Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Moest het advies van de virologen eerder zijn om sowieso thuis te blijven nadat je van een risicogebied komt, zullen dokters u toch eerder thuisschrijven. En dan nog, op zich zou dat in zo een gevallen toch niet eens mogen nodig zijn? Als de overheid iets zou opleggen aan de bedrijven dat dergelijke WN's moeten thuisblijven, dan kan men dat zonder doktersbrief doen. Waar ik werk doen ze dat al vrijwillig om geen risico's te nemen. Mensen moeten van thuis werken (bon die kunnen dat, bij arbeiders ligt dat natuurlijk al anders).geebee schreef: ↑3 maart 2020, 14:15Ik heb alle dagen goesting om niet te gaan werken maar kan niet anders omdat een dokter me geen ziektebriefje geeft ... snap je het dan niet ? Je kan niet ZOMAAR thuis blijven van je werk, tenzij je natuurlijk "loaded" bent en je niks hoeft aan te trekken van geld.Flame schreef: ↑3 maart 2020, 13:53 Als ik uit een dergelijk risicogebied kom, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om tussen de mensen te gaan zitten om ze te besmetten. Dat is toch iets wat ik niet goed snap hier in BE. Men zegt constant als je je niet ziek voelt mag je gewoon gaan werken of naar school. Daar zit het scheef imo.
Goed idee ... ik ga vanavond ook eens naar mijn dokter om te melden dat ik in een bus heb gezeten in Noord-Italië ...
Tijd voor aktie//// “2 Coronas kopen, 1 Mort Subite gratis”
In het bedrijf waar ik werk (mijn nick kan een hint zijn) waar procedures heilig zijn, is dit een quasi standaardprocedure, en je wordt zelfs scheef bekeken als je daar niet aan meedoet. Eén dag iemand vergeten, en het is al van 'oei, zou er een probleem zijn? heb ik iets verkeerd gedaan?'. Op een vergadering? Handjes! Even info gaan vragen bij iemand op een andere dienst? Handjes (aan hele bureau daar)! Vele mannelijke collega's uit het zuiden des lands gaan onderling zelfs standaard verder dan een handje. Daar wordt ook gekust. En als je dan weet dat erg veel van mijn (niet directe) collega's dagelijks met erg veel klanten in contact komen...Is gewoon geen handen geven dan een overdreven suggestie van de overheid? Neen, maar bij ons komt dit bij velen dus als extreem overdreven aanbeveling aan, en je wordt daarop bekritiseerd! Ik heb me gisteren voor de eerste keer (in 23jaar) kwaad gemaakt op collega's omdat hun reactie op mijn handweigering echt te ver ging. Belachelijk gemaakt worden, uitgelachen. Hé, ik geef gewoon geen hand hé, ik heb u niet aangerand, niet beledigd, niet uitgescholden. Gewoon vriendelijk dag gezegd maar geen hand gegeven...
Ik geef ook geen hand en wie daar niet mee kan leven moet mij dan maar volledig negeren. I don't give a fuck.
no fucks are being given at this desk, ever :-) ran out of fucks a long time ago
Typische "bedrijfswereld"-cultuur zeker ?treenman schreef: ↑4 maart 2020, 07:58In het bedrijf waar ik werk (mijn nick kan een hint zijn) waar procedures heilig zijn, is dit een quasi standaardprocedure, en je wordt zelfs scheef bekeken als je daar niet aan meedoet. Eén dag iemand vergeten, en het is al van 'oei, zou er een probleem zijn? heb ik iets verkeerd gedaan?'.
Jij kan er uiteraard niets aan doen maar hoe "silly" is zoiets, je ziet elkaar iedere dag en toch iedere dag het "handje"
Zouden ze al eens uitgerekend hebben hoeveel werktijd (en geld dus) daaraan verloren gaat ... waar ik werk (publieke sector dus) zouden ze vragen of er iets verkeerds is mocht je 's morgens toekomen en iedereen een hand geven
Titel op hln.be: Van Ranst: "Kans groot dat patiënten binnenkort elkaar binnen België gaan besmetten"
Handig dat de patiënten elkaar besmetten, dan blijven wij gezond
Handig dat de patiënten elkaar besmetten, dan blijven wij gezond
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/03 ... upermarkt/
<--
Lege rekken in de supermarkt
Vorige week al gezien maar toen was er daar officieel geen sprake van.
De media verzwijgt ook wel dingen ... mensen niet te ongerust maken edm.
Stel je voor dat morgen de helft van de mensen die bij het openbaar vervoer werken thuis blijven.
Dan ligt ons land, in zware financiele moeilijkheden, op zijn gat.
Over patienten die elkaar besmetten : denk je echt dat dat nog niet bezig is ?
Een manier om het nieuws voorzichtig te brengen van Van Ranst..
<--
Lege rekken in de supermarkt
Vorige week al gezien maar toen was er daar officieel geen sprake van.
De media verzwijgt ook wel dingen ... mensen niet te ongerust maken edm.
Stel je voor dat morgen de helft van de mensen die bij het openbaar vervoer werken thuis blijven.
Dan ligt ons land, in zware financiele moeilijkheden, op zijn gat.
Over patienten die elkaar besmetten : denk je echt dat dat nog niet bezig is ?
Een manier om het nieuws voorzichtig te brengen van Van Ranst..
Als de patiënten alleen elkaar besmetten, komen er geen nieuwe gevallen bij he
Ja, jouw taalnuance had ik al beet . Maar ik vond het nogal simplistisch uitgedrukt van Van Ranst. Dat probleem is volgens mij al aan de gang.
IMHO.
IMHO.
Misschien vallen de virussen van de ene patiënt de virussen van de andere aan.zappiduppi schreef: ↑4 maart 2020, 14:06 Als de patiënten alleen elkaar besmetten, komen er geen nieuwe gevallen bij he
Zo ontstaan wilde gevechten om de weerstand te doorbreken, maar misschien houdt de weerstand stand indien er niet voldoende momentum is. De ene patiënt wordt dan uitgestopt omdat zijn parabolische stijging te heftig was. De andere zit gevangen in een wig maar als de weerstandslijn doorbroken wordt, kan het vriezen maar kan het ook dooien. Als dat allemaal plaatsvindt in zijn choppy choppy prikkeldraad zone dan zal zijn kaars voor een laatste keer rechtgestaan hebben en kan hij alleen nog in een horizontale beweging evolueren tot zijn MA 200 de pijp aan Maarten geeft.
Het virus zwakt af! De mutatie is minder agressief.
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~aaefe602/
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~aaefe602/