Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Muyters?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Was mij ook al opgevallen dat de som nooit klopt, dit is wat men als verklaring geeft
Uitleg kan wel kloppen, voor iemand als opgenomen corona geval wordt gerapporteerd zal er gewacht worden op een positief test resultaat.Het aantal ziekenhuizen dat rapporteert is niet elke dag hetzelfde. Bovendien worden opnames soms later gemeld, waardoor de cijfers niet elke dag consistent zijn.
Onze expert Van Gucht: 'Het is aangewezen dat mensen hierover gaan nadenken en dat de overheid gerichter gaat communiceren over hoe zo'n mondmasker er moet uitzien , van welke stof het gemaakt moet zijn en waar en wanneer je het kan gebruiken'
-
- Hero Member
- Contacteer:
Men begint stappen te zetten naar logisch nadenken, men oppert om meer aandacht schenken aan het over -sterftecijfer.
Bij gebrek aan betrouwbare diagnoses over doodsoorzaak is dit volgens mij voorlopig het best mogelijke vergelijk.
Bij gebrek aan betrouwbare diagnoses over doodsoorzaak is dit volgens mij voorlopig het best mogelijke vergelijk.
Even nuanceren: ze laten niet zomaar terug alle bezoekers toe, maar slechts 1 welbepaalde en altijd dezelfde persoon, en alleen na aanvraag én in overleg met de WZC's.
Ik vind dat dit op zijn minst moet kunnen voor de partner van een rusthuisbewoner.
Uit nieuwsbrief:
BE-Alert: Coronavirus: verlenging maatregelen tot en met 3 mei
We staan ook toe dat bewoners van residentiële voorzieningen – d.w.z. rust- en verzorgingstehuizen of centra voor personen met een beperking – bezoek mogen krijgen van een vooraf aangeduid persoon. Voorwaarde is wel dat de persoon in kwestie de afgelopen twee weken geen symptomen van de ziekte heeft vertoond. Het moet ook altijd dezelfde persoon zijn. De residentiële voorzieningen zullen deze bezoeken zelf kunnen organiseren. Deze regels zullen ook van toepassing zijn voor mensen die geïsoleerd leven en die zich niet kunnen verplaatsen.
Het is al voorbijgestreefd !
De vlaamse regering kondigt aan : GEEN bezoek toegelaten in rusthuizen.
Voor wat het waard is : ik vind dat de beste keuze.
Partner... Ja, ok. Maar dat zijn ook oude mensen. Laat die maar eens toe op een covid afdeling en begin die maar eens in een pak te stoppen / alle regeltjes uit te leggen.
Ik zie aan mijn moeder bv dat ze altijd wel bevestigt maar dat ze het niet gesnapt heeft / niet onthouden / er niets van terecht brengt.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200416_04924353
De vlaamse regering kondigt aan : GEEN bezoek toegelaten in rusthuizen.
Voor wat het waard is : ik vind dat de beste keuze.
Partner... Ja, ok. Maar dat zijn ook oude mensen. Laat die maar eens toe op een covid afdeling en begin die maar eens in een pak te stoppen / alle regeltjes uit te leggen.
Ik zie aan mijn moeder bv dat ze altijd wel bevestigt maar dat ze het niet gesnapt heeft / niet onthouden / er niets van terecht brengt.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200416_04924353
Laatst gewijzigd door haelewyn op 16 april 2020, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ieder heeft daar zijn eigen idee over.
Ik ben vroeger een 7-tal jaar regelmatig op bezoek geweest in 3 verschillende rusthuizen, en ik was aanvankelijk voorstander om bezoekers toe te laten, vanwege de psychische nood van sociaal contact voor de bewoners.
Uiteraard gingen we daar met zijn allen (ook ikzelf) anders over denken toen bleek dat daar serieuze problemen waren.
Maar ik ben nog altijd voorstander om bijvoorbeeld 1 vaste persoon, zoals de partner, toe te laten binnen de voorgestelde beperkingen.
Momenteel worden mijn man en ik geconfronteerd met de verergerende psychische toestand van onze (stief)zoon doordat hij aan het vereenzamen is in zijn "beschutte woonst", ondanks de goede zorgen van het begeleidend personeel. Dit doet mij nadenken over alle nieuwe eenzamen (ouderen of niet) die in instellingen verblijven.
Ik ben vroeger een 7-tal jaar regelmatig op bezoek geweest in 3 verschillende rusthuizen, en ik was aanvankelijk voorstander om bezoekers toe te laten, vanwege de psychische nood van sociaal contact voor de bewoners.
Uiteraard gingen we daar met zijn allen (ook ikzelf) anders over denken toen bleek dat daar serieuze problemen waren.
Maar ik ben nog altijd voorstander om bijvoorbeeld 1 vaste persoon, zoals de partner, toe te laten binnen de voorgestelde beperkingen.
Momenteel worden mijn man en ik geconfronteerd met de verergerende psychische toestand van onze (stief)zoon doordat hij aan het vereenzamen is in zijn "beschutte woonst", ondanks de goede zorgen van het begeleidend personeel. Dit doet mij nadenken over alle nieuwe eenzamen (ouderen of niet) die in instellingen verblijven.
Uiteraard kan dit niet toegelaten worden op de covid afdeling! Maar eventueel wél voor dezen die niet besmet zijn.
Maar de instellingen hebben er wél beslissingsrecht in: de bezoeken moeten vooraf aangevraagd en goedgekeurd worden door de instellingen. En elke WZC kan dit weigeren
Misschien moet men in de WZC eens beginnen nadenken om ook interactief contact mogelijk te maken.
Een vriendin van me skypet enkele keren per week met grootouders in WZC, daardoor kan men toch al een grote kloof overbruggen.
Een vriendin van me skypet enkele keren per week met grootouders in WZC, daardoor kan men toch al een grote kloof overbruggen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Dan begrijp ik je al meer (@ Nefertari)... Ik zou dan nog altijd bv een bezoekruimte inrichten die de risico's verkleint.
Geen kussen of knuffels....
Misschien alleen contact met de handen en daarna verplicht wassen met ontsmettende gel (?)
Dat zou al veel schelen naar gevoel toe.
Geen kussen of knuffels....
Misschien alleen contact met de handen en daarna verplicht wassen met ontsmettende gel (?)
Dat zou al veel schelen naar gevoel toe.
Hoe dan ook: de eerste de-lockdownmaatregel is al gRRRandioos fout gelopen !
Dat belooft...
Overigens werd er een paar pagina's geleden negatief gesproken over Weyts. Normaal gezegd ben ik ook niet zo blij met dat mannetje. Maar hij had al wel gelijk, dat er vanuit de Veiligheidsraad niets nuttigs komt (in casu over de heropening van de scholen). "Fockit... dan doen we het zelf wel !" vond ik dus een behoorlijk correcte reactie.
Dat belooft...
Overigens werd er een paar pagina's geleden negatief gesproken over Weyts. Normaal gezegd ben ik ook niet zo blij met dat mannetje. Maar hij had al wel gelijk, dat er vanuit de Veiligheidsraad niets nuttigs komt (in casu over de heropening van de scholen). "Fockit... dan doen we het zelf wel !" vond ik dus een behoorlijk correcte reactie.
Nogmaals : Ben Weyts is een oelewapper !
Weyts is heel goed in iets opwerpen ... maar anderen mogen het opvangen ... kijk er zijn hele politieke carrière op na, er is nog niks uit die oelewappers mond gekomen dat op iets trekt.