Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Hier is het dan eerder uitgebeeld als niet willen (kunnen) DENKEN, zien of zwijgen...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Haha, haelewyn gelooft andermaal de cijfers niet. Het tegendeel ging natuurlijk verbazenhaelewyn schreef: ↑30 april 2020, 16:16Ik gok erop dat de schrijver van het artikel of de samensteller van de statistiek niet goed kan tellen.CarpeNoctem schreef: ↑30 april 2020, 12:54 Belg betaalt het meest autobelasting van alle Europeanen
Ik gok erop dat de rest van de Europeanen niet zo superieur kan tellen als wij
Weer geen zin om het zelf te lezen?
Volgens het HLN-artikel komen de cijfers van hier:
ACEA TAX Guide
Wat houd je tegen om er zelf de cijfers in op te zoeken?
Je geliefde vaderland vind je op pagina 19.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De Tijd (Kurt Van Steelant) denkt eveneens dat we niet bang moeten zijn van een grote vermogensbelasting:SparSpaar schreef: ↑30 april 2020, 11:02Dat is m.i. ook de fout die economen nu maken, zoals Angelique Vanderstaeten (Ivan Van de Cloot van Itinera ?) vandaag in Pallieterke:
'Een vermogensbelasting of een eenmalige crisisbelasting van 1,5 procent. Het zou volgens sommige economen en politici de ideale manier zijn om het gigantische gat dat de coronacrisis in de begroting slaat, deels dicht te rijden. '
Maar ze vergeten dat het hekken van de dam is en de EU verleden tijd. Geld speelt geen rol meer, of willen wij opdraaien voor de zotte streken van de spaghetti's en consoorten
https://pallieterke.net/2020/04/en-daar ... g-opnieuw/
'... En zoals The Economist terecht opmerkt, inflatie is eigenlijk een ondemocratische vermogensbelasting maar maakt het voor overheden wel makkelijk om niet in het parlement onpopulaire besparingen of belastingverhogingen te laten stemmen ...'
https://www.tijd.be/markten-live/live-c ... 23822.html
Ook de Mandibles komen opnieuw ter sprake.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ze maken het ons toch wel heel gemakkelijk om met hen de draak te steken
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Je zou haast denken dat ze het express doen.
Ze kunnen het misschien zo in het nieuwe MB zetten waar trouwens nog altijd geen spoor van is.
Kunnen we niet met zijn allen een mail sturen naar Geert Hoste of ie aub eens een zomerconference wil maken.
Ze kunnen het misschien zo in het nieuwe MB zetten waar trouwens nog altijd geen spoor van is.
Kunnen we niet met zijn allen een mail sturen naar Geert Hoste of ie aub eens een zomerconference wil maken.
Ik heb nog inburgeringscursussen voor Fransen gegeven, onder andere voor de Accueil Français (afdeling Anvers) en voor de ingenieurs van een welbekende Franse oliemaatschappij.CarpeNoctem schreef: ↑30 april 2020, 18:32
Ze maken het ons toch wel heel gemakkelijk om met hen de draak te steken
"Heren, u hoeft maar één regel te leren. Belgenmoppen zijn waar !"
Ik ben daar nog voor bedankt tijdens een afscheidsdrink van eentje die weer terugkeerde naar Parijs: "Dixit avait raison. Er is maar 1 regel te onthouden: Belgenmoppen zijn waar."
Maar goed... nu moet ik weer duiken voor Haelewyn. :-)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bekijk hier het filmpje van Geens. Niet moeilijk dat wij de laughing stock van de rest van de wereld zijn
Wat een klojo zeg.CarpeNoctem schreef: ↑30 april 2020, 23:18Bekijk hier het filmpje van Geens. Niet moeilijk dat wij de laughing stock van de rest van de wereld zijn
De eerste keer is altijd wat moeilijk, ook voor een politieker
Dat zeg ik al 30 jaar. Is altijd steevast op een hysterisch "niet waar" onthaald. Het begint dan toch door te dringen. Beter laat dan nooit zeker. Of misschien niet? Het zijn nog steeds dezelfden die het opvalt, de rest slaapt waarschijnlijk nog altijd met de ogen open.CarpeNoctem schreef: ↑30 april 2020, 23:18 Niet moeilijk dat wij de laughing stock van de rest van de wereld zijn
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Geert Hoste is passé.
De optredens van het gezelschap "de veiligheidsraad" zijn veel beter.
Bijna op het niveau van Monty Python en Ricky Gervais. Bij momenten zelfs hilarischer.
Toch als je van dat soort humor houdt.
Ik kijk al uit naar de volgende voorstelling. Eerst nog even bij de Lidl gaan aanschuiven voor de nodige versnaperingen. Zolang dit nog ongemaskerd kan.
Maar eerlijk gezegd vind ik dat dit gezelschap toch wel voordelen buiten concurrentie krijgt. Het is het enige cabaretgezelschap dat nog zonder restricties vrij mag rondreizen en optreden.
Waarom?
Als een cabaretgezelschap succes oogst ga je nooit kunnen vermijden dat sommige leden dat succes willen uitbuiten om een individuele carrière op te starten. KG is de nieuwe John Cleese! Die deed net hetzelfde. Het heeft hem geen windeieren gelegd. Alhoewel, ik denk niet dat KG in staat is van zijn vrouw te scheiden. Wie gaat er dan zijn was, plas en strijk doen?
Pech voor de meerwaardezoekers onder ons. Cleese is juist door zijn scheiding terug beginnen op te treden.
Maar eerlijk is eerlijk. Ook in dit doet het buitenland het veel beter dan ons land. Ik vind de shows van die Amerikaan met Duitse roots veel beter. Maar die heeft waarschijnlijk ook meer budget ter beschikking om zijn optredens uit te bouwen.
De fans die altijd achter hem staan te applaudisseren worden waarschijnlijk gewoon door hem betaald.
Wel een verschil met de optredens in Europa. Hier zitten de fans meestal voor de performer.
Wat ik ook niet goed begrijp is waarom bij "den Donald" de fans altijd achter hem staan en de toehoorders die voor hem zitten actief deel nemen aan de show en altijd zuur kijken als hij er op inspeelt.
Ha een nieuw talent aan het uitspansel. Wie zou haar tekstschrijver zijn?
Ik gok op Tom Borremans.
Een politicus die oproept de privacy te respecteren.
Het gezegde dat uitwaaien aan zee om een fris hoofd te krijgen blijkt uit de beeld ook gewoon fake news te zijn.
Lijkt eerder op een jodiumvergiftiging die op de hersenpan geslagen is.
Vlaamse real politics of goedgemaakte kolder, ik ben er nog niet uit.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 1 mei 2020, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200501_04941295
Als ik zie hoe men zich nu al in de supermarkt begint te gedragen zou het wel eens kunnen dat deze mensen gelijk krijgen. Dan kunnen we weer opnieuw beginnen.
Als ik zie hoe men zich nu al in de supermarkt begint te gedragen zou het wel eens kunnen dat deze mensen gelijk krijgen. Dan kunnen we weer opnieuw beginnen.