Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik blijf het een raar zicht vinden.
Ik heb er nog altijd geen (gedragen).
Daarnet bij bandenwissel was ik wel de enige zonder.
Vl Belang deelt er blijkbaar 3 per persoon gratis uit.
Allemaal goed en wel, maar ik werk, dus ik geraak niet in Antwerpen binnen dat tijdslot.
Allemaal goed en wel, maar ik werk, dus ik geraak niet in Antwerpen binnen dat tijdslot.
Vraag dat eens aan uw werkgever ! Die is mijn inziens verplicht dat aan u te geven.Fakkel schreef: ↑5 mei 2020, 18:00 Ik blijf het een raar zicht vinden.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Zelfs voor een bezoek aan de supermarkt vind ik een mondmasker lastig.
Het voelt benauwd en beklemd aan. Na een tijd begint de binnenkant nat te worden... Je adem laat druppels achter / condensatie.
Ik ben er geen voorstander van en draag het zo min mogelijk. In mijn kot blijven lukt beter.
Op het openbaar vervoer is het verplicht... En waarschijnlijk nodig. Ik vermijd het openbaar vervoer dan wel voorlopig.
Het voelt benauwd en beklemd aan. Na een tijd begint de binnenkant nat te worden... Je adem laat druppels achter / condensatie.
Ik ben er geen voorstander van en draag het zo min mogelijk. In mijn kot blijven lukt beter.
Op het openbaar vervoer is het verplicht... En waarschijnlijk nodig. Ik vermijd het openbaar vervoer dan wel voorlopig.
Ik ben het eens met Fakkel en haelewyn. Maar ik ben vandaag in de supermarkt aangehoest door een ouwe imbeciel.
Toch zou een mondmasker ook niet geholpen hebben. Een zak potgrond misschien wel.
Toch zou een mondmasker ook niet geholpen hebben. Een zak potgrond misschien wel.
Je mag ook een sjaal voor je mond doen..haelewyn schreef: ↑5 mei 2020, 19:58 Zelfs voor een bezoek aan de supermarkt vind ik een mondmasker lastig.
Blijf het een raar gegeven en vreemde logica vinden.
Toen het virus op zijn hoogtepunt was volstond afstand houden.
Als je toen een mondmasker droeg was je een halve crimineel want je ontnam de zorgsector een essentiële benodigdheid.
Nu het aan kracht begint te verminderen zou je beter ineens overal een mondmasker moeten dragen. Als je het niet draagt ben je onverantwoord en a-sociaal bezig.
Het groepsgedrag op zijn hoogtepunt.
Bij mijn weten is er nog geen enkele verplichting tot het dragen van een mondmasker of ander gezichtsbedekking stuk mondtextiel in supermarkten.
Zolang het niet algemeen verplicht wordt doe ik gewoon zoals ik al weken doe. Om de week naar de Lidl met een flesje ontsmettingsgel, wegwerphandschoenen en zoveel mogelijk afstand houden. Voor de rest moet ik nergens zijn.
Als je het tijdstip een beetje gericht kiest loop je bij de lokale Lidl gewoon binnen. Nog nooit meer dan een vijftal wachtenden in de buitenrij voor mij gehad. In de Colruyt zien ze me niet meer. Gegarandeerd chaos op welk uur je er ook komt. Daar slagen ze er zelfs in om nu twee wachtrijen in te stellen. Eerst aanschuiven in de rij voor de kar en dan in de rij voor de toegansdeur. Kom er alleen nog om bij de DATS24 de jerrycan met benzine te vullen.
De voorraad Deltaplus FFP2 blijft dus nog even in de verpakking tot het echt nodig is.
Al die andere zelfgefabriceerde stukken mondtextiel dienen alleen om de massa een goed zelfgevoel te geven. Een beetje zichzelf respecterend virus komt niet meer bij van het lachen.
Toen het virus op zijn hoogtepunt was volstond afstand houden.
Als je toen een mondmasker droeg was je een halve crimineel want je ontnam de zorgsector een essentiële benodigdheid.
Nu het aan kracht begint te verminderen zou je beter ineens overal een mondmasker moeten dragen. Als je het niet draagt ben je onverantwoord en a-sociaal bezig.
Het groepsgedrag op zijn hoogtepunt.
Bij mijn weten is er nog geen enkele verplichting tot het dragen van een mondmasker of ander gezichtsbedekking stuk mondtextiel in supermarkten.
Zolang het niet algemeen verplicht wordt doe ik gewoon zoals ik al weken doe. Om de week naar de Lidl met een flesje ontsmettingsgel, wegwerphandschoenen en zoveel mogelijk afstand houden. Voor de rest moet ik nergens zijn.
Als je het tijdstip een beetje gericht kiest loop je bij de lokale Lidl gewoon binnen. Nog nooit meer dan een vijftal wachtenden in de buitenrij voor mij gehad. In de Colruyt zien ze me niet meer. Gegarandeerd chaos op welk uur je er ook komt. Daar slagen ze er zelfs in om nu twee wachtrijen in te stellen. Eerst aanschuiven in de rij voor de kar en dan in de rij voor de toegansdeur. Kom er alleen nog om bij de DATS24 de jerrycan met benzine te vullen.
De voorraad Deltaplus FFP2 blijft dus nog even in de verpakking tot het echt nodig is.
Al die andere zelfgefabriceerde stukken mondtextiel dienen alleen om de massa een goed zelfgevoel te geven. Een beetje zichzelf respecterend virus komt niet meer bij van het lachen.
Vindt sommige maatregelen fel overdreven en mijn inziens totaal nutteloos en overbodig.
Mensen zijn bezeten door hysterie inplaats van besmet door Corona.
Mensen zijn bezeten door hysterie inplaats van besmet door Corona.
Inderdaad Ludo.
Als je een jaar geleden bij zomerse temperaturen een warenhuis binnenstapte met een sjaal of masker voor je mond werd de meute hysterisch en kwam de politie aangestormd.
Nog even en je krijgt hetzelfde effect als je dat zonder doet.
Zouden alle criminelen en terroristen plots geveld zijn door het C-19 virus?
Als je een jaar geleden bij zomerse temperaturen een warenhuis binnenstapte met een sjaal of masker voor je mond werd de meute hysterisch en kwam de politie aangestormd.
Nog even en je krijgt hetzelfde effect als je dat zonder doet.
Zouden alle criminelen en terroristen plots geveld zijn door het C-19 virus?
Allerhande volk hier heeft inderdaad van zijn tak gemaakt over de moslims.
Ze pakken hun vrouwtjes helemaal in en ze weigeren handen te geven.
Toch wel slimme rakkers, eigenlijk. Hun tijd ver vooruit.
Ze pakken hun vrouwtjes helemaal in en ze weigeren handen te geven.
Toch wel slimme rakkers, eigenlijk. Hun tijd ver vooruit.
Nederland richting een 2-stromen maatschappij?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Die ollanders hebben weer nagedacht en de tering naar de nering gezet. Dat kan van de domme belgen niet gezegd worden. Onze politiekers nemen hun beslissingen meer dan waarschijnlijk in een dronken stupor na de lange nachtelijke 'vergaderingen'.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Wat dan voor koppels waarvan 1 persoon tot "stroom 1" behoort en de andere tot "stroom 2"
Ieder apart op stap gaan?
Ieder apart op stap gaan?
Meteen de reden waarom in belziek niks werkt, de zatte als-dan kromme logica.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
T mag duidelijk zijn dat elke versoepeling van maatregelen in de praktijk minstens het kwadraat ervan zal betekenen. Ze doen dit enkel en alleen voor de economie. Wie nu buiten komt dient als proefkonijn. En het zal er komen, ondanks dat de overlijdens weer stijgen.
België is het Europees land met het derde grootste aantal extra overlijdens tijdens de piek van Corona na Engeland (1) en Spanje (2) maar voor Nederland (4), Italië (5) en Frankrijk (6).
Er zijn zelfs een aantal Europese landen waar er geen extra oversterfte geweest is tijdens de coranacrisis (Z-factor blijft onder 2): Denemarken; Finland; Duitsland; Griekenland; Hongarije.
Zie de statistieken van Eromomo.
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/
Er zijn zelfs een aantal Europese landen waar er geen extra oversterfte geweest is tijdens de coranacrisis (Z-factor blijft onder 2): Denemarken; Finland; Duitsland; Griekenland; Hongarije.
Zie de statistieken van Eromomo.
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/