Corona-virus.
Re: Corona-virus.
OK, genoteerdKevva schreef: ↑4 februari 2020, 23:15 Cijfers na 22 januari. Daarvoor gingen de besmettingen veel sneller. Zoals je ziet begint procentueel gezien de nieuwe besmettingen en doden in aantallen af te nemen.
Het is een curve, we naderen de top. Ik voorspel dat het eind februari sterk op zijn retour zal zijn.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
De glazen bol van Kevva lijkt gebarsten te zijn...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
haelewyn bedoelt dat de schrijnende toestanden van Spanje hier niet voorkomen.
Lees en huiver hier wat deze mensen meegemaakt hebben in Lieja (in het noordelijk deel van Spanje).
Gelukkig dat het bij ons zo'n vaart niet loopt
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Die Corona hysterie duurt nog steeds voort...CarpeNoctem schreef: ↑14 maart 2020, 14:53Eén collega van mij had normaal deze week verlof om met Knack Volley Roeselare naar Civitanova te trekken voor de terugwedstrijd. Bleek de reis (en de wedstrijd) niet door te gaan, verlof ingetrokken en komen werken deze week. Dan brief gekregen van 't volleybal dat er bij de heenwedstrijd corona-geïnfecteerden waren. Woensdag huiswaarts getrokken met koorts om dan gisteren positief bevonden te worden.
Gisteren dan met eigen ogen de Corona-hysterie op zijn werkpost gezien
Nogal wat collega's die zot zijn gemaakt door de media moeten geruststellen.
Sommige Corona-hysterici houden bij hoog en bij laag vol dat België bij de allerslechtste landen zit ...
Gelukkig zijn er nuchtere, helder denkende personen als CN. Ze verdienen ook wel een dikke pluim
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Neen, die is enkel erger geworden. Momenteel heel het bedrijf plat. Ik zit sedert maandag gedwongen thuis.
Misschien al gemerkt aan mijn aantal posts
En moest het je interesseren: naast die initiële betrokkene zijn er ondertussen al zeker drie bevestigde collega's. Ondertussen gelukkig allemaal hersteld.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 8 april 2020, 11:28, 2 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Nog zo eentje...Kevva schreef: ↑22 maart 2020, 01:11 Als ik naar de officiële dodencijfers kijk dan zie ik wereldwijd nog steeds 15.000 doden.
We moeten serieus blijven hé. We halen trouwens nog niet eens de aantallen van een klassieke seizoensgriep. En nee, ik vergelijk het niet met de griep maar naar 'aantal besmettingen' en 'doden' liggen we er toch nog mijlenver vanaf hoor.
Ondertussen zitten we over de 82.000 doden... Officieel... In werkelijkheid waarschijnlijk veel hoger.
Ga ook een voorspelling maken: nog enkele weekjes en we passeren de cijfers van de seizoensgriep (nog altijd met officiële cijfers uiteraard).
In Belgie wonen volgens Wikipedia 30.000 Chinezen.CarpeNoctem schreef: ↑8 april 2020, 11:11
Je hebt gelijk wat betreft de bevolkingsdichtheid, maar wat de haarden in de VS, en vooral dan NYC en Californië betreft zie je nog een andere factor over het hoofd. Een grote aanwezigheid van ( al dan niet Amerikaanse)-Chinezen, met het bijhorend over en weer gereis ( dat nu al een tijdje aan banden is gelegd).
Niet min.
We hebben ook 451.800 Italianen in ons land.
Er is dus niet zoveel verschil in aantal mogelijke besmettingshaarden.
Je moet wel ondertitels er bij geven hoor. NIet iedereen hier kan dat begrijpen zonder...
Laatst gewijzigd door haelewyn op 8 april 2020, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Voila, dat is de spirit. Niet meedoen aan al die hysterie.CarpeNoctem schreef: ↑14 maart 2020, 23:38Ik daarentegen snap jouw hysterie niet. Ik was één van die vele West-Vlamingen in Sluis vanavond. Ik heb er zoals gewoonlijk zeer smakelijk gegeten in aangenaam gezelschap. Er werden wel heel wat grapjes verteld over de hysterici en hun kuddegedrag
Helaas moesten we het gebruikelijke nakaarten in de plaatselijke herberg wat kort houden omdat één van de aanwezige dames morgen vroeg op moest om te werken in ons plaatselijk ziekenhuis, of ik kon je daarmee ook nog wat geënerveerd hebben
En niet meedoen met al die hysterici die maar blijven hameren dat België bij de slechtste landen zit.
Als Corona pure hysterie is, hoe kan België dan bij de landen zijn die het slechtst doet in de strijd tegen Corona
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Je bent nog een groep vergeten... De diehard-fans van Herr Dogan.
Je weet wel, dat miraculeus land dat pas vele weken na alle andere eindelijk zijn eerste geval kon melden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, dat is natuurlijk de vraag van 1 miljoen. Als je nog maar suggereert dat het door de hysterie is dat we zo slecht scoren word je met pek en veren Spaargids uitgejaagd.
Maar eerlijk? Ik geef grif toe dat ik ook niet weet waarom wij zo slecht scoren.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Cheapskate.
In het berichtje van CarpeNoctem (CN) dat ik citeerde, zei CN dat hij heel wat collega's heeft moeten geruststellen omdat ze zot gemaakt waren door de media over die Corona crisis.
Dat was dapper van CN om erop dat te wijzen dat Corona pure hysterie was, opgeklopt door de media.
Dat was in het begin van de lockdown, zo rond 14 maart.
Waar we nu staan, begin april, blijkt dat CN overschot van gelijk had: amper Coronagevallen, geen doden die vermeldenswaard zijn, bedrijven draaien op volle toeren, ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Da's een non sequitur van jewelste. Om niet te zeggen zeer oneerlijk discussiëren, en van jou verwacht ik beter. Plaats een citaat van mij en reageer daarop ipv eigen interpretatie aan het gezegde te ontlenen. Ik ben er zeker van dat je dat wel snapt.NTO schreef: ↑8 april 2020, 11:43 In het berichtje van CarpeNoctem (CN) dat ik citeerde, zei CN dat hij heel wat collega's heeft moeten geruststellen omdat ze zot gemaakt waren door de media over die Corona crisis.
Dat was dapper van CN om erop dat te wijzen dat Corona pure hysterie was, opgeklopt door de media.
Ik heb nergens gezegd dat Corona pure hysterie was, wel dat sommige collega's zich zot hebben laten maken door de media wat betreft Corona. Dat is trouwens nog zo. Bij ons kon/kan er gerust verder gewerkt worden als we bepaalde regels ivm social distancing respecteren.
Wel, ik daag je uit een post van mij te tonen waar ik ook maar zoiets voorspel.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 8 april 2020, 12:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Hola! Van 't zonneke genieten gaat precies niet, ineens een doorstart in het aantal replies op het Corona-virus topic.
Terwijl coronacrisis wereldwijd duizenden slachtoffers maakt: in Zweden drinken ze nog rustig een pintje op café
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/te ... ~abd250e4/
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/te ... ~abd250e4/