Corona-virus.
Re: Corona-virus.
de aanlokkelijke cafés
"interdits au antwerpenaars "
"interdits au antwerpenaars "
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door paul op 29 juli 2020, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nota voor mezelf: in een volgend levend ga ik ergens in een grensdorp wonen. Pret verzekerd als de hysterie in één van de landen toeslaat.
Waar is Neutraal Moresnet als je het nodig hebt?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
"Waar is Neutraal Moresnet als je het nodig hebt?"
Dat bestond in een VORIG leven, een patattenveld van een paar honderd hectaren
Dat bestond in een VORIG leven, een patattenveld van een paar honderd hectaren
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja onze economie is gebaseerd om zoveel mogelijk te consumeren en deze grens ieder jaar te verhogen en dit jaar gaat het zelfs achteruit en dat gaan we echt wel voelen. Onze regering zal serieus rekening moeten houden met een inkomstenverlies van enkele procenten op het nationale BNP.Brembos schreef: ↑29 juli 2020, 20:47Mijn koopgedrag is inderdaad veranderd : weer een maand dat ik minder dan 1.000 euro heb uitgegeven en ik heb niet het gevoel dat ik iets heb gemist. Totale uitgaven dit jaar minder dan 7.000 euro.Timoootjex schreef: ↑29 juli 2020, 17:52 Economisch herstel wordt moeilijk vanwege wijziging koopgedrag.
In onze familie is er bij de voorouders een gezin geweest dat letterlijk op de grens met Nederland woonde. Voordeur en achterdeur waren elk in een ander land (ik weet niet meer juist of de voordeur in België was of in Nederland). Dat gezin was "populair". Niet alleen voor de botersmokkel, maar ook tijdens WO I toen Nederland neutraal bleef. Toen er een metershoge afsluiting werd geplaatst tussen België en Nederland weet ik niet exact hoe dat bij dit huis georganiseerd was. Wel was het een ideale plaats om kinderen van België naar Nederland "over de draad te gooien".
Offerfeest gaat blijkbaar door? Paasfeest vieren in april met familie onmogelijk
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Wanneer de lokale politie woensdagochtend berichten kan onderscheppen waarin wordt opgeroepen om rond 18 uur op de Grote Markt te protesteren tegen de provinciaal opgelegde avondklok, blijkt er toch iets te bewegen. Wanneer om 18 uur blijkt dat er níemand - behalve twee agenten en de persfotograaf van deze krant - komt opdagen op dat zogenoemd protest, wordt al snel duidelijk dat de Antwerpenaar vrede neemt met de avondklok.
Laatst gewijzigd door DNE2018 op 30 juli 2020, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben blij dat ik dat kan verstaan
https://m.hln.be/nieuws/buitenland/na-d ... ~aac3816f/
In Italië hebben ze blijkbaar meer verstand dan hier. Dit land van azijnpissers en zageventen zal het maar snappen bij 30.000 of 40.000 doden, wanneer iedereen zal geconfronteerd worden met overlijdens in zijn familie of kennissen kring.
In Italië hebben ze blijkbaar meer verstand dan hier. Dit land van azijnpissers en zageventen zal het maar snappen bij 30.000 of 40.000 doden, wanneer iedereen zal geconfronteerd worden met overlijdens in zijn familie of kennissen kring.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Over onze ongeëvenaarde telkunsten:
West-Vlaamse steden en gemeenten bezorgd over verwarrende Sciensano-cijfers
West-Vlaamse steden en gemeenten bezorgd over verwarrende Sciensano-cijfers
Ook in andere gemeenten in Zuid-West-Vlaanderen wijken de eigen cijfers af van de data die Sciensano publiek beschikbaar maakt.
“Het verschil is erg groot, dat verontrust mij,” zegt Moykens.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
En jawel... vanmorgen wederom een sfeerreportage met de burgemeester van Baarle-Hertog. Die is vast van plan te handhaven. En wat hem betreft kán dat ook.
- Cafés om 23h00 dicht. Dat is te controleren.
- Dat de Hertogezen dan bij de buren verder gaan pintelieren is niet te controleren. Maar... zie hieronder.
- Spertijd is ook te controleren. Als er eentje na 23h30 over Hertogees grondgebied loopt en die blijkt daar ook te wonen--- tsjakka ! Dat is dus inclusief de Hertogees die tot 1h in Nassau heeft lopen pintelieren. "Zo gauw hij op Belgisch grondgebied komt is hij strafbaar."
- Mondmaskers. Daar had de burgemeester ook precies zin in, maar dan klonk hij al twijfelender.
Maar de journaliste had er nog eentje in petto voor hem:
"Ze mogen ook Nederland niet in."
"Neen, mevrouw, dat is niet verboden."
"Maar het is ook niet aangeraden. En dan moeten ze daar wel 2 weken in quarantaine. Hoe wilt u dat controleren ?"
Je hoorde hem zuchten op de radio.
Nu te koop bij de FNAC: le gendarme de Bar-le-Duc.
- Cafés om 23h00 dicht. Dat is te controleren.
- Dat de Hertogezen dan bij de buren verder gaan pintelieren is niet te controleren. Maar... zie hieronder.
- Spertijd is ook te controleren. Als er eentje na 23h30 over Hertogees grondgebied loopt en die blijkt daar ook te wonen--- tsjakka ! Dat is dus inclusief de Hertogees die tot 1h in Nassau heeft lopen pintelieren. "Zo gauw hij op Belgisch grondgebied komt is hij strafbaar."
- Mondmaskers. Daar had de burgemeester ook precies zin in, maar dan klonk hij al twijfelender.
Maar de journaliste had er nog eentje in petto voor hem:
"Ze mogen ook Nederland niet in."
"Neen, mevrouw, dat is niet verboden."
"Maar het is ook niet aangeraden. En dan moeten ze daar wel 2 weken in quarantaine. Hoe wilt u dat controleren ?"
Je hoorde hem zuchten op de radio.
Nu te koop bij de FNAC: le gendarme de Bar-le-Duc.
Ik kan hem geen ongelijk geven.
Die journaliste verwoord perfect de sport van een (steeds kleiner wordende) deel van de inwoners van deze regio.
Een individuele sport die de rechtstreekse aanleiding was tot deze maatregelen.
Het zoeken naar ieder klein gaatje in iedere regelgeving, gewoon om toch maar dwars te kunnen liggen ongeacht de gevolgen, toont waarschijnlijk ook aan hoeveel gaten er in het (gezond) verstand zit van deze 'sportievelingen'.
Ik zou eerder zeggen dat er ondertussen meer gaten in zitten dan verstand.