Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Niet noodzakelijk, op den duur is er te veel immuniteit tegen omikron en verdwijnt het vanzelf, een van de vele mutaties zal het dan overnemen, deze hoeft niet per se besmettelijker of minder ziekmakend te zijn. Alles draait om concurrentie voordeel, genoeg gastheren vinden die nog niet immuun zijn, is een van de factoren die bepalen of het virus dominant blijft. Gewone verkoudheidsvirussen en de griepvirussen evolueren ook niet (gelukkig maar) naar een steeds besmettelijkere variant.Charlesvdw schreef: ↑15 mei 2022, 21:10
Het enige wat zeker is, is dat een variant die omikron kan verdringen, nog besmettelijker moet zijn. Logisch voor wie iets van corona en evolutiebiologie kent.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik zeg "als omikron verdrongen wordt, dan zal het door een nog besmettelijkere variant zijn". Maar ik denk niet dat omikron gaat verdrongen worden, net omdat het virus (evolutionair gesproken) zéér succesvol is. Er is daar geen selectiedruk op.vortex schreef: ↑16 mei 2022, 06:41Niet noodzakelijk, op den duur is er te veel immuniteit tegen omikron en verdwijnt het vanzelf, een van de vele mutaties zal het dan overnemen, deze hoeft niet per se besmettelijker of minder ziekmakend te zijn. Alles draait om concurrentie voordeel, genoeg gastheren vinden die nog niet immuun zijn, is een van de factoren die bepalen of het virus dominant blijft. Gewone verkoudheidsvirussen en de griepvirussen evolueren ook niet (gelukkig maar) naar een steeds besmettelijkere variant.Charlesvdw schreef: ↑15 mei 2022, 21:10
Het enige wat zeker is, is dat een variant die omikron kan verdringen, nog besmettelijker moet zijn. Logisch voor wie iets van corona en evolutiebiologie kent.
Omikron gaat niet verdwijnen omdat iedereen immuun is. Er zijn nog altijd veel mensen die het niet gehad hebben (in België pakweg de helft van de bevolking - ik sla er even een slag naar), en dat geldt des te meer voor landen zoals China die het virus continu hebben platgeslagen. Daarenboven gaat de immuniteit stilaan afzwakken de komende maanden en jaren zodat we meer en meer herinfecties met omikron gaan zijn, deze zullen wellicht mild verlopen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja, is standpunt van de WHO van 24 januari, dus al wat gedateerd - omikron blijkt écht veel milder te zijn.mver schreef: ↑15 mei 2022, 21:38Tja, in het artikel dat ik gelezen had, klonk zo ongeveer alles wat jij claimt anders. Bron weet ik al niet meer. Is een maand geleden of meer. Waren wel wereldautoriteiten.Charlesvdw schreef: ↑15 mei 2022, 21:10
Omikron is is én besmettelijker dan de andere varianten zoals Delta, én veel minder ziekmakend. De reden is dat het zich veel meer specifiek richt op de bovenste luchtwegen, en niet op de longen. Daardoor is er een veel hogere virale lading in de bovenste luchtwegen (-> besmettelijker) en is er veel minder tot bijna geen longproblematiek (-> veel minder ziekmakend).
Ik zie niet direct wat voor soort mutatie het virus zowel besmettelijker als ziekmakender zou kunnen maken. Maar dat kan ook aan gebrek aan verbeeldingskracht van mijnentwege liggen.
Omikron is evolutionair ontzettend succesvol,er is dan ook niet veel selectiedruk op het virus om sterk te veranderen.
Ik zou wel willen dat jij gelijk had. Het was toen ook een serieuze bummer om te moeten lezen dat dat virus nog altijd niet uitgeteld is.
Omikron heeft de voorbije maanden wel wat stress op de gezondheidszorg gezet, maar dan vooral omdat veel gezondheidswerkers een week moesten thuisblijven met Covid, ook al had 99% enkel bovenste-luchtwegklachten. Meer een logistiek/organisatorisch probleem dus.
Hou er ook rekening mee dat een expert die denkt dat het met Covid gedaan is dat stilletjes voor zichzelf zal houden (stél dat hij het mis heeft !), en het sowieso moeilijker zal hebben om in de media te komen met zo'n weinig spectaculaire boodschap.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Wat TA betreft: ik heb daar geen echte "opinie" over. Zoals ik al eerder schreef: als de geijkte thermometer 20 graden aangeeft, dan kun je een opinie hebben oer of dat warm is, of eerder frisjes etc. Maar over de temperatuur kun je geen opinie hebben: die is 20 graden. Dat is een feit, daar valt niet over te discussieren. Dat technische analyse een pseudo-wetenschap is, is ook een feit. Het werkt niet (*). De cijfermatige bewijslast is verpletterend, ongeacht wat je zelf wilt geloven of hoe hard je jezelf wil laten in de maling nemen. TA is een vorm van bedrog en zelfbedrog. Het zijn net de TA-adepten die eens uit hun ivoren toren moeten neerdalen en de feiten objectief onder ogen zien.
(*) Het wetenshappelijk beschreven self-fulfilling prophecy effect buiten beschouwing gelaten.
@Charlesvdw. Het ging uiteraard niet over omikron, maar over wat hierna zal/moet/kan komen.
Maar ik wil mij hier niet verder in mengen. Geen tijd voor en ik had ook al gehoord dat hier betere experten zitten dan die die het echt voor het zeggen hebben . Dus doe ik er uiteraard het zwijgen toe .
Maar ik wil mij hier niet verder in mengen. Geen tijd voor en ik had ook al gehoord dat hier betere experten zitten dan die die het echt voor het zeggen hebben . Dus doe ik er uiteraard het zwijgen toe .
@sintorama: precies wat ik bedoel. Theorie is theorie. Ik heb het op twitter een eerlijke kans gegeven en ik zie dat mensen WEL geld kunnen verdienen daarmee. Of dat nu self-fulfilling prophecy is of niet, dat geld stinkt er niet harder door. Dat bedoel ik met ivoren toren mentaliteit.
Maar ach, ik apprecieer jou wel als belegger en wil hier geen vete starten. Je hebt veel meer jaren op de teller dan ik en ik heb ook van jou al bijgeleerd.
Maar ach, ik apprecieer jou wel als belegger en wil hier geen vete starten. Je hebt veel meer jaren op de teller dan ik en ik heb ook van jou al bijgeleerd.
Neen, ze verdienen geld ONDANKS het feit dat ze TA toepassen. Zonder TA zouden ze veel meer geld verdienen.
Overigens wordt er door TA absoluut geld verdiend. Namelijk door op TA gebaseerde adviezen te verkopen.
Maar goed, terug naar het topic: het Corona-virus dat -zoals we allemaal weten- door balonnen veroorzaakt is. ZELFS de MSM vermeldt het nu.
Inderdaad. Jean-Luc Gala was de enige durver, maar die heeft zich uiteindelijk de sloot ingereden. Ietsje te enthousiast.Charlesvdw schreef: ↑16 mei 2022, 20:29 (...)
Hou er ook rekening mee dat een expert die denkt dat het met Covid gedaan is dat stilletjes voor zichzelf zal houden (stél dat hij het mis heeft !), en het sowieso moeilijker zal hebben om in de media te komen met zo'n weinig spectaculaire boodschap.
Met alle respect, maar zoveel vooroordelen en onwetendheid vind je eigenlijk alleen nog op Spaargids. Verder houdt zowat iedereen wel in mindere of meerdere mate rekening met TA. Maar iemand moet natuurlijk de laatste zijn .
Verwar vooroordelen en onwetendheid nooit met rationaliteit en evidence-based beslissingen
Daar heb je dan weer helemaal gelijk. Je wilt ze de kost niet geven, zij die rekening houden met de stand van de zon en de maan, de horoscoop, de wichelroede, homeopahtie, bachbloesem, voetreflexologie, tarotkaarten, frenologie, acupunctuur, megalitisme, numerologie, biocommunicatie, iridologie, radiostase etc. Het zou haast een wonder zijn dat er in de wereld van het beleggen, dat zo nauw met geldgewin verbonden is, geen breed verspreide vorm van bijgeloof aanwezig zou zijn.
Nu maak ik mij daar niet zo heel druk in. Het enige wat je bij TA kunt verliezen is geld. Maar voor verkopers van pseudo-wetenschappen in HR of geneeskunde hoop ik dat er een plaats in de hel gereserveerd is.
Er zijn zelfs mensen die alles in Indextrackers steken
Omdat ze geloven dat die op lange termijn alleen maar kunnen stijgen, ook zoiets belachelijk ^^
In alles zit een klein beetje waarheid, maar vaak niet meer dan een beetje
Omdat ze geloven dat die op lange termijn alleen maar kunnen stijgen, ook zoiets belachelijk ^^
In alles zit een klein beetje waarheid, maar vaak niet meer dan een beetje
De objectieve cijferdata toont aan dat dat nog niet zo'n gek idee is.
Ik voel me niet aangesproken. Ik ben er wel van overtuigd dat binnen 25 jaar indexen zoals de S&P500 naar alle waarschijnlijkheid hoger zullen staan dan vandaag. En de kans is zelfs reeel dat ze een heel stuk hoger zullen staan. Maar over welke bedrijven in die index zullen zitten durf ik geen enkele uitspraak te doen.
Tja, er zullen er altijd zijn die blijven roepen dat de aarde plat is en dat ze bewijs hebben. Als het grote geld, de algo's , de hedge funds en zo goed als iedereen brood ziet in die wichelroedes, dan zijn het wichelroedes die werken .
Dat is het hem net, ik probeer uit te leggen dat de aarde rond is. Verder:
1. Geen idee wat je met "het grote geld" bedoelt.
2. Trading algo's beschouw ik niet als iets wat wenselijk is, laat staan iets wat je zelf met huis-tuin-en-keuken middelen zou kunnen kopieren. Lees eens "Flashboys" van Lewis.
3. Hedge funds. Tja, breek me de bek niet open. Hedge funds behoren tot een industrie waar miljarden in omgaan, maar in feite helemaal NIETS bijbrengt. Wanneer je de tijdspanne groot genoeg maakt is het aandeel hedge funds met underperformance gelijk aan 100%. En meestal is de underperformance dermate groot dat men besluit het fonds stop te zetten. Kijk eens hoeveel hedge funds er gestopt zijn de laatste 10 jaar.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Wel, Gudrun komt uit de kast .
Iedereen gelooft maar en doet maar wat hem uitkomt. Er is veel dodgy aan de beurswereld, maar ik probeer er mijn weg in te vinden. En TA hoort daarbij. Zonder meer. Veel preciezer instrument dan FA. Ik heb verder niet de behoefte om achterblijvers te bekeren en zal er voor de rest het zwijgen toe doen .
Iedereen gelooft maar en doet maar wat hem uitkomt. Er is veel dodgy aan de beurswereld, maar ik probeer er mijn weg in te vinden. En TA hoort daarbij. Zonder meer. Veel preciezer instrument dan FA. Ik heb verder niet de behoefte om achterblijvers te bekeren en zal er voor de rest het zwijgen toe doen .