Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
The powers that be. Politiekers, mediageile professoren, hun spin doctors en napapegaaiende pers.J Lawieck schreef: ↑13 april 2020, 16:43Wie zijn "ze" ?CarpeNoctem schreef: ↑13 april 2020, 15:59 Ik erger mij dat ze laten uitschijnen dat als we maar als makke schapen hun regeltjes volgen we ervan af gaan zijn deze zomer.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Tot ik een uitgebreide wetenschappelijke studie zie van het effect van het onderrapporteren van de Nederlanders en de overraportering van de Belgen + de verhouding tussen beide en een methode die het exact aantal doden in alle EU landen goed inschat... geloof ik dat de Nederlanders het minder goed hebben aangepakt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ahum ...
Jij leest misschien anders dan ik maar in die quote van MVR zie ik bijna letterlijk hetzelfde als wat Fakkel zich meent te herinneren. En wat jij afdoet als nonsens.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Duitse experts: 'Mondmaskers in openbaar vervoer' (De Tijd)
Sparspaar: muilkorf voor Van Ranst
Sparspaar: muilkorf voor Van Ranst
Toch belangrijk nieuws: de maatregel van de FED (opkopen van alle obligaties) overtuigt niet: Dow omlaag en goud sterk omhoog.
Grapjassen spreken nu reeds van kwadriljoenen als steun.
Weimar, uitgave 2020 ? Het lijkt dat we er naar toe gaan. Fasten seatbelts ! Hamsteren nu de Euro nog waarde heeft ?
Grapjassen spreken nu reeds van kwadriljoenen als steun.
Weimar, uitgave 2020 ? Het lijkt dat we er naar toe gaan. Fasten seatbelts ! Hamsteren nu de Euro nog waarde heeft ?
Ja! Dit bedoel ik.J Lawieck schreef: ↑13 april 2020, 16:25
"Van Ranst: “Er werken daar natuurlijk mensen die naar huis gaan. Zo kan het virus naar binnen. Maar het virus bleek ook veel besmettelijker dan iedereen dacht. In mijn lessen zeg ik altijd: oude mensen hebben oude slijmvliezen, en die produceren heel weinig virus. Voor de griep klopt dat, en daardoor geven de bewoners van een woon-zorgcentrum de griep niet of weinig door aan anderen.
“Maar dit virus doet iets dat we nog nooit gezien hebben: die oude mensen produceren massieve hoeveelheden van het virus. Daardoor zijn zieken veel besmettelijker. Dat hadden we niet voorzien, want het ging in tegen elke kennis die we hadden.”"
https://www.demorgen.be/nieuws/we-moete ... ~b0f8355a/ 11 april 2020
En nu gaan we daar wiskunde op toepassen.
In mijn dorp is momenteel 2 op de 1.000 besmet. Voorheen was dat 1 op de 1.000.
In de Duitse "hotspot" komen ze aan 15%, nog ver van hun gewenste groepsimmuniteit, remember, was dit weekend in de pers.
Als nu de mensen die in woonzorgcentra werken, representatief zijn voor de ganse bevolking, dan is daar ook tussen de 2 op 1000 en 150 op 1000 (15%) geïnfecteerd.
Wat ik dan niet snap, als slechts - laat ons nu ergens een middenweg nemen - 5% van de zorghelpers zijn besmet, hoe is dat virus dan zo wijd verspreid geraakt?
Daar is toch een missing link?
Er kunnen 'een aantal' zorgcentra zijn waar 1 of een paar besmette hulpverleners werken.
Maar gezien Corona nog maar op zo beperkte schaal verspreid is (<15% in de hotspot), en gezien al weken geen ander bezoek meer binnen mag, zou je toch verwachten dat heel veel zorgcentra totaal geen last zouden hebben?
Wat mis ik?
Geen ruzie maken op mijn telefoon, schatjes.
Ik kan gerust toegeven dat Van Ranst niet exact zei wat ik me ervan herinnerde.
Maar het blijft toch een raar iets, nee.
Volgens mij heeft Van Ranst dat op tv trouwens veel eerder gezegd, en zonder die ´maar´ erachter, maar dit terzijde.
Ik blijf het een bizar iets vinden.
11 april was eergisteren .J Lawieck schreef: ↑13 april 2020, 16:25"Van Ranst: “Er werken daar natuurlijk mensen die naar huis gaan. Zo kan het virus naar binnen. Maar het virus bleek ook veel besmettelijker dan iedereen dacht. In mijn lessen zeg ik altijd: oude mensen hebben oude slijmvliezen, en die produceren heel weinig virus. Voor de griep klopt dat, en daardoor geven de bewoners van een woon-zorgcentrum de griep niet of weinig door aan anderen.vortex schreef: ↑13 april 2020, 15:49 Nonsens, dat is helemaal niet wat Van Ranst gezegd heeft. Wat hij wel gezegd heeft is dat de besmetting wellicht door zorgpersoneel verspreid wordt omdat de ouderen indien besmet zelf niet zo besmettelijk zijn naar anderen, onder andere omdat ze drogere slijmvliezen hebben.
“Maar dit virus doet iets dat we nog nooit gezien hebben: die oude mensen produceren massieve hoeveelheden van het virus. Daardoor zijn zieken veel besmettelijker. Dat hadden we niet voorzien, want het ging in tegen elke kennis die we hadden.”"
https://www.demorgen.be/nieuws/we-moete ... ~b0f8355a/ 11 april 2020
Nu gaat de tijd in quarantaine traag, maar wat ik me herinner was een paar weken geleden.
Maar hij heeft het dus nog eens herhaald in de gazet.
Ik heb niet de indruk dat Van Gucht, Van Ranst en Vlieghe zoiets beweerden... aangezien er momenteel noch een geneesmiddel, noch een vaccin is ....CarpeNoctem schreef: ↑13 april 2020, 16:45The powers that be. Politiekers, mediageile professoren, hun spin doctors en napapegaaiende pers.
Klopt, moet een week of twee geleden zijn toen de eerste berichten van corona uitbraken in wzc in het nieuws kwamen. Het ging er toen over dat het virus van buitenaf door zorgpersoneel moest zijn binnen gebracht en dat de oudjes wellicht niet elkaar besmet hebben omdat die "zogezegd niet zo besmettelijk zijn door droge slijmvliezen". We weten ondertussen dat het zorg personeel toen nog niet beschikte over pbm's en er onder hen in desbetreffende wzc behoorlijk wat besmettingen zijn. Wat hij heel zeker niet gezegd heeft is "dat het in wzc helemaalniet zo een vaart ging lopen? Immers, al die oude mensen, die hebben droge...."
En intussen zegt hij dus het omgekeerde, en bemerkt dat ze massaal veel virussen blijven produceren (krantenartikel).vortex schreef: ↑13 april 2020, 17:47 Het ging er toen over dat het virus van buitenaf door zorgpersoneel moest zijn binnen gebracht en dat de oudjes wellicht niet elkaar besmet hebben omdat die "zogezegd niet zo besmettelijk zijn door droge slijmvliezen". We weten ondertussen dat het zorg personeel toen nog niet beschikte over pbm's en er onder hen in desbetreffende wzc behoorlijk wat besmettingen zijn. Wat hij heel zeker niet gezegd heeft is "dat het in wzc helemaalniet zo een vaart ging lopen? Immers, al die oude mensen, die hebben droge...."
Dat is op z´n minst toch een plottwist.
Konden ze dat niet weten van eerdere ervaring in China? Italië?
Er zullen inderdaad te weinig pbm´s geweest zijn.
En mocht dit niet gezegd worden om de publieke opinie niet tegen te krijgen? Opdracht van de overheid zoals Armand Pien ten tijde van Tsjernobiel?
Blijft de vraag... zijn die zorgverstrekkers zo´n ´vetzakken´ dat er zoveel zijn die besmet waren en dan ook nog (onwetend) ziek gaan werken zijn?
Op een moment dat 1 op de 1000 besmet was? Laat het nog 1 op de 100 zijn... Die werken toevallig allemaal in een wzc?
Heeft hij een staatsgreep gepleegd, dat HIJ beslist ipv de politiekers ?
Nu ja, de Bolsjevieken zijn dat gewoon ...
Een wetenschapper moet informeren en daarmee basta.
Nu ja, de Bolsjevieken zijn dat gewoon ...
Een wetenschapper moet informeren en daarmee basta.
Hoeveel informatie is er uit China gekomen buiten wat sterfte cijfers met vraagtekens bij? En Italië, wat zouden zij meer weten dan wij, dat ze een dikke week eerder getroffen zijn gaat het verschil niet maken hé.
De publieke opinie en media heeft het de afgelopen maand over niks anders dan het gebrek aan mondmaskers gehad! Onder welke steen leef jij?
Misschien een beetje respect voor het zorg personeel ja? En voor de rest, hoe dom kun je zijn, dat je het nu nog niet snapt?Fakkel schreef: ↑13 april 2020, 17:56 Blijft de vraag... zijn die zorgverstrekkers zo´n ´vetzakken´ dat er zoveel zijn die besmet waren en dan ook nog (onwetend) ziek gaan werken zijn?
Op een moment dat 1 op de 1000 besmet was? Laat het nog 1 op de 100 zijn... Die werken toevallig allemaal in een wzc?
Daar maak ik me dus wel zorgen over. De Zonnekoning houdt vandaag om 20h02 een toespraak en die gaat de confinement waarschijnlijk nog wat verder uitbreiden.CarpeNoctem schreef: ↑13 april 2020, 15:59 Maar mijn groeiende aversie voor Van Ranst staat daar los van. Hij is te arrogant naar mijn zin en geeft ook nooit toe dat hij misschien inschattingsfouten gemaakt heeft etc.
Ze houden ook de burger voor dom (niet helemaal onterecht, maar da's een andere discussie ). Zijn carrot and stick over een zwaardere lockdown kan toch maar enkel op de lachspieren werken?
En je weet: slechte ideeën vanuit Frankrijk worden principieel gewoon overgenomen.
Klein puntje van ergernis mijnerzijds: wij hadden sinds 1982 de Franse, de Belgische en de Duitse zenders op de kabel. En later ook RAI Uno. Nu kijk ik nu nog steeds uit principe analoog. Maar Telenet heeft die er dus allemaal uitgesmeten. Ten voordele van 10 kanalen vlaamse commerciële zooi.
Op dit soort momenten is dat toch spijtig.. meuh, enfin... het zal wel ergens uitgezonden worden op het Amerikaanse Minitel.
Vortex schreef: De publieke opinie en media heeft het de afgelopen maand over niks anders dan het gebrek aan mondmaskers gehad! Onder welke steen leef jij?
Ze hadden problemen om de voorraad aan te vullen en wat ze kregen was alibaba-rommel, maar er werd altijd gezegd dat de ziekenhuizen etc nog voldoende voorraad hadden tot x tijd in de toekomst.
Tja, je zal het eens moeten uitleggen zonder schelden.Vortex schreef: Misschien een beetje respect voor het zorg personeel ja? En voor de rest, hoe dom kun je zijn, dat je het nu nog niet snapt?
Als tussen 2 op 1000 (cijfers België) en 15 op 100 (Duitse broeihaard) besmet zijn, realistisch op dat moment (paar weken terug) iets rond 1 op 100, en extern bezoek is niet mogelijk, hoe komt dan dat het virus in zoveel WZCs verspreid is geraakt?
Ik begrijp hoe het verspreid geraakt eens het binnen is, maar hoe geraakt het binnen met 1 kans op 100 op een besmet personeelslid? Goed, mochten er in elk WZC 500 mensen werken, dan heb je al 5 kansen op een besmet persoon en dan is het hek vd dam. Maar zo groot zijn onze WZC niet.
Verder alle respect voor mensen in de zorg (al zijn zorgenden niet hetzelfde als verplegers).