Corona-virus.
Re: Corona-virus.
En ik denk dat je als bedrijf of kantoor beter de Europese HVAC richtlijnen volgt en recirculatie eenheden af zet.
REHVA
bronSluiten van recirculatiesecties
Het wordt aanbevolen om recirculatie te vermijden, omdat er geen of standaardluchtfilters, in de meeste gevallen geen HEPA-filters, in deze systemen zitten die een laag afvang rendement hebben in het bereik van de grootte van virusdeeltjes. Daarom moeten recirculatiesecties worden gesloten vanuit het gebouwbeheersysteem of handmatig. Voor decentrale recirculatie bijvoorbeeld bij inductie-units, fancoil-units en lokale airco-installaties, waar geen frisse lucht wordt ingeblazen en vuile lucht wordt afgezogen, dient enige voorzichtigheid betracht te worden. Indien het geen functie van ventileren heeft en uitsluitend bedoeld is voor het conditioneren van de ruimte (warmte/koude), is het advies om vanuit het voorzichtigheidsbeginsel deze systemen uit te zetten.
Op Nederlandse TV gehoord dat de besmettingsgraad in hun rustoorden mede is veroorzaakt door de ventilatiekanalen in de gebouwen en een slechte verluchttng (bijna geen vensters openzetten)
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
En hoe hebben ze dat bepaald?
Een WZC is bijna de enige plaats in Belgie waar mensen nog regelmatig contact met anderen hebben van nabij.
De enige andere plaats is de Covid afdeling van een ziekenhuis (en daar heb je dus bijgevolg ook tamelijk veel besmettingen... ^^ )
Dus het is een evidentie dat er veel besmettingen zijn in WZC's
Maar bij mijn weten kan niemand zeggen of die besmetting komt van de honderden handelingen tussen verplegers en patienten, of de ventilatie.
Maar als ik mag gokken...
Dat is hetzelfde als zeggen dat de radioactieve straling rond tsjernobyl komt van de natuurlijke straling van de gesteenten... (ah ja, ook een beetje van die centrale natuurlijk...)
Een WZC is bijna de enige plaats in Belgie waar mensen nog regelmatig contact met anderen hebben van nabij.
De enige andere plaats is de Covid afdeling van een ziekenhuis (en daar heb je dus bijgevolg ook tamelijk veel besmettingen... ^^ )
Dus het is een evidentie dat er veel besmettingen zijn in WZC's
Maar bij mijn weten kan niemand zeggen of die besmetting komt van de honderden handelingen tussen verplegers en patienten, of de ventilatie.
Maar als ik mag gokken...
Dat is hetzelfde als zeggen dat de radioactieve straling rond tsjernobyl komt van de natuurlijke straling van de gesteenten... (ah ja, ook een beetje van die centrale natuurlijk...)
Minister van Onderwijs Ben Weyts: "Alle verplaatsingen in kader van preteaching zijn essentiële verplaatsingen".
Allee. Ze gaan dan nog maar eens het MB mogen aanpassen want nu staat dat er nog niet in.
Als het zo verder gaat mogen ze het elke dag aanpassen.
Allee. Ze gaan dan nog maar eens het MB mogen aanpassen want nu staat dat er nog niet in.
Als het zo verder gaat mogen ze het elke dag aanpassen.
Wij kregen nu net een mailtje van de school, dat ik morgenvroeg moet opdraven om een bundeltje opgaven te halen voor mijn dochter. Ik moet aftekenen op een lijst, dat ik dat bundeltje heb gehaald en dat moet vooral MET MIJN EIGEN balpen gebeuren.
Nu had ik er - tot jouw bericht - nog niet eens aan gedacht, dat dat mij 250 euros kan kosten...
Best de uitspraak van Weyts klaarzetten op je telefoon (of zeggen dat je naar de Brico gaat ).
Bij ons hebben ze de strategische reserve van mondmaskers in de verbrandingsover gestopt omdat de vervaldatum van het rekkerke overschreden was, in de UK hebben ze hun reserve naar China gestuurd. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nu het ergste vind.
https://m.standaard.be/cnt/dmf20200419_04927207
https://m.standaard.be/cnt/dmf20200419_04927207
Als je nu 2 manden was in je wagen zet. 1 gestreken, 1 nog te doen. Als ze u tegen houden zeg je of ik breng de gestreken was naar ouders of ik ben de niet gestreken was naar ouders gaan doen. De andere mand is voor schoonouders ofzo.
Wat gaan ze zeggen ?
Ben de politiestaat ook beu. Het is goed geweest geef ons een beetje beweeg ruimte nu aub.
Wat gaan ze zeggen ?
Ben de politiestaat ook beu. Het is goed geweest geef ons een beetje beweeg ruimte nu aub.
Als je dat met een uitgestreken gezicht kan zeggen zullen ze je misschien geloven.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Veel wordt er in Duitsland niet gezegd maar de laatste paragraaf is toch wel een leuke verwijzing:
https://www.knack.be/nieuws/belgie/de-b ... 89935.html
België is chronisch onbestuurbaar, besluit Der Spiegel. Daarom was de coronarespons in ons land te traag. Premier Sophie Wilmès (MR) mag dan wel 'nuchter' zijn, ze kreeg pas enkele weken geleden een meerderheid in het parlement achter zich. 'We betalen waarschijnlijk voor de afwezigheid van een federale regering vandaag', zegt Geoffrey Pleyers, socioloog aan de Louvain-La Neuve Katholieke Universiteit, tegen Der Spiegel.
België is chronisch onbestuurbaar, besluit Der Spiegel. Daarom was de coronarespons in ons land te traag. Premier Sophie Wilmès (MR) mag dan wel 'nuchter' zijn, ze kreeg pas enkele weken geleden een meerderheid in het parlement achter zich. 'We betalen waarschijnlijk voor de afwezigheid van een federale regering vandaag', zegt Geoffrey Pleyers, socioloog aan de Louvain-La Neuve Katholieke Universiteit, tegen Der Spiegel.
Dit land is al jaren onbestuurbaar. Zo lang er niets ernstigs gebeurd kun je blijven aanmodderen zonder al te grote gevolgen als je de rampzalige begroting even vergeet. Maar als er eens een echte crisis komt zoals dit virus worden alle disfuncties in dit land pijnlijk blootgelegd. Stel je voor dat er eens een echte oorlog zou komen, met geweren. Dan zijn we pas echt gesjost.contextbinder schreef: ↑20 april 2020, 08:14 Veel wordt er in Duitsland niet gezegd maar de laatste paragraaf is toch wel een leuke verwijzing:
Kom, kom, niet overdrijven. Oorlog is voor België, net als voor Frankrijk, geen enkel probleem. Je kan je nl. altijd overgeven, meermaals zelfs.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben al jaren voorstander van een uitbouw van ons leger - totdat we het sterkste leger van Europa hebben, vervolgens organiseren we een grootschalige "oefening" waarbij we Nederland koud pakken en het gebied ten zuiden van de Schelde annexeren. De rest van Nederland onderwerpen we en gebruiken we als slaven om de kost van ons leger te recupereren. België zelf worden dan enkel coördinerend (omdat we daar toch zo goed in zijn).
Onze wapens bestellen we in de VS, dat maak het makkelijker om in een laatste fase, samen met Donald het wereldleiderschap uit te roepen, uiteraard vanuit het Hellhole Brussel.
McDonald’s heropent drive-in restaurants
Goed nieuws voor fans van hamburgers en frietjes. Vanaf morgen gaan de drive-ins bij de filialen van McDonald’s weer open. “De afgelopen weken hebben we, samen met onze franchisenemers, de tijd genomen om onze bestaande procedures te evalueren, te verscherpen en nieuwe maatregelen te nemen tegen de verspreiding van het coronavirus. De gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers zijn meer dan ooit onze topprioriteit. Dankzij de aangepaste maatregelen, kunnen we onze medewerkers opnieuw verwelkomen op een veilige werkplek en onze klanten opnieuw bedienen”, zegt Stephan De Brouwer, Managing Director McDonald’s Belgium.
Allen daarheen!
Goed nieuws voor fans van hamburgers en frietjes. Vanaf morgen gaan de drive-ins bij de filialen van McDonald’s weer open. “De afgelopen weken hebben we, samen met onze franchisenemers, de tijd genomen om onze bestaande procedures te evalueren, te verscherpen en nieuwe maatregelen te nemen tegen de verspreiding van het coronavirus. De gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers zijn meer dan ooit onze topprioriteit. Dankzij de aangepaste maatregelen, kunnen we onze medewerkers opnieuw verwelkomen op een veilige werkplek en onze klanten opnieuw bedienen”, zegt Stephan De Brouwer, Managing Director McDonald’s Belgium.
Allen daarheen!