Corona-virus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Ik voel me niet meer echt veilig zo op den duur al die overlast.
De federale overheid en het GEES moeten beseffen dat hoe mensen ze faciliteren om naar de kust te komen, hoe moeilijker het wordt.” Ook N-VA schepen Björn Anseeuw treedt dat standpunt bij via sociale media. “Hoe meer treinen naar de kust, hoe meer miserie. Vorige week Oostende, vandaag Blankenberge. De NMBS moet nu toch eens gaan inzien dat ze niet meer maar minder treinen moet inleggen naar de kust.”
Maar gelijk hebben de kustburgemeesters wel.
Je wil meer spreiden maar je lokt uiteindelijk meer volk.
Bron: https://www.hln.be/in-de-buurt/oostende ... ~af4990ad/
De federale overheid en het GEES moeten beseffen dat hoe mensen ze faciliteren om naar de kust te komen, hoe moeilijker het wordt.” Ook N-VA schepen Björn Anseeuw treedt dat standpunt bij via sociale media. “Hoe meer treinen naar de kust, hoe meer miserie. Vorige week Oostende, vandaag Blankenberge. De NMBS moet nu toch eens gaan inzien dat ze niet meer maar minder treinen moet inleggen naar de kust.”
Maar gelijk hebben de kustburgemeesters wel.
Je wil meer spreiden maar je lokt uiteindelijk meer volk.
Bron: https://www.hln.be/in-de-buurt/oostende ... ~af4990ad/
Vrienden van mij zitten in Izier (bij Durbuy in de buurt). Lekker koel en heerlijk rustig. Maar het hele park is wel 100% volgeboekt. Nochtans: heerlijk rustig (want ruim opgezet park). Maar wij kunnen er dus niet meer bij.
Ondertussen heb ik mij voorgenomen om als ik toch ooit symptomen vertoon mij te laten testen bij de GGD-teststraat te Goes, Terneuzen of Breda (ik ben flexibel). Waarom dat een goed idee is ? Wel, tijdens mijn vakantie meldde de PZC, dat de teststraat in Goes goed wordt gebruikt door de Zeeuwen, ook door andere Nederlanders (toeristen), maar tot op heden was er geen enkele buitenlander gesignaleerd, hoewel half Duitsland toch echt in Zeeland op vakantie is. Rare Duisters toch !
Hmmm... dat testen klinkt effectief als een goed idee ! Nationaal telefoonummer 7/7, test gegarandeerd binnen 48 uur en dan uitslag ook nog eens gegarandeerd binnen 48 uur. En geen gezeik met "eerst een recept van de huisarts". Daar kan De Wever met zijn testdorp nog een puntje aan zuigen !
Dus ik ben gaan kijken:
1e barriere: het nationaal 0800-nummer werkt natuurlijk niet met een buitenlandse GSM. No problem... ze hebben ook een internationaal nummer. Wel, dat is knap !
2e barriere: eenieder die zich wil inschrijven, moet zijn BurgerServiceNummer geven.
Euurrr... nu weten we dus waarom die Duitsers zich niet laten testen...
Voor ons testdorp in de Metropool zijn er overigens VIER voorwaarden. Dus dan kunnen de Duisters er ook naar fluiten.
Ondertussen heb ik mij voorgenomen om als ik toch ooit symptomen vertoon mij te laten testen bij de GGD-teststraat te Goes, Terneuzen of Breda (ik ben flexibel). Waarom dat een goed idee is ? Wel, tijdens mijn vakantie meldde de PZC, dat de teststraat in Goes goed wordt gebruikt door de Zeeuwen, ook door andere Nederlanders (toeristen), maar tot op heden was er geen enkele buitenlander gesignaleerd, hoewel half Duitsland toch echt in Zeeland op vakantie is. Rare Duisters toch !
Hmmm... dat testen klinkt effectief als een goed idee ! Nationaal telefoonummer 7/7, test gegarandeerd binnen 48 uur en dan uitslag ook nog eens gegarandeerd binnen 48 uur. En geen gezeik met "eerst een recept van de huisarts". Daar kan De Wever met zijn testdorp nog een puntje aan zuigen !
Dus ik ben gaan kijken:
1e barriere: het nationaal 0800-nummer werkt natuurlijk niet met een buitenlandse GSM. No problem... ze hebben ook een internationaal nummer. Wel, dat is knap !
2e barriere: eenieder die zich wil inschrijven, moet zijn BurgerServiceNummer geven.
Euurrr... nu weten we dus waarom die Duitsers zich niet laten testen...
Voor ons testdorp in de Metropool zijn er overigens VIER voorwaarden. Dus dan kunnen de Duisters er ook naar fluiten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zou er voor de drukste weekenden eigenlijk geen algemeen kustbeleid kunnen zijn in samenwerking met Brugge, Lichtervelde en Diksmuide?
Eindelijk een doortastende maatregel.
"De stad Blankenberge zal morgen afgesloten zijn voor dagjestoeristen. Dat meldt de stad in een persbericht. De aanleiding voor deze drastische beslissing is een massale vechtpartij op het strand.
“Onze stad heeft een time-out nodig", zegt de burgemeester. "Dat betekent dat we dagjestoeristen morgen, zondag 9 augustus, zo veel mogelijk willen weren uit Blankenberge. Enkel inwoners, tweedeverblijvers, de meerdaagse verblijfstoeristen en mensen die werken in onze stad zullen worden toegelaten. Politiecontroleposten zullen worden opgesteld langs de invalswegen. Wie dus in Blankenberge toekomt zal dus een geldige reden moeten hebben om toegang tot de stad te krijgen. Met deze maatregel proberen we de rust te laten weerkeren”.
"De stad Blankenberge zal morgen afgesloten zijn voor dagjestoeristen. Dat meldt de stad in een persbericht. De aanleiding voor deze drastische beslissing is een massale vechtpartij op het strand.
“Onze stad heeft een time-out nodig", zegt de burgemeester. "Dat betekent dat we dagjestoeristen morgen, zondag 9 augustus, zo veel mogelijk willen weren uit Blankenberge. Enkel inwoners, tweedeverblijvers, de meerdaagse verblijfstoeristen en mensen die werken in onze stad zullen worden toegelaten. Politiecontroleposten zullen worden opgesteld langs de invalswegen. Wie dus in Blankenberge toekomt zal dus een geldige reden moeten hebben om toegang tot de stad te krijgen. Met deze maatregel proberen we de rust te laten weerkeren”.
Denk je niet dat de crème de la crème in plaats van Blankenberge en de Donk in Berlare een ander plaatsje gaat kiezen om de beest uit te hangen ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja het moet een algemeen kustbeleid zijn vind ik maarja wie ben ik.
Iedereen wordt nu over dezelfde kam geschoren qua gevolgen terwijl het profiel van de probleemgevallen wel heel duidelijk is.
Kunnen ze der int vervolg niet gewoon het leger op afsturen?
Kunnen ze der int vervolg niet gewoon het leger op afsturen?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ik denk dat dat jammer genoeg niet kan... Het leger inzetten tegen oude of nieuwe Belgen die keet schoppen.
Edit :
"""""Het gebeurde in de 19e en 20e eeuw herhaaldelijk om sociaal protest neer te slaan (bv. in 1931, 1950, 1960, 1966). Volgens een koninklijk besluit van 1994 kunnen zowel de regering als de minister van Landsverdediging beslissen over een dergelijke inzet.[15] De Raad van State acht een bevoegdheidsdelegatie aan de minister ongrondwettig, wat echter niet heeft verhinderd dat de defensieminister in 2003 op zijn beurt de minister van Binnenlandse Zaken heeft toegelaten om het leger te vorderen voor politionele en veiligheidstaken.[16] Ook burgemeesters en gouverneurs kunnen de krijgsmacht vorderen"""""" (Wikipedia)
Edit :
"""""Het gebeurde in de 19e en 20e eeuw herhaaldelijk om sociaal protest neer te slaan (bv. in 1931, 1950, 1960, 1966). Volgens een koninklijk besluit van 1994 kunnen zowel de regering als de minister van Landsverdediging beslissen over een dergelijke inzet.[15] De Raad van State acht een bevoegdheidsdelegatie aan de minister ongrondwettig, wat echter niet heeft verhinderd dat de defensieminister in 2003 op zijn beurt de minister van Binnenlandse Zaken heeft toegelaten om het leger te vorderen voor politionele en veiligheidstaken.[16] Ook burgemeesters en gouverneurs kunnen de krijgsmacht vorderen"""""" (Wikipedia)
Laatst gewijzigd door haelewyn op 8 augustus 2020, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zag een foto in Het Oostends Nieuws.
Euh... niet 1 autochtoon te bespeuren op die foto.
In Oostende, he, niet Blankenberge. Los van die rellen.
Intussen foto van ex collega: de drukte op de Schouwse stranden ontvlucht en gezellig aan het bbq´en aan de oever van het Grevelingenmeer. Niemand in de omtrek.
Da´s toch veel aangenamer dan die drukke kuststroken.
Euh... niet 1 autochtoon te bespeuren op die foto.
In Oostende, he, niet Blankenberge. Los van die rellen.
Intussen foto van ex collega: de drukte op de Schouwse stranden ontvlucht en gezellig aan het bbq´en aan de oever van het Grevelingenmeer. Niemand in de omtrek.
Da´s toch veel aangenamer dan die drukke kuststroken.
Als je enkel de mensen met het juiste profiel de toegang ontzegt staan morgen de rooie en groene rakkers op hun achterste poten en wordt het r-woord weer gebruikt. Dus moet de brave burger ook boeten. Maar dat is niet erg. Allemaal extra stemmen voor VB. Van mij mogen ze voor de rest van het jaar de hele kuststrook afsluiten voor dagjestoeristen.
In sommige wijken in Oostende woont amper nog een autochtoon. Oostende wordt niet voor niets het OCMW van de kust genoemd.
Merci aan de amokmakers. Daar zullen de dagjestoeristen en de horeca in Blankenberge blij mee zijn. Het lost niets op want dat is gewoon het probleem verschuiven naar de andere kuststeden: meer volk zal naar andere steden gaan alsook de amokmakers. Nu die zien welke gevolgen hun acties hebben zullen ze nog meer gemotiveerd zijn om elders ook keet te schoppen.
Edit: net gelezen: “Na Blankenberge weert nu ook Knokke-Heist tot nader order dagjestoeristen van haar grondgebied.” Wordt heel de kust binnenkort een no-go zone?
Edit2: het provinciaal zwemdomein Nieuwdonk in Berlare is vanaf zondag 9 augustus volledig gesloten voor het publiek, en dit tot en met donderdag 13 augustus. Deze beslissing werd genomen door de gouverneur van Oost-Vlaanderen en burgemeester Katja Gabriëls (Open VLD). “De maatregelen werden niet gevolgd en de toestroom brengt de veiligheid in het gedrang. De veiligheid kan niet meer gegarandeerd worden in deze corona-tijden en daarom sluit het domein vanaf morgen volledig de deuren”, klinkt het. We moeten straks allemaal in ons kot blijven.
Wat was dat gisteren aan de kust. Lang leven de multiculturele samenleving. En weer niets of niemand die het probleem bij naam wil noemen. En weer niets of niemand die niet ziet aankomen wat de gevolgen hiervan gaan zijn.
Geen dagjestoerisme in Blankenberge dat hadden ze van meet of aan moeten doen!
De horeca juicht met dit voorstel! Enkel en alleen de raamverkopers willen dit misschien niet.
In Knokke, Nieuwpoort, de haan, Oostende, de Panne,...Heb je ook genoeg met de 2e verblijvers.
In Zeebrugge kan je de mensen van Brugge dan natuurlijk toelaten.
Dus ja mss een algemeen kustbeleid invoeren. We betalen geen 1000en euro's gemeentebelastingen om de elite uit Noord Frankrijk, Brussel, Antwerpen en weet ik veel waar nog overal te ontvangen.
Geen dagjestoerisme in Blankenberge dat hadden ze van meet of aan moeten doen!
De horeca juicht met dit voorstel! Enkel en alleen de raamverkopers willen dit misschien niet.
In Knokke, Nieuwpoort, de haan, Oostende, de Panne,...Heb je ook genoeg met de 2e verblijvers.
In Zeebrugge kan je de mensen van Brugge dan natuurlijk toelaten.
Dus ja mss een algemeen kustbeleid invoeren. We betalen geen 1000en euro's gemeentebelastingen om de elite uit Noord Frankrijk, Brussel, Antwerpen en weet ik veel waar nog overal te ontvangen.
Ze zouden aan de kust enkel nog maar nieuwe Belgen mogen toelaten zodat die zich aanvaard en welkom voelen. Dát is het probleem: ze vinden dat ze niet aanvaard worden in onze maatschappij en geen kansen krijgen. We moeten ze meer beschermen en vertroetelen.
Inderdaad Yaris. Maar trekt dat dan maar gewoon door naar alle Belgen.
Misschien moeten ze daar, zoals gisteren iemand uit Blankenberge voorstelde, een bewijs van
goed gedrag en zeden kunnen voorleggen vooraleer ze het strand op mogen. Dan sluit je al massa's van die onruststokers uit.
Misschien moeten ze daar, zoals gisteren iemand uit Blankenberge voorstelde, een bewijs van
goed gedrag en zeden kunnen voorleggen vooraleer ze het strand op mogen. Dan sluit je al massa's van die onruststokers uit.