Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Als ieder besmet persoon op zich 3 anderen aansteekt (of 8 ) dan kom je heel snel aan veel besmette mensen. Als iemand de metro neemt of de bus en daar op 20 plaatsen sporen achterlaat, dan heb je dat staaltje levend virus dat binnen x uren veel anderen kan besmetten.geebee schreef: ↑28 februari 2020, 13:16 Wat ik me afvraag : als er in werkelijkheid echt maar 655 besmettingen zouden zijn in het Noorden van Italië hoe groot is dan de kans dat je toerist zijnde (of bij uitbreiding iedereen die daar rondloopt) net die éne besmette tegenkomt ? Toch kleiner dan de Lotto winnen ... m.a.w. het aantal werkelijke besmette mensen is vele keren hoger !
Lijkt me het beste van een mondmasker te kopen , je weet maar nooit .. na 2 dagen zoeken heb ik gelukkig een site gevonden die ofwel heel menslievend is ofwel een enorme voorraad hebben liggen
Vandaag in de bus mijn maskertjes ontvangen en alles ziet er prima uit . En nee ik heb niet teveel betaald
Vandaag in de bus mijn maskertjes ontvangen en alles ziet er prima uit . En nee ik heb niet teveel betaald
Er zijn nu 129 besmettingen in Europa excl. Italië (Europa: incl. Oost-Europa). Bron: WHO, lokale overheden, via https://www.aljazeera.com/news/2020/01/ ... 59786.htmlKevva schreef: ↑28 februari 2020, 15:26Er zijn een goeie 1000 gekende besmettingen in Europa!gpv1 schreef: ↑28 februari 2020, 13:49 @geebee
Uw redenering klopt niet. Italië krijgt maandelijks meer dan 4 miljoen toeristen over de vloer uit Europa (excl. Italië). Er zijn nu ong. 130 besmettingen in Europa excl. Italië. Dan is het toch perfect mogelijk dat een deel van die besmette Europeanen in contact geweest is met een kleine groep besmette Italianen.
Meer dan 130 (buiten Italië gerekend)
Het laatste Situation Report van de WHO vermeldt 84 besmettingen excl. Israël en Italië. Die cijfers lopen wel een dag achter.
https://www.who.int/docs/default-source ... 9f98940c_2
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Er wordt opgeroepen in België om vooral niet naar de huisartsenpraktijk te gaan maar een arts thuis te ontvangen.
Concreet - > Huisarts thuis ontvangen kost meer met als gevolg dat velen zullen denken van 'Dat ga ik niet betalen'.
Resultaat: Meer besmettingen want het wordt niet vastgesteld en verschijnt niet in de cijfers.
Misschien zijn er wel al tientallen in België maar als die mensen niet naar een dokter gaan besmetten die wel hun omgeving.
Concreet - > Huisarts thuis ontvangen kost meer met als gevolg dat velen zullen denken van 'Dat ga ik niet betalen'.
Resultaat: Meer besmettingen want het wordt niet vastgesteld en verschijnt niet in de cijfers.
Misschien zijn er wel al tientallen in België maar als die mensen niet naar een dokter gaan besmetten die wel hun omgeving.
En als die huisarts nu per toeval het coronavirus heeft?
Dus die mensen zijn ziek. Willen geen 5 € extra betalen, en kiezen er dus voor om ziek te gaan werken?Kevva schreef: ↑28 februari 2020, 16:33 Er wordt opgeroepen in België om vooral niet naar de huisartsenpraktijk te gaan maar een arts thuis te ontvangen.
Of zie je het anders?
De Italianen hebben vandaag beslist om niet meer real-time info door te geven, zoals de andere landen, maar slechts 2 keer per dag, op de middag en om 17u. Vandaag op de middag hebben ze besloten om toch niet te communiceren en te wachten tot 17u. Dat zal nogal een patat geven.
Idem in USA. Elke communicatie van wetenschappelijke en overheidsinstellingen mogen niet meer vrij gebeuren. Het moet via het kabinet van de vice-president gebeuren. Trump houdt niet van de manier waarop ze communiceerden over iets dat maar een simpele griep is. En dus maar censuur, volgens het recept van de linkse en rechtse dictaturen. Dat Trump dergelijke situatie tegenkomt in een verkiezingsjaar .... kan in zijn ogen alleen het werk zijn van linkse activisten als Soros.
Dat laatste heb ik verzonnen, maar de censuur via de vice-president niet.
Idem in USA. Elke communicatie van wetenschappelijke en overheidsinstellingen mogen niet meer vrij gebeuren. Het moet via het kabinet van de vice-president gebeuren. Trump houdt niet van de manier waarop ze communiceerden over iets dat maar een simpele griep is. En dus maar censuur, volgens het recept van de linkse en rechtse dictaturen. Dat Trump dergelijke situatie tegenkomt in een verkiezingsjaar .... kan in zijn ogen alleen het werk zijn van linkse activisten als Soros.
Dat laatste heb ik verzonnen, maar de censuur via de vice-president niet.
Mijn redenering klopt wel ... als iemand "besmet" is zou die in principe in quarantaine moeten zitten of in een ziekenhuis ... als er werkelijk maar dat aantal mensen besmet zouden zijn dan moet je als toerist al verschrikkelijk veel pech hebben om in die paar dagen dat je er rond loopt een besmetting op te lopen (ik weet niet hoeveel nullen achter de komma) en toch slagen ze er in om besmet te raken ... dit kan maar één ding betekenen : dat er veel meer besmetten rond lopen.gpv1 schreef: ↑28 februari 2020, 16:29Er zijn nu 129 besmettingen in Europa excl. Italië (Europa: incl. Oost-Europa). Bron: WHO, lokale overheden, via https://www.aljazeera.com/news/2020/01/ ... 59786.html
Het laatste Situation Report van de WHO vermeldt 84 besmettingen excl. Israël en Italië. Die cijfers lopen wel een dag achter.
https://www.who.int/docs/default-source ... 9f98940c_2
Kijk naar die besmetting in de UAE-tour ... twee medewerkers van een wielerploeg (die mensen zijn constant on the move) die in die weinige tijd dat ze in Noord-Italië hebben doorgebracht er toch in slagen om besmet te worden door één van die ongeveer 600 Italianen die besmet zijn ... no way !!!
Ge zijt al besmet vóór dat ge in quarantaine zit hé. Er zijn mensen die besmet zijn maar bij wie het nog niet is vastgesteld (en die dus nog niet in de statistieken zitten). Dus natuurlijk zijn er nog meer besmettingen dan die 650, maar jij doet uitschijnen alsof dat er gigantisch veel meer zijn, en dat is hoogst onwaarschijnlijk.
EDIT: Zeg eens hoeveel je denkt dat er in werkelijkheid besmet zijn, dan kunnen we in de toekomst zien of je redenering klopt.
EDIT 2: UAE-tour: wie zegt er dat die medewerkers besmet zijn door Italianen? Dat kan evengoed zijn door contact met een besmette Chinees die daar rondliep.
EDIT: Zeg eens hoeveel je denkt dat er in werkelijkheid besmet zijn, dan kunnen we in de toekomst zien of je redenering klopt.
EDIT 2: UAE-tour: wie zegt er dat die medewerkers besmet zijn door Italianen? Dat kan evengoed zijn door contact met een besmette Chinees die daar rondliep.
Laatst gewijzigd door gpv1 op 28 februari 2020, 17:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
So far, so good. Je moet inderdaad als toerist verschrikkelijk veel pech hebben om besmet te raken.geebee schreef: ↑28 februari 2020, 17:03 Mijn redenering klopt wel ... als iemand "besmet" is zou die in principe in quarantaine moeten zitten of in een ziekenhuis ... als er werkelijk maar dat aantal mensen besmet zouden zijn dan moet je als toerist al verschrikkelijk veel pech hebben om in die paar dagen dat je er rond loopt een besmetting op te lopen (ik weet niet hoeveel nullen achter de komma) en toch slagen ze er in om besmet te raken
Maar: de correcte formulering luidt: een willekeurige, maar specifieke, geïdentificeerde toerist, moet verschrikkelijk ...
En deze conclusie is dan verkeerd.dit kan maar één ding betekenen : dat er veel meer besmetten rond lopen.
Want plots maak je van die willekeurige, specifieke toerist die ene toerist die besmet geraakt is.
Er zijn een miljoen toeristen geweest. Slechts 1 is besmet. Die heeft inderdaad verschrikkelijk veel pech want hij is de enige op dat miljoen. Van die 999.999 wordt nooit iets gezegd.
De fout die je maakt is: van het resultaat dat je ACHTERAF kent, die besmette toerist, maak je een VOORAF willekeurig gekozen toerist.
Vergelijk het met de cijfers van de lotto. Bij elke trekking is er 1 op 7 miljoen kans dat een bepaalde combinatie uit de trommel rolt. En toch wordt elke keer een specifieke combinatie gekozen. Als je achteraf zegt: hoe kan dat nu dat die combinatie uit de trommels gerold is. Er was maar 1 kans op 7 miljoen. Er moet toch gefoefeld zijn?
En wat meer is: het gebeurt 2 keer per week! Dus 2 keer per week gebeurt iets hoogst onwaarschijnlijk. De kans op 2 keer na mekaar 2 onafhankelijke gebeurtenissen is 7×7 miljoen miljoen keer.
En dat gebeurt 52 keer in een jaar. Die kans is 7×7×7 ×.... (104 keer) miljoen miljoen miljoen .... (104 keer). Dat is zodanig klein en toch is het gebeurd. Er moet dus zeker gefoefeld zijn !!!!!!!!
Nu, de menselijke hersenen zijn zeer slecht in het inschatten van kansen. Als ik je vertel dat er 50% kans is, dat er van de 22 voetballers + de arbiter, er minstens 2 op dezelfde dag hun verjaardag hebben, ga je mij waarschijnlijk niet geloven. En toch.
Maakt uiteindelijk niet uit hoeveel besmettingen er momenteel zijn, het virus is los en men gaat het niet meer onder controle krijgen.gpv1 schreef: ↑28 februari 2020, 17:37 Ge zijt al besmet vóór dat ge in quarantaine zit hé. Er zijn mensen die besmet zijn maar bij wie het nog niet is vastgesteld (en die dus nog niet in de statistieken zitten). Dus natuurlijk zijn er nog meer besmettingen dan die 650, maar jij doet uitschijnen alsof dat er gigantisch veel meer zijn, en dat is hoogst onwaarschijnlijk.
Zon masker is eenmalig gebruik dat weet je hopelijk toch?Thomas54 schreef: ↑28 februari 2020, 16:14 Lijkt me het beste van een mondmasker te kopen , je weet maar nooit .. na 2 dagen zoeken heb ik gelukkig een site gevonden die ofwel heel menslievend is ofwel een enorme voorraad hebben liggen https://coronavirus.jouwweb.be/
Persconferentie in Italië: al 821 besmettingen, 21 doden.
Waren dezelfde woorden die viroloog Van Ranst een paar weken geleden zei toen men vroeg of dit buiten China ging gaan ...
Ik ben geen viroloog en wist toen al dat dit een zoethoudertje was ... men sluit geen volledige provincie af voor een "griepje" ... ik ben nogal achterdochtig en veelal blijkt mijn achterdocht waarheid ... ik wist (en velen met mij trouwens) dat er "something fishy going on" was en is ...
Zoals je zelf weet ga ik dit nooit kunnen bewijzen en jij omgekeerd ook niet, het aantal zal blijven stijgen dus op een bepaald moment zal het sowieso aan mijn aantal komen ... maar om er toch een getal op te plakken : op dit moment loopt er minstens het tienvoudig aantal mensen rond in Italië met het virus in hun lijf (al of niet met symptomen) ... en ik ben er van overtuigd dat er op dit eigenste moment ook al mensen in België rondlopen die het virus in hun lijf hebben ... en volgende week bij de heropening van de scholen en veel fabrieken die weer naar full-force gaan zal pas de echte uitbraak volgen met het in Italië-en-omstreken-op-reis-opgelopen-virus ...
Ziet er heel professioneel uitThomas54 schreef: ↑28 februari 2020, 16:14 Lijkt me het beste van een mondmasker te kopen , je weet maar nooit .. na 2 dagen zoeken heb ik gelukkig een site gevonden die ofwel heel menslievend is ofwel een enorme voorraad hebben liggen https://coronavirus.jouwweb.be/
Afdankertjes (occasies uit China) die toch van alles doorlaten ... maar als jij je er beter bij voelt dan is het oké hoor.