Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Al eerder hier gezet: waar ik nu zit is de haard aan nieuwe besmettingen véél lager dan in de grootstad in België waarvan ik enkel door een rivier word gescheiden.
Hier draagt bijna niemand een masker, al wordt het vanaf volgende week wel verplicht in openbare ruimtes.
Er is ook geen noodzaak toe. De cojfers bij de inheemse bevolking zijn laag, de aangespoelde toeristen lijken me allemaal in goede gezondheid, en komen ook niet dicht genoeg om het door te geven.
Alle horeca is open, we eten iedere dag buiten. Vriendelijke bediening, prima eten, en als je geluk hebt een heel charmante dienster.
Ik zou veel liever nog een week hier blijven dan terug te moeten naar België. Slecht weer, veel besmettingen, zure bevolking.
Het enige nadeel hier is dat Franse vrouwen weliswaar nog steeds topless het strand op gaan, maar meestal al wat te oud zijn naar mijn zin.
Je moet alvast weinig schrik hebben dat ik het virus importeer.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Volledig akkoord Fakkel.
Pinkie had zelf al aangegeven dat het niet over de eigen individuele situatie ging.CarpeNoctem schreef: ↑17 juli 2020, 11:22 Wel, ik ben niet meer zo jong maar van een aantal mensen weet ik toch wel wat ze al dan niet dragen in bed ...
Wat mezelf betreft heb ik inderdaad te vlug gereageerd. Daar heb ik mijn spijt al over betuigd en rechtgezet.
Als ik van iemand al 'schrik' zou moeten hebben (in de context van het Covid-19 virus) is het wel van personen die van op afstand en op zicht kunnen zien of andere mensen in goede gezondheid verkeren, laat staan of ze al dan niet drager zijn van een virus.
Uiteraard louter semantisch want in de praktijk hebben ze geen toegang tot mijn tuin dus vormen ze ook geen echt risico.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je ziet het helemaal verkeerd, het zijn de Belgen die we in quarantaine gaan plaatsen om al die terugkerende reizigers uit veiliger landen te beschermen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Hoe zit het eigenlijk in het Buitenland?
Stijgen de curves in Duitsland, Frankrijk, Nederland?
Stijgen de curves in Duitsland, Frankrijk, Nederland?
Wat een commentaren als ik het hier lees. De meerderheid hier is geen haar beter dan de Amerikanen die lak hebben aan alle regeltjes. Soit, geen probleem, doe maar. De wet van de sterkste zal wel uitmaken wie er gelijk heeft.
Spijtig dat mensen die proberen het virus te vermijden ook meegesleurd kunnen worden door de onverantwoordelijkheid van anderen.
Spijtig dat mensen die proberen het virus te vermijden ook meegesleurd kunnen worden door de onverantwoordelijkheid van anderen.
Ik noem het eerder de wet van de slimste.
En dan scoor ik hier op Les Sablons een pak beter dan random kennissen die een dagje Waasland Shopping Center of zo inplannen. Ik zie m´n buren hier wel maar de huisjes staan ver genoeg van elkaar. Ik lig aan het zwembad, maar de stoelen zijn ver genoeg van elkaar en er wordt gevraagd ze niet te verzetten. Ik lig aan het strand, maar zelfs op een drukke dag is het er minder bevolkt dan een doorsnee zonnige dag in Blankenberge.
Dat ik dan in jouw ogen ´de slechte´ ben die naar het buitenland op reis is terwijl hij thuis tuin, zwembad en airco heeft, so be it. De kinderen vinden het zalig. Ik ook.
M´n verlof voor augustus ligt ook al vast: midweekje Hoge Venen. Normaal een citytrip maar dit jaar niet. Of toch, want ik wil een dagje naar Luxemburg stad. Maar ik begrijp dat er tussen B en Lux een diplomatieke rel is ontstaan omdat iemand Lux oranje had ingekleurd. Tja. Tov Antwerpen lijkt gans de wereld me eerder 1 grote groene vlek.
En maar blijven drogredenen uitvinden om toch maar je gelijk te krijgen. Tiens, waar hebben we dat hier nog gezien op het forum?Fakkel schreef: ↑17 juli 2020, 13:00Ik noem het eerder de wet van de slimste.
En dan scoor ik hier op Les Sablons een pak beter dan random kennissen die een dagje Waasland Shopping Center of zo inplannen. Ik zie m´n buren hier wel maar de huisjes staan ver genoeg van elkaar. Ik lig aan het zwembad, maar de stoelen zijn ver genoeg van elkaar en er wordt gevraagd ze niet te verzetten. Ik lig aan het strand, maar zelfs op een drukke dag is het er minder bevolkt dan een doorsnee zonnige dag in Blankenberge.
Dat ik dan in jouw ogen ´de slechte´ ben die naar het buitenland op reis is terwijl hij thuis tuin, zwembad en airco heeft, so be it. De kinderen vinden het zalig. Ik ook.
M´n verlof voor augustus ligt ook al vast: midweekje Hoge Venen. Normaal een citytrip maar dit jaar niet. Of toch, want ik wil een dagje naar Luxemburg stad. Maar ik begrijp dat er tussen B en Lux een diplomatieke rel is ontstaan omdat iemand Lux oranje had ingekleurd. Tja. Tov Antwerpen lijkt gans de wereld me eerder 1 grote groene vlek.
Diegenen die schrik hebben van het virus, en dus ook niet op reis gaan, zijn niet de mensen die dagjes uitstappen doen, noch Waasland Shopping Center bezoeken. U vergist zich schromelijk. Diegenen die echt schrik van het virus hebben, die doen dat niet. Het zijn net de anderen, die op reis gaan, die ook daguitstapjes doen, die door het leven gaan met een gevoel van onoverwinnelijkheid en even lekker gaan shoppen op de Meir of dergelijke.
En ja hoor, je mag je gerust slimmer voelen, geen enkel probleem.
De enige die in zijn vuistje lacht, dat is het virus, want dat wint aan kracht, opnieuw (en wellicht opnieuw en opnieuw en opnieuw).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vind pierre van damme echt wel iemand dat ik kan blijven naar luisteren. Geen saaie stem enzo.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door PinkPanther1970 op 17 juli 2020, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat vinden jullie van de intonatie van pierre tov andere virologen?
Ben eens benieuwd of we binnenkort iemand hier op het forum gaan hebben die zelf, of zijn/haar partner of kinderen, te maken krijgt met Covid19. Niet dat ik het iemand toewens hoor, verre van.
Want dat is het nadeel (slecht woord) momenteel, er zijn te weinig slachtoffers gevallen in België. Het raakt de mensen niet echt. Weinigen kennen iemand die overleden is aan Covid19. Dat maakt dat de empathie er niet is.
Want dat is het nadeel (slecht woord) momenteel, er zijn te weinig slachtoffers gevallen in België. Het raakt de mensen niet echt. Weinigen kennen iemand die overleden is aan Covid19. Dat maakt dat de empathie er niet is.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Als je mij bedoelt... Ik heb er geen schrik van. Als ik het moet krijgen, zal ik het krijgen.
En in tegenstelling tot wat je denkt, heb ik me vanaf het begin aan alle (opgelegde of aanbevolen) regels gehouden. Aan regelneverij van anderen (de zogenaamde peer pressure) doe ik echter niet mee.
Te liberaal.Timoootjex schreef: ↑17 juli 2020, 13:28 Wat vinden jullie van de intonatie van pierre tov andere virologen?
Vooral op het einde van een zin.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 17 juli 2020, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.