Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Eerst dit zeggen:
Voor de rest begrijp ik ook niet wat er nog plezant is aan het eindeloos herhalen van almaar dezelfde argumenten. Iedereen in dit draadje heeft zijn punt al 100 keer gemaakt.
Maar goed, ik heb daar verder geen last van, dus laat het jullie vooral niet tegenhouden
en dan nog in dezelfde zin
Dat vind ik dus grappigGebruikersnaam2 schreef: ↑14 december 2021, 11:40 ...dan speel je het spelletje van de polarisatie goed mee.
Voor de rest begrijp ik ook niet wat er nog plezant is aan het eindeloos herhalen van almaar dezelfde argumenten. Iedereen in dit draadje heeft zijn punt al 100 keer gemaakt.
Maar goed, ik heb daar verder geen last van, dus laat het jullie vooral niet tegenhouden
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Maar omgekeerd toch ook ? We hebben ook al 100 keer gehoord dat de vaccins werken en ons beschermen, als je het moet geloven tegen zowat alle varianten die bestaan en die er in de toekomst nog zullen komen (straf spul moet dat zijn want de griepprik bv. wordt jaarlijks aangepast).TikTak schreef: ↑14 december 2021, 12:16 Je blijft constant op dezelfde nagel kloppen. We hebben het allemaal al 100 keer gehoord.
Hier op het werk zit er ook zo eentje. Elke dag datzelfde gezeik over die vaccins. Dan vraag ik mij eigenlijk af of dat je leven is. De hele dag zagen en klagen over iets wat je toch niet kan veranderen.
Triestig.
Vrees niet : in het echte leven klaag en zaag ik niet en ga ik zelfs niet in discussie met mensen die er een andere mening op na houden, maar als we zelfs op dit "klaag en zaag"-forum al niet meer mogen zagen en klagen tegen elkaar wat is de zin er van ? Sluiten deze boel !
Ik ken nogal wat mensen die covid gehad hebben, (een stuk of 100 in totaal, verdeeld over de golven) zowel via clusteruitbraken op het werk als bij vrienden en familie. Voor de vaccins was het merendeel stuk voor stuk ferm ziek, een paar in het ziekenhuis en twee mensen overleden.
Sedert de vaccinatie waren er veel minder besmettingen en vooral, geen enkele ernstige ziekte, geen enkele ziekenhuisopname en geen enkel overlijden meer.
Ik ben volledig akkoord dat vaccins niet helpen tegen besmetting maar wel tegen ernstige gevolgen en dat is net de bedoeling van vaccinatie, bescherming tegen ernstige ziekte. Zonder vaccin zaten we nu met nog eens tienduizenden doden extra en een veelvoud met long covid.
Ik geloof dus in de vaccins en heb ook mijn booster al gehad en een aangepast vaccin mogen ze er ook inpleuren.
Voor mijn part geloof jij wat je wil maar waarom laat je je vaccineren wanneer je er niet in gelooft? Wees dan consequent en doe het niet.
Sedert de vaccinatie waren er veel minder besmettingen en vooral, geen enkele ernstige ziekte, geen enkele ziekenhuisopname en geen enkel overlijden meer.
Ik ben volledig akkoord dat vaccins niet helpen tegen besmetting maar wel tegen ernstige gevolgen en dat is net de bedoeling van vaccinatie, bescherming tegen ernstige ziekte. Zonder vaccin zaten we nu met nog eens tienduizenden doden extra en een veelvoud met long covid.
Ik geloof dus in de vaccins en heb ook mijn booster al gehad en een aangepast vaccin mogen ze er ook inpleuren.
Voor mijn part geloof jij wat je wil maar waarom laat je je vaccineren wanneer je er niet in gelooft? Wees dan consequent en doe het niet.
Ik ben één van die verzwakte individuen, dus voor mij mag het zo zijn. Alhoewel : veel moeten ze daar niet eens voor doen.verbanneling schreef: ↑14 december 2021, 10:52
Daarnaast is kans groot dat de middeleeuwse manier via selectie en adaptatie op lange termijn een meer resistente bevolking zal opleveren. Maar daar kan in onze moderne maatschappij zelfs niet over gediscussieerd worden, de verzwakte individuen moeten tot het uiterste in leven gehouden worden.
Het voordeel aan economisch niet erg actief meer zijn of thuiswerken is dat je minder genoodzaakt bent om veel fysieke contacten te hebben. Een lockdown voor jezelf organiseren is daardoor ook minder zwaar.
Nagenoeg geen contacten = minder risico.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Na- en doordenkertje
Het is een doordenkertje omdat de paus en het geloof heel veel regeltjes opdringen aan anderen ?
Net zoals onze hele wereld aaneen hangt van moet wel's en mag niet's.
Net zoals onze hele wereld aaneen hangt van moet wel's en mag niet's.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben anti-polarisatieGebruikersnaam2 schreef: ↑14 december 2021, 11:40 Je kan voor alles het woord "anti" kleven dan hoef je niet meer verder te discussiëren.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik ook trouwens maar bepaalde die-hards hier niet, zij hebben gelijk en als je er niet in meegaat ben je een anti-vaxxer. Ik kies vrijwillig voor het vaccin maar ben en was nooit overtuigd dat het ons terug naar de "vrijheid" ging brengen. De die-hards hier willen mensen, die voor welke reden dan ook het vaccin niet willen of kunnen nemen, desnoods met harde hand de spuit in hun schouder drukken - met de naïeve gedachte dat we aldus weer naar een genormaliseerde wereld zullen gaan. Ze zoeken een manier om hun frustratie af te wenden op een zondebok, in dit geval de niet-gevaccineerden. In andere maatschappelijke zaken zullen het de Walen, de vreemdelingen, de vrouwen, de kinderen, de ... zijn.EarthNvstr1 schreef: ↑14 december 2021, 18:14Ik ben anti-polarisatieGebruikersnaam2 schreef: ↑14 december 2021, 11:40 Je kan voor alles het woord "anti" kleven dan hoef je niet meer verder te discussiëren.
Ik ben grijs, die-hards zijn zwart of wit, een tussenkleur kennen ze niet.
Troost u, zowat alles in België is grijs. Je bent helemaal niet alleen. Zelf zou ik liever meer zwart en wit zien, ijdele hoop allicht.
Met grijs, zoals jij bent, heb je toestanden die we nu al bijna 2 jaar meemaken. Ze maken een regeltje maar er zijn 20 uitzonderingen. Dan zijn ze na een tijdje verwonderd dat iedereen de gaatjes in het systeem zoekt.
Met zwart of wit is er tenminste duidelijkheid.
Met zwart of wit is er tenminste duidelijkheid.
2 jaar? Je bedoelt toch 32 jaar, hoop ik?
Lees het Belgisch wetboek maar eens of de wegcode. Voor elke wet/regel zijn er elfendertig uitzonderingen. Of grasduin eens is enkele uitspraken van onze rechtbanken. Grijs, grijzer, grijst !
Lees het Belgisch wetboek maar eens of de wegcode. Voor elke wet/regel zijn er elfendertig uitzonderingen. Of grasduin eens is enkele uitspraken van onze rechtbanken. Grijs, grijzer, grijst !
Ja excuus, het moet inderdaad 32 jaar zijn
"If beds and machines were stretched thin, hospital staff were stretched even thinner."'
https://www.bloomberg.com/graphics/2021 ... ium=social
https://www.bloomberg.com/graphics/2021 ... ium=social
Omikron verspreidt zich razendsnel maar geeft doorgaans een eerder mild ziektebeeld. Dat zegt Angélique Coetzee, de Zuid-Afrikaanse arts die als eerste alarm sloeg over de variant. “Ik vermoed niet dat omikron in dezelfde mate zwaar ziek zal maken als delta”, zegt ze. Belgische virologen vinden het te vroeg voor conclusies op Belgisch niveau. “Ook ik hoop op minder ziekenhuisopnames maar op dit moment heb ik nog niet voldoende bewijs gezien dat we dat ook mogen verwachten”, zegt viroloog Steven Van Gucht (Sciensano).
https://www.hln.be/dossier-exclusief-vo ... ~a5538c36/
Hier houden ze liever vast aan bangmakerij. En dat mensen bang zijn ervaar je zeer goed wanneer je in de winkelstra(ten)at loopt.
Een 2de bijna niet te geloven feit:
https://www.hln.be/buitenland/30-procen ... ~a08adec3/
30 procent van Covid-patiënten op intensive care heeft valse coronapas in Zuid-Franse steden Nice en Antibes.
Er zijn momenteel naar schatting 110.000 valse coronapassen in omloop onder de 5 miljoen ongevaccineerden in Frankrijk. Een indrukwekkend cijfer dat op sommige plaatsen aanzienlijke proporties aanneemt. Zo heeft in het Universitair Ziekenhuis van Nice en in het ziekenhuis van Antibes 30 procent van de Covid-patiënten die vandaag op de intensive care liggen, valse coronapassen gebruikt. Dat meldt ‘BFM-TV’.
Onder degenen die hebben gebruikgemaakt van een valse coronapas, zijn er patiënten die absoluut geen spijt tonen en die blijven volharden. “Sommigen noemen ons leugenaars", denkend dat we hen hebben voorgelogen dat ze Covid-19 hebben. Anderen hebben er dan weer wel spijt van”, zegt Carole Ichai, hoofd van de intensive care van het Universitair Ziekenhuis in Nice.
https://www.hln.be/dossier-exclusief-vo ... ~a5538c36/
Hier houden ze liever vast aan bangmakerij. En dat mensen bang zijn ervaar je zeer goed wanneer je in de winkelstra(ten)at loopt.
Een 2de bijna niet te geloven feit:
https://www.hln.be/buitenland/30-procen ... ~a08adec3/
30 procent van Covid-patiënten op intensive care heeft valse coronapas in Zuid-Franse steden Nice en Antibes.
Er zijn momenteel naar schatting 110.000 valse coronapassen in omloop onder de 5 miljoen ongevaccineerden in Frankrijk. Een indrukwekkend cijfer dat op sommige plaatsen aanzienlijke proporties aanneemt. Zo heeft in het Universitair Ziekenhuis van Nice en in het ziekenhuis van Antibes 30 procent van de Covid-patiënten die vandaag op de intensive care liggen, valse coronapassen gebruikt. Dat meldt ‘BFM-TV’.
Onder degenen die hebben gebruikgemaakt van een valse coronapas, zijn er patiënten die absoluut geen spijt tonen en die blijven volharden. “Sommigen noemen ons leugenaars", denkend dat we hen hebben voorgelogen dat ze Covid-19 hebben. Anderen hebben er dan weer wel spijt van”, zegt Carole Ichai, hoofd van de intensive care van het Universitair Ziekenhuis in Nice.
Dit wordt tegengesproken. Er is een reden waarom men in Afrika die verkeerde conclusie trekt.E10ne schreef: ↑17 december 2021, 17:29 Omikron verspreidt zich razendsnel maar geeft doorgaans een eerder mild ziektebeeld. Dat zegt Angélique Coetzee, de Zuid-Afrikaanse arts die als eerste alarm sloeg over de variant. “Ik vermoed niet dat omikron in dezelfde mate zwaar ziek zal maken als delta”, zegt ze.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ow-organic