Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Exponentiële groei is nu eenmaal hoe een virus zich verspreidt, het is allemaal begonnen met één mens in China die besmet is geraakt.Fakkel schreef: ↑14 april 2020, 16:37
We komen tot dezelfde conclusie.
4 op de 800. Peanuts.
Paar dagen later andere mensen besmettelijk, oké, kan ik ook volgen. Weer 4 op de 800.
Het blijft klein bier. Ik blijf me afvragen hoe je van 4 (of 8 of 12 of voor mijn part 80) op 800 overgaat naar een ´massagraf´.
Waarom wil je niet begrijpen dat één besmettelijke zorgverlener zonder geschikte pbm's in een wzc met gemak 10, 20, 30 of meer bewoners kan besmetten, die mensen verzorgen meer dan een oudere hé. En als er dan ook nog een paar collega's besmet worden is het een kwestie van tijd tot gans het wzc en de thuisbasis in aanraking komt met het virus. Maar goed het zal wel de schuld van Van Ranst zijn, diene kl* die er voor gezorgd heeft dat je geen bbq kunt geven héFakkel schreef: ↑14 april 2020, 16:37 Enfin. Het was (van mijn kant) geen verwijt en al zeker niet naar jou (if any, dan naar Van Ranst).
De rekensom klopte gewoon niet, in mijn hoofd.
Als ze - dixit Van Ranst - elkaar niet besmetten, en via de hulpverleners kom je aan 1 op de 100, dan leek of lijkt er een missing link.
Nee hoor die laten elk positief geval verdwijnen, letterlijk
Ik kan je alvast zeggen dat ondergetekende - als mijn gezin en ik gezond door deze crisis mogen komen - wel zijn gewoontes zal aanpassen. Van zodra het kan part-time werken ... ik heb nooit geen behoefte gehad aan een dikke auto en waarmee mijn buurman rondrijdt heeft me ook nooit een zak uitgemaakt, de mooie reizen zullen ook wel voor meerdere jaren niet meer kunnen dus daarvoor hoef ik alvast ook niet te sparen ...anonymous schreef: ↑14 april 2020, 16:36 Daar twijfel ik ook niet aan. Na een maandje of twee vervalt iedereen weer in zijn oude gewoontes. Vlug naar hier, vlug naar daar, geen tijd geen tijd. Zoveel mogelijk geld vergaren, zorgen dat er een dikkere auto voor de deur staat dan bij de buurman, enz. Money makes the world go round.
Net zoals er veel ging veranderen na de bankencrisis : noppes.
Ik ben al lang bereid om lokaal te kopen, minder Chinese goedkope brol, nadruk op kwaliteit.. Maar ik breng het lang niet altijd in praktijk.
Het andere : ik hoop dat mijn geld op is als ze me in mijn kist leggen. De rest kan me minder schelen... Wel of niet een dikke auto bv.
Minste van mijn zorgen. Maar het kan en mag wel.
Doet me plezier dit te lezen. Mijn vrouw werkt de helft van het jaar part-time, de andere helft 4/5. Ik heb 8 jaar 4/5 gewerkt. Voorlopig werk ik weer full-time maar vanaf 2021 wordt dat ook weer 4/5.geebee schreef: ↑14 april 2020, 17:47 Ik kan je alvast zeggen dat ondergetekende - als mijn gezin en ik gezond door deze crisis mogen komen - wel zijn gewoontes zal aanpassen. Van zodra het kan part-time werken ... ik heb nooit geen behoefte gehad aan een dikke auto en waarmee mijn buurman rondrijdt heeft me ook nooit een zak uitgemaakt, de mooie reizen zullen ook wel voor meerdere jaren niet meer kunnen dus daarvoor hoef ik alvast ook niet te sparen ...
Reizen zal er idd voorlopig niet in zitten. Jammer want ik ging 4-5 keer per jaar naar de UK. Mijn geplande reis van mei naar Wales mag ik alvast op mijn buik schrijven
Hopelijk gaan veel mensen nu beseffen dat ons jachtige bestaan niets waard is maar ik vrees ervoor.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je maakt zo om de twee jaar dezelfde lapsus
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
? Ik heb toch niet gezegd dat ze dat elk jaar doet. Er wordt hier regelmatig eens gewisseld van werkregime tussen part-time en 4/5. Dit jaar is het 50/50, andere jaren kan het anders zijn.
Ik schreef dus LETTERLIJK dat ik wel begrijp hoe het als een lopend vuur verder gaat eens het binnen zit.vortex schreef: ↑14 april 2020, 17:42
Waarom wil je niet begrijpen dat één besmettelijke zorgverlener zonder geschikte pbm's in een wzc met gemak 10, 20, 30 of meer bewoners kan besmetten, die mensen verzorgen meer dan een oudere hé. En als er dan ook nog een paar collega's besmet worden is het een kwestie van tijd tot gans het wzc en de thuisbasis in aanraking komt met het virus. Maar goed het zal wel de schuld van Van Ranst zijn, diene kl* die er voor gezorgd heeft dat je geen bbq kunt geven hé
Maar met 1 kans op 200 en zelfs met exponentiële groei, zit je nog lang niet aan dergelijke dramatische cijfers na een maand. Vooral niet omdat we die maand in semi lock down hebben doorgebracht.
Op die maand tijd zijn de (officiële) cijfers in mijn gemeente van (ik dacht) 0.96 op 1000 naar minder dan 2 op 1000 gegaan. Een verdubbeling. Inmiddels is immers de lockdown van kracht. Ik mag hopen dat zorgpersoneel zich daar aan houdt en niet op lockdownfeestjes aanwezig was.
Dan verwacht ik een paar wzc waar een inferno losbreekt, maar niet dat in quasi elk wzc de mensen vallen gelijk vliegen. Tenzij ze massaal personeel uitwisselen.
Ik had verder geen bbq plannen. Da´s niet wat ik Van Ranst aanwrijf. Wel z´n zelfgenoegzaamheid. Het zou hem sieren mocht hij af en toe eens nederig ´ik weet het niet´ of ´ik gis ook maar op basis van eerdere ervaringen met andere ziekten´ zeggen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, twee jaar geleden zag je sneller je lapsus.
4/5 is part time (deeltijds).
Ik denk dat je halftijds (half time) verwart met deeltijds (part time)?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ah nu ben ik mee. Tegen halftijds zeggen wij part-time vandaar de verwarring.
Ze beginnen het licht te zien.
In 2 artikelen staat dat er mondmaskers nodig zijn voor iedereen en in een 3e artikel geven ze aan dat dat we lessen kunnen leren van de Hollanders: dat winkelen (met gezond verstand) wel gewoon mogelijk moet zijn... les 5
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200414_04922030
In 2 artikelen staat dat er mondmaskers nodig zijn voor iedereen en in een 3e artikel geven ze aan dat dat we lessen kunnen leren van de Hollanders: dat winkelen (met gezond verstand) wel gewoon mogelijk moet zijn... les 5
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200414_04922030
Ja lap nog maar eens denigrerend doen over het zorgpersoneel Waarom blijf je je blind staren op die officiële cijfers, van jouw gemeente dan nog? Iedereen weet dat met een test bevestigde besmettingen maar een fractie van de realiteit voorstelt.Fakkel schreef: ↑14 april 2020, 18:34
Op die maand tijd zijn de (officiële) cijfers in mijn gemeente van (ik dacht) 0.96 op 1000 naar minder dan 2 op 1000 gegaan. Een verdubbeling. Inmiddels is immers de lockdown van kracht. Ik mag hopen dat zorgpersoneel zich daar aan houdt en niet op lockdownfeestjes aanwezig was.
BTW lockdown voor personeel? zij moet werken en afstand houden in de zorgsector kan ook niet.
Nog al een geluk dat jij het allemaal wel weet hé. Geen idee waarom je de situatie in wzc blijft in twijfel blijft trekken, zielig, dom en weinig respectvol als je het mij vraagt.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/on ... ~a45ee137/
Blijkbaar scoren we beter dan gemiddeld in Belgie wat betreft doden in rusthuizen
Blijkbaar scoren we beter dan gemiddeld in Belgie wat betreft doden in rusthuizen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zijn er eigenlijk artikels waar jij niet voorbij de paywall raakt?
Al jouw linken lopen bij mij (= befaamde vrek) dood
Lukt toch gewoon op dezelfde manier?CarpeNoctem schreef: ↑14 april 2020, 19:54Zijn er eigenlijk artikels waar jij niet voorbij de paywall raakt?
Al jouw linken lopen bij mij (= befaamde vrek) dood