Corona-virus.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Dat ze wat minder kinderen maken, dan zullen ze die op de momenten dat het wat minder gaat allemaal kunnen voeden. En als ze dan nog wat minder racistisch zijn zou het ook kunnen helpen, als je nog maar uit een andere stam komt is het al een reden om je af te slachten en/of je te verkrachten. En als er meer dan 10 zijn met dezelfde ideeën dan starten ze een militie en starten ze een oorlog. Wat hebben ze daar in Afrika al gedaan met de achter gebleven infrastructuur na de kolonisatie? Zelfs niet onderhouden laat staat verder uitgebouwd. Dat is een andere mentaliteit, daarmee kun je geen statistieken vergelijken.sintorama schreef: ↑24 maart 2020, 09:32Er zijn delen in Afrika waar bijna de helft van de mensen niet ouder wordt dan vijf (5) jaar! Het aantal 60-plussers ligt er een heel pak lager dan hier in Europa. De weinige mensen die die leeftijd behalen zijn de taaisten der taaisten. Dat zal ervoor zorgen dat de statistieken er helemaal anders zullen uitzien dan hier bij ons.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bwa neen, maar het moge duidelijk zijn dat er momenteel uit die lawine van data weinig zinnigs te rapen valt.
Ik denk dat het nog minstens twee jaar gaat duren vooraleer het stof gaat liggen en we deftige conclusies gaan kunnen trekken.
Ikzelf geloof geen jota van de gegevens uit China. En er zijn nog wel wat landen waar je vraagtekens bij hun gegevens mag plaatsen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het zou de eerste keer in mijn leven dat ik data blindelings geloof als die uit China komen. Maar van hen is geweten dat ze de zaken verbloemen en niet overdrijven.
De beelden en data uit Spanje en Italië lijken me geloofwaardig rampzalig.
In Spanje hebben ze een ijspiste ingericht om lijken te bewaren...
Dat is ook een verschil met de griep. Daar kunnen de begrafenisondernemers nog volgen !
De beelden en data uit Spanje en Italië lijken me geloofwaardig rampzalig.
In Spanje hebben ze een ijspiste ingericht om lijken te bewaren...
Dat is ook een verschil met de griep. Daar kunnen de begrafenisondernemers nog volgen !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het zal je misschien verbazen, maar ik deel je mening hierin.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Wat China betreft. Algemeen oordeel is dat ze traag in gang geschoten zijn, omdat lokale besturen de berichtgeving probeerden tegen te gaan. Toen duidelijk werd dat het geen lokaal probleem meer was is centrale overheid opgetreden. Is er zo wat tijd verloren gegaan? Ja. Maar China heeft wel geleerd van vorige epidemie en dat het beter is om zoveel mogelijk te communiceren. De genetische code hebben publiek gemaakt toen het nog steeds grotendeels een Chinees probleem was, maar zo konden er wereldwijd al testen gemaakt worden. Als je de westerse landen oplijst die eerst het probleem minimaliseerden en de gevolgen probeerden te verbloemen, ben je wel even bezig. Nu wordt het gedramatiseerd nu men gehoord heeft dat er en masse geld zal bijgedrukt worden en iedereen wil een deel van de koek: tijdelijk werklozen, kappers, horeca, ouders van kotstudenten, ...CarpeNoctem schreef: ↑24 maart 2020, 20:20Het zal je misschien verbazen, maar ik deel je mening hierin.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ze willen het ESM hiervoor inschakelen.
Maar ze willen dus een noodkrediet geven alleen wtaat erbij om de huidige maatregelen te financieren of de inspanningen te verdubbelen.
Maar umm inspanningen verdubbelen is toch in sommige landen helemaal niet nodig.
De zwakste eu landen worden nu w erg zwaar getroffen. Zullen zij dat wel nog ooit kunnen terugbetalen?
Maar ze willen dus een noodkrediet geven alleen wtaat erbij om de huidige maatregelen te financieren of de inspanningen te verdubbelen.
Maar umm inspanningen verdubbelen is toch in sommige landen helemaal niet nodig.
De zwakste eu landen worden nu w erg zwaar getroffen. Zullen zij dat wel nog ooit kunnen terugbetalen?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik erger mij mateloos aan de slaafse houding van de pers hier. Geen spatje kritiek op de beslissingen van onze vroede voadren, terwijl er imho toch dubieuze beslissingen galore gemaakt worden.
Binnen een paar jaar zullen er over deze periode dikke turven vol worden geschreven ...
Alsof de journalisten het beter weten. Achteraf is het natuurlijk gemakkelijk om kritiek te hebben en te zeggen wat gedaan had moeten worden: de regering had dit moeten doen of dat niet mogen doen ...
Gaston Durnez heeft eens gezegd: laten we een regering van journalisten maken. Die weten altijd precies wat de problemen zijn en hoe ze op te lossen.
Gaston Durnez heeft eens gezegd: laten we een regering van journalisten maken. Die weten altijd precies wat de problemen zijn en hoe ze op te lossen.
+1 op beide posts.CarpeNoctem schreef: ↑25 maart 2020, 04:46Ik erger mij mateloos aan de slaafse houding van de pers hier. Geen spatje kritiek op de beslissingen van onze vroede voadren, terwijl er imho toch dubieuze beslissingen galore gemaakt worden.
Binnen een paar jaar zullen er over deze periode dikke turven vol worden geschreven ...
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Of misschien kunnen we een regering van forumgebruikers maken. Die weten het ook altijd beter.
Ik vrees ervoor als zoiets eerst in België was uitgebroken. Ze hadden het zeker niet beter gedaan.cpnx schreef: ↑24 maart 2020, 21:46
Wat China betreft. Algemeen oordeel is dat ze traag in gang geschoten zijn, omdat lokale besturen de berichtgeving probeerden tegen te gaan. Toen duidelijk werd dat het geen lokaal probleem meer was is centrale overheid opgetreden. Is er zo wat tijd verloren gegaan? Ja. Maar China heeft wel geleerd van vorige epidemie en dat het beter is om zoveel mogelijk te communiceren.
België had net zo zwaar getroffen kunnen zijn als Italië. Alleen het toeval heeft dat voorkomen want ze hebben dezelfde fouten gemaakt als dat land.
Europa had veel sneller zijn grenzen moeten sluiten voor alles en iedereen die in China was geweest.
Kritiek op de maatregelen hoeft voor mij verder niet.
Zeker al niet als ze van het niveau zijn van : dit is een 'griepje als alle andere'. Dergelijke desinformatie moest strafbaar zijn. Tenzij het een krant is voor konijnen, pluimvee en ezels... Of NVA kiespubliek, omwille van hun voorkeur voor demagogisch gezwets.
De eerste gevallen in Europa zijn al terug getraceerd tot begin januari, in Italië het vroegste geval zelfs al op 1 januari. lang voor de lock-down in Wuhan. Het zal hier al lang, we hadden het alleen niet door.GreenDean schreef: ↑23 maart 2020, 13:54 Dank voor de toelichting.
Social distancing en proberen het gezondheidssysteem niet te overbelasten, zijn meer dan valabele denkpistes.
Uitgaande van een Ro van 3, hoeveel mensen zijn dan besmet op die 3 maanden? Want ondanks de quarantaine is dit virus China toch buiten geraakt.
https://arxiv.org/abs/2003.09320
Dat gegoochel met griepdoden, het begint me te enerveren. Ook wanneer virologen daarmee schermen om te doen alsof ze de huidige situatie toch niet onderschat hebben. Geen enkele seizoensgriep heeft dit effect op de gezondheidszorg. Als de maatregelen niet genomen worden, wordt de gezondheidszorg overspoeld en dan gaan mensen sterven aan zaken waaraan ze niet hadden moeten sterven. Aan griep sterven inderdaad technisch gezien wel veel mensen, maar seizoensgriep veroorzaakt geen oversterfte, het effect is niet merkbaar op populatieniveau want de mensen die sterven aan griep hadden in quasi alle gevallen sowieso gestorven binnen afzienbare tijd. Zie ook de commentaren van Luc Bonneux in deze context, een van de weinige heldere geesten over dit onderwerp.
Heel vreemd, ik zit ook in de gezondheidssector, ik ken geen enkele dokter die zegt dat dit niet erger is dan een gewone griep. Het is én besmettelijker (dat is al duidelijk wetenschappelijk aangetoond) én dodelijker (nog discussie over de mortaliteitratio, maar dat het meer is dan de 0,1% van griep is duidelijk). Rare dokter die jij kent. Ik neem aan dat hij nog niet veel coronapatiënten behandeld heeft?R1150GS schreef: ↑23 maart 2020, 20:32 Ik heb een vriend van mij, die is dokter, gevraagd waarom er zo gepanikeerd wordt. Hij zegt ook dat het niet erger is dan een "gewone" zware griep, maar in tegenstelling tot de griep is hier nog geen vaccin voor. Het is even besmettelijk.
En hij zegt ook dat, als je er zwaar door getroffen wordt, het meestal blijvende gevolgen zal hebben voor de longen etc.
Tja, wat bedoel je met een griepje. Ik vind griep een goeie vergelijking: de besmetting gebeurt op dezelfe manier en je hebt vanalles tussen een griepje en de Spaanse griep. Een griep (influenza) in België maakt zo'n 500.000 mensen ziek, waarvan een groot deel een week thuis ziek ligt en tussen 1000 à 2000 mensen sterven er aan. Ik vind dat niet om te lachen. Maar meeste mensen gaan ervan uit dat het iemand anders zal overkomen. Trouwens veel modellen i.v.m. pandemieën gaan uit van een griep-epidemie.haelewyn schreef: ↑25 maart 2020, 08:39 Zeker al niet als ze van het niveau zijn van : dit is een 'griepje als alle andere'. Dergelijke desinformatie moest strafbaar zijn. Tenzij het een krant is voor konijnen, pluimvee en ezels... Of NVA kiespubliek, omwille van hun voorkeur voor demagogisch gezwets.
Wat zijn de gevolgen van een besmetting met een corona-virus? De meeste resulteren in een verkoudheidje ... en dan is er SARS en COVID-19.
In krant vandaag grote koppen i.v.m. het ongeloof dat gezonde dertigers en veertigers er aan kunnen bezwijken. Reality check voor velen hoop ik.