Corona-virus.
Re: Corona-virus.
We zouden inderdaad , al was het maar Europees, onafhankelijk moeten zijn voor zo veel mogelijk producten en zeker voor de noodzakelijke.
Dan moeten we niet langer maskers uit China terugroepen.
Wel niet een en al mirakels vanuit Frankrijk.
Ik hoorde op een Franse nieuwszender dat de huidige productie x3 zou gaan tegen eind april (?) en dat het land zelfbedruipend zou zijn tegen het einde van het jaar.
Als er dan toch zo een gigantisch tekort is : ik wil over een uur al dingen beginnen doen,zelfs vrijwillig en onbetaald (mondmaskers maken, landbouwers helpen) maar dat wordt maar niet georganiseerd.
Ik heb me op diverse plaatsen aangemeld... Ik hoor niets of ik word geweigerd wegens 'geen goede gezondheid'. Mannekes toch ! In tijd van nood moet iedereen dopen !
Een bedrijf uit Kruibeke kondigde trouwens al weken geleden aan overgeschakeld te zijn van de productie van haarnetjes naar mondmaskers.
Enkele stokerijen (plus Alcon) schakelden over op de productie van.ontsmettingsalcohol en alcogels... Er gebeurt hier ook wel een en ander en dat mag voor mijn part zelfs meer zijn.
Dan moeten we niet langer maskers uit China terugroepen.
Wel niet een en al mirakels vanuit Frankrijk.
Ik hoorde op een Franse nieuwszender dat de huidige productie x3 zou gaan tegen eind april (?) en dat het land zelfbedruipend zou zijn tegen het einde van het jaar.
Als er dan toch zo een gigantisch tekort is : ik wil over een uur al dingen beginnen doen,zelfs vrijwillig en onbetaald (mondmaskers maken, landbouwers helpen) maar dat wordt maar niet georganiseerd.
Ik heb me op diverse plaatsen aangemeld... Ik hoor niets of ik word geweigerd wegens 'geen goede gezondheid'. Mannekes toch ! In tijd van nood moet iedereen dopen !
Een bedrijf uit Kruibeke kondigde trouwens al weken geleden aan overgeschakeld te zijn van de productie van haarnetjes naar mondmaskers.
Enkele stokerijen (plus Alcon) schakelden over op de productie van.ontsmettingsalcohol en alcogels... Er gebeurt hier ook wel een en ander en dat mag voor mijn part zelfs meer zijn.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 1 april 2020, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Toont nogmaals aan dat we niet op buitenlandse productie gaan kunnen blijven rekenen, zeker niet nu gans de wereld met maskers op hun smoel gaat rondlopen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Eigenlijk iemand een idee of bedrijven, instanties, landen een ethische code hanteren bij de verkoop van mogelijks levensnoodzakelijke middelen.
Kan me voorstellen dat bvb Duitsland een hogere prijs kan bieden dan Spanje terwijl de nood in Spanje duidelijk veel hoger is.
Ik vermoed dat de wet van vraag en aanbod zal overeind blijven, mss toch een gemiste kans voor Europa - men zou de middelen wellicht efficiënter kunnen aanwenden als dat nu het geval is.
Kan me voorstellen dat bvb Duitsland een hogere prijs kan bieden dan Spanje terwijl de nood in Spanje duidelijk veel hoger is.
Ik vermoed dat de wet van vraag en aanbod zal overeind blijven, mss toch een gemiste kans voor Europa - men zou de middelen wellicht efficiënter kunnen aanwenden als dat nu het geval is.
Bof... vandaag fijntjes in De Standaard: Nederland heeft weliswaar heel veel centjes, maar niet genoeg IC-bedden.
Heb je de Nederlandse statistieken van de sterfgevallen op de IC gezien ? NUL tachtigplussers zijn er op de IC gestorven.
Nou, prachtig toch ? Hoe bereiken die Nederlanders zo'n statistiek ?
"Wij hebben een open gesprek met tachtigplussers. Weet u wel absoluut zeker, dat u naar de IC wilt ?"
(Hint: JAAAA is geen geldig antwoord op deze vraag)
Er is duidelijk veel onwil in de politiek. Ik laat mijzelf niet leiden door massa hysterie, maar ik heb wel een test gedaan.
Op de fameuze AliExpress heb ik op 20 maart een 20-tal mondmaskers FFP2 (N95) en 20-tal mondmaskers chirurgisch besteld. Kostprijs: 3,20 euro per stuk voor de FFP2 en 1,30 euro per stuk voor de chirurgische maskers. Pokkeduur dus, en compleet zakkenvullerij.
Soit, levering zou vanuit Spanje en Frankrijk gebeuren. Wie staat er vandaag aan mij deur? Een postbode met 2 pakketjes waarin de FFP2 mondmaskers netjes verpakt zitten in speciale plastic en ook nog eens individueel verpakt.De chirurgische maskers zitten zelfs in een vacuüm getrokken plastic, maar wel per 20 stuks samen (dus die zouden wel eens manueel in een pakketje gestoken zijn). Uiteraard staat enkel een Chinese tekst op de verpakkingen en kan ik niet de kwaliteit controleren.
Nood breekt wet, dus waarom kan de overheid niet wat ik zelf kan? Als men 30 miljard kan uitgeven, dan kan men ook mondmaskers aan exuberante prijzen aankopen, me dunkt.
Oh ja, ik doneer deze pakketjes aan mijn twee buurvrouwen die verpleegster zijn in verschillende ziekenhuizen.
Op de fameuze AliExpress heb ik op 20 maart een 20-tal mondmaskers FFP2 (N95) en 20-tal mondmaskers chirurgisch besteld. Kostprijs: 3,20 euro per stuk voor de FFP2 en 1,30 euro per stuk voor de chirurgische maskers. Pokkeduur dus, en compleet zakkenvullerij.
Soit, levering zou vanuit Spanje en Frankrijk gebeuren. Wie staat er vandaag aan mij deur? Een postbode met 2 pakketjes waarin de FFP2 mondmaskers netjes verpakt zitten in speciale plastic en ook nog eens individueel verpakt.De chirurgische maskers zitten zelfs in een vacuüm getrokken plastic, maar wel per 20 stuks samen (dus die zouden wel eens manueel in een pakketje gestoken zijn). Uiteraard staat enkel een Chinese tekst op de verpakkingen en kan ik niet de kwaliteit controleren.
Nood breekt wet, dus waarom kan de overheid niet wat ik zelf kan? Als men 30 miljard kan uitgeven, dan kan men ook mondmaskers aan exuberante prijzen aankopen, me dunkt.
Oh ja, ik doneer deze pakketjes aan mijn twee buurvrouwen die verpleegster zijn in verschillende ziekenhuizen.
Misschien omdat er een verschil is tussen 20 bestellen en 2 miljoen bestellen?DNE2018 schreef: ↑1 april 2020, 11:39 Er is duidelijk veel onwil in de politiek. Ik laat mijzelf niet leiden door massa hysterie, maar ik heb wel een test gedaan.
Nood breekt wet, dus waarom kan de overheid niet wat ik zelf kan?
Probeer er eens 2 miljoen te bestellen. En ga je die op voorhand betalen, of achteraf?
Ik hoop dat je beseft dat er veel onveilige "namaak"mondmaskers te koop zijn, en vooral vanuit China.
Is gisteren nog in het nieuws geweest.
Verschillende maskers bieden verschillende niveaus van veiligheid. Zelfs een zelfgemaakt masker is beter dan geen.
In je kot blijven is best van al...
Winkelbezoek beperken..
Winkelbezoek beperken..
Ik meldde hier eerder al dat de praktijken hier ten lande niet veel beter zijn.Dixit schreef: ↑1 april 2020, 11:25
Heb je de Nederlandse statistieken van de sterfgevallen op de IC gezien ? NUL tachtigplussers zijn er op de IC gestorven.
Nou, prachtig toch ? Hoe bereiken die Nederlanders zo'n statistiek ?
"Wij hebben een open gesprek met tachtigplussers. Weet u wel absoluut zeker, dat u naar de IC wilt ?"
(Hint: JAAAA is geen geldig antwoord op deze vraag)
80+ met ademhalingsproblemen >
opname ziekenhuis >
intensive care op dag 2 >
samen in een zaal op dag 3 >
zaal leeg op dag 4 ...
Tja, wat heeft Maggie De Block dan gedaan met haar partijgenoot? Een obscure VOF, geen certificaten, geen controle. Zelfs nog tot op de laatste dag hem zitten verdedigen dat de levering er zeker komt. Ook op voorhand betaald, wat sowieso niet gebeurt bij aanbestedingen in normale tijden. Een nieuwe bestelling waar zogezegd de prijzen ineens om hoog gingen. Dan maar een derde bestelling die toekomt en nu terug geroepen wordt wegens uitwerpselen in de dozen. I guess somebody messed up, real good? I know, het is kort door de bocht om onze overheid via AliExpress of Amazon of Wish (of wat dan ook) te sturen. Maar er zijn weldegelijk mogelijkheden op wereldvlak.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Een chirurgisch mondmasker dragen kan alleen nuttig zijn om anderen niet te besmetten, indien jijzelf ziek zou zijn.
Je beschermt er echter jezelf niet mee tegen het coronavirus.
Maar als jij het nodig vindt om voor jezelf een (al-dan-niet-fake) veiligheidsgevoel te creëren door het op straat dragen van zo'n masker:
->op het internet kan men een door de FOD Volksgezondheid goedgekeurd patroon én de nodige uitleg vinden om zélf je eigen mondmasker te maken. (Kan in herbruikbaar en herwasbaar katoen, of op Nederlandse sites zelfs in wegwerp keukenpapier).
Zélf zou ik dat niet op straat dragen, maar het kan wél van pas komen indien iemand in huisquarantaine moet blijven, om het gezinslid die hem/haar maaltijden brengt te beschermen.
10m lijkt mij niet voldoende. Buiten gezichtsveld is, denk ik, het enige juiste. Naar het schijnt kunnen zelfs blikken soms dodelijk zijn, heb ik me laten vertellen.vortex schreef: ↑1 april 2020, 08:12Dan brengt zo een maskertje juist niks op. Akkoord het spuug komt niet direct in je mond maar wel in de ogen of elders op het gelaat. Contact met ogen is sowieso besmet, spuug van je gelaat wassen zonder contact met mond of ogen te maken: bon chance. Het enige wat in zo een geval kan helpen is een gelaatsscherm of een volgezichtsmasker. Wat ook helpt is de burger met rust laten en afstand houden, een meter of 10 lijkt mij wel voldoende
Er wordt veel gespuwd de laatste tijd, vooral op onze smurfen, als ik de berichten zo lees.
We zijn ver gekomen. Ik kon me in mijn jeugd niet voorstellen dat de ene mens op de andere zou spuwen, dat bestond ook gewoon niet in mijn wereld. Hoe laag kan je vallen? Het heeft jaren geduurd voor ik dat voor het eerst op tv zag (yups, de idiotenbox) en nog vele jaren meer voordat ik zoiets voor het eerst in het echt moest aanschouwen. Het helpt natuurlijk ook niet dat wanneer zo'n laaggeval zo'n gedrag tentoonspreidt en een mens daar passend op reageert, het net is of je een bedreigde diersoort richting uitsterven helpt.
Misschien was ik naïef in mijn jeugd maar langs de andere kant waren de normen ook heel anders en beter. Het leven, en dan vooral de interactie met anderen, verandert een mens ook. Ik ken nu ook 1 enkele mens waarvan ik me kan voorstellen dat ik daarop zou kunnen spuwen. Al met al niet slecht, ene op een heel leven, en er effectief nooit op gespuwd. Dat is zelfcontrole op die momenten en voor de rest ban je zoiets zo snel mogelijk uit je leven.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.