Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Het enige wat die 'dokter' bewijst is dat je kunt ademen langs 6 mondmaskers, ipv er door. Dit type masker sluit absoluut niet af rond de neus en al zeker niet zoals meneer doktoor het demonstreert.
Idd, tot de volgende (media)crisis de vorige verdringt.
Even gokken: klimaat (nee, dat was de vorige), vluchtelingen (nee, dat was nog van daarvoor), sproeiverbod, afschakelplan elektriciteit, nieuwe regering met nieuwe besparingen en belastingen, ....
Allez komaan maat, subiet gaat ge nog zeggen dat het fake news is.
Of dat het een getrukeerd filmpje is.
Weet je wat, misschien kan jijzelf het eens proberen. Zo een dingetje om aan uw vinger te doen kan je overal kopen, kost geen geld. En zes maskers uit den Aldi of den Action. Go for it! Prove the doctor wrong!
Je citaat komt uit Het Nieuwsblad.
Pukkie, Dokter Erika gaat je boete betalen !
Wel, dat heeft Pukkie hier dus net wél verteld.Er zijn veel plekken in de stad waar je plots constateert dat afstand houden niet mogelijk is. En als je alleen in een bos wandelt, is er uiteraard geen enkel gevaar van overdracht. Maar daar moeten we vertrouwen op de inschatting van de handhavers. Je gaat mij niet vertellen dat daar politie op de loer zal liggen om je daar te beboeten als je je masker niet op hebt. Die mensen hebben wel wat beters te doen”, pareert Vlieghe.
Je gelooft wat je zelf wil, ik weet echter uit ervaring dat die maskers langs geen kanten afsluiten. Dit is daar een leuke demonstratie van. Die zelf gemaakte mondbroeken zijn trouwens nog slechter
Dixit schreef: ↑6 augustus 2020, 17:58Je citaat komt uit Het Nieuwsblad.
Pukkie, Dokter Erika gaat je boete betalen !
Wel, dat heeft Pukkie hier dus net wél verteld.Er zijn veel plekken in de stad waar je plots constateert dat afstand houden niet mogelijk is. En als je alleen in een bos wandelt, is er uiteraard geen enkel gevaar van overdracht. Maar daar moeten we vertrouwen op de inschatting van de handhavers. Je gaat mij niet vertellen dat daar politie op de loer zal liggen om je daar te beboeten als je je masker niet op hebt. Die mensen hebben wel wat beters te doen”, pareert Vlieghe.
Wacht, wacht, wacht even....
Dus een filmpje van een dokter over mondmaskers wordt niet geloofd.
Maar een straf verhaal van een anonieme forum member wordt dan wel weer geloofd én gebruikt te ijveren om bepaalde regels af te schaffen.
Ben ik nu de enige die het probleem zie?
NOTA: Aan Pukkie007, is niet mijn bedoeling om een discussie met jou op te starten. Ik wil enkel aantonen hoe mensen zichzelf zo graag vanalles willen wijs maken, als het maar in hun kraam past.
Neenee, ik ga er niet verkeerdelijk van uit ... maatschappelijk gezien is de kostprijs van een griepvaccin zetten goedkoper dan de kost die zou voortvloeien uit het niet terugbetalen van het griepvaccin en niemand te vaccineren (waarom denk je dat zoveel bedrijven hun werknemers gratis laten inenten, niet omdat ze zo begaan zijn met hun werknemers maar omdat ze berekend hebben dat de prijs van een griepvaccin niet opweegt tegen de kost van absentie bij hun personeel als ze de griep zouden oplopen) ... bij het (eventuele) coronavaccin zal dezelfde afweging gemaakt worden : de overheid zal ook hier het grootste deel van de werkelijke kostprijs van een vaccin voor zich nemen. Je vertelt (af en toe wel eens ) iets dat klopt maar in deze volg ik je niet, beste Jef
Euh, iets met schapen?
Ter verduidelijking,
jij laat je altijd intenten tegen griep en krijgt nooit griep.
ik laat me nooit (ook niet als het gratis is want het is geen verplichting en ik ga er vanuit dat een griepvaccin al verouderd is tegen dat je het krijgt) maar kreeg, tot op heden, nooit de griep.
Stand 1-1
Wat bewijst dat? Niks dus.
Ik kan alleen uit persoonlijke ervaring vaststellen dat voor mij een griepvaccin weggegooid geld zou zijn.
Proefondervindelijk zou jij dus een jaar je prik moeten overslaan om te zien of je dan wel de griep zou krijgen.
Door ieder jaar een vaccin te laten toedienen weet je niet of je gevrijwaard bleef door natuurlijke immuniteit of door die prik.
En door de coronamaatregelen na te leven wordt die griepprik misschien al helemaal overbodig?
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 6 augustus 2020, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar gaan we wéér.... "ik weet uit eigen ervaring".vortex schreef: ↑6 augustus 2020, 18:15Je gelooft wat je zelf wil, ik weet echter uit ervaring dat die maskers langs geen kanten afsluiten. Dit is daar een leuke demonstratie van. Die zelf gemaakte mondbroeken zijn trouwens nog slechter
Net dat soort egoïsme (al zovele keren aangehaald hier) is het probleem in de wereld.
Ik zal het dan nog maar eens zeggen: zelfs al hecht je geen/weinig geloof aan het nut van mondmaskers, doe het dan voor jouw medemens die er misschien wél in gelooft. Mensen hebben nood aan groepsgevoel. Als op straat iedereen (correct) een mondmasker draagt, dan geeft dat toch een klein beetje een goed gevoel dat iedereen samen toch tenminste iets proberen om het virus in te dijken.
Ik heb wel al de griep gehad, meerdere keren ... en de échte griep ... ik weet bij ondervinding wat het kan doen, vandaar de griepprik en ja, zelfs sinds de griepprik ben ik nog "grieperig" geweest maar nooit meer zo erg als die eerdere keren ... ik heb geen al te sterke gezondheid, vandaar de jaarlijkse griepprik ... ik hou verder geen stand bij, ik heb het niet zo voor voetbalscoresJefdewit schreef: ↑6 augustus 2020, 18:28Euh, iets met schapen?
Ter verduidelijking,
jij laat je altijd intenten tegen griep en krijgt nooit griep.
ik laat me nooit (ook niet als het gratis is want het is geen verplichting en ik ga er vanuit dat een griepvaccin al verouderd is tegen dat je het krijgt) maar krijg, tot op heden, nooit de griep.
Stand 1-1
Wat bewijst dat? Niks.
Ik ben pro-mondmaskers in niet ridicule situaties maar dit filmpje bewijst niks, een test van een paar seconden waarbij de zuurstofsaturatie niet zakt kan je wellicht zelfs met 100 maskers boven elkaar (mocht dat lukken) ... de vraag is hoe lang die dokter (ziet er trouwens nog een heel jonge dokter uit, zeker dat het geen zonder dokter is die ze opvoeren zoals in de reclame voor tandpasta : een witte jas aan en het lijkt een dokter) kan blijven ademen door die zes maskers en hoe zijn saturatie eruit ziet na een kwartier "ademen" ... en daarna nog eens na een half uur ... en nadat hij een inspanning levert met zijn zes maskers ... samenvatting : dergelijke filmpjes zijn nikszeggend.DNE2018 schreef: ↑6 augustus 2020, 17:39 https://youtu.be/k5npQivAmcE
Dokter draagt 6 mondmaskers over elkaar om de mythe te doorprikken dat mensen niet kunnen ademen door een mondmasker .
Ik heb al veel aanneembare pro argumenten gehoord maar deze hoort daar niet bij.
Dus om 'mensen' hun nood aan groepsgevoel te voeden moet ik me bekeren tot hun geloof? Ook als ik er het nut niet van inzie of niet geloof wat zij geloven?
En niet afkomen met het argument dat corona schadelijk is en een ander geloof niet. Er zijn er zelfs die geloven dat als je niet in hun geloof meegaat je zal branden in de hel (en alle variaties daarop). Daarmee vergeleken lijkt me een lockdown van 14 dagen peanuts.
Ik zit nog niet aan de drank maar van anderen ben ik nog niet zo zeker.