Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Toch een kleine verduidelijking naar geebee & flattwinpower toe.
Ik vind het overroepen in de zin dat de media er te veel een hype van maakt en iets te veel met breaking nieuws afkomt. Neemt niet weg dat ik de ziekte wel serieus en het niemand toewens, ook ouderen niet. Op het werk ben ik de enige die constant afstand neem van anderen, heel vaak grondig de handen gaat wassen, zeg tegen mensen die zich ziek voelen best zouden van thuis werken of naar de dokter gaan en moest ikzelf ziek zijn zou ik mij thuis ook isoleren. Ben ik dus alleen met mezelf bezig? Neen, integendeel, ik bedoel dat ik eerlijk gezegd nog meer schrik heb van zelf besmet te worden (en dus mijn vrouw omdat we samenwonen) omdat ik geen idee heb wat het kan doen met een ongeboren kind. Indien niet zwanger zou ik het thuis uitzieken en er me minder zorgen om maken. Dat is wat ik bedoelde.
@ Kevva, bedankt we kijken ernaar uit!
Ik vind het overroepen in de zin dat de media er te veel een hype van maakt en iets te veel met breaking nieuws afkomt. Neemt niet weg dat ik de ziekte wel serieus en het niemand toewens, ook ouderen niet. Op het werk ben ik de enige die constant afstand neem van anderen, heel vaak grondig de handen gaat wassen, zeg tegen mensen die zich ziek voelen best zouden van thuis werken of naar de dokter gaan en moest ikzelf ziek zijn zou ik mij thuis ook isoleren. Ben ik dus alleen met mezelf bezig? Neen, integendeel, ik bedoel dat ik eerlijk gezegd nog meer schrik heb van zelf besmet te worden (en dus mijn vrouw omdat we samenwonen) omdat ik geen idee heb wat het kan doen met een ongeboren kind. Indien niet zwanger zou ik het thuis uitzieken en er me minder zorgen om maken. Dat is wat ik bedoelde.
@ Kevva, bedankt we kijken ernaar uit!
Laatst gewijzigd door Flame op 3 maart 2020, 11:07, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik krijg persoonlijk óók dikwijls reacties, in de zin van "overdrijven jullie niet een beetje?" als ik laat weten dat wij extra voorzichtig zijn.
Mijn man behoort tot de 'medische risicogroepen' en voor de "gewone griep" is hij verplicht preventief ingeënt.
Maar voor het nieuwe coronavirus (Covid-19) bestaat er momenteel (nog) niets.
Daarom gaan we noodgedwongen sommige buitenhuis-activiteiten voorlopig op een laag peil zetten.
Mijn man behoort tot de 'medische risicogroepen' en voor de "gewone griep" is hij verplicht preventief ingeënt.
Maar voor het nieuwe coronavirus (Covid-19) bestaat er momenteel (nog) niets.
Daarom gaan we noodgedwongen sommige buitenhuis-activiteiten voorlopig op een laag peil zetten.
Nefertari , gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Wat anderen daar van vinden doet er niet of weinig toe.
Wat anderen daar van vinden doet er niet of weinig toe.
hoe herkenbaar Flame!Flame schreef: ↑3 maart 2020, 10:55 Toch een kleine verduidelijking naar geebee & flattwinpower toe.
Precies daarom dat bv. wordt gesuggereerd om geen handen te schudden of te kussen op 't werk ed. In ons bedrijf is daarover ook een duidelijke communicatie geweest.
Helaas ben ik blijkbaar ongeveer de enige die vriendelijk dag zegt maar geen hand wil schudden. Je wordt wel scheef bekeken, uitgelachen 'je overdrijft', 'ga naar huis als je ziek bent'... terwijl ik net wil VERMIJDEN dat ik ziek wordt (da's nog niet het probleem dat virus overleef ik wel) maar dat ik vooral wil vermijden dat ik 'meewerk' aan het verspreiden van het virus naar personen die er minder tegen bestand zijn. Ik heb hier vanochtend al het handje van ALLE collega's moeten 'afwijzen', terwijl ze ondertussen rond mij wel vrolijk aan elkaar plakken en 'corona-grapjes' maken...
Tja ik weet niet wat ik hier van moet denken:
Een ganse dag/nacht gezellig samen op de bus gezeten met een zieke mens, maar ga allemaal maar gewoon werken.
De eerste man in België die besmet was met corona heeft nooit ziekteverschijnselen gehad als ik het me goed herinner...
Bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200303_048 ... atschappijEen skitoerist die afgelopen zondag terugkeerde van een skivakantie met de Breese busmaatschappij De Wilg heeft positief getest op het coronavirus. De passagiers die met de besmette persoon op de bus zaten, onder wie heel wat Limburgers, zijn allemaal ingelicht.
De passagiers die op de bus zaten met de besmette coronapatiënt kregen maandagavond een brief van het Agentschap Zorg en Gezondheid met informatie hoe ze met deze situatie moeten omgaan. Zo wordt de passagiers gevraagd om twee maal per dag de lichaamstemperatuur te meten en alert te zijn voor klachten zoals koorts en hoesten. Pas bij klachten moeten ze contact opnemen met een huisarts. Zolang er geen koorts of andere klachten zijn, mogen de mensen gewoon gaan werken, naar school of hun hobby’s uitoefenen. Het Agentschap Zorg en Gezondheid vraagt de passagiers nog om deze alertheid voor ziektesymptomen veertien dagen aan te houden.
Een ganse dag/nacht gezellig samen op de bus gezeten met een zieke mens, maar ga allemaal maar gewoon werken.
De eerste man in België die besmet was met corona heeft nooit ziekteverschijnselen gehad als ik het me goed herinner...
Als je een beetje verstand hebt dan blijf je toch gewoon uit jezelf 14 dagen thuis wanneer je op die bus hebt gezeten.
Ik snap niet hoe mensen zonder boe of ba kunnen gaan werken, meedoen aan een sociaal leven wanneer je een dag op een bus hebt gezeten met een corona patiënt. Geen wonder dat er dan uitbraken komen.
Ik snap niet hoe mensen zonder boe of ba kunnen gaan werken, meedoen aan een sociaal leven wanneer je een dag op een bus hebt gezeten met een corona patiënt. Geen wonder dat er dan uitbraken komen.
Er moet nog altijd een dokter bereid zijn om een ziektebriefje te schrijven ... daar begint het al want strikt genomen ben je niet ziek omdat je in een bus hebt gezeten waar een coronabesmette in zat.
Covid-19 (Corona virus)grijpt snel om zich heen.
Volgens de laatste cijfers bezweken dit jaar wereldwijd 2.995 mensen aan het nieuwe coronavirus.
Dat is veel, maar nog steeds beduidend minder dan 80.815, ofwel het aantal personen in de wereld dat dit jaar stierf door de gewone seizoensgriep.
Volgens de laatste cijfers bezweken dit jaar wereldwijd 2.995 mensen aan het nieuwe coronavirus.
Dat is veel, maar nog steeds beduidend minder dan 80.815, ofwel het aantal personen in de wereld dat dit jaar stierf door de gewone seizoensgriep.
Strikt genomen ben je niet ziek omdat je in hetzelfde hotel of cruiseschip als een coronabesmette zat. Die zetten ze zomaar in quarantaine.
Het zal wel een cabriobus geweest zijn.
Dat snap ik ook niet goed. Lees net op het nieuws dat iemand die werkt bij SDWorx en vanuit Noord Italie kwam. Die man is gewoon gaan werken op maandag en is dan ziek beginnen worden.
Als ik uit een dergelijk risicogebied kom, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om tussen de mensen te gaan zitten om ze te besmetten. Dat is toch iets wat ik niet goed snap hier in BE. Men zegt constant als je je niet ziek voelt mag je gewoon gaan werken of naar school. Daar zit het scheef imo. Kom je uit een risicogebied dan blijf je toch minstens een week thuis en kijk je of je symptomen krijgt en zou je in die week toch wel een test laten doen? T'is net door dat allemaal niet te doen dat dat virus verspreid wordt.
Als ik uit een dergelijk risicogebied kom, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om tussen de mensen te gaan zitten om ze te besmetten. Dat is toch iets wat ik niet goed snap hier in BE. Men zegt constant als je je niet ziek voelt mag je gewoon gaan werken of naar school. Daar zit het scheef imo. Kom je uit een risicogebied dan blijf je toch minstens een week thuis en kijk je of je symptomen krijgt en zou je in die week toch wel een test laten doen? T'is net door dat allemaal niet te doen dat dat virus verspreid wordt.
Ik heb alle dagen goesting om niet te gaan werken maar kan niet anders omdat een dokter me geen ziektebriefje geeft ... snap je het dan niet ? Je kan niet ZOMAAR thuis blijven van je werk, tenzij je natuurlijk "loaded" bent en je niks hoeft aan te trekken van geld.Flame schreef: ↑3 maart 2020, 13:53 Als ik uit een dergelijk risicogebied kom, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om tussen de mensen te gaan zitten om ze te besmetten. Dat is toch iets wat ik niet goed snap hier in BE. Men zegt constant als je je niet ziek voelt mag je gewoon gaan werken of naar school. Daar zit het scheef imo.
Als ik naar mijn dokter ga en ik zeg dat ik uit Italië kom en in een bus heb gezeten met een coronapatiënt dan geeft die mij een briefje en een verwijzing voor een test.
Het zit blijkbaar in de scholen ook al en we weten allemaal dat scholen ideale ziekteverspreiders zijn en ook daar komen ze uit Italië dus imho was het een uiterst domme zet om mensen die uit Italië kwamen gewoon te laten gaan werken en naar school gaan. Daarvoor moet je 8 ministers hebben.
Die directeur uit Gent die zijn school sloot werd uitgelachen. Ik denk niet dat er binnen een paar dagen nog veel gelachen gaat worden.
Die directeur uit Gent die zijn school sloot werd uitgelachen. Ik denk niet dat er binnen een paar dagen nog veel gelachen gaat worden.