Corona-virus.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Ook idem.Fakkel schreef: ↑17 juli 2020, 14:33 Ik sakker en ik zaag omdat ik sommige van die maatregelen van de pot gerukt en zinloos vind. Maar uiteindelijk volg ik ze.
Ik heb sowieso weinig nood aan sociaal contact en wil al helemaal dat mijn ´personal space´ gevrijwaard blijft. Ik heb geen virus nodig om anderhalve meter uit iemands buurt te blijven.
M´n solaredge-app zegt me dat het weer een flauwe dag is in België. Nog maar 7.28kWh opgewekt vandaag. Een fractie van de net geen 40kWh van 13/07.
Doe mij dan maar de 28° en volop zon van hier. Dochterlief wil richting strand. Doei.
Geen strand nodig, privé-zwembad (iedereen in het gezin verafschuwd sociaal contact op stranden e.d.).
Voor iedereen wat wils.
Iedereen blij.
Tevreden dat het een paar weken achter elkaar nog een paar keer regent.
Goed voor tuin, moestuin, boomgaard en zwemvijver.
Dat gedoe tussen maart en begin juni was ik al lang beu.
ps. Produktie heeft dagverbruik hier al gehaald. Met de overschot kan ik momenteel toch niet veel aanvangen (de BEV's staan tegenwoordig meer stil dan dat ze rijden).
Iedereen blij.
Tevreden dat het een paar weken achter elkaar nog een paar keer regent.
Goed voor tuin, moestuin, boomgaard en zwemvijver.
Dat gedoe tussen maart en begin juni was ik al lang beu.
ps. Produktie heeft dagverbruik hier al gehaald. Met de overschot kan ik momenteel toch niet veel aanvangen (de BEV's staan tegenwoordig meer stil dan dat ze rijden).
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Echt?PinkPanther1970 schreef: ↑17 juli 2020, 14:33 Neen, maar het geeft wel een beeld van hoe ver sommigen helemaal de pedalen kwijt zijn geraakt de afgelopen maanden.
De maanden ervoor was het niet anders.
Toen ging het alleen over iets anders.
En na Covid-19 zal het over weer iets anders en een ander slachtoffer gaan.
Anuna en Greta zullen bv. wel blij zijn met de Covid-19 commentaren.
Tomaten staan hier in de serre.PinkPanther1970 schreef: ↑17 juli 2020, 14:41 Allesbehalve genoeg zon voor de tomaten, courgettes en aubergines.
Die kunnen niet tegen te veel regen.
Die mag dus bovenaan een tijdje dicht blijven en moet minder gekalkt worden.
Voor alles is er een oplossing.
En morgen schijnt de zon weer.
Trouwens wat heb je aan een eigen moestuin als je ergens op een strand in het buitenland zit?
Moet je andere mensen weer lastig vallen om te oogsten.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 17 juli 2020, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb iemand eens op Trump bashen omdat hij vond dat het een groepssfeer was op hln
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Hier slechts gedeeltelijk, er wordt elk jaar teveel gezaaid.
Zit nooit op een strand.
Alles wordt automatisch bewaterd en oogsten wordt voor gezorgd (maar dit jaar wat laat gestart, dus nog geen oogst voorlopig).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Mijn pastinaak gaat braaf wachten op mijn terugkeer om geoogst te worden. De flespompoenen idem.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Contacteer:
tis natuurlijk te zien hoe lang je op reis gaat. als je pompoenen opeens in de perenbomen hangen(echt waar he haha)
Ben eens gaan kijken, de volgende twee courgettes zijn al oogstbaar.PinkPanther1970 schreef: ↑17 juli 2020, 14:50 Hier slechts gedeeltelijk, er wordt elk jaar teveel gezaaid.
Het is hier overigens op dit ogenblik 21.1°C gemeten onder thermometerhut.
Valt dus wel mee.
Ieder zijn meug.
Ik tussen eind september en eind maart bijna dagelijks.
Wel rotsen en redelijk hoog.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Temperatuur alleen is niet alles, tomaten hebben zon nodig om te rijpen.
Courgettes hebben dan weer veel warmte nodig, bij 21°C gaan die niet veel groeien.
Courgettes hebben dan weer veel warmte nodig, bij 21°C gaan die niet veel groeien.
-
- Hero Member
- Contacteer:
tis te zien ze in een serre in de zomer die niet verwarmd is groeien die courgetten goed ze.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Nu op de website van BuZa
"Verplicht invullen van dit formulier
(externe link)
, verplichte quarantaine (*) en test bij terugkeer uit:
Alle landen buiten de EU en de Schengen-zone
Portugal: Amadora, Odivelas, Sintra (Queluz-Belas / Massamá - Monte Abraão / Agualva-Mira Sintra / Algueirão-Mem Martins / Rio de Mouro / Cacém-São Marcos), Loures (Camarate, Unhos, Apelação/Sacavém-Pior Velho), Lisboa (Santa-Clara)
Spanje: Het district ('Comarca') Segrià (provincie Lleida, Catalonië) en het district La Mariña (provincie Lugo, Galicië)
Verenigd Koninkrijk: Leicester"
https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/FR/Docu ... orForm.PDF
Enkel in het Engels... Is dat wettelijk? Ik begrijp geen Engels, meneer...
"Verplicht invullen van dit formulier
(externe link)
, verplichte quarantaine (*) en test bij terugkeer uit:
Alle landen buiten de EU en de Schengen-zone
Portugal: Amadora, Odivelas, Sintra (Queluz-Belas / Massamá - Monte Abraão / Agualva-Mira Sintra / Algueirão-Mem Martins / Rio de Mouro / Cacém-São Marcos), Loures (Camarate, Unhos, Apelação/Sacavém-Pior Velho), Lisboa (Santa-Clara)
Spanje: Het district ('Comarca') Segrià (provincie Lleida, Catalonië) en het district La Mariña (provincie Lugo, Galicië)
Verenigd Koninkrijk: Leicester"
https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/FR/Docu ... orForm.PDF
Enkel in het Engels... Is dat wettelijk? Ik begrijp geen Engels, meneer...
Tja, ik zal averechtse groenten hebben.PinkPanther1970 schreef: ↑17 juli 2020, 14:58 Temperatuur alleen is niet alles, tomaten hebben zon nodig om te rijpen.
Het was 21.1°C buiten, onder thermometerhut. Daar kweek ik geen groenten.
In de serre is het momenteel 24.8°C.
Soit, tijd voor een aangepaste home made Limoncello Gin Collins.
Misschien gevolgd door een Latte Macchiato naar eigen recept.