Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Als de aanbeveling nu 10 of 15 is, denk je echt dat dit het verschil gaat maken om het virus tegen te houden?Timoootjex schreef: ↑23 juli 2020, 14:03 In godsnaam controleren daar heb ik het niet op.
Maar godver een epidemioloog zegt je moet het verkleinen naar 10...
En dan doet de overheid er nog steeds niks mee?
Sorry maar ik luister niet maar naar de overheid bende prutsers als ze de ernst van de zaak gewoon niet inzien en 'geloven' op het burgerlijk verstand.
Er zijn zoveel mensen die zich aan de regels houden en ik vind dan niet dat die mensen da moetne verpesten!
Of 9 of 11?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja dat gaat psychologisch een verschil maken toch voor mij.
Ik zal eerder een bubbel van 15 overtreden dan van 10 dat had ik ook met 4 en 10. Voor mij was 4 echt een hel ik wou er gewoon niet boven gaan bij 10 was dit soepel maar nu idc als er meer zijn.
Ik zal eerder een bubbel van 15 overtreden dan van 10 dat had ik ook met 4 en 10. Voor mij was 4 echt een hel ik wou er gewoon niet boven gaan bij 10 was dit soepel maar nu idc als er meer zijn.
Ik zal vanavond naar mijn tante, Wilmes, een persoonlijk e-mail bericht sturen dat zij haar regels moet herzien, omdat jij het psychologisch niet aankan.Timoootjex schreef: ↑23 juli 2020, 14:15 Ja dat gaat psychologisch een verschil maken toch voor mij.
Is het niet al eerder gebleken dat dat niets uithaalt ?
Lockdown of geen Lockdown.
Grenzen sluiten of niet.
DAT gaat een verschil maken.
Een oproep niet. We gaan het wel zien zeker ?
Deze denkt er toevallig net zo over.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200723_94483756
Laatst gewijzigd door haelewyn op 23 juli 2020, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is dan het alternatief? Een politiemacht ontplooien die in huizen gaat controleren? Aan elk café een politie agent?
Wat kan ze anders doen dan vragen dat iedereen de regels respecteert?
Dat is hetzelfde als stoppen voor een rood licht. Of niet stoppen. Als je betrapt wordt, dan krijg je boete (of gevangenisstraf). Als niemand het ziet, dan heb je een vrijgeleide. Maar goed, dat zou ons te ver leiden, filosoferen over de regels in de society ;-)
Ik had ook verwacht dat er strengere maatregelen gingen genomen worden.haelewyn schreef: ↑23 juli 2020, 14:30 Deze denkt er toevallig net zo over.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200723_94483756
Als ik ergens een inschatting moet maken waarom ze het niet gedaan hebben, dan is het omdat de kosten-baten analyse nog steeds gunstiger is om de economie open te houden, dan alles te sluiten voor de huidige stand van besmettingen. Zolang het aantal overlijdens (en/of opnames in de ziekenhuizen) beheersbaar blijft zal men niet veel morrelen aan de restricties.
Yeps, alweer een gemiste kans. Ik vraag me af waarover ze dan eigenlijk palaveren tijdens zo,n veiligheidsraad...
Hmmm, ik kan u verzekeren dat, net zoals er zwaar gedebatteerd wordt hier op het forum, ook in die veiligheidsraad serieuze voor- en tegenstanders zitten die overtuigd moeten worden van het, al of niet, nemen van maatregelen. Er wordt echt niet lichtzinnig omgesprongen met deze zaken. Maar, het lijkt wel zo, als je ziet dat Wilmes haar tekst aan het aframmelen was tegen een spoed tempo
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als zelfs pierre van damme het zegt al van begin juni dat hij liever 10 zag?
Ik heb hier het probleem mee en hij benoemt het
Kleinere en constante bubbel
Een verkleining van onze bubbel vindt hij wel een goed idee. “Die vijftien die elke week kunnen veranderen, dat geeft heel snel het gevoel dat mensen een beetje mogen doen wat ze willen. Dat is misschien een iets te liberale definitie. Misschien moeten we teruggaan naar de klassieke bubbel van tien, en die tien aanhouden (nu mag men elke week vijftien andere mensen zien, red.), week na week, tot we de zaak weer onder controle hebben. Ik denk dat mensen daar mee kunnen leven. Men heeft nu meer het goevoel dat we iets moeten doen.”
Hetgeen vandaag na de zware debatten uit de bus gekomen is, moet voor mensen als Pierre Vandamme toch zeer frustrerend zijn.DNE2018 schreef: ↑23 juli 2020, 14:45Hmmm, ik kan u verzekeren dat, net zoals er zwaar gedebatteerd wordt hier op het forum, ook in die veiligheidsraad serieuze voor- en tegenstanders zitten die overtuigd moeten worden van het, al of niet, nemen van maatregelen. Er wordt echt niet lichtzinnig omgesprongen met deze zaken. Maar, het lijkt wel zo, als je ziet dat Wilmes haar tekst aan het aframmelen was tegen een spoed tempo
Wat moet ze dan nog meer aankondigen?
Verplichte euthanasie voor iedereen boven de 30 jaar? (phew, ik overleef het nog net)
Of wil je een totale lockdown aangekondigd zien voor de komende 5 jaar?
Uiteraard zijn deze aankondigingen zinloos, maar wat wil je?
Ik vraag me overigens af hoeveel mensen ter wereld al besmet zijn geraakt omdat ze bij een bezoek aan het wc op restaurant hun mondmasker niet aanhadden...
Verplichte euthanasie voor iedereen boven de 30 jaar? (phew, ik overleef het nog net)
Of wil je een totale lockdown aangekondigd zien voor de komende 5 jaar?
Uiteraard zijn deze aankondigingen zinloos, maar wat wil je?
Ik vraag me overigens af hoeveel mensen ter wereld al besmet zijn geraakt omdat ze bij een bezoek aan het wc op restaurant hun mondmasker niet aanhadden...
Wat hadden ze moeten doen? Geen halfslachtige regeltjes met vage omschrijvingen die voor iedereen een andere betekenis hebben.
Draag een mondmasker 'als het druk is'...
Definieer druk? Voor iemand die op den buiten woont is meer dan 10 mensen tegelijk in je gezichtsveld hebben misschien al druk. En een concert-liefhebber vind het pas druk als je buren-concertgangers TEGEN je aan staan en is het 'ok' als je nog plaats hebt om te springen zonder de tenen van je buren te verpletteren.
Neen zeg dan:
Draag een mondmaster zodra je buiten komt. En je mag het afzetten in je auto, of als bv. niemand je kan zien (en er dus ook niemand in je buurt is.
Het is al duidelijk dat rekenen op het gezond verstand van iedereen niet mogelijk is, want niet iedereen heeft dat.
Een rood verkeerslicht is ook: 'je rijdt er NIET door', en niet 'je mag er niet doorrijden als er een auto uit de dwarsrichting komt'
Definieer druk? Voor iemand die op den buiten woont is meer dan 10 mensen tegelijk in je gezichtsveld hebben misschien al druk. En een concert-liefhebber vind het pas druk als je buren-concertgangers TEGEN je aan staan en is het 'ok' als je nog plaats hebt om te springen zonder de tenen van je buren te verpletteren.
Neen zeg dan:
Draag een mondmaster zodra je buiten komt. En je mag het afzetten in je auto, of als bv. niemand je kan zien (en er dus ook niemand in je buurt is.
Het is al duidelijk dat rekenen op het gezond verstand van iedereen niet mogelijk is, want niet iedereen heeft dat.
Een rood verkeerslicht is ook: 'je rijdt er NIET door', en niet 'je mag er niet doorrijden als er een auto uit de dwarsrichting komt'
+ 1treenman schreef: ↑23 juli 2020, 15:05 Wat hadden ze moeten doen? Geen halfslachtige regeltjes met vage omschrijvingen die voor iedereen een andere betekenis hebben.
Neen zeg dan:
Zachte dokters maken stinkende wonden. Het hoe, wie en waar doet er eigenlijk niet toe. Er moeten klaar en duidelijke regels zijn voor iedereen. Al de rest is bijzaak.