Corona-virus.
Re: Corona-virus.
De voortzetting van dit langdurig experiment zal vervolgens aantonen dat het aantal besmettingen weer is beginnen stijgen op het moment dat mondmaskers verplicht werdenNipo schreef: ↑9 juli 2020, 23:43 Kijk, als je de wetenschappelijke toer op wil :
Een langdurig experiment van 8 weken met 11 miljoen proefpersonen in een groot aantal verschillende omstandigheden heeft aangetoond dat zonder mondmaskerplicht toch een afname van het aantal besmettingen is gerealiseerd.
Ook een gelijkaardige test in buurland NL bevestigt dit. Van Ranst en Van Gucht hebben allebei gezegd dat mondmaskers “wellicht” een positief effect kunnen hebben als ze correct worden gebruikt. Een van hen heeft zelfs aangegeven dat hij er zelf geen draagt.
Nu goed, wat mij betreft is er op dit moment nog geen noodzaak om maskers te verplichten. Had liever gezien dat men de verplichting zou invoeren wanneer de cijfers een duidelijke stijging zouden vertonen, dan is het zeker dat er voldoende draagvlak is en is de kans groter dat mensen het masker correct gaan gebruiken. Het soort maskers en hoe ze momenteel gedragen worden gaat overigens maar weinig virus verspreiding tegenhouden. Als de verspreiding werkelijk door micro aerosols plaatsvinden, moet een masker perfect aansluiten en een elektrostatische coating op de filter vezels hebben om die uit de lucht te vangen (FFP2 / 3). Die onderbroeken die nu gedragen worden zijn goed om een deel van eigen rondvliegend snot tegen te houden, meer ook niet, aerosols gaan er gewoon door en langs
anonymous schreef: ↑10 juli 2020, 08:03Ocharme toch. Huil huil, ween ween, egoïst pukkie moet 30 minuutjes per week een mondmasker opzetten.Geen gehuil, geen geween, maar ook geen mondmasker tijdens het winkelen Onoverkomelijk probleem, verschrikkelijke ramp. Sommigen zouden beter eens twee maand in een favella in Rio gaan wonen.En daar dragen ze dat al sinds mensenheugenis? Daar heb je echt reden om te zagen en te klagen. Tip pukkie, vergeet je smoel niet in te smeren met een zalfje, straks krijg je nog puisten van dat maskertje.Geen maskertje = geen kans op puistjes. Mijn smoel blijft aanvoelen als babyhuid, don't u worry, lid.
Ze zullen eerder in de problemen komen door hun beperkt verouderd aanbod dan door het dragen van mondmaskers.
Ik heb nog gratis bioscooptickets liggen van UGC. Gelukkig zijn deze automatisch verlengd met drie maanden.
Ik zou op dit ogenblik niet naar een bioscoop willen gaan. Alleen al omdat er geen aanbod is.
Gevaar loop je niet in bioscopen.
Als je wacht tot enkele weken na de release van een nieuwe film en je kiest je uur zit er meestal minder volk in de zaal dan in je huiskamer.
Welke militante minderheid?
Zowat alle wetenschappers waren het er over eens dat dit de beste strategie was.
En ze hebben dit zowat allemaal geuit in het openbaar.
Politici weten nu ook wel dat ze na al hun voorgaande flaters en aarzelingen zich geen vergissing meer kunnen permiteren en dat als er een tweede uitbraak komt en als deze, door gebrek aan preventieve maatregelen, gevolgd wordt door weer een lock down het voor hen over en out is.
Beter een goedkope preventieve maatregel te veel dan kostelijke draconische maatregelen achteraf.
En het zijn trouwens niet de politici noch de wetenschappers die deze preventieve maatregel opdringen.
Het is de bevolking zelf. Die hebben na de exit voldoende aangetoond dat beroep doen op 'gezond verstand' en 'eigen verantwoordelijkheid' en 'aanbevelingen' niet werkt. Ze hebben een verplichting dus eigenlijk zelf afgedwongen door hun gedrag.
edit: typo
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 10 juli 2020, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Daarmee zit ge, naar mijn gevoel, zeer dicht bij het echte verhaal en het is nog redelijk compleet ook.
Ik zou voor het laatste stuk wel denken dat de bevolking zelf vragende partij is, alhoewel niemand het schijnt te willen doen (de masker - inspanning) zonder dat er een verplichting komt.
Dat 75 procent voor de draagplicht is lijkt me iets te sterk en mogelijk een vertekend beeld.
Zelf zou ik niet durven zweren vanuit mijn eigen logica dat dit veel gaat opbrengen maar kwaad zal het zeker niet kunnen.
Als bijna alle wetenschappers vinden dat dit is wat we moeten doen lijkt het me een goed idee om je daarbij neer te leggen.
Hebben ze later ongelijk.. Enorm veel zal het mij niet gekost hebben. De prijs van 50 maskers heb ik er wel voor over om mijn risico te proberen verminderen.
Wie denkt dat hij het beter weet dan tien van die gasten samen moet eigenlijk een tijdje in afzondering gaan leven in een ander soort hospitaal dan dat voor Corona patienten.
Ik zou voor het laatste stuk wel denken dat de bevolking zelf vragende partij is, alhoewel niemand het schijnt te willen doen (de masker - inspanning) zonder dat er een verplichting komt.
Dat 75 procent voor de draagplicht is lijkt me iets te sterk en mogelijk een vertekend beeld.
Zelf zou ik niet durven zweren vanuit mijn eigen logica dat dit veel gaat opbrengen maar kwaad zal het zeker niet kunnen.
Als bijna alle wetenschappers vinden dat dit is wat we moeten doen lijkt het me een goed idee om je daarbij neer te leggen.
Hebben ze later ongelijk.. Enorm veel zal het mij niet gekost hebben. De prijs van 50 maskers heb ik er wel voor over om mijn risico te proberen verminderen.
Wie denkt dat hij het beter weet dan tien van die gasten samen moet eigenlijk een tijdje in afzondering gaan leven in een ander soort hospitaal dan dat voor Corona patienten.
Je klinkt al als een volleerde politieker.
Achter de feiten aanhollen als uitgangspunt en 'draagvlak' als rechtvaardiging om al dan niet iets in of af te voeren.
Ben Weyts kan er nog iets van leren.
Je weet zelfs welke mondmaskers het meest bescherming bieden.
Niets of niemand houd je tegen om een FFP2 masker te dragen.
Iedereen die een beetje van goede wil is en met zichzelf (en anderen) inzit kan tot hetzelfde besluit komen.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 10 juli 2020, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Correct, al de schulden die dit land heeft opgebouwd zijn owv textbook rechtse maatregelen/beleid. Om die schulden dan af te betalen (sic) hebben we ongeveer het hoogste overheidsbeslag ter wereld. Weer zo een rechts recept.geebee schreef: ↑9 juli 2020, 13:38 Timoootje, pas op ... je mag de rechtse jongens niet op hun inconsequentie wijzen ... dat doe je niet, je moet mee gaan in het verhaaltje van links dit en links dat ... vergeet niet dat alles de schuld is van de sossen ... nva, vld, cd&v, groen, ... hebben nog nooit in geen enkele regering gezeten ... 't zijn al altijd de sossen geweest ...
Ff serieus blijven eh mateke.
Gelukkig hebben jullie met Rousseau een topper. Continu zwanzen over "teveel zever" en "echte oplossingen" maar zelf aan de leiband van Magnette lopen en weigeren naar een onderhandeling te gaan zonder voorafgaande garanties. Heerlijk naief, I love it. Heeft zichzelf ook geweldig blok gezet nu, met sowieso gezichtsverlies: ofwel moet hij toch toegevingen doen, ofwel zorgt hij ervoor dat er verkiezingen komen.
Heel simpel ! Er waren er geen !!!!
Moesten ze toen niet voorbehouden worden aan de mensen die ze echt nodig hadden ? De anderen moesten binnen blijven, afstand houden en geen maskers verspillen om met de hond in een bosje achter het huis te gaan wandelen.
Wat in prinicipe nog altijd veiliger is dan op een hoop gaan staan met een masker aan, genre Knokke of Brussel.
Had jij nooit het gevoel als je iemand op straat zag lopen daarmee terwijl ze er in de ziekenhuizen tekort hadden dat dat oneerlijk was ?
Men heeft toen al gezegd dat maskers nodig zouden zijn (en nuttig) voor als het openbaar vervoer terug zou werken.
Kritisch zijn op onze regeringen (ook de Vlaamse) is niet per se slecht maar alles omdraaien om toch maar gelijk te hebben is dat wel.
Wat ze zeker niet goed gedaan of gezegd hebben horen we aan een playback van Maggie's : 'we zijn er klaar voor'. Dat was pas een afgang..
Ik draag nu al een tijdje een masker in winkels. Ik voel me daar veiliger bij maar of het dat ook is In combinatie met vaak handen ontsmetten (binnenkomen en buitengaan).
Remdesivir schijnt een goed middel te zijn. Er is zeker niet genoeg voor een sterk stijgend aantal zieken. Idem als met de maskers. Ga je later komen vertellen dat iedereen Remdesivir had moeten krijgen ? Er zijn iets van een 50 pakjes van 6 voor heel Belgie (uit mijn hoofd).
@Foopah : vertel eens wat jouw kant goed gedaan heeft ? Ik zie niet veel opduiken...
De aankondiging dat die ene premier wou worden.. Dat was toch een mop om buikpijn van te krijgen he.
Correct, de bevolking zelf was vragende partij.haelewyn schreef: ↑10 juli 2020, 09:32 Ik zou voor het laatste stuk wel denken dat de bevolking zelf vragende partij is, alhoewel niemand het schijnt te willen doen (de masker - inspanning) zonder dat er een verplichting komt.
Niet die 2% klagers en zagers die hier op het forum allerlei onzin spuien om toch maar niet een mondmasker te moeten dragen.
Het gaat ook blijkbaar niet in het verstand van sommigen dat de toestanden zoals in de USA, Brazilië of Italië, hier vermeden zijn door, enerzijds een dikke portie geluk, maar anderzijds door de lockdown.
Laatst gewijzigd door DNE2018 op 10 juli 2020, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar kan ik met mijn beperkte verstand dus niet bij.haelewyn schreef: ↑10 juli 2020, 09:32 Ik zou voor het laatste stuk wel denken dat de bevolking zelf vragende partij is, alhoewel niemand het schijnt te willen doen (de masker - inspanning) zonder dat er een verplichting komt.
Vragende partij zijn voor iets maar vertikken het zelf vrijwillig te doen? Voor de eigen gezondheid dan nog.
Overal waar ik kom zijn mondmaskerdragers, ook in winkels, een absolute minderheid.
Dat is de zichtbare realiteit.
Als er een meerderheid voor was en uitvoerde waar ze zelf voor waren was er ook geen enkele nood aan een verplichting.
Een tekort kan je ook niet meer aanvoeren als argument. De schaamlapjes worden echt letterlijk in mijn brienvenbus gepropt en liggen her en der gratis voor het oprapen.
FFP2 is idd iets duurder maar niet van die aard dat ik er een boterham minder voor moet eten. Kost in elk geval veel minder dan uitzieken.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 10 juli 2020, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk, de politiek doet haar werk: verdeel en heers.
Het is geen amateurisme, maar strategie: zorg ervoor dat er zoveel mogelijk verschillende informatie wordt verteld, zodat de burger niet meer weet wat hij/zij wel of niet kan geloven. En blijf ondertussen aan de macht.
Altijd geweest, zal altijd zo blijven.
Het is geen amateurisme, maar strategie: zorg ervoor dat er zoveel mogelijk verschillende informatie wordt verteld, zodat de burger niet meer weet wat hij/zij wel of niet kan geloven. En blijf ondertussen aan de macht.
Altijd geweest, zal altijd zo blijven.
Nee, nee.
VB + NVA gaan voor een frisse wind zorgen die alle problemen voor eens en altijd gaan oplossen.
[sarcastic mode]
VB + NVA gaan voor een frisse wind zorgen die alle problemen voor eens en altijd gaan oplossen.
[sarcastic mode]
Het zijn er 9781 in Belgie. Doe hen geen oneer aan door het te reduceren naar 4 per dag op dag van vandaag.
Dat het er nu maar 4 per dag zijn komt door de maatregelen, die niet altijd vlotjes of van een leien dakje gingen.. en waar onze (en andere regeringen) niet alles perfect hebben gedaan.
Het wordt duidelijk in de wereld, waar men niet aan 4 doden per dag geraakt of aan 80 besmettingen, dat dat komt door te weinig maatregelen. Niet door eentje meer..
Laatst gewijzigd door haelewyn op 10 juli 2020, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er nu een ding blijkt uit de cijfers is het net dat het gedrag van de bevolking wel degelijk een gunstig resultaat heeft gehad. Het verstandigste lijkt me dan om dit gedrag verder te zetten met zo min mogelijk aanpassingen.Jefdewit schreef: ↑10 juli 2020, 09:25 En het zijn trouwens niet de politici noch de wetenschappers die deze preventieve maatregel opdringen.
Het is de bevolking zelf. Die hebben na de exit voldoende aangetoond dat beroep doen op 'gezond verstand' en 'eigen verantwoordelijkheid' en 'aanbevelingen' niet werkt. Ze hebben een verplichting dus eigenlijk zelf afgedwongen door hun gedrag.
Never change a winning team, toch?
Het gaat mij over het feit dat "links" zo graag beweert dat ze nooit alleen in de regering zaten, dat we al een tijdje een rechtsere regering hebben etc, terwijl de feiten zijn dat dit land ongeveer de hoogste belastingen ter wereld heeft, ongeveer de grootste overheid (relatief) ter wereld heeft en voor een West-Europees land ongeveer de hoogste schulden heeft. Dat kan je bezwaarlijk toewijzen aan rechts beleid en rechtse recepten.
Er mag voor mij op heel veel plekken zwaar bespaard worden, zelfs op zaken waar ik zelf van geniet en helemaal niet nodig vind (woonbonus, kindergeld, etc. Waarom moet dat allemaal ?). Punt is dat dat ondertussen niet meer kan in dit land owv de grootste puinhoop ter wereld ivm bevoegdheden en dan nog eens 2 totaal verschillende democratieën die nooit ofte nooit samen nodige maatregelen zullen nemen, en het apart niet kunnen owv bestaande wetten ivm nodige meerderheden. Game over dus, het blijft voor eeuwig rommelen in de marge. De enige troost die ik heb, is dat ik veel geld verdien en me er eigenlijk niets van moet aantrekken, maar ik heb een rechtvaardigheidsgevoel en ik vind het intriest dat we met zo hoge belastingen er niet in slagen om alle zieken, daklozen, gehandicapten, etc fatsoenlijk te helpen. En de magische (en enige) oplossing van links is dan letterlijk: een "eerlijke" bijdrage van grote vermogens. Kom aan eh. Dit land heeft geen inkomstenprobleem maar een uitgavenprobleem. Wie dat niet kan erkennen, liegt tegen zijn kiezers.