Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Kijk, een rood en een groen licht vind ik nuttig en handig. Ik stop ten allen tijde bij rood. Een mondmasker dragen op een verlaten weg is absurd. Die regel is enkel makkelijk te controleren: gewoon altijd dragen in het openbaar. Totaal overbodige regel, daarom dat er uitzonderingen worden toegestaan, urologen er een andere visie op nahouden en onderzoeken ook geen heil zien in die verplichting. Zal straks extra mijn best doen om die 2 nieuwe huizen onder 1 kap verkocht te krijgen.
Geen andere Spaargidsers die iets gelijkaardigs meemaakten of een verhoging optekenen van besmettingen in familiale kring?
Zoveel besmettingen maar weinig concrete personen, is er een taboesfeer of stijgen de besmettingen omdat men meer en gerichter aan het testen is geslagen?
Geen andere Spaargidsers die iets gelijkaardigs meemaakten of een verhoging optekenen van besmettingen in familiale kring?
Zoveel besmettingen maar weinig concrete personen, is er een taboesfeer of stijgen de besmettingen omdat men meer en gerichter aan het testen is geslagen?
Je hebt die West-Vlaamse skater en je hebt pukkie die wandelt met de hond. Dat je beide zaken niet in de juiste context kunt of wil plaatsen en je frustraties dan maar gaat botvieren op ouderen die rusten op een bankje of op Pukkie met zijn hond, 't Ja daar zijn de niet-makke-schapen de schuld van. Zoiets zal de bovenhand halen in de bovenkamers van onze blauwe vrienden. Ik had deze fratsen zien aankomen en kan het me permitteren om de absurditeit ervan bloot te leggen. Take care and goodnight.
Zucht. Allez komaan Pukkie007, geen kromme vergelijkingen maken.pukkie007 schreef: ↑4 augustus 2020, 00:07 Geen andere Spaargidsers die iets gelijkaardigs meemaakten of een verhoging optekenen van besmettingen in familiale kring?
Of toch niet zo laat op de avond met nog een nasleep van de volle maan
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Vraag eens aan Wilhelm Keitel en Alfred Jodl hoe dat excuus van befehl ist befehl is uitgedraaid gedurende het Proces van Neurenberg na die vorige oorlog? Zij voerden ook enkel orders uit ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Heb jij nu écht zonet deze vergelijking gemaakt?CarpeNoctem schreef: ↑4 augustus 2020, 01:09Vraag eens aan Wilhelm Keitel en Alfred Jodl hoe dat excuus van befehl ist befehl is uitgedraaid gedurende het Proces van Neurenberg na die vorige oorlog? Zij voerden ook enkel orders uit ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Yep, en alhoewel het laat op de avond is is de vergelijking mutatis mutandis verdedigbaar. Ordehandhavers hoeven onredelijke wetten niet te handhaven. En er zijn plenty redelijke politieagenten die zich daar niet aan te buiten gaan. Je kan er prat op gaan dat diegene die zo'n onzin verbaliseren dezelfde zouden zijn die de pink op de naad opnieuw in het gelid zouden springen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Wat een onzin er hier toch gepost wordt, niet normaalCarpeNoctem schreef: ↑4 augustus 2020, 01:23Yep, en alhoewel het laat op de avond is is de vergelijking mutatis mutandis verdedigbaar. Ordehandhavers hoeven onredelijke wetten niet te handhaven. En er zijn plenty redelijke politieagenten die zich daar niet aan te buiten gaan. Je kan er prat op gaan dat diegene die zo'n onzin verbaliseren dezelfde zouden zijn die de pink op de naad opnieuw in het gelid zouden springen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je komt niet vaak op internetfora?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nu we het toch over ridicule maatregelen hebben:
Vlamingen in Zwitserland getuigen: “Code rood? Het is maanden geleden dat ik me nog zo veilig heb gevoeld”
Het surrealisme is hier nooit ver weg.
Vlamingen in Zwitserland getuigen: “Code rood? Het is maanden geleden dat ik me nog zo veilig heb gevoeld”
Anderzijds getuigt het wel van lef, als de slechtste leerling van de COVID-klas andere landen gaan catalogeren als niet geschikt om naar toe te trekken. Only in Belgium...“Niet te begrijpen. Wij hebben hier een social distancing van kilométers wanneer we in de bergen wandelen. Geen drukke strandbars, maar rust en gezonde berglucht”, klinkt het. Hun reis vroeger stopzetten, daar denken ze niet aan.
Aldus Steven van Gucht / Celeval worden er gebieden gemaakt van 800.000 tot 3.000.000 inwoners.
Ze maken dan telkens héél zo een gebied groen, oranje of rood.
Dat wil zeggen dat een gebied waar zo goed als niemand woont, in the middle of nowhere, automatisch ingedeeld wordt bij het dichtsbijzijnde dichtbevolkte gebied.
Zodoende is een groot deel van de Zwitserse Alpen rond het meer van Geneve dus ingedeeld geraakt in een gebied met daarin ook Geneve zelf. Aangezien er een uitbraak is in Geneve gaat dat hele stuk van de Alpen dus op slot, ook al zijn daar geen noemenswaardige cases.
Dit toont maar aan hoe kaduuk het systeem is. Wanneer je spreekt over een berglandschap, dan zou je beter kleurcodes toekennen op basis van bergvalleien en passen.
Ijsland is ook zo een voorbeeld. Een uitbraak in 1 stad zou door het zonesysteem automatisch het hele land in een oranje of rode kleur zetten. Nochtans is het van de ene kant naar de andere kant een paar honderd kilometer reizen.
Binnen België is het dan natuurlijk weer geen probleem om gewoon even in Antwerpen te gaan shopppen.
Ze maken dan telkens héél zo een gebied groen, oranje of rood.
Dat wil zeggen dat een gebied waar zo goed als niemand woont, in the middle of nowhere, automatisch ingedeeld wordt bij het dichtsbijzijnde dichtbevolkte gebied.
Zodoende is een groot deel van de Zwitserse Alpen rond het meer van Geneve dus ingedeeld geraakt in een gebied met daarin ook Geneve zelf. Aangezien er een uitbraak is in Geneve gaat dat hele stuk van de Alpen dus op slot, ook al zijn daar geen noemenswaardige cases.
Dit toont maar aan hoe kaduuk het systeem is. Wanneer je spreekt over een berglandschap, dan zou je beter kleurcodes toekennen op basis van bergvalleien en passen.
Ijsland is ook zo een voorbeeld. Een uitbraak in 1 stad zou door het zonesysteem automatisch het hele land in een oranje of rode kleur zetten. Nochtans is het van de ene kant naar de andere kant een paar honderd kilometer reizen.
Binnen België is het dan natuurlijk weer geen probleem om gewoon even in Antwerpen te gaan shopppen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Ah jij hebt ook het opiniestuk van Cathy Berx gelezen.
Ik vrees dat jij en CN niet goed snappen waar ik naartoe wil. Politiemensen zijn ook mensen en raken het net zoals iedereen ook wel eens beu.pukkie007 schreef: ↑4 augustus 2020, 00:22 Je hebt die West-Vlaamse skater en je hebt pukkie die wandelt met de hond. Dat je beide zaken niet in de juiste context kunt of wil plaatsen en je frustraties dan maar gaat botvieren op ouderen die rusten op een bankje of op Pukkie met zijn hond, 't Ja daar zijn de niet-makke-schapen de schuld van. Zoiets zal de bovenhand halen in de bovenkamers van onze blauwe vrienden. Ik had deze fratsen zien aankomen en kan het me permitteren om de absurditeit ervan bloot te leggen. Take care and goodnight.
Of zou je liever hebben dat het robots zijn, dan zou het ja of neen zijn, terwijl er nu ook een misschien tussen zit. Wat zou jij doen moest je op je werk elke dag 20 keer uitgekafferd worden omdat je een vraag stelt? De 21ste keer zeggen wij fuck you, nu is het voor iedereen gelijk. Lijkt me alleen maar menselijk en heeft niets met een belachelijke vergelijking over nazi's te maken. Deze vergelijking bevestigt alleen mijn punt en sterkt me nog meer in te zeggen fuck you, vanaf nu voor iedereen gelijk.
Ik heb ooit eens een koppel tegengehouden waarvan beiden geen gordel droegen. Toen ik voorstelde slechts 1 overtreding op te stellen ipv voor elk een overtreding vond de man het nodig om mij te verwijten en te vragen of ik niets beters te doen had. Dus, fuck you, voor iedereen gelijk.
Van mij mogen je collega's perfect menselijk en willekeurig zijn, ze mogen zelfs fouten maken, FTP. Ik heb ze alvast niet bespuwd, uitgescholden of bedreigd. Als ik straks niet onder de boete of een celstraf uit kan, dan is dat zo. Part of my game/ life, goed voor de staatskas en de tewerkstelling van de ambtenaren. Mijn wandelingen en loopjes gaan de corona-cijfers niet negatief beïnvloeden.
Disclaimer: alvast excuses voor het veelvuldig gebruik van de woorden ik, mij, my en mijn.
Disclaimer: alvast excuses voor het veelvuldig gebruik van de woorden ik, mij, my en mijn.
Het antichauvinisme staat weer op een hoog peil. Zou dat ineens voorbij zijn en plaats maken voor een grenzeloze loyaliteit als rechts de premier leverde ?CarpeNoctem schreef: ↑4 augustus 2020, 07:36 Anderzijds getuigt het wel van lef, als de slechtste leerling van de COVID-klas andere landen gaan catalogeren als niet geschikt om naar toe te trekken. Only in Belgium...
Waarschijnlijk is de belastingdruk in het land dan ineens veel meer draagbaar.
Wat zou België moeten doen ? Toerisme in en uit volledig toelaten en aanmoedigen...
Of de deuren volledig sluiten ? Wat zou het beste resultaat hebben ?
Grenzen sluiten...
Je kan er mooie namen en moeilijke woordjes op plakken maar de realiteit is dat het nog altijd too little, too late is. Uiteraard mag België streken en landen op een rode lijst zetten. Geen twijfel aan.
Dat die regio misschien wat moeilijk af te bakenen is : beter dat dan het hele land op een lijst te zetten.
Wie daarover in de pers of op een forum komt zagen : de pot op ermee.
Over de boete van pukkie : echt gebeurd ? Ik twijfel aan de toevalligheden. Broodje aap verhaal ?
In het andere geval : gebruik je beroepsmogelijkheden of betaal. Kies en move on.