Corona-virus.
Re: Corona-virus.
De denkfout die jij maakt is vandaag te verwarren met overmorgen.
Ik heb nu geen schade van deze crisis, buiten dat ik mijn boodschappen duurder moet betalen in de supermarkt.
Maar of mijn portemonnee nog even gevuld is over x maanden is zeer de vraag.
Dus : ik betwijfel of dit mij niet gaat impacteren.
Ik was trouwens al de eerste op dit forum die zei dat ik 1 maandinkomen wil opgeven om deze crisis mee te helpen betalen.
Als de rest dat ook doet natuurlijk.
Ik ben wel werkloos maar niet fanatiek. Ik ben werkzoekend.
Ja ... Zoals in Zweden, zoals je eerst zei ?Fakkel schreef: ↑7 april 2020, 09:37 Maar voor de rest van de bevolking is die impact er wel.
Alle werkenden gaan hier jarenlang de gevolgen van dragen.
Hoeveel mensen gaat dit de job kosten?
Hoeveel mensen gaan nog jarenlang hogere belastingen moeten betalen?
En waarom..?
Het kan duidelijk ook anders.
Of zoals in de UK ? Nederland ? Italie, USA, Spanje ?
Kijk maar eens over twee maanden of die het zoveel beter doen.
Dat is nog niet zeker..
10.000 doden meer is beter dan de gevolgen die je beschrijft ?
Voor mij niet...
Ik blijf bij mijn mening hierover.
Geen enkele maatregel was te zwaar.
In China heeft men het virus nu, tijdelijk, overwonnen met veel grotere maatregelen.
Voor wie zich geroepen voelt om in deze periode te gaan werken : van mij mag je.
Maar, ook zonder op de man te willen spelen : je lijdt naar mijn mening aan het 'get home itis' syndroom.
Dat is een syndroom dat beschreven wordt bij piloten, 41 procent van de dodelijke ongevallen in de luchtvaart veroorzaakt. De piloot die te erg gefixeerd is om zijn bestemming te bereiken ten koste van alles... En ieder alarm of onregelmatigheid, zelfs verlies van levens in jouw geval, goedpraat om toch maar tot dat doel te kunnen komen : business as usual.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maar waar haal je dat?
Niet van die rechtse voorliefde , maar dat we het redelijk goed gedaan hebben?
Van al de landen die je hier terugvindt scoren we slechtst van al wat betreft het aantal doden/inwoners/start van de uitbraak. Toegegeven, San Marino en Andorra staan er niet bij.
Op welk vlak zouden we het dan moeten goed gedaan hebben?
Da's niet mijn manier van berekenen maar wel één die de meeste factoren in rekening brengt (behalve bevolkingsdichtheid).
Ik zou zeggen: experimenteer eens op die site, je kan naar hartelust parameters af- of aanvinken, maar eilaas we blijven steeds bij de slechtste leerlingen van de klas.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 7 april 2020, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
En men blijft toveren met cijfertjes (doden, besmettingen, ...) en geen enkele journalist die de echte vragen durft stellen...
Iets meer dan 80.000 tests uitgevoerd sinds februari, maar we voeren zogezegd 10.000 tests per dag uit sinds meer dan een week.
Iets meer dan 80.000 tests uitgevoerd sinds februari, maar we voeren zogezegd 10.000 tests per dag uit sinds meer dan een week.
Als je per se wil geloven dat we het slechter doen dan USA , Italie, Spanje, Frankrijk, ....
Doe gerust.
Wie ben ik om jou te vertellen dat de klokken niet van Rome komen.
Dat cijfer, doden per miljoen inwoners, heeft niets te betekenen, of weinig.
Dat we er flink door getroffen zijn, dat is alles.
Minder maatregelen had nooit tot minder doden geleid.
Het argument dat we het slechter doen is betekenisloos.
Zie de lijst ... Vier ministaten of eilandjes in de top 8.
Die doden uit rusthuizen : dat is trouwens een optelling van alle doden sinds vrijdag.
Tellen kunnen ze, maar niet rap genoeg en niet tijdens weekends.
Doe gerust.
Wie ben ik om jou te vertellen dat de klokken niet van Rome komen.
Dat cijfer, doden per miljoen inwoners, heeft niets te betekenen, of weinig.
Dat we er flink door getroffen zijn, dat is alles.
Minder maatregelen had nooit tot minder doden geleid.
Het argument dat we het slechter doen is betekenisloos.
Zie de lijst ... Vier ministaten of eilandjes in de top 8.
Die doden uit rusthuizen : dat is trouwens een optelling van alle doden sinds vrijdag.
Tellen kunnen ze, maar niet rap genoeg en niet tijdens weekends.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 7 april 2020, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Experten? Heb eerder de indruk een team dat zich bezighoudt met "op welke manier kunnen we vandaag de waarheid weer een beetje verdraaien, maar zodat het niet teveel opvalt en de domme Belg onze zever blijft geloven?".
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, de cijfers geven me gelijk.
Wat er onbreekt in jouw lijst is dat er geen rekening wordt gehouden met de start van de uitbraak. Het is nogal wiedes dat Italië en Spanje daar slechter scoren, ze zitten al verder in het verloop. Ook je San Marino en Andorra geven daardoor een vertekend beeld.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik maak me ernstige zorgen over de samenstelling van dat team dat de heropstart moet voorbereiden.
Als je naar die samenstelling kijkt, dan zitten we tegen december 2021 nog altijd in quarantaine.
Of het moet zijn dat we stoppen met hun uit te nodigen op TV, misschien versoepelen ze dan van zelf de quarantaine om terug aandacht te krijgen.
Ben ik trouwens de enige die me vragen stelt over de aanwezigheid van Marc Van Ranst in Gert Late Night?
Je zou denken dat die mens andere dingen te doen heeft, maar nee...
Als je naar die samenstelling kijkt, dan zitten we tegen december 2021 nog altijd in quarantaine.
Of het moet zijn dat we stoppen met hun uit te nodigen op TV, misschien versoepelen ze dan van zelf de quarantaine om terug aandacht te krijgen.
Ben ik trouwens de enige die me vragen stelt over de aanwezigheid van Marc Van Ranst in Gert Late Night?
Je zou denken dat die mens andere dingen te doen heeft, maar nee...
Kunnen we de regering niet gelijk vervangen door dat expertenteam? Kunnen we daar een referendum over houden?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Ik vind dat de cijfers jou totaal geen gelijk geven. Je misbruikt de cijfers om te doen alsof je gelijk hebt.CarpeNoctem schreef: ↑7 april 2020, 11:44 Wel, de cijfers geven me gelijk.
Wat er onbreekt in jouw lijst is dat er geen rekening wordt gehouden met de start van de uitbraak. Het is nogal wiedes dat Italië en Spanje daar slechter scoren, ze zitten al verder in het verloop. Ook je San Marino en Andorra geven daardoor een vertekend beeld.
Naar het grote voorbeeld van ... BDW ? De kampioen in liegen met juiste cijfers ? Demagogie...
Als je rekening houdt met de start van de uitbraak :
De eerste uitbraak in BE was officieel 23 dagen eerder dan in NL.
Dat heb je dan ook niet bekeken ?
Aan de andere kant : WANNEER de eerste uitbraak hier of ginder was : nobody knows. Het hing hier al veel langer rond dan de cijfers aantonen. Overal in Europa.
We zullen moeten zien of onze gezondheidszorg evenzeer overspoeld wordt door Coronapatienten dan in Italie en Spanje. Tot nu toe ziet het er uit van niet.
Als NL het zo goed doet : ZIJ hebben al patienten naar andere landen moeten brengen. Duitsland en Belgie.
Niet andersom. ZIJ worden veel meer overspoeld met gevallen dan wij.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Omdat ze steeds meer mensen weigeren op IZ.
Ouderen moeten thuis sterven.
Indien ze iedereen zouden opnemen, was de capaciteit al ver overschreden.
Laatst gewijzigd door PinkPanther1970 op 7 april 2020, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Aantal tests uitgevoerd in België per dag. Deze cijfers zijn voor iedereen beschikbaar. Alle historische cijfers worden dagelijks aangepast, mogelijks omdat er o.a. bij de labo's vertraging zit bij het doorgeven van het aantal tests.PinkPanther1970 schreef: ↑7 april 2020, 11:35 En men blijft toveren met cijfertjes (doden, besmettingen, ...) en geen enkele journalist die de echte vragen durft stellen...
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Ik denk vooral dat België het in de cijfertjes en grafieken slechter doet, omdat we te eerlijk zijn en alles meetellen (en ook nog min of meer KUNNEN meetellen).
Je moet bv. op worldometers eens kijken bij USA, en dan de bronvermelding bij 6 april voor NewYork:
Je moet bv. op worldometers eens kijken bij USA, en dan de bronvermelding bij 6 april voor NewYork:
Gelijkaardige berichten over onder'schattingen' over bv. China, Iran. De reden van de onderschatting laat ik nog in het midden...An estimated additional 180 - 195 deaths per day occurring at home in New York City due to COVID-19 are not being counted in the official figures. "Early on in this crisis we were able to swab people who died at home, and thus got a coronavirus reading. But those days are long gone. We simply don't have the testing capacity for the large numbers dying at home. Now only those few who had a test confirmation *before* dying are marked as victims of coronavirus on their death certificate. This almost certainly means we are undercounting the total number of victims of this pandemic," said Mark Levine, Chair of New York City Council health committee
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer: