeven in Syrië. Hierboven een foto van het Assadhotel in Tartous aan de Middellandse Zee. Ik begrijp niet goed waarom die Syriërs klagen en het land willen ontvluchten"
Syrië was wel tussen 1920-1946 een Franse Anschluss,
https://en.wikipedia.org/wiki/Sykes%E2% ... _Agreement
Your point being .... ?janu schreef: ↑29 november 2021, 11:01 "Naar het schijnt is het ook goed vertoeven in Syrië. Hierboven een foto van het Assadhotel in Tartous aan de Middellandse Zee. Ik begrijp niet goed waarom die Syriërs klagen en het land willen ontvluchten"
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De Standaard maakt zich ook vrolijk over de idiote regeltjes die een constante zijn in deze coronahysterie:
De constante van de coronamaatregelen: rare kronkels
Toch wel dè klassieker:
De constante van de coronamaatregelen: rare kronkels
Toch wel dè klassieker:
Ook nog:De discussie leidt tot de volgende breinbreker van minister Pieter De Crem (CD&V): ‘Het zich niet-bewegend verplaatsen in parken kan het voorwerp uitmaken van een aanmaning en mogelijk een verbalisering.’
Bezoek mag dus via het huis naar de tuin en naar het toilet, maar wel één voor één.
Het Overlegcomité beslist dat in treinen alleen maar de zitplaatsen aan het raam mogen worden ingenomen. Of toch op die treinen die naar een ‘toeristische plek’ rijden, en alleen in de weekends of tijdens schoolvakanties, zoals de paasvakantie die voor de deur staat. En de regel geldt niet voor kinderen jongeren dan twaalf.
Wel is het verboden in verblijven feesten te organiseren met meer dan 15 personen. In uw woonkamer is die limiet er dan weer niet.
De gekke kronkel was volgens theatergezelschappen niet de enige. Een sporttraining kan binnen plaatsvinden, een theaterrepetitie niet. ‘Maar als we de deur openzetten en publiek toelaten bij de repetitie, dan is het een evenement en mag het wel’
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
En dan?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat ik met genoegen vaststel dat het anderhalf jaar kritiekloos volgen door de MSM van zelfs de alleridiootste regeringsbemoeienissen toch hier en daar een barstje begint te vertonen.