Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Niet veralgemenen.
Gebruikte je de pluralis majestatis dan mag je deze reactie als niet bestaande beschouwen.
edit: als de echte baas thuis dat roept volg ik deze aanzet daarentegen met alle plezier.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 12 augustus 2020, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Van revisionisme gesproken...CarpeNoctem schreef: ↑12 augustus 2020, 15:58Jawadde, hoeveel spin doctors zijn er aan te pas gekomen om deze revisionistische weergave te bekokstoven?![]()
Weet je dat de meerderheid van de "echte" (ubermensch) Vlamingen niet geloven dat 100.000en collaborerende Vlamingen meegeholpen hebben aan de holocaust.
Weet je dat de meerderheid van de "echte" (ubermensch) Vlamingen niet geloven dat duizenden Vlamingen geholpen hebben om onder Leopold II honderdduizenden handen en voeten af te kappen.
Weet je dat de meerderheid van de "echte" (ubermensch) Vlamingen het geen barst kan schelen dat zonen van notarissen, gouverneurs, deurwaarders, rechters,... medestudenten (de licht gekleurde) hebben doodgefolterd.
Allez Geebee, lees nu eens wat je schrijft.geebee schreef: ↑12 augustus 2020, 15:10Dat beweert hij toch nergens ? Hij zegt dat er een overeenkomst moet bereikt worden tussen de werkgever en de werknemer en dat dit moet gebeuren in overleg met de vakbond. Als de vakbond akkoord gaat dan wordt het opgenomen in de arbeidsovereenkomst ... nu is er blijkbaar sprake van eenzijdig opleggen van maatregelen en zijn vraag is of dat al of niet mag.
Een éénzijdig opgelegde maatregel. Je veegt in één zin alle institutionele waarden van tafel. Zijn niet alle wetten éénzijdig opgelegde maatregelen?
Grappigaard.CarpeNoctem schreef: ↑12 augustus 2020, 15:58Jawadde, hoeveel spin doctors zijn er aan te pas gekomen om deze revisionistische weergave te bekokstoven?![]()
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Zo werkt het niet, veiligheidsmaatregelen moeten in verhouding staan met het risico. Het verplichten van mondmaskers op plaatsen waar geen risico op besmetting is, is even idioot dan een kantoor bediende verplichten om werkhandschoenen, een helm en schoenen met stalen tip te dragen.
Bestaat dat nog ergens: een echt bedrijf met een vakbond?geebee schreef: ↑12 augustus 2020, 15:10 Hij zegt dat er een overeenkomst moet bereikt worden tussen de werkgever en de werknemer en dat dit moet gebeuren in overleg met de vakbond. Als de vakbond akkoord gaat dan wordt het opgenomen in de arbeidsovereenkomst ... nu is er blijkbaar sprake van eenzijdig opleggen van maatregelen en zijn vraag is of dat al of niet mag.
Hoe voorbijgestreefd. Dan moeten ze toch dringend wat modern management bij dat bedrijf binnenbrengen.
Hongarije lijkt me wel wat tegenwoordig. Met mijn dik ambtenaren pensioen en mijn leuke spaarboek zal ik daar vlotjes meekunnen met de beau monde.
Boedapest is een fantastische stad. Het Balatonmeer is ook niet slecht om te vertoeven.
Als je wat rondkijkt en een kmtje of 30 buiten de hotspots gaat heb je er voor de prijs van een garagebox een mooi huisje met een lapje grond van minimum 2000 M2.
En Orban is een man naar mijn hart.
Dat zegt de ene zijde van het verhaal natuurlijk.vortex schreef: ↑12 augustus 2020, 16:58 Zo werkt het niet, veiligheidsmaatregelen moeten in verhouding staan met het risico. Het verplichten van mondmaskers op plaatsen waar geen risico op besmetting is, is even idioot dan een kantoor bediende verplichten om werkhandschoenen, een helm en schoenen met stalen tip te dragen.
Ik neem aan dat de werkgever het anders ziet want anders zou die dat niet verplichten. Ik neem aan dat, indien erom gevraagd, de werkgever dit wel zal motiveren.
Wie trekt er bij zoiets aan het langste eind en zeker in deze tijdsgeest ?
Dus : hoe werkt het dan in de realiteit, maar niet in de dromen van diegene die de wereld wil veranderen omdat hij denkt dat hij beter weet wat nodig is of niet nodig ?
Je kan beter het gevecht aangaan als je denkt dat je kan winnen en je de tijd en moeite sparen als je niet kan winnen.
Ik heb begrip voor de frustratie van diegene hier die er mee aankwam.
Ik heb gisteren een half uur met een masker op gelopen op de autokeuring (buiten !) en dat was al verdomd lastig (maar kort van duur). Ik heb het tussendoor meerdere keren 15 cm van mijn gezicht weg getrokken.
Dragen van het masker was verplicht op het terrein. Of het nuttig was ? Ik kon makkelijk 5 meter afstand houden van eender wie. En daar ben ik dan nog een betalende klant. Niet eens een werknemer die zelf betaald wordt.
OF ik onderwerp me (mijn keuze en die van alle andere aanwezigen)... OF ik trap het af en dan is mijn auto niet gekeurd.... OF ik ga op straat wachten zonder masker.
Ik zou niet weten welk recht ik heb om te zeggen dat ik op andermans' terrein mijn eigen goesting wil doen omdat ik beter weet wat wel of niet veilig is. Of misschien kan ik hun beperkingen betwisten dat ik niet bij mijn auto mag volgen in hun gebouwen ?
Of het zinvol is om tegen idiote verplichtingen in te gaan zeg ik niet, ik stel alleen maar vast dat inconsistente regulitis geen grenzen meer kent en dat een groot deel van de bevolking daar blijkbaar blij mee is.
vechtpartij op het strand van oostende
in welke badstad zal het volgende week zijn ?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202008 ... _source=nb
Nadat het eerst in Anvers-Lez-Bains was afgelopen weekeinde hebben ze het gisteren sowieso nog even dunnetjes over gedaan in t Stad zelf. Op het strand van St Anneke.paul schreef: ↑12 augustus 2020, 19:11 vechtpartij op het strand van oostende
Euh? Conclusie: van job veranderen. Toch als je nog 2 werkende hersencellen hebt en een beetje met je eigen welzijn inzit.
Maar je wil de zaak natuurlijk graag omdraaien.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Dat migreren zit al dik in de sjakosj. Geen cel in mijn lijf is bereidt nog ene cent of druppel zweet bij te dragen tot de samenleving van het tamste en zwakste volk op aarde. Als ik kan bijdragen doe ik dat liever voor een samenleving waar de normen en waarden beter overeenkomen met die van mij.
Zo één bijvoorbeeld.
Hier kan de vlaming en zijn smurfinnen (iedere Galliër eigenlijk) nog een puntje aan zuigen.
Ik kan wel zeggen dat ik nooit gefrustreerd ben geweest door mijn werk, of enige andere bezigheid. Ik ben dus altijd perfect gelukkig geweest met wat ik deed en doe, ondanks de pesterijen die iedere ondernemer in dit niet-land moet slikken. Vreemd genoeg kan je wel onmiddelijk vrij van werk veranderen. Migreren, daarentegen, hangt af van de toestemming (visa e.d. hè) van dat clubje dat verantwoordelijk is voor 99% van de onrust en miserie in deze wereld. Tenzij je natuurlijk tot de uitverkoren soort behoort, dan leggen NGO's (yeah, right
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.