Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Even erdoor gaan met de paardjes mag niet meer, hondjes laten bijten mag ook nog amper, enkel wat paraderen in het park en wat laten blaffen is blijkbaar al agressief genoeg tegenwoordig. We zijn de laughing stock van de wereld maar dat zijn we tegenwoordig in zowat alles.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Ik ken toch een paar uitzonderingen waarvoor we nog voor gewaardeerd worden in heel de westerse wereld en waar regelmatig beroep wordt gedaan op de ervaringen en skills van 'les petits Belges'.
Het is niet omdat het niet regelmatig in de reguliere pers komt dat het daarom niet bestaat.
Vlamingen zijn wel experts in het zichzelf neerhalen en bes****ten.
Niet moeilijk dat je dan zo'n imago krijgt. Als je het keer op keer zelf herhaalt.....
Maar dat heeft nog maar weinig te maken met het onderwerp.
Het is niet omdat het niet regelmatig in de reguliere pers komt dat het daarom niet bestaat.
Vlamingen zijn wel experts in het zichzelf neerhalen en bes****ten.
Niet moeilijk dat je dan zo'n imago krijgt. Als je het keer op keer zelf herhaalt.....
Maar dat heeft nog maar weinig te maken met het onderwerp.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
En ze blijven maar geld rondstrooien...
"Kunstenaars en technici die in 2019 tien prestaties of twintig gepresteerde werkdagen in de cultuursector kunnen aantonen, krijgen toegang tot werkloosheid. De werkloosheidsuitkering vermindert ook niet wanneer er inkomsten zijn uit auteursrechten of naburige rechten. Beide maatregelen zijn geldig tot het einde van het jaar.
De maatregelen zouden volgens het Rekenhof volgend jaar 80 tot 100 miljoen euro kunnen kosten."
Degenen die al die tijd blijven werken zijn, zullen alles wel financieren en als ze braaf zijn, krijgen ze enkele dagen verlof die ze in hun eigen achtertuin mogen doorbrengen bij gietende regen en 15°C...
"Kunstenaars en technici die in 2019 tien prestaties of twintig gepresteerde werkdagen in de cultuursector kunnen aantonen, krijgen toegang tot werkloosheid. De werkloosheidsuitkering vermindert ook niet wanneer er inkomsten zijn uit auteursrechten of naburige rechten. Beide maatregelen zijn geldig tot het einde van het jaar.
De maatregelen zouden volgens het Rekenhof volgend jaar 80 tot 100 miljoen euro kunnen kosten."
Degenen die al die tijd blijven werken zijn, zullen alles wel financieren en als ze braaf zijn, krijgen ze enkele dagen verlof die ze in hun eigen achtertuin mogen doorbrengen bij gietende regen en 15°C...
Oef, eindelijk echte rust en eens gedaan met constant bewateren van de tuin in een verschroeiende hitte.PinkPanther1970 schreef: ↑8 juli 2020, 13:47 krijgen ze enkele dagen verlof die ze in hun eigen achtertuin mogen doorbrengen bij gietende regen en 15°C...
Maar je hebt wel deels gelijk.
Waar blijft die 'vergoeding' voor het extra verbruik aan elektriciteit en water voor al dat doorlopende thuiswerk en mislopen vergoedingen voor woon-werkverkeer?
Mislopen vergoeding voor woon-werkverkeer ... : zeg me niet dat je het prefereert om 's ochtends vroeg in de file te gaan staan om een paar euro te krijgen voor je woon-werkverkeer ... evenzeer als je met de fiets gaat ... geef mij maar een half uur langer in mijn bed en in je pyjama naar je bureau
@geebee
Ik vermoed dat het eerder ironisch bedoeld was. Elk klein inkomensverlies moet tegenwoordig precies gecompenseerd worden met overheidsgeld.
Kortzichtige politiekers vergeten dat elke uitgave voor een bijkomende schuld zorgt.
Vandaag nu ook:
1 miljard euro op federaal niveau extra voor de zorgsector.
Vlaanderen wil iets vergelijkbaar geven, federaal werken er 125.000 mensen, in Vlaanderen 127.000. Zal dus waarschijnlijk ook rond een miljard euro draaien.
Vroeger vielen er continu regeringen, nu vallen er blijkbaar miljarden uit de lucht.
Versta me niet verkeerd, leuk voor mensen die daar werken en een deel van het personeel daar zal het lastiger gehad hebben.
Maar bij wie gaan ze het dan afpakken ter compensatie?
Ik vermoed dat het eerder ironisch bedoeld was. Elk klein inkomensverlies moet tegenwoordig precies gecompenseerd worden met overheidsgeld.
Kortzichtige politiekers vergeten dat elke uitgave voor een bijkomende schuld zorgt.
Vandaag nu ook:
Vlaanderen wil iets vergelijkbaar geven, federaal werken er 125.000 mensen, in Vlaanderen 127.000. Zal dus waarschijnlijk ook rond een miljard euro draaien.
Vroeger vielen er continu regeringen, nu vallen er blijkbaar miljarden uit de lucht.
Versta me niet verkeerd, leuk voor mensen die daar werken en een deel van het personeel daar zal het lastiger gehad hebben.
Dat van dat inkomensverlies daar ga ik volledig in mee ... het is hemeltergend dat iemand die één dag technisch werkloos is geweest daar verdorie 200 euro voor kreeg ... er zijn zelfstandigen die de afgelopen maanden de tijd van hun leven hebben beleefd : de duizenden euro's "compensatie" vlogen rond hun oren (oké, er zijn er die geen inkomsten hadden maar zomaar "iedereen" dat is er zwaar over).TNTim schreef: ↑8 juli 2020, 15:28 Elk klein inkomensverlies moet tegenwoordig precies gecompenseerd worden met overheidsgeld.
Vandaag nu ook:
Wat betreft de zorgsector : daar volg ik je niet ... ik hoorde in het nieuws dat ze al sinds 1988 om de zoveel jaar op straat moeten komen voor meer middelen (en meestal zelfs niet eens om meer loon te vragen) ... met applaus 's avonds om 8 uur koop je geen boterhammen ... ik beschouw dit als een "long overdue"-compensatie die nu natuurlijk in een tijd valt waarin er al veel extra uitgaven zijn maar als je daar rekening moet mee houden dan zal het er nooit van komen. Er zijn trouwens nog sectoren die een dringende inhaalbeweging mogen maken !
Waar ze het gaan halen ? Een beetje hyperinflatie en de schuld verdwijnt als sneeuw voor de zon ;-) ...
Een spaargidser die opziet tegen een paar euro extra?geebee schreef: ↑8 juli 2020, 15:11 Mislopen vergoeding voor woon-werkverkeer ... : zeg me niet dat je het prefereert om 's ochtends vroeg in de file te gaan staan om een paar euro te krijgen voor je woon-werkverkeer ... evenzeer als je met de fiets gaat ... geef mij maar een half uur langer in mijn bed en in je pyjama naar je bureau
Trouwens geen last gehad van files. Vriendin heeft glijdende werkuren.
We staan pas op als onze biologische klok ons daartoe aanzet.
Of ze nu thuis werkt of op kantoor maakt geen verschil.
Bwa, licht ironisch maar toch met een 'achterliggende zweem van waar zijn ze mee bezig?'
Mensen die thuis zitten te niksen (waar ze niets aan kunnen doen) in eerste instantie technisch werkloos maken en ze daar voor vergoeden tot daar aan toe. Tot welbepaalde bedrijven uitrekenen dat het, ook al is het niet meer echt nodig, voor de thuiszitter en het bedrijf voordeliger uitkomt om de overheid een deel van het loon te laten blijven betalen terwijl er geen echte noodwendigheid meer is. Er is toch bijna geen controle meer op de noodzakelijkheid en de geldsluizen blijven wijdopen staan.
Tot daar aan toe.
Maar dat de reeds vergoede thuiszitters dan nog eens per persoon in een gezin een vergoeding krijgen voor water- en elektriciteit terwijl diegenen die gewoon thuis bleven doorwerken recht hebben op niets vind ik er toch een beetje over.
Het maakt mij financieel niet echt uit maar het is een beetje de wereld op zijn kop.
Maar het begint toch een beetje zuur te smaken als je al voelt aankomen dat diegenen die gewoon zijn blijven doorwerken, zonder enige extra vergoeding, waarschijnlijk ook diegenen zullen zijn die al die mooie compensaties zullen mogen betalen.
En het gaat me ook niet om de zorgsector. Daar zijn de meesten gewoon blijven doorwerken op het terrein tot ze er praktisch bijna bij neervielen. Dat is nog iets heel anders dan thuis blijven doorwerken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ten eerste dat horeca mensen en zorgmensen vergoed worden in deze tijden vind ik echt normaal. Denk dat deze het hevigst geraakt worden de ene financieel de andere vooral werkdruk.
Dat bedrag als je technisch werkloos wordt van 200 euro kan ik echt niet in volgen vooral de voorwaarde na 1 dag niet. Als je ongelijkheid wil creeren zeker zo doen.
die premies vo iedereen had idd beter afgetoetst moet worden. Was het dan niet beter betalingsuitstel te geven tot je zeker wist van deze personen verdienen het en de andere niet?
Ik vraag me af hoe wij een begrotingstekort van zeker 70 miljard tegen eind dit jaar gaan kunnen fixen. Zeker omdat ze nog relancemaatregelen etc afvuren naar personen...
Dat bedrag als je technisch werkloos wordt van 200 euro kan ik echt niet in volgen vooral de voorwaarde na 1 dag niet. Als je ongelijkheid wil creeren zeker zo doen.
die premies vo iedereen had idd beter afgetoetst moet worden. Was het dan niet beter betalingsuitstel te geven tot je zeker wist van deze personen verdienen het en de andere niet?
Ik vraag me af hoe wij een begrotingstekort van zeker 70 miljard tegen eind dit jaar gaan kunnen fixen. Zeker omdat ze nog relancemaatregelen etc afvuren naar personen...
Waar heb je zo'n kolder gelezen of gehoord?Timoootjex schreef: ↑8 juli 2020, 16:46 Ik vraag me af hoe wij een begrotingstekort van zeker 70 miljard tegen eind dit jaar gaan kunnen fixen.
@geebee
Van mijn part mag er meer geld gaan naar de zorgsector. Dit mag jaarlijks 2 miljard euro extra zijn.
Maar dan moeten ze wel de eerlijkheid hebben om erbij te vermelden waar ze dit geld dan gaan halen, want we hebben momenteel niet echt een overschot waar we geen blijf mee weten...
Van mijn part mag er meer geld gaan naar de zorgsector. Dit mag jaarlijks 2 miljard euro extra zijn.
Maar dan moeten ze wel de eerlijkheid hebben om erbij te vermelden waar ze dit geld dan gaan halen, want we hebben momenteel niet echt een overschot waar we geen blijf mee weten...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nja we zitten nu al bijna aan 50 miljard in de huidige economische context met een kans op een deel diepe crash want nu zijn de beurzen gedopeerd is 70 Miljard echt niet ondenkbaar hoorJefdewit schreef: ↑8 juli 2020, 16:48Waar heb je zo'n kolder gelezen of gehoord?Timoootjex schreef: ↑8 juli 2020, 16:46 Ik vraag me af hoe wij een begrotingstekort van zeker 70 miljard tegen eind dit jaar gaan kunnen fixen.
'is 70 Miljard echt niet ondenkbaar hoor'
Geen probleem. Dan drukken we nog wat bij. Voor wie ook een miljardje ?
Geen probleem. Dan drukken we nog wat bij. Voor wie ook een miljardje ?
Wij waren er gisteren. Strakke grijze luchten (wel droog). Toch stonden de randparkings vol en het was 'gezellig druk' in de Poststraat. Op de bredere wegen was het te doen.Fakkel schreef: ↑7 juli 2020, 12:34https://www.pzc.nl/schouwen-duiveland/b ... ~ae06b042/
Toen ik er laatst was was daar totaal niks van te werken (maar toen was het wél strandweer en echt broeierig in de binnenstad).
Dat betekent wel, dat Zierikzee met een zonnetje wel pokkedruk zal zijn.
En... 'gezellig druk' is in deze tijden niet zo gezellig meer. Vooral als de mensen de 1,5m niet snappen.