Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Als ik de tweets van epidemiologen op twitter bekijk, willen velen zich niet uitspreken over de toestand binnen een paar weken of maanden. Het kan nog alle kanten uit, als de quarantaine bvb. te vroeg gestopt wordt kun je een tweede golf van besmettingen krijgen en dan mag je herbeginnen.
Vraag me trouwens af hoe goed de quarantaine en social distancing opgevolgd wordt. Je kunt natuurlijk moeilijk inschatten of mensen die samen fietsen of wandelen tot eenzelfde gezin behoren, behalve in het geval van 2 kinderen, 2 vrouwen en een man. Denk niet dat polygamie veel voorkomt in Vlaanderen. Er waren afgelopen weekend ook veel auto's in de wijk ... familiebezoekjes? Tijdens het skypen met grootmoeder in het rusthuis kwam iemand van het kuispersoneel ook even kijken zonder mondmasker en iemand van het verplegend personeel kwam even meebabbelen en deed haar mondmasker af.
Vraag me trouwens af hoe goed de quarantaine en social distancing opgevolgd wordt. Je kunt natuurlijk moeilijk inschatten of mensen die samen fietsen of wandelen tot eenzelfde gezin behoren, behalve in het geval van 2 kinderen, 2 vrouwen en een man. Denk niet dat polygamie veel voorkomt in Vlaanderen. Er waren afgelopen weekend ook veel auto's in de wijk ... familiebezoekjes? Tijdens het skypen met grootmoeder in het rusthuis kwam iemand van het kuispersoneel ook even kijken zonder mondmasker en iemand van het verplegend personeel kwam even meebabbelen en deed haar mondmasker af.
Kuifje in Amerika
Afstand houden, hoe zegt men dat in het Engels ?
Het schijnt daar voor de 'hotelgasten' op Rikers eiland een ramp te zijn. Uitroeiingskampen ja.
https://www.zerohedge.com/health/new-yo ... 19-victims
Nog een weetje in dat pijnlijk artikel: 'In the past month, Governor Cuomo has emerged as a hero of the centrist wing of the Democrats for his supposedly responsible leadership in a time of crisis. He was lauded in the press for his announcement that prisoners would be making hand sanitizer to fight the virus. Whispers have turned to open talk that the party’s higher ups want him to replace Joe Biden as their candidate for the November election.'
Afstand houden, hoe zegt men dat in het Engels ?
Het schijnt daar voor de 'hotelgasten' op Rikers eiland een ramp te zijn. Uitroeiingskampen ja.
https://www.zerohedge.com/health/new-yo ... 19-victims
Nog een weetje in dat pijnlijk artikel: 'In the past month, Governor Cuomo has emerged as a hero of the centrist wing of the Democrats for his supposedly responsible leadership in a time of crisis. He was lauded in the press for his announcement that prisoners would be making hand sanitizer to fight the virus. Whispers have turned to open talk that the party’s higher ups want him to replace Joe Biden as their candidate for the November election.'
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De realiteitszin op het SG-forum is, net zoals in de rest van Vlaanderen, niet al te groot. De hypocrisie over de waarde van een mensenleven daarentegen des te groter. Dat heb je nu wel gemerkt, zelfs in de kroeg waar je zou denken wat te kunnen filosoferen. Geen wonder dat op zakdoek Vlaanderen een kleine minderheid maar te rammen heeft en de rest braaf slikt. Meteen ook de reden waarom zoveel Vlamingen leiden aan cognitieve dissonantie.DNE2018 schreef: ↑3 april 2020, 02:12 Mijn opzoekwerk (letterlijk twee muisklikken, maar kom) omtrent het aantal sterfgevallen in België heeft de econoom in mij naar boven gebracht. Maar, ik wil allereerst duidelijk maken dat ik hier geen ethische kwestie wil opstarten. Het gaat mij over de kostprijs tegenover de impact van Covid-19 te zetten. Ik breek hier dus geen lans als voor- of tegenstander van maatregelen door de regering te nemen of reeds genomen. Dus ik hoop dat als er discussies spruiten uit mijn bericht, dit op een beschaafde manier kan gebeuren.
Het aantal sterfgevallen aan Covid-19 is nu +/- 1000. We zitten een goeie 1,5 maand na de uitbraak, waarvan 3 weken in quarantaine. Houden we rekening met een groei-curve, dan kunnen we stellen dat we binnen ongeveer 12 weken aan maximaal 10.000 overleden landgenoten zitten. Dat is ook een beetje de geschatte prognose van virologe Erika De Vlieghe.
De economische schade wordt momenteel op 2,5 miljard per week berekend. Stel dat we de quarantaine/lock-down aanhouden voor 12 weken, gelijklopend met de curve van het aantal sterfgevallen. 12 weken aan 2,5 miljard, komt op 30 miljard. Bovenop het huidige tekort van 13 miljard. Laat ons zeggen dat we, hypothetisch, eindigen aan 50 miljard. Betekent dus 50 miljard euro voor 10.000 mensenlevens. In een aflevering van De Afspraak werd al eens vermeld dat als er een prijs op een mensenleven wordt geplakt (ook verzekeringen doen dit), dan situeert dit tussen de 20.000 en de 40.000 euro. In het rekensommetje gezet, 40.000 euro x 10.000 sterfgevallen = 400.000.000 euro.
Een "in-normale-omstandigheden" kostprijs van 400.000.000 euro is in de huidige Corona-crisis een kostprijs van 50.000.000.000 euro geworden. Michael van Droogenbroeck (VRT) liet zich ontvallen in De Afspraak, dat er al simulaties gemaakt zijn dat de impact van Covid-19 tot wel 40 jaar zal meegedragen worden in de economie.
Een slecht mens, en dat gaan we niet zijn, zou ook de omgekeerde berekening kunnen doen en de 40.000€ afzetten tegenover de 50 miljard euro. Maar laten we die weg niet opgaan. Wat ik wel eens wil doen, is de kostprijs van onze sociale zekerheid uitpluizen en daar het aantal normale overlijdens op jaarbasis eens tegenover zetten.
Toch nog een laatste noot: extrapoleer deze cijfers naar een UK of USA en het verwondert echt niet dat Boris en Trump zich achter de oren krabben en liever alles op zijn beloop laten gaan, inclusief 200.000 sterfgevallen, uiteraard geadviseerd en ingegeven door de London Exchange en Wallstreet achterban.
Die 50 miljard bovenop het tekort van voor de crisis, lijkt mij een goede, weliswaar zeer voorzichtige, schatting. Ik vrees dat we (onze verlichte excellenties dus) wel eens een tekort zouden kunnen bewerkstelligen dat nog hoger ligt. En dit los van het aantal doden en IC opnames. Toen er gratis geld kwam, sprak men van 10 miljard extra begrotingstekort. Dat was nog geen 1000€ per inwoner van België. Een lachertje dus met alles wat aangekondigd werd. Die 10 miljard is uitgegeven in de snoep- en speelgoedwinkel door zeer kleine kindjes nog voor het begon. Zie bv. de mondmaskers en ander medisch materieel waar wij, als zwaarst belaste land ter wereld, geen vierkante kilometers opslagplaatsen van vol hebben.
Ten tweede is er de inkomstenzijde die nu zware klappen krijgt. Vanmorgen bericht in de krant van dividend verlies van 0,5 miljard voor Belziek omdat een aantal bedrijven (BNP, Belfius, Bpost, ...) hun dividend schrappen. Dit zijn maar enkelen en er is het verlies van 30% RV op (een deel van) al die andere dividendschrappingen.
De inkomstenbelasting over 2020 zal ook wel flink te lijden gaan hebben. Ik vraag mij af in hoeverre de bedrijfsvoorheffingen binnenlopen, dat zou al een tipje van de sluier kunnen lichten?
BTW inkomsten moeten ook pijnlijk laag zijn. Brandstof aan de pomp is lekker goedkoop maar er rijdt bijna niemand rond en de winkels zijn dicht, pijnlijk voor onze overbodige BTW en accijns machine.
Met de e-commerce hebben ze in dit land, in al hun hypocriete heiligheid, ook een flater van jewelste begaan. Dat hebben ze proberen recht te zetten toen het kalf al verdronken was. Die BTW inkomsten zien ze dan niet aan hun neus voorbij gaan dankzij draconische wetgeving, maar de winsten en de jobs zitten over de grens en de belastingen daarop ook. Pijnlijk.
Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik denk dat het plaatje duidelijk is. Ik denk dat we een zucht van verlichting mogen slaken als het bij 50 miljard extra tekort gaat blijven en we dit op 40 jaar 'afbetaald' gaan krijgen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
@Greendeal, het doet deugd dat iemand mijn posting doorzien heeft. Bedankt hiervoor!
Trouwens, we komen er niet met 35 miljard, ook niet met 50 miljard, bovenop dus die fameuze 13 miljard die al tekort was.
Zelfs al duren onze beperkingen maar 12 weken. Goed voor de optimist die denkt dat hij in juli op vakantie kan gaan, dat Tomorrowland zal doorgaan, en dat we massaal naar de kust kunnen. Maar de bittere realiteit zal anders zijn.
Trouwens, we komen er niet met 35 miljard, ook niet met 50 miljard, bovenop dus die fameuze 13 miljard die al tekort was.
Zelfs al duren onze beperkingen maar 12 weken. Goed voor de optimist die denkt dat hij in juli op vakantie kan gaan, dat Tomorrowland zal doorgaan, en dat we massaal naar de kust kunnen. Maar de bittere realiteit zal anders zijn.
Beauty is in the eye of the beholder.
Eens de 50 voorbij en je schakelt over op prepaid gezelschap (pay & go), maakt die BMI niets meer uit.
Jij was degene met het elitaire diploma van economistDNE2018 schreef: ↑3 april 2020, 09:01Ah kijk, het elitaire vingertje van het forum komt weer boven.NTO schreef: ↑3 april 2020, 08:17 Om het eerst over de economische schade van jezelf te hebben: het geld dat Vlaanderen aan jou besteed heeft om economist te worden, is compleet weggesmeten geld. Hoe jij een diploma behaald hebt, is onmogelijk te vatten. Analyse-vermogen: 0, logisch redeneervermogen: 0, inzicht: minder dan 0.
Op MijnPortefeuille . be is er een zelfhulpgroep voor miskende genieën die zich verkeerd begrepen voelen op het forum hier
In Parijs merkt men ook de link op met overgewicht:
https://www.lefigaro.fr/sciences/corona ... s-20200401Les personnes en surpoids ou obèses ont-elles plus de risques de développer des formes sévères du nouveau coronavirus? Yazdan Yazdanpanah, chef du service maladies infectieuses à l’hôpital Bichat à Paris, en fait le constat: «Plus de 80% des moins de 50 ans qui se trouvent en réanimation chez nous à cause du Covid-19 sont dans ce cas». Son collègue Xavier Lescure, infectiologue dans le même hôpital, abonde: «C’est le facteur le plus présent pour les personnes qui développent une forme sévère de la maladie et qui n’ont pas d’autre antécédent.»
Dat weet ik niet hoor, ik wil opties hebben.
Meer dan 80 procent van diegenen die minder dan 50 jaar zijn, zijn in dat geval.
Tja. Onderliggende kwalen.. Ze zouden ook wel eens voor 80 procent kunnen samenvallen met obesitas.
Bv Hoge bloeddruk, diabetes,...
Over de opties :
Als je websites wil leren kennen waar je zeer veel keuze hebt, laat maar weten !
In realiteit heb je er meer keuze dan in postpaid gezelschap..
'Wam bam, thank you mam' heeft ook voordelen.
De beste tijd van een relatie : de eerste drie weken. En met die prepaid begin je telkens opnieuw en kom je nooit voorbij de drie weken.
Als je nog maar weinig telefoneert komt betalen per minuut goedkoper uit dan een uitgebreide unlimited waar je geen gebruik van maakt.
Tja. Onderliggende kwalen.. Ze zouden ook wel eens voor 80 procent kunnen samenvallen met obesitas.
Bv Hoge bloeddruk, diabetes,...
Over de opties :
Als je websites wil leren kennen waar je zeer veel keuze hebt, laat maar weten !
In realiteit heb je er meer keuze dan in postpaid gezelschap..
'Wam bam, thank you mam' heeft ook voordelen.
De beste tijd van een relatie : de eerste drie weken. En met die prepaid begin je telkens opnieuw en kom je nooit voorbij de drie weken.
Als je nog maar weinig telefoneert komt betalen per minuut goedkoper uit dan een uitgebreide unlimited waar je geen gebruik van maakt.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 3 april 2020, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hey barman, geeft diejen daar op den hoek, ge weet wel, den NTO, es een pintje, en zet maar op mijn rekening".
Santé hé, maat!
Uitspraken van John McAfee (ja, wie je denkt)
Social unrest is likely to take place in the wake of this pandemic, McAfee said.
“Every single catastrophe in which food or water or life-giving supplies are in low supply, the human veneer breaks down. And that thin layer of cultured society, human interaction, disappears,” he said.
On the global pandemic, John McAfee said that governments are largely overreacting.
“I’m a mathematician. I like numbers. Do you realize that there’s less than 100,000 people that have died from COVID? Less than 100,000 people in a world of 7.8 billion people. Do you realize in that same period of time when those 100,000 died, 630,000 died from the flu? 1.1 million died from diarrhea. 237,00 committed suicide, and 6 million died from starvation in the same period,” he said. “Do you understand, people, what nonsense is happening today?”
https://www.kitco.com/news/2020-04-02/J ... -plan.html
Social unrest is likely to take place in the wake of this pandemic, McAfee said.
“Every single catastrophe in which food or water or life-giving supplies are in low supply, the human veneer breaks down. And that thin layer of cultured society, human interaction, disappears,” he said.
On the global pandemic, John McAfee said that governments are largely overreacting.
“I’m a mathematician. I like numbers. Do you realize that there’s less than 100,000 people that have died from COVID? Less than 100,000 people in a world of 7.8 billion people. Do you realize in that same period of time when those 100,000 died, 630,000 died from the flu? 1.1 million died from diarrhea. 237,00 committed suicide, and 6 million died from starvation in the same period,” he said. “Do you understand, people, what nonsense is happening today?”
https://www.kitco.com/news/2020-04-02/J ... -plan.html
Wil je graag gaan en staan zonder boetes, naar zee of Ardennen.
https://www.opac.be/
https://www.opac.be/
Ik weet niet hoe het met de anderen zit maar door de lockdown light is mijn BMI toch met een paar punten gestegen. Minder beweging en meer eten uit verveling.
Pre-paid dames? Die term had ik nog nooit gehoord.
Tinder is al goed genoeg hoor. Het is hier Spaargids, mag niets kosten
Tinder is al goed genoeg hoor. Het is hier Spaargids, mag niets kosten