Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Dat is wat ik ook zie, slechts een uitzondering draagt nog een masker, dus veel waarde hecht ik niet aan dat "groot onderzoek".
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het komt dan ook van Het Laagste Nieuws
Hun titel is fake news van het zuiverste water. Het gaat hem niet om 77% van de Belgen, maar om 77% van de respondenten op de "Grote Coronastudie". Dat is helemaal niet representatief voor "de Belgen". Daar zitten vanzelfsprekend relatief meer mensen op die met die problematiek begaan zijn, degene die zich van Corona niets aantrekken zullen er dungezaaid zijn.
De zeldzame keren dat ik in een winkel binnenga zou ik het zelfs lager schatten.
Ik zou eerder concluderen dat je niet op HLN moet zijn om gedegen statistiek voorgeschoteld te krijgen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou eerder concluderen dat je niet op HLN moet zijn om gedegen statistiek voorgeschoteld te krijgenCarpeNoctem schreef: ↑2 juli 2020, 16:07 Ik zou eerder concluderen dat je niet op HLN moet zijn om gedegen statistiek voorgeschoteld te krijgen
Het is wel wat regio gebonden. Ik woon in het Waasland - hier kom je nog niet aan 5% die er 1 draagt. Mijn ouders wonen niet ver van Deinze, die zijn verwonderd als ik dat vertel. En spreken over ongeveer de helft die er 1 dragen. Of hoe de polemiek daar dus blijkbaar wel woedt. En al van voor de burgemeester zich roerde, want laatste keer dat ik hen zag was met vaderdag.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
I stand correctedOudere Jongere schreef: ↑2 juli 2020, 16:20Ik zou eerder concluderen dat je niet op HLN moet zijn om gedegen statistiek voorgeschoteld te krijgenCarpeNoctem schreef: ↑2 juli 2020, 16:07 Ik zou eerder concluderen dat je niet op HLN moet zijn om gedegen statistiek voorgeschoteld te krijgen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Bovendien mocht je kiezen of het winkelpersoneel een mondmasker moet dragen en/of de klanten een mondmasker moeten dragen. Ook een belangrijk onderscheid.
Tot de tweede golf ... en dan gaan ze weer kunnen zagen en klagen tegen de politiek dat ze achter niks hebben gekeken ... de verplichting komt er hoe dan ook, ze gaan er eerst nog een beetje over palaveren maar het komt er ... mark my words !
... als zelfs jullie oppergod Trump begint te twijfelen ...
Ik begrijp trouwens niet echt goed waarom er zo hoogmoedig, hautain, laagdunken (hoeveel synoniemen moet ik opsommen) en vooral lachwekkend wordt gedaan over mensen die zowel zichzelf als anderen proberen te beschermen door een mondmasker te dragen ... het gaat hier verdorie over de algemene gezondheid ... ik kan daar dus echt niet bij dat je daar zo'n bijplaatst ... en zoals het spreekwoord zegt : hoogmoed komt voor de val ... maar in dit geval zal jullie hoogmoed ook gevolgen hebben voor anderen !
Laatst gewijzigd door geebee op 2 juli 2020, 18:34, 2 keer totaal gewijzigd.
En waarschijnlijk was de uitkomst dat ze verwachten dat het winkelpersoneel het een hele dag draagt terwijl diegene die hoop en al een half uur in de winkel komt het niet zou moeten zeker
Zoals in alle enquetes is ieder voor verplichtingen voor anderen, niet voor henzelf ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ha, een spaargidser die die enquête invult
Dat er een verplichting komt wanneer de besmettingen weer beginnen toenemen ligt voor de hand, dat heb ik hier trouwens al eerder geschreven. Dan is het logisch en zinvol om een masker te dragen, nu is een verplichting niet nodig, nu is de kans om in een winkel besmet te worden verwaarloosbaar klein, winkels zijn trouwens niet de plaatsen waar het virus zich massaal verspreidt.geebee schreef: ↑2 juli 2020, 17:05 Tot de tweede golf ... en dan gaan ze weer kunnen zagen en klagen tegen de politiek dat ze achter niks hebben gekeken ... de verplichting komt er hoe dan ook, ze gaan er eerst nog een beetje over palaveren maar het komt er ... mark my words !
... als zelfs jullie oppergod Trump begint te twijfelen ...
Ik doe enkel laagdunkend over de sukkels die anderen verplichtingen wensen op te leggen terwijl ze zelf geen masker dragen, niet over zij die ondanks er geen verplichting is toch een masker dragen. En voor je je weer aangesproken voelt, het gaat over die 77% die zogezegd een verplichting wil terwijl je in winkels nauwelijks nog maskers ziet. Mocht je je toch aangesproken voelen, lees dit dan maar eensgeebee schreef: ↑2 juli 2020, 17:05 Ik begrijp trouwens niet echt goed waarom er zo hoogmoedig, hautain, laagdunken (hoeveel synoniemen moet ik opsommen) en vooral lachwekkend wordt gedaan over mensen die zowel zichzelf als anderen proberen te beschermen door een mondmasker te dragen ... het gaat hier verdorie over de algemene gezondheid ... ik kan daar dus echt niet bij dat je daar zo'n bijplaatst ... en zoals het spreekwoord zegt : hoogmoed komt voor de val ... maar in dit geval zal jullie hoogmoed ook gevolgen hebben voor anderen !
Ik voel me niet aangesproken, ik hoor niet tot die 77% die het wel wil (voor anderen) maar zelf niet doet ... ik ben één van die weinigen die zich vrijwillig "belachelijk" maakt (want dat lees ik op de gezichten van de maskerlozen) en in alle winkels (zo weinig mogelijk "winkelen" trouwens) het masker draagt.vortex schreef: ↑2 juli 2020, 19:04 Ik doe enkel laagdunkend over de sukkels die anderen verplichtingen wensen op te leggen terwijl ze zelf geen masker dragen, niet over zij die ondanks er geen verplichting is toch een masker dragen. En voor je je weer aangesproken voelt, het gaat over die 77% die zogezegd een verplichting wil terwijl je in winkels nauwelijks nog maskers ziet. Mocht je je toch aangesproken voelen, lees dit dan maar eens
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het gebeurt niet vaak, daarom een speciale vermelding: ik ga akkoord met vortex
(Behalve over zijn (en geebee's) spellingsfout)
Dank u !CarpeNoctem schreef: ↑2 juli 2020, 19:31Het gebeurt niet vaak, daarom een speciale vermelding: ik ga akkoord met vortex
(Behalve over zijn (en geebee's) spellingsfout)
Ik wilde er al mijn vlaams-Nederlands woordenboek bij halen, maar het bleek gewoon een fout te zijn. Laatdunkend ken ik natuurlijk wel.
Het mondmaskervraagstuk is wel een interessante.
Voorop staat dat je door een mondmasker te dragen de ander beschermt, maar er zelf niet veel aan hebt (behoudens FFP2/3).
Daarom draag ik slechts in 2 gevallen een mondmasker:
- Als de 1.5m echt niet kan worden gehaald, zoals in het openbaar vervoer.
- Als iemand zelf een mondmasker draagt en mij verzoekt er ook een te dragen.
Dus vooral niet in de supermarkt.
Allereerst ben ik niet besmet, dus ik hoef ook geen mondmasker te dragen om iemand anders te beschermen. Ik houd mij namelijk aan de regels.
Als ik wel besmet zou zijn, dan nog zou ik alleen iemand anders kunnen besmetten als die te dicht bij mij komt.
Dus wat is dan de serie van incidenten ?
1. Ik ben niet besmet. Ik ga naar de supermarkt.
2. Een besmette volgt de pijllen niet, komt te dicht bij mij en hoest mij aan.
3. Ik ben besmet. (ook als ik een masker zou hebben gedragen)
4. Ik ben weer in de supermarkt. Een tweede rukker volgt wederom de pijlen niet, heeft zijn kar niet bij zich en komt te dicht bij mij.
5. De rukker is besmet.
Wel, dat gun ik hem van harte !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tegen sommige krantentitels kun je niet opschertsen ...
België wil strategische stock van mondmaskers voor de héle EU beheren