Corona-virus.
Re: Corona-virus.
dS slaat zelfs nog een kronkel over. Het quarantaine- en testbeleid. Zo heeft mijn zoon zo waar gratis ende voor niets een ophokplicht van 7 dagen gekregen. Er waren zieken op zijn school. Hele school dicht !
Petit détail: de ophokplicht ging in vanaf afgelopen zondag, dus Sinterklaas is ook netjes om zeep geholpen.
Nu, ik weet 1 ding zeker. Afgelopen zondag (en afgelopen zaterdag) is hij niet blootgesteld geweest aan zieke kindjes op zijn school.
Gelukkig heeft zijn lerares ons zondag gebeld. De dames van het CLB werken immers niet in het weekeinde.
De ophokbrief van het CLB kwam pas maandagmiddag.
Als zij ons niet had verwittigd, dan hadden we toch mooi maandagmorgen staan te wachten op de schoolbus - die dus niet komt.
Nu, aangezien het laatste contact met besmette kindjes afgelopen donderdag of vrijdag is geweest, zou hij voldoende virus hebben aangemaakt om vandaag door een PCR-test te worden opgepikt.
PCR-test positief ? Kindje besmet.
PCR-test negatief ? Kindje gegarandeerd niet besmet. Maar dan hoef je hem ook niet meer op te hokken.
Helaas, helaas... men test niet bij kindjes. Want dat is zielig.
Petit détail: de ophokplicht ging in vanaf afgelopen zondag, dus Sinterklaas is ook netjes om zeep geholpen.
Nu, ik weet 1 ding zeker. Afgelopen zondag (en afgelopen zaterdag) is hij niet blootgesteld geweest aan zieke kindjes op zijn school.
Gelukkig heeft zijn lerares ons zondag gebeld. De dames van het CLB werken immers niet in het weekeinde.
De ophokbrief van het CLB kwam pas maandagmiddag.
Als zij ons niet had verwittigd, dan hadden we toch mooi maandagmorgen staan te wachten op de schoolbus - die dus niet komt.
Nu, aangezien het laatste contact met besmette kindjes afgelopen donderdag of vrijdag is geweest, zou hij voldoende virus hebben aangemaakt om vandaag door een PCR-test te worden opgepikt.
PCR-test positief ? Kindje besmet.
PCR-test negatief ? Kindje gegarandeerd niet besmet. Maar dan hoef je hem ook niet meer op te hokken.
Helaas, helaas... men test niet bij kindjes. Want dat is zielig.
Ben jij ooit in je leven al eens zelf verantwoordelijk geweest voor een project, in de ruime zin van het woord? Zo ja, verliep dan alles perfect zoals gepland en initieel voorzien? Is er onderweg nergens eens iets moeten bijgestuurd worden? Is het nooit voorgevallen dat een bepaalde beslissing naderhand niet de ideale bleek te zijn? Is er nooit iets te optimistisch ingeschat? Of nadelen van een bepaalde beslissing onderschat? Zijn er nooit gevolgen ontstaan van een genomen initiatief die als een verrassing binnenkwamen?CarpeNoctem schreef: ↑30 november 2021, 10:54 Dat ik met genoegen vaststel dat het anderhalf jaar kritiekloos volgen door de MSM van zelfs de alleridiootste regeringsbemoeienissen toch hier en daar een barstje begint te vertonen.
Ik zie die voorbeelden die je geeft als niets meer dan wat ze zijn: bijwerkingen die wanneer je ze geisoleerd bekijkt nogal grappig/absurd overkomen. Maar nog niet half zo absurd als de conclusies die jij daar aan vasthangt ("kritiekloos volgen door de MSM van zelfs de alleridiootste regeringsbemoeienissen" -- whaaaaat?).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jij ziet ze als accidents de parcours, terwijl dit in werkelijkheid de rode draad doorheen heel die hysterie is geweest.
Wel, je zal me ongetwijfeld wel wat voorbeelden kunnen geven waar dit beleid aan de kaak werd gesteld?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Nu zijn ze i.p.v. destijds de man met het hoedje
19 relschoppers aan het zoeken
het verwondert mij dat ze nog geen verklikkerspremie uitloven
19 relschoppers aan het zoeken
het verwondert mij dat ze nog geen verklikkerspremie uitloven
Meer dan 3700 mensen in het ziekenhuis en 44 doden per dag. Leve de vrijheid!
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
44 doden per dag ? Dat is amper 9 meer dan bij de aanslagen op n Brussel in 2016. Ik herinner me nog dat de heer Jambon , toen nog minister in een echte regering ipv burgemeester van grootstad Vlaanderen , toen merkelijk meer krachtdadiger optrad ipv de boel te saboteren.
44 doden per dag ? Dat is amper 9 meer dan bij de aanslagen op n Brussel in 2016. Ik herinner me nog dat de heer Jambon , toen nog minister in een echte regering ipv burgemeester van grootstad Vlaanderen , toen merkelijk krachtdadiger optrad ipv de boel te saboteren.
Die aanslagen zijn 1-malig, het aantal covid-doden is per dag. Als dat aantal constant blijft, sterven er elke week zo'n 300 mensen aan covid.Brembos schreef: ↑3 december 2021, 11:02 44 doden per dag ? Dat is amper 9 meer dan bij de aanslagen op n Brussel in 2016. Ik herinner me nog dat de heer Jambon , toen nog minister in een echte regering ipv burgemeester van grootstad Vlaanderen , toen merkelijk meer krachtdadiger optrad ipv de boel te saboteren.
PS: je hebt duidelijk een of andere fobie tegen Vlaanderen, waarom "grootstad" gebruiken (en niet "gewest" of gewoon Vlaanderen)? Hoe noem je dan Brussel, een "provinciestadje"? Of Wallonië, een "boerengat"?
Ik zie nu eenmaal het nut niet in van 4 of 5 regeringen in een landje dat slechts een voorschot groot is.
Dat is omdat je 2 dingen met mekaar in verband brengt die niets met mekaar te maken hebben. Het oppervlakte van een land is volstrekt irrelevant over hoe je het land best kunt besturen.
Kan best zijn maar de inhoud van je opmerkingen gaat verloren door je sarcasme. En die is steeds gericht op alles wat Vlaams is (gewest, politici, partijen ...).
Trouwens, het zijn er 6, 6 regeringen en ook 6 parlementen.
Ter info, in Vlaanderen hebben we, naast de federale regering, enkel een Vlaamse regering. In de rest van ons franstalig landje hebben we er nog 4: een Brusselse, een Waalse (gewest), een franstalige (gemeenschap) en een duitstalige. Misschien kan je beter daar je pijlen op richten. Men zou al kunnen beginnen met gewesten en gemeenschappen samen te voegen (naar Vlaams model). En de gemeenten (19)/stad/gewest Brussel ook samen te voegen tot 1.
Brussel en de Duitstalige gemeenschap al bij de Franstaligen rekenen is wel een verdeling avant la lettre.
Brussel(s hoofdstedelijk gewest) is een ander gewest en de Duitstalige gemeenschap is geen onderdeel van de Franstalige
Maak voor mijn part van zakdoek België terug één land. Doek bijna alle regionale niveaus op. Splitsing werkt niet. Dat is voldoende aangetoond.
Dan zullen de vlamen en de Walen wat meer ruzie maken maar het maakt niet veel uit : anders twisten ze hier toch maar onderling. Zelfs binnen één partij.
Maar wat had dit ook alweer met Corona te maken ?
Brussel(s hoofdstedelijk gewest) is een ander gewest en de Duitstalige gemeenschap is geen onderdeel van de Franstalige
Maak voor mijn part van zakdoek België terug één land. Doek bijna alle regionale niveaus op. Splitsing werkt niet. Dat is voldoende aangetoond.
Dan zullen de vlamen en de Walen wat meer ruzie maken maar het maakt niet veel uit : anders twisten ze hier toch maar onderling. Zelfs binnen één partij.
Maar wat had dit ook alweer met Corona te maken ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Ik wou het eenvoudig houden. Je kan je afvragen of al die instituten nodig zijn (moet een Duitstalige gemeenschap (9 gemeenten met samen minder dan 80.000 inwoners) een eigen gemeenschap met regering en parlement hebben?
Trouwens, het grondgebied van het Vlaams Gewest en de Vlaamse Gemeenschap komen ook niet overeen. De Vlaamse Gemeenschap is ook bevoegdheid voor Brussel, maar enkel voor gemeenschapsmateries (persoonsgebonden materies zoals onderwijs, zorg ...).
God beware me dat we ooit terugkeren naar een unitaire staat. Been there, done that.Destereir schreef: ↑3 december 2021, 12:13 Maak voor mijn part van zakdoek België terug één land. Doek bijna alle regionale niveaus op. Splitsing werkt niet. Dat is voldoende aangetoond.
In de jaren '70 en '80 meegemaakt: franstalige regeringen met een Vlaamse marionet als premier (toen Eyskens, Martens ...) maar steeds gedomineerd door de franstalige politici (vooral van de PS). Wafelijzerpolitiek (1 euro investeringen in Vlaanderen, bv. de haven van Antwerpen, leidt tot 1 euro in nutteloze investeringen in Wallonië, zoals de scheepslift in Strépy), lasten naar Vlaanderen, lusten naar Wallonië ... ik hoop dat ik dat niet opnieuw moet meemaken.
Klinkt leuk in theorie maar de praktijk is of was anders ...
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 3 december 2021, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
De anti-Vlaamse commentaar van Brembos op het coronabeleid ...
m-peeters schreef: ↑3 december 2021, 11:31Die aanslagen zijn 1-malig, het aantal covid-doden is per dag. Als dat aantal constant blijft, sterven er elke week zo'n 300 mensen aan covid.Brembos schreef: ↑3 december 2021, 11:02 44 doden per dag ? Dat is amper 9 meer dan bij de aanslagen op n Brussel in 2016. Ik herinner me nog dat de heer Jambon , toen nog minister in een echte regering ipv burgemeester van grootstad Vlaanderen , toen merkelijk meer krachtdadiger optrad ipv de boel te saboteren.
PS: je hebt duidelijk een of andere fobie tegen Vlaanderen, waarom "grootstad" gebruiken (en niet "gewest" of gewoon Vlaanderen)? Hoe noem je dan Brussel, een "provinciestadje"? Of Wallonië, een "boerengat"?