Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ook mijn ervaring. Veel jongeren (-30) overtreden "de richtlijnen" meestal onbewust maar sommigen ostentatief.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Idd jongeren hebben vaker wel afgesproken terwijl dat nog niet mocht. Maar voor hun is het ook moeilijker als voor volwassenen hé. Je moet dat wel ergens kunnen begrijpen. Ik ben er ook niet mee akkoord, maar als ze afstand hielden...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Goeie vondst
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Jongeren en oudjes. De oudjes denken immuun te zijn door het dragen van een mondmasker.
In de winkels slabakt men ook al omtrent hygiene. De kostprijs zal te duur zijn. Maar baby wipes of kuisdoekjes zijn geen ontsmetting. Idem voor ruitenreiniger spray. Heb al van alles de revue zien passeren. En de winkels waar je zelf je karretje of mandje moet ontsmetten zijn al helemaal een ramp.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Dat krijg je ervan als je verschillende verhalen de wereld in stuurt.Nefertari schreef: ↑30 mei 2020, 11:25 "We zien elkaar graag met een mondmasker. Zo zorgen we voor elkaar! #SamenTegenCorona."
Aan wie dit niet wil doen omdat dit geen bescherming biedt voor zichzelf: doe het dan om anderen te beschermen.
Ook winkelpersoneel heeft mogelijk thuis een partner en kinderen die hij/zij wil behoeden tegen besmetting!
-> En tenslotte : iedereen die op intensive care ligt/lag of intussen gestorven is, heeft waarschijnlijk ooit gedacht dat het niet aan hem/haar kon overkomen.
Ze blijven nog altijd herhalen dat de afstandsregel de belangrijkste is.
Op het hoogtepunt van de crisis waren mondmaskers voor gewone burgers not done!
Je werd bezien als een halve crimineel want je onthield mondmaskers aan beroepsgroepen die ze nodig hadden.
Nu wordt dit nog altijd gerechtvaardigd door te stellen dat als je de afstandsregel respecteerde ze weinig zin hebben.
En nu ben je door sommigen weer met de vinger gewezen wanneer je op plaatsen waar je gemakkelijk afstand kan houden niet met zo'n ding voor je mond en neus zou rondlopen?
Als ik zie met wat voor rommel sommigen voor hun gezicht rondlopen en vooral hoe ze het dragen vertrouw ik toch liever op de afstandsregel. En blijf ik gewoon weg van massa events en toeristische opstoppingen.
Eerst hadden ze geen mondmaskers en waren ze dus niet nodig.
Nu hebben ze er wel en zal je ze, helpt het of helpt het niet, dragen ook!
Met medische noodzaak lijkt dat weinig te maken te hebben.
Iedereen mag van mij voor zijn gezicht dragen wat hij wil. Als hij daar zich psychologisch beter door voelt is het meegenomen. Maar begin niet te dreigen dat een ander respectloos is als hij er een andere mening over heeft. Betrouw je het niet blijf dan gewoon uit de buurt van iemand zonder mondmasker. Iedereen blij.
En als je echt niemand anders betrouwd dan jezelf en denkt dat je extra gevoelig bent voor dit virus blijf dan gewoon in en rond je huis. Loop je geen enkel risico. En ben je ineens ook beter beschermd tegen de andere risico's die je loopt door aan het leven deel te nemen.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Goed nieuws vanuit de Albert Heijn, filiaal Karel Oomsstraat, Antwerpen: de Coronacrisis is overwonnen !DNE2018 schreef: ↑4 juni 2020, 09:59Jongeren en oudjes. De oudjes denken immuun te zijn door het dragen van een mondmasker.
In de winkels slabakt men ook al omtrent hygiene. De kostprijs zal te duur zijn. Maar baby wipes of kuisdoekjes zijn geen ontsmetting. Idem voor ruitenreiniger spray. Heb al van alles de revue zien passeren. En de winkels waar je zelf je karretje of mandje moet ontsmetten zijn al helemaal een ramp.![]()
Enfin, dat denk ik toch, aangezien ze gisteren al alle maatregelen hadden laten vallen.
@ contextbinder: de grens naar Zundert is al open. Wellicht kan je daar weer je 'boodschappen' gaan doen.
Betreft de jongeren versus de oudjes:
- De jongeren gaan dicht bij elkaar staan
- De oudjes gaan dicht bij mij staan. Inderdaad, in de supermarkt.
Ik vind het tweede vervelender. Alhoewel het eerste ook irritant is: beetje jammer, als dat de tweede golf ontketent.
We zitten in de staart van de epidemie. Maar staarten kunnen kwispelen.
Dat is toch de logica zelve?Lukske schreef: ↑4 juni 2020, 09:32 Regels of geen regels, ik zie dat in werkelijkheid vele mensen (moedwillig) al die regels aan hun laars lappen en allemaal hebben ze een uitleg waarom dat het in hun geval geen kwaad kan.
Vooral jongeren zijn in dat opzicht nogal egoïstisch omdat ze denken dat er hen toch niks kan overkomen.
't is een ziekte van de oudjes. En die oudjes dat interesseert hen niet.
Ouderen, toch diegenen die nog niet dement zijn, hebben nog het voordeel dat ze kunnen terugblikken en overschouwen.
Vooruitkijken zonder iets ervaren te hebben is iets moeilijker.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Zelf al vergeten hoe je dacht toen je nog piep was?
We zitten in de staart van de huidige Covid-19 epidemie.
Maar de kans dat er gewoon een vervolgepidemie komt is vele malen groter dan dat dit een eenmalig feit was.
De kans is zelfs groot dat dit een blijvertje is net zoals ieder ander corona virus.
Er is zelfs een kans dat er nog dodelijkere virussen en resistente bacteriën zich onder een groot deel van de wereldbevolking verspreiden.
Over tien jaar wordt de klimaatcrisis misschien zelfs voor de grootste ontkenner dagelijks zichtbaar en heeft een impact op zijn dagelijkse leven.
Ofwel pas je je aan de nieuwe situatie aan en leer je er mee leven en omgaan. Net zoals vele andere virussen, bacteriële infecties en ongelukken.
Ofwel laat je je verdere leven door angst bepalen en trek je je blijvend terug in het verborgene.
Het door mij aangehaalde citaat, ging over de maatregelen die door Collect&Go voorgesteld werden aan hun klanten.Jefdewit schreef: ↑4 juni 2020, 11:00Dat krijg je ervan als je verschillende verhalen de wereld in stuurt.Nefertari schreef: ↑30 mei 2020, 11:25 "We zien elkaar graag met een mondmasker. Zo zorgen we voor elkaar! #SamenTegenCorona."
Aan wie dit niet wil doen omdat dit geen bescherming biedt voor zichzelf: doe het dan om anderen te beschermen.
Ook winkelpersoneel heeft mogelijk thuis een partner en kinderen die hij/zij wil behoeden tegen besmetting!
-> En tenslotte : iedereen die op intensive care ligt/lag of intussen gestorven is, heeft waarschijnlijk ooit gedacht dat het niet aan hem/haar kon overkomen.
Ze blijven nog altijd herhalen dat de afstandsregel de belangrijkste is.
… / ...
Hun personeel draagt (verplicht) een mondmasker om hun klanten te beschermen, en de directie van Colruyt vraagt (geen verplichting) aan hun klanten om een mondmasker te dragen om hun personeel te beschermen.
Dat is een vorm van respect tonen tegenover werknemers die de ganse dag met tientallen klanten in close contact komen.
Afstand houden is inderdaad nog altijd de belangrijkste regel, maar op ogenblikken dat het niet anders kan, dan kunnen we mekaar beschermen door heel even een mondmasker op te zetten.
Dit.Nefertari schreef: ↑4 juni 2020, 11:58 Hun personeel draagt (verplicht) een mondmasker om hun klanten te beschermen, en de directie van Colruyt vraagt (geen verplichting) aan hun klanten om een mondmasker te dragen om hun personeel te beschermen.
Dat is een vorm van respect tonen tegenover werknemers die de ganse dag met tientallen klanten in close contact komen.
Ok, dan heb ik er geen probleem mee.Nefertari schreef: ↑4 juni 2020, 11:58 Het door mij aangehaalde citaat, ging over de maatregelen die door Collect&Go voorgesteld werden aan hun klanten.
Hun personeel draagt (verplicht) een mondmasker om hun klanten te beschermen, en de directie van Colruyt vraagt (geen verplichting) aan hun klanten om een mondmasker te dragen om hun personeel te beschermen.
Het staat een werkgever vrij verplichtingen op te leggen aan zijn werknemers.
De Colruyt zelf had ik om andere redenen al eerder de rug toegekeerd.
Nu nog even uitzoeken hoe ik van die gepersonaliseerde berg papier afgeraak die ze periodiek in mijn brievenbus laten proppen.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 4 juni 2020, 13:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Bellen naar hun klantendienst ... die kunnen de toezending van die rommel (reclame) stoppen.
""""Colruyt Klantendienst 02 345 2345. 7 dagen op 7. van maandag t.e.m. zondag; van 7 tot 20 u. op vrijdag zelfs tot 21 uur."""""
""""Colruyt Klantendienst 02 345 2345. 7 dagen op 7. van maandag t.e.m. zondag; van 7 tot 20 u. op vrijdag zelfs tot 21 uur."""""
Edit: vluggere manier gevonden. Gewoon afvinken in het profiel van mijnxtra.be. ![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Deed al ongeveer 30 jaar mijn wekelijkse boodschappen bij Colruyt... Ben er de laatste maanden nog 3 keer geweest... Telkens met meer tegenzin nog terug te keren.
Niet alleen zijn de prijzen er veel sterker gestegen dan in andere grootwarenhuizen, maar er blijven (toch in de Colruyt waar ik normaliter ga) rekken leeg. Dit begon reeds lang voor corona door hun onderhandelingspolitiek met leveranciers (Coca-cola, Douwe Egberts, ...), maar de laatste weken/maanden neemt het belachelijke vormen aan. Ondanks de mooie verhalen dat er geen voorraadproblemen zijn, ontbreekt meestal bloem, pasta, eieren, en in mindere mate (en merkafhankelijk) water, kaas, ...
Ben het beu naar andere winkels te moeten gaan om de ontbrekende dingen te halen, dus laat Colruyt links liggen.
Ik denk dat het geen toeval is maar de goedkopere versie van veel producten, genre Everyday of Boni, ontbreken vaak. De duurdere minder vaak.
Nog MEER winst nadat Corona hun prijzen dik deed stijgen !
Vroeger had ik niets tegen naar de winkel gaan maar de laatste tijd kom ik er DIK tegen mijn goesting.
Eveneens zo bij LIDL.
Ik ga nog liefst van al naar een kleine lokale supermarkt... Minder zever, minder wachten, minder ergernis. Wel nog iets meer betalen maar het kan er nog af.
(@DommenDave : het kan er nog af !!!)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Nog MEER winst nadat Corona hun prijzen dik deed stijgen !
Vroeger had ik niets tegen naar de winkel gaan maar de laatste tijd kom ik er DIK tegen mijn goesting.
Eveneens zo bij LIDL.
Ik ga nog liefst van al naar een kleine lokale supermarkt... Minder zever, minder wachten, minder ergernis. Wel nog iets meer betalen maar het kan er nog af.
(@DommenDave : het kan er nog af !!!)