Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Best wel opmerkelijk dat men ook maar enig geloof hecht aan cijfers die destijds door de Russen zijn vrijgegeven.cpnx schreef: ↑18 april 2020, 13:05 Ik baseer me op het aantal sterfgevallen die vastgesteld werden en mijn getallen zijn waarschijnlijk nog te hoog heb ik nu gezien (om boven de 50 te komen moet je de slachtoffers van acute stralingsziekte en ook het helikopterongeluk bij het blussen van de brand meetellen), terwijl jij je baseert op cijfers van vermoedelijke toekomstige sterfgevallen.
Russen ten tijde van Sovjet-Unie: 31 slachtoffers bij de bestrijding van de kernramp (brand en acute straling). Na onderzoek door internationale commissies en een twintigtal landen ter plaatse jaren later: 54 doden incl. helikopterongeluk.vortex schreef: ↑18 april 2020, 13:38Best wel opmerkelijk dat men ook maar enig geloof hecht aan cijfers die destijds door de Russen zijn vrijgegeven.cpnx schreef: ↑18 april 2020, 13:05 Ik baseer me op het aantal sterfgevallen die vastgesteld werden en mijn getallen zijn waarschijnlijk nog te hoog heb ik nu gezien (om boven de 50 te komen moet je de slachtoffers van acute stralingsziekte en ook het helikopterongeluk bij het blussen van de brand meetellen), terwijl jij je baseert op cijfers van vermoedelijke toekomstige sterfgevallen.
LOL "Onderzoek door internationale commissies ter plaatse". Kernramp was in 1986, nog vol op koude oorlog en kernwapen wedloop, geen enkele internationale commissie is ter plaatse geweest voor de onafhankelijkheid van Oekraïne in 1991, de regio was toen al lang ontruimd en grotendeels opgekuist. Alles wat wij daar over (denken te) weten is informatie die de Russen zelf hebben vrij gegeven. BTW; de belangrijkste bestaansreden van een kerncentrale in de VS en de USSR in die tijd was de productie van plutonium.
In het bedrijf Cluma in Roeselare heeft elke werknemer vanaf nu zijn persoonlijk toilet.
Al opgemerkt ? HLN heeft het blijkbaar over een andere boeg gegooid. Eerst was het allemaal: wees positief !
Nu hebben ze blijkbaar een morbide plezier gekregen in gruwelijkheden. Vandaag: de pest. Het kan niet afstotend genoeg zijn voor Het Wreedste Nieuws. Enkel een foto van Maggy ontbreekt nog.
https://www.hln.be/de-krant/de-pest-de- ... ~a8a90c73/
Begrijp ze overigens wel: alle kranten zullen vandaag de dag hun oplage zien verschrompelen.
Nu hebben ze blijkbaar een morbide plezier gekregen in gruwelijkheden. Vandaag: de pest. Het kan niet afstotend genoeg zijn voor Het Wreedste Nieuws. Enkel een foto van Maggy ontbreekt nog.
https://www.hln.be/de-krant/de-pest-de- ... ~a8a90c73/
Begrijp ze overigens wel: alle kranten zullen vandaag de dag hun oplage zien verschrompelen.
Ik begrijp dat mensen nu weer op ambtenaren gaan schieten:
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/spo ... ~a6cb535c/
Maar het is imo vooral de vakbond die hier de boel opjut.
De spoorleggers, onderhoudspersoneel, ... Die willen niet meer werken omdat de regels ivm social distance niet gevolgd zouden kunnen worden. Ok. Ze mogen hun overuren opnemen.
Ahnee, wij willen zo thuis blijven. Zonder verlof op te moeten nemen.
Hetzelfde voor alle andere personeel. Er is minder werk, blijf maar thuis. Pak uw overuren maar op.
Is toch logisch.
Dit is de schaamte voorbij!
Vakbonden laten hun weer kennen.
Zou hetzelfde zijn als men in de bouw mensen op tw zet en laat doppen terwijl ze ook nog overuren hebben staan. Of deze zouden uitbetalen.
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/spo ... ~a6cb535c/
Maar het is imo vooral de vakbond die hier de boel opjut.
De spoorleggers, onderhoudspersoneel, ... Die willen niet meer werken omdat de regels ivm social distance niet gevolgd zouden kunnen worden. Ok. Ze mogen hun overuren opnemen.
Ahnee, wij willen zo thuis blijven. Zonder verlof op te moeten nemen.
Hetzelfde voor alle andere personeel. Er is minder werk, blijf maar thuis. Pak uw overuren maar op.
Is toch logisch.
Dit is de schaamte voorbij!
Vakbonden laten hun weer kennen.
Zou hetzelfde zijn als men in de bouw mensen op tw zet en laat doppen terwijl ze ook nog overuren hebben staan. Of deze zouden uitbetalen.
Dat is de mentaliteit hier in het Westen: kom niet aan mijn vrijheid en mijn rechten. Alles mag en niets moet. We mogen niets missen of geen schade lijden door maatregelen van de overheid zoals verzekering voor een wagen die we niet kunnen gebruiken of taks op een tweede verblijf waar we niet naartoe mogen gaan.
Er is toch niemand die het verbiedt om met de wagen te rijden als al je papieren in orde zijn???
Klopt. Daarom is het onzinnig om een stopzetting van de verzekering voor zes maanden te willen. Stel dat je je auto in die periode toch eens wil gebruiken.
Dat men overuren moet opnemen als er geen werk is, zou dat niet in elke cao / arbeidsreglement staan?
Lessen voor de overheid om uit te leren!
Overuren pas op einde van 2 jaar uitbetaalbaar. Indien nog overuren tegoed, geen dop mogelijkheid.
En mss ook weer eens carensdagen invoeren.
1e dag ziek is geen loon.
1e dag werkloos is geen loon.
Dit voor iedereen! Van arbeiders tot ambtenaren en leerkrachten en politici
Lessen voor de overheid om uit te leren!
Overuren pas op einde van 2 jaar uitbetaalbaar. Indien nog overuren tegoed, geen dop mogelijkheid.
En mss ook weer eens carensdagen invoeren.
1e dag ziek is geen loon.
1e dag werkloos is geen loon.
Dit voor iedereen! Van arbeiders tot ambtenaren en leerkrachten en politici
Wel met een oldtimer denk ik. Hier rijden er nog rond, met een 0-plaat. Maar mogen die wel rondrijden? Die mogen toch enkel recreatief rondrijden, wat nu dus verboden is.
Ik betaal 140 euro per maand tax en verzekeringen. Heb 10 km gereden de laatste maand. Maar bon tis nu zo. Verbruik is ook nihil nu.
ja dat is idd wel een groot risico dan. daar heb je gelijk in