Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Kijk, het is tegen mijn principes maar ik ga eens een voorspelling doen. Indien er nieuwe verkiezingen komen zie ik een eclatante overwinning voor het VB. Alle traditionele partijen gaan na dit gestuntel slagen krijgen. En ja, ook je grootste nemesis ( zijnde N-VA) gaat in de brokken delen. Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken om toe te geven dat het beschamend is wat deze regering presteert. Voor de man in de straat geldt dit voor alle machtsdragende partijen.
Zou het kunnen dat je andermaal het artikel niet hebt gelezen?
België voerde mondmaskers uit ondanks tekort in eigen land
Monaco was slechts een voorbeeld en het gaat zelfs niet over mondmaskers alleen.
Citaat:
"Ondanks de tekorten in eigen land heeft België sinds 15 maart toch 284 vergunningen toegekend om mondmaskers, brillen en andere beschermingsmiddelen uit te voeren naar landen buiten de EU. Dat blijkt uit een navraag van De Tijd.
Sinds 15 maart geldt in de Europese Unie een exportverbod voor 'medische persoonlijke beschermingsmiddelen'. Het gaat zowel om mondmaskers, brillen en vizieren die de ogen beschermen als andere beschermende kleding om besmettingen tegen te gaan. Alle douanediensten, ook onze Douane en Accijnzen, moeten er strikt op toezien dat geen enkele lading door de mazen van het net glipt."
Uit welke duim jij hier ook weer zuigt dat het materiaal hier geweigerd werd? Als je je bron doorstuurt naar Monaco kunnen ze nog de Belgische staat dagvaarden om minderwaardig materiaal door te sturen ...
Waar jij het allemaal blijft halen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Weet niet of het waar is, maar volgens https://sceptr.net/2020/04/opnieuw-aanw ... elzoekers/ heeft Belgie miljoenen mondmaskers weggegooid om plaats te maken voor ... asielzoekers.
Elders niet over gelezen maar als het té erg wordt, dan slaat de zelfcensuur toe.
Elders niet over gelezen maar als het té erg wordt, dan slaat de zelfcensuur toe.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Kun je misschien eens een lijstje maken van bronnen die je wel als volwaardig beschouwt?
Waar je hier de afgelopen weken allemaal tegen gesparteld hebt:
1) De cijfers van de WHO (alhoewel je die eerst zaligmakend vond)
2) De OESO
3) De ACEA (European Automobile Manufacturers Association)
4) HLN ( toegegeven, deze vertrouw ik ook voor geen haar)
5) en nu de Tijd
Kun je ons misschien eens een niet-exhaustieve lijst bezorgen van bronnen die we kunnen gebruiken in discussies?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, in deze eigenste draad ...
Link
Maar dat krijg je natuurlijk als je plompweg een url in je reactie zwiert, heel wat mensen klikken daar dan niet op. Ik heb hier al meermaals gepleit om deftige hyperlinks te gebruiken maar to no avail.
(1) Ik zie nog wat opkomst voor PVDA ook.. kan geen kwaad voor mijn part. Allebei mogen ze wel nog wat stemmen winnen voor mijn part.CarpeNoctem schreef: ↑2 mei 2020, 18:32 Indien er nieuwe verkiezingen komen zie ik een eclatante overwinning voor het VB. (1)
Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken om toe te geven dat het beschamend is wat deze regering presteert. Voor de man in de straat geldt dit voor alle machtsdragende partijen. (2)
Zou het kunnen dat je andermaal het artikel niet hebt gelezen? (3)
Uit welke duim jij hier ook weer zuigt dat het materiaal hier geweigerd werd? (4)
(2) Pompen of verzuipen op een zinkend schip met te weinig reddingsboten aan boord. Verzuipen doen er altijd.. en een verloren schip zinkt ooit toch.
Ik denk dat men er het beste van maakt (of dat probeert na advies van deskundigen) in uitzonderlijke omstandigheden. De beste stuurlui met het minst nuttige ervaring staan zoals altijd aan de wal van hun tak te maken.
Diezelfde ramptoeristen en criticasters weten altijd hoe het moest en hoe het heel makkelijk beter kan.
(3) Zou het kunnen dat jij niet hebt gelezen dat het gaat over vergunningen die werden uitgereikt etc etc.. en onder welke omstandigheden die vergunningen wel degelijk mogen worden afgeleverd. Zeker weten, als ik je reactie lees..
(4) Je ""blijft in hetzelfde bedje ziek"". Dat heb ik niet geschreven.
Ik schreef niet dat het zo was. Ik merk op dat het niet vermeld werd of het materiaal hier bruikbaar was en of het al dan niet ging om zaken die in BE niet goedgekeurd waren. Monaco ligt buiten de EU. Het zou kunnen dat ze daar andere eisen hebben. Aangezien een sjaal in geval van nood dienst kan doen.. zal ieder masker wel beter zijn dan geen masker.
De bron was in dit geval goed. Maar je hebt niet alles gelezen of je bent de extra's niet elders gaan lezen.CarpeNoctem schreef: ↑2 mei 2020, 18:46 Kun je misschien eens een lijstje maken van bronnen die je wel als volwaardig beschouwt?
Welke bronnen mogen gebruikt worden door zeveraars om over te zeveren .. kom nou.
Met dat lijstje opstellen ga ik me echt niet bezighouden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ahum,haelewyn schreef: ↑2 mei 2020, 18:57(4) Dat heb ik niet geschreven.CarpeNoctem schreef: ↑2 mei 2020, 18:32 Uit welke duim jij hier ook weer zuigt dat het materiaal hier geweigerd werd? (4)
"en er niet bij staat dat het niet om modellen ging die hier geweigerd waren bv..."
Met je dubbele ontkenning kun je inderdaad alle kanten uit
Voilà voilà... Dat had je de eerste keer dan niet opgemerkt en niet goed gelezen.
Dat hierover geen reuzegroot schandaal ontstaat en De Block met pek enz ... bewijst dat Belgie idd een ROTTEN STATE is.CarpeNoctem schreef: ↑2 mei 2020, 18:51Euh, in deze eigenste draad ...
Link
Maar dat krijg je natuurlijk als je plompweg een url in je reactie zwiert, heel wat mensen klikken daar dan niet op. Ik heb hier al meermaals gepleit om deftige hyperlinks te gebruiken maar to no avail.
De virologen maken zich zorgen over twee weken na het eerste weekeinde na 11 mei.
Dan zijn de Belgen allemaal lekker gaan feestebeesten in de winkelstraten.
Probleem alleen is dat de schade pas 2 weken later te zien is.
Welnu, waarde virologen, de eerste resultaten van zo'n experiment zullen al op 16 mei bekend zijn.
Kijkt u maar.
Dan zijn de Belgen allemaal lekker gaan feestebeesten in de winkelstraten.
Probleem alleen is dat de schade pas 2 weken later te zien is.
Welnu, waarde virologen, de eerste resultaten van zo'n experiment zullen al op 16 mei bekend zijn.
Kijkt u maar.
@Dixit : dat kan niet.
Enkele forumwijzen verkondigen al weken (maanden ?) dat je in NL immuun bent voor het virus. Welke maatregelen men er ook wel of niet neemt : hun maatregelen, al is het onbekend welke, hebben een betere invloed op het eindresultaat.
De uitgevoerde maskers, daar vertelde HLN gisteren dit over :
"""" Vele leveringen gingen volgens De Tijd naar Monaco. De Monegaskische regering liet echter weten dat de mondmaskers die vanuit België werden aangeleverd, geen eigendom waren van de Belgische staat.
“Het Vorstendom Monaco is een klant van de luchthaven van Luik. Er werden via Luik Monegaskische orders doorgegeven aan China, niet meer en niet minder”, zo reageert Frédéric Cauderlier, woordvoerder van de prinselijke regering van Monaco en oud-woordvoerder van Charles Michel toen die nog premier van België was.
“Andere bestellingen zijn geplaatst door Brussels Airport, Amsterdam, Luxemburg, Parijs, Milaan, enz. Deze maskers zijn nooit van België geweest”, voegt Cauderlier eraan toe.
Monaco had zijn maskers zelf besteld en gekocht in China. “Degenen die door Luik transiteerden, bleven maar een paar uur op het asfalt voordat ze over de weg werden vervoerd”, merkt Frédéric Cauderlier op. """""
Nieuwsblad : """""“Een paar weken geleden was iedereen nog content dat we erkend waren als hub door de Wereldgezondheidszorg”, klinkt het schamper binnen de regering. “Nu is het plots een probleem. Misschien moeten ze zich eens de vraag stellen wat ze eigenlijk willen. En als je de grenzen sluit voor export, wil ik wel eens zien hoe je in de toekomst nog maskers of iets anders zal kunnen importeren.”""""
Enkele forumwijzen verkondigen al weken (maanden ?) dat je in NL immuun bent voor het virus. Welke maatregelen men er ook wel of niet neemt : hun maatregelen, al is het onbekend welke, hebben een betere invloed op het eindresultaat.
De uitgevoerde maskers, daar vertelde HLN gisteren dit over :
"""" Vele leveringen gingen volgens De Tijd naar Monaco. De Monegaskische regering liet echter weten dat de mondmaskers die vanuit België werden aangeleverd, geen eigendom waren van de Belgische staat.
“Het Vorstendom Monaco is een klant van de luchthaven van Luik. Er werden via Luik Monegaskische orders doorgegeven aan China, niet meer en niet minder”, zo reageert Frédéric Cauderlier, woordvoerder van de prinselijke regering van Monaco en oud-woordvoerder van Charles Michel toen die nog premier van België was.
“Andere bestellingen zijn geplaatst door Brussels Airport, Amsterdam, Luxemburg, Parijs, Milaan, enz. Deze maskers zijn nooit van België geweest”, voegt Cauderlier eraan toe.
Monaco had zijn maskers zelf besteld en gekocht in China. “Degenen die door Luik transiteerden, bleven maar een paar uur op het asfalt voordat ze over de weg werden vervoerd”, merkt Frédéric Cauderlier op. """""
Nieuwsblad : """""“Een paar weken geleden was iedereen nog content dat we erkend waren als hub door de Wereldgezondheidszorg”, klinkt het schamper binnen de regering. “Nu is het plots een probleem. Misschien moeten ze zich eens de vraag stellen wat ze eigenlijk willen. En als je de grenzen sluit voor export, wil ik wel eens zien hoe je in de toekomst nog maskers of iets anders zal kunnen importeren.”""""
Afgezien of ik het met je eens ben of niet, Heer Haelewyn, ik vrees dat je in deze discussie ten onder aan het gaan bent, maar dat je weigert dat onder ogen te zien. Monty Python - The Black Knight
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ahum, zijn dit dan ook stuurlui aan wal?
MVR: "Kan iemand dit uitleggen?"
VIROLOOG MARC WATHELET:‘De laksheid van de Belgische overheid heeft veel levens gekost’
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Blijft machtig hé?MoreOrLess schreef: ↑3 mei 2020, 08:38 Afgezien of ik het met je eens ben of niet, Heer Haelewyn, ik vrees dat je in deze discussie ten onder aan het gaan bent, maar dat je weigert dat onder ogen te zien. Monty Python - The Black Knight
Hier kun je ook wat vreugde putten op deze mistroostige zondagmorgen
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 3 mei 2020, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
MVR : ik zie dat hij om uitleg vraagt terwijl jij die uitleg niet schijnt nodig te hebben.
Het verschil tussen de man die van iets weet (maar niet alles) en die andere man die denkt het te weten maar de zaak 1000 keer minder begrijpt dan MVR ?
Wathelet : Een beetje te rap en vooraleer het te begrijpen in een furie geschoten ?
Moet deze viroloog niet het hand op het hoofd leggen en voor de spiegel gaan staan ?
In ieder land zijn er wel juiste en verkeerde beslissingen genomen.
Hoeveel besmettingen had NL kunnen vermijden door meer maatregelen ? Hoeveel doden volgen daar uit ?
Men had het daar veel beter kunnen doen.
Idem voor Stockholm (in het bijzonder die regio en minder het land) en de UK...
Hoeveel doden heeft Mr. Johnson op zijn geweten door Corona te minimaliseren ?
Brazilie.... Geen uitleg bij nodig voor wie het nieuws gevolgd heeft.
Italie en daarbij Europa in het algemeen : men had beter die zeer hardnekkige houding niet aangenomen om alleen maar mensen te testen die toevallig ALLE symptomen vertoonden aan het begin van de uitbraak.
Een stap vooruit denkend : Dan kom jij met je favoriete statistiek en zeg je dat NL het beter doet.
Niets te maken met de maatregelen. China's maatregelen waren VEEL harder dan hier en daar is het nu volledig onder controle.
Het verschil tussen de man die van iets weet (maar niet alles) en die andere man die denkt het te weten maar de zaak 1000 keer minder begrijpt dan MVR ?
Wathelet : Een beetje te rap en vooraleer het te begrijpen in een furie geschoten ?
Moet deze viroloog niet het hand op het hoofd leggen en voor de spiegel gaan staan ?
In ieder land zijn er wel juiste en verkeerde beslissingen genomen.
Hoeveel besmettingen had NL kunnen vermijden door meer maatregelen ? Hoeveel doden volgen daar uit ?
Men had het daar veel beter kunnen doen.
Idem voor Stockholm (in het bijzonder die regio en minder het land) en de UK...
Hoeveel doden heeft Mr. Johnson op zijn geweten door Corona te minimaliseren ?
Brazilie.... Geen uitleg bij nodig voor wie het nieuws gevolgd heeft.
Italie en daarbij Europa in het algemeen : men had beter die zeer hardnekkige houding niet aangenomen om alleen maar mensen te testen die toevallig ALLE symptomen vertoonden aan het begin van de uitbraak.
Een stap vooruit denkend : Dan kom jij met je favoriete statistiek en zeg je dat NL het beter doet.
Niets te maken met de maatregelen. China's maatregelen waren VEEL harder dan hier en daar is het nu volledig onder controle.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 3 mei 2020, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.