Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Lijkt me een slechte planning. Stel deze reis voor onbepaalde tijd uit of vlieg naar Finland en trek daar heel je vakantie rond. Je kan ook aan zelfkastijding doen natuurlijk.
Ik verwacht tegen de zomer zeker versoepelingen voor reizen, toch zeker binnen de EU.TikTak schreef: ↑28 december 2021, 15:22Ik ga volgende zomer op reis naar Scandinavië en ben nu al her en der wat overnachtingen aan het boeken. Simpel is het niet want overal andere regels. Hotel geboekt in Sleeswijk-Holstein en daar blijkt dat je ondanks volledige vaccinatie toch nog een negatieve test moet voorleggen of je komt het hotel niet in. Gezien ik Duitsland, Denemarken, Finland, Zweden en Noorwegen zal aandoen wordt het stilaan een onoverzichtelijk kluwen.
Hopelijk wordt het tegen de zomer wat minder streng.
Eerst en vooral omdat corona toch sterk seizoensgebonden is, net als bv. de griep, en ook omdat de politiek het toerisme zeker niet zal willen stilleggen of bemoeilijken. Dat laatste geldt vooral voor de Zuiderse landen die leven van het toerisme, zal iets minder gelden voor Scandinavië…
Dat de cultuursector overwegend links-progressief is, is toch geen geheim, dacht ik …Gebruikersnaam2 schreef: ↑28 december 2021, 15:12En zo maak je van alles een links-rechts - verhaal
Zijn de cafés en restaurants die wel open mogen blijven dan een rechtse sector ?
Of is het Jambon te doen om een sector die al eens tegen zijn kar durft te rijden monddood te maken ?
Jij weet het blijkbaar wel
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ja, en dan ?m-peeters schreef: ↑28 december 2021, 16:30Dat de cultuursector overwegend links-progressief is, is toch geen geheim, dacht ik …Gebruikersnaam2 schreef: ↑28 december 2021, 15:12
En zo maak je van alles een links-rechts - verhaal
Zijn de cafés en restaurants die wel open mogen blijven dan een rechtse sector ?
Of is het Jambon te doen om een sector die al eens tegen zijn kar durft te rijden monddood te maken ?
Jij weet het blijkbaar wel
Waarom maakt hij er een politiek verhaal van ? Waarom moet net die sector boeten en bv. de cafés niet ?
Omdat de sterktste schouders de zwaarste lasten moeten dragen...Gebruikersnaam2 schreef: ↑28 december 2021, 17:36
Ja, en dan ?
Waarom maakt hij er een politiek verhaal van ? Waarom moet net die sector boeten en bv. de cafés niet ?
(naar het schijnt he, dat is een uitspraak wat ik vaak op tv hoor, dus ik ga ervan uit dat ze nog altijd geldig is)
En hop, opnieuw gaat deze regering met de billen bloot.
https://www.hln.be/binnenland/raad-van- ... ~ad90bb9a/
https://www.hln.be/binnenland/raad-van- ... ~ad90bb9a/
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Juist, de cultuursector is de sector waar de miljoenen zitten. Einde discussie wat mij betreft als dat je reactie is of ben je nu ook sarcastisch bezig ?Aerolla schreef: ↑28 december 2021, 17:39Omdat de sterktste schouders de zwaarste lasten moeten dragen...Gebruikersnaam2 schreef: ↑28 december 2021, 17:36
Ja, en dan ?
(naar het schijnt he, dat is een uitspraak wat ik vaak op tv hoor, dus ik ga ervan uit dat ze nog altijd geldig is)
Dat is niet wat ik zeg, dat is wat Graydon zegt...Gebruikersnaam2 schreef: ↑28 december 2021, 17:43
Juist, de cultuursector is de sector waar de miljoenen zitten. Einde discussie wat mij betreft als dat je reactie is of ben je nu ook sarcastisch bezig ?
Maar intuitief denk ik wel dat Graydon hier gelijk heeft
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Haha, zijn er eigenlijk ooit al eens "adequate motieven" aangevoerd waaruit blijkt dat er een bijzonder gevaar voor de volksgezondheid zou zijn? De enige argumentatie tot nu toe aangedragen is ziekenhuis capaciteit, een bijzonder gevaar voor de volksgezondheid is natuurlijk heel wat moeilijker te motiveren. Kortom onze politiekertjes gaan beter hun best moeten doen om hun vogelpik regeltjes te verantwoorden“De Raad heeft voorlopig geoordeeld dat de maatregel disproportioneel is en dat de bestreden handeling niet steunt op adequate motieven waaruit opgemaakt zou kunnen worden waarom het bezoeken van culturele voorstellingen bijzonder gevaarlijk zou zijn voor de volksgezondheid”
Wel opvallend, ik vind dat de Raad van State gelijk heeft, maar op basis van die uitspraak, moet je alle uitspraken in de voorbije maanden ook herzien...
Vorige keren was het exact hetzelfde als nu, waarom is het plots wel disproportioneel?
Nu zou het grappig zijn mochten er bedrijven schadeclaims tegen de overheid instellen voor de vorige lockdowns
Ik snap ook niet waarom het selectief is voor de cultuursector... dat is toch niet logisch?
Vorige keren was het exact hetzelfde als nu, waarom is het plots wel disproportioneel?
Nu zou het grappig zijn mochten er bedrijven schadeclaims tegen de overheid instellen voor de vorige lockdowns
Ik snap ook niet waarom het selectief is voor de cultuursector... dat is toch niet logisch?
Hun winkel moet blijven draaien, nu ze de massa nog onder controle weten te houden.
Ook als je dit forum leest zijn er nog vele bange wezels, die zich gewoon laten leiden door die media-virologen.
We moeten voorzichtig zijn en blijven, maar zijn (normaal) toch zelfstandige wezens met een eigen geweten?
Persoonlijk heb ik niet veel aan die besmettingcijfers, het aantal ZH-opnames (en wie zijn dit) en deze op IC zijn meer richtgevend hoe de pandemie verloopt.
Veel fake news en bangmakerij wordt op ons losgelaten.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
In dit verband is het opvallend hoe de vierde golf tov de tweede golf groter was qua besmettingen, maar veel kleiner qua ziekenhuisopnames. Uiteraard een vaccinatie-effect. Ook het aantal overlijdens was veel lager. Een onderbelicht feit imho.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Van een bron uit Damiaan hoor ik dat het nieuws fors overtrokken was, eigenlijk was geen van die kinderen erg ziek en ze konden allemaal heel snel het ziekenhuis verlaten. Een scheet in een fles, en zeker geen trend.TikTak schreef: ↑25 december 2021, 16:37 https://www.hln.be/oostende/opvallend-v ... ~a3a270b5/
Hopelijk wordt dit geen trend.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Het betrof nu subsidieslurpers. Die wegen wat meer door dan de werkmens. Heb je die VLD-ster zien betogen tegen haar eigen beleid? Met een bordje tegen glühwein, omdat Jan met de pet wel naar Kerstmarkten mocht trekken.