Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Nee de regels zijn (hoop ik toch, anders begrijp ik je commentaar niet) voor iedereen gelijk.
Als je regels wenst te handhaven moet je als eerste het te volgen voorbeeld geven.
Om het even wie ze niet volgt mag daar dan door om het even wie op aangesproken worden.
Inclusief de handhaving.
Zijn ze vrijgesteld (ik ken de specifieke situatie niet waar je het over hebt maar je commentaar suggereert het tegendeel) dan delen ze dat dan mee. Probeem opgelost. Zoniet, masker op. Situatie rechtgezet.
Spijtig genoeg, ongeacht de figuur De Wever, heeft ze op termijn gelijk.
Alleen zal je dat ook pas doorhebben als het al te laat is.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Hoe weet jij met zekerheid wat anonymous wil?Timoootjex schreef: ↑14 augustus 2020, 10:38 FTP wil zeker een politiestaat dat mensen uit hun huis gaan halen omdat ze die dag de regel hebben overtreden. Kom op er zijn dingen die nu niet mogen en die politieagenten zeker mogen maar zomaar uit je huis opgepakt worden gaat er wel echt over.
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
Weet je zelfs waar dat voor staat? Nee, niet de tot vervelens toe herhaalde en uit de ontstoken duim gezogen versie van een allesbehalvezichzelfhater.
Ze zou beter wat anoniem zitten ranten op een internetforum, zoals alle serieuze mensen die iets gedaan willen krijgen!
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Copyright Paul Van Hooff.
"Toen ik een kleine twee maanden geleden in Sucre arriveerde stond de teller op achtentwintig geregistreerde Covid-19 geïnfecteerden. Nu zijn dat er bijna drieduizend. Dat aantal ligt veel en veel hoger, omdat testen hier door de hoge kosten (zo'n honderdveertig euro, de helft van een minimum maandinkomen), nauwelijks worden afgenomen, behalve dus als je naar adem ligt te happen. Wat het meest verontrust is dat in Sucre gemiddeld een op de twaalf patiënten aan Covid-19 overlijdt. Al maanden schuifelen we van de ene totale lock down naar de andere. De Mannetjes zijn al een half jaar niet op straat geweest. De scholen zijn tot het eind van het jaar gesloten. De meeste winkels, restaurants en bars in het centrum zijn failliet. De kaalslag rond onze mooie plaza is beangstigend. En Bolivia heeft al een onnoemelijk zwaar jaar achter de rug. Eerst de bosbranden, toen de revolutie in november en december en nu Covid-19. Van de week liep ik aan het begin van de avond over straat terug naar huis na een bezoekje aan de Mannetjes. Het was waterkoud, er stond een akelig windje ook, een nevel over de straten maakte de eenzaamheid compleet. Plotseling kwam uit de nevel een ambulance afgeladen met lijkkisten voorbij, mijn nekharen stonden recht overeind. Het merendeel van de patiënten gaat thuis dood. Zuurstof is niet voorhanden. De MAS, de partij van de sadistische ex-president Evo Morales, heeft de pandemie aangegrepen om politiek te bedrijven. Overal in het land zijn blokkades opgeworpen die konvooien met voedsel, medicamenten en zuurstof al meer dan een week tegenhouden. Door gebrek aan zuurstof zijn er tientallen mensen (ook baby's in couveuses) gestikt. Je kunt Evo Morales, die de MAS-troepen aanstuurt vanuit in zijn penthouse in Buenos Aires of vanaf zijn jacht in de haven, naast een waslijst van criminele en terroristische activiteiten nu ook genocide aanrekenen. Als ik dan lees hoe in Nederland de verveling toeslaat - ach gossie - en het eindeloze gezever over wel of niet mondkapjes verplichten gaan mijn nekharen weer overeind staan. Que viva Bolivia!"
"Toen ik een kleine twee maanden geleden in Sucre arriveerde stond de teller op achtentwintig geregistreerde Covid-19 geïnfecteerden. Nu zijn dat er bijna drieduizend. Dat aantal ligt veel en veel hoger, omdat testen hier door de hoge kosten (zo'n honderdveertig euro, de helft van een minimum maandinkomen), nauwelijks worden afgenomen, behalve dus als je naar adem ligt te happen. Wat het meest verontrust is dat in Sucre gemiddeld een op de twaalf patiënten aan Covid-19 overlijdt. Al maanden schuifelen we van de ene totale lock down naar de andere. De Mannetjes zijn al een half jaar niet op straat geweest. De scholen zijn tot het eind van het jaar gesloten. De meeste winkels, restaurants en bars in het centrum zijn failliet. De kaalslag rond onze mooie plaza is beangstigend. En Bolivia heeft al een onnoemelijk zwaar jaar achter de rug. Eerst de bosbranden, toen de revolutie in november en december en nu Covid-19. Van de week liep ik aan het begin van de avond over straat terug naar huis na een bezoekje aan de Mannetjes. Het was waterkoud, er stond een akelig windje ook, een nevel over de straten maakte de eenzaamheid compleet. Plotseling kwam uit de nevel een ambulance afgeladen met lijkkisten voorbij, mijn nekharen stonden recht overeind. Het merendeel van de patiënten gaat thuis dood. Zuurstof is niet voorhanden. De MAS, de partij van de sadistische ex-president Evo Morales, heeft de pandemie aangegrepen om politiek te bedrijven. Overal in het land zijn blokkades opgeworpen die konvooien met voedsel, medicamenten en zuurstof al meer dan een week tegenhouden. Door gebrek aan zuurstof zijn er tientallen mensen (ook baby's in couveuses) gestikt. Je kunt Evo Morales, die de MAS-troepen aanstuurt vanuit in zijn penthouse in Buenos Aires of vanaf zijn jacht in de haven, naast een waslijst van criminele en terroristische activiteiten nu ook genocide aanrekenen. Als ik dan lees hoe in Nederland de verveling toeslaat - ach gossie - en het eindeloze gezever over wel of niet mondkapjes verplichten gaan mijn nekharen weer overeind staan. Que viva Bolivia!"
Dat is één. Het ander is dat mensen het blijkbaar nodig vinden dat goed te praten, dat is zo mogelijk een nog kwalijker evolutie.E10ne schreef: ↑14 augustus 2020, 11:01 Het is niet te geloven hoeveel er hun boekje te buiten gaan, eenmaal ze een of ander kostumeke dragen.
Gisteren nog hetzelfde gezien op de wekelijkse markt, waar zo iemand (gewoon gemeentearbeider met hesje aan van opzichter) zich zeer druk maakte tegen een ouder koppel en ik me afvroeg of deze taal wel nodig was.
Het zijn dezen die hun collega's, welke het wel goed doen, in een zeer slecht daglicht plaatsen. Elke dag vinden we meerdere voorbeelden hiervan in de media.
Sommige korpsen zouden wel eens doorgelicht mogen worden zodat deze rotte appels kunnen worden verwijderd.
Het is aan de collega's die rotte appels aan te pakken want die geven iedereen een slechte naam. Hier op het containerpark weten ze al hoe laat het is door slechts enkele arrogante zakken. Nu janken natuurlijk omdat de meeste mensen in verdedigingsmodus gaan vanaf ze daar binnenrijden. Dit om maar gewoon hun afval af te mogen leveren, a.u.b. We zijn ver gekomen, heel ver.
![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Het plaatselijke containerpark, daar kan je ook de mafste verhalen over schrijven/vertellen. Meestal zijn de bezoekers de haantjes, meestal ... Ik kom er meermaals per week ( heb toegang tot 2 gemeentelijke parken), ervaring zat dus. En raar maar waar, ik wordt er behandeld met de glimlach en een korte babbel. Ik ben fan. ![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Idem hier. Super vriendelijke mensen die zelfs helpen met uitladen. Ik kom er veel en graag. Als je natuurlijk binnen komt en vind dat de regels op jou niet van toepassing zijn en gewoon lekker doet waar je zin in hebt moet je het zelf maar weten als je onvriendelijk behandeld wordt. Een zwarte lijst voor containerpark bezoekers zou tof zijn. Amok maken=toegangsverbod. Het jaar erop mag je dan eens bewijzen of je je wel aan de regels kunt houden.
""De Filipijnse regering heeft beslist dat mensen een gezichtsscherm bovenop het mondmasker moeten dragen op het werk en het openbaar vervoer om de verspreiding van het coronavirus te helpen indammen, zo hebben functionarissen vrijdag gezegd. De maatregel gaat zaterdag in.""
(Het Nieuwsblad)
(Het Nieuwsblad)
Juist, ja. Je hebt me wel weer stiekum ontneegerd, hè. Heb je het zelf door?anonymous schreef: ↑14 augustus 2020, 20:26 Idem hier. Super vriendelijke mensen die zelfs helpen met uitladen. Ik kom er veel en graag. Als je natuurlijk binnen komt en vind dat de regels op jou niet van toepassing zijn en gewoon lekker doet waar je zin in hebt moet je het zelf maar weten als je onvriendelijk behandeld wordt. Een zwarte lijst voor containerpark bezoekers zou tof zijn. Amok maken=toegangsverbod. Het jaar erop mag je dan eens bewijzen of je je wel aan de regels kunt houden.
Ik heb er zelf geen last van want ik kom er hooguit éénmaal per jaar, als het dat al is. Wat ik kan composteren wordt gecomposteerd en voor de rest heel weinig afval (en veel wat anderen als afval bestempelen kan ik altijd wel gebruiken om iets bruikbaars mee te knutselen). Ik heb ieder jaar zakken over, trouwens.
Ik hoor wel meerdere mensen in de buurt steen en been klagen, wat op zich niks betekent. Maar als ik dan een oude kennis tegenkom die daar nu werkt, en mij vertelt dat het gros van de mensen (verder trouwens brave mensen) hun scheef bekijkt, kan ik er mij iets bij voorstellen. Als ik dan vraag hoe zoiets toch kan en hij zelf zegt dat enkele van zijn collega's het lange tijd niet te nauw hebben genomen met de regels van sociale omgang en algemene beleefdheid, denk ik dat het klontje klaar is.
Ik ben blij dat op andere plaatsen de omgang wel is zoals ze hoort te zijn.
Dat je toch altijd voor nog maar meer regeltjes en nog meer repressie bent, is toch zeer merkwaardig. Wat denk je nu eerlijk dat er gaat gebeuren als je dat soort mensen de toegang gaat ontzeggen? Denk je echt dat die een jaar lang al hun afval gaan bijhouden en na een jaar op hun knietjes gaan komen smeken om dat a.u.b. te mogen komen afleveren? Die dumpen dat gewoon ergens en daar wordt niemand beter van. Dat is gewoon de realiteit, hoe graag we ze ook anders zouden willen. Vreemde realiteitszin heb je wel voor iemand die dagelijks in de realiteit staat.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Toevallig vandaag ook een bezoekje gebracht aan het container park. Iedereen netjes aanschuiven met de wagen in de rij. Mondmasker reeds op het gezicht (of toch een deel van het gezicht, maar kom). Eerste infectiehaard: steek uw identiteitskaart in de kaartlezer en duid aan of u niet-recycleerbaar materiaal mee heeft. De vettige vingerafdrukken op het terminal scherm neem je er ook maar bij.
Binnen het containerpark, iedereen nog steeds mondmasker, afstand min of meer bewaren. Terug naar de uitgang. Tweede infectiehaard: omdat er tamelijk veel volk was komt een medewerker helpen. Hij neemt, zonder handschoenen noch ontsmetting, iedereen zijn identiteitskaart en steekt deze in de terminal. Sommigen moeten betalen. Derde infectiehaard: betalen met Bancontact, toetsen van de betaalterminal worden niet ontsmet.
Bij het verlaten van het containerpark doet iedereen zijn mondmasker uit, in de wagen. Zonder eerst de handen te ontsmetten (een enkeling nagelaten). Eens even aan de neus krabben, want het mondmasker jeukt.
Hoe wordt een mens toch besmet, vraagt men zich af?![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Binnen het containerpark, iedereen nog steeds mondmasker, afstand min of meer bewaren. Terug naar de uitgang. Tweede infectiehaard: omdat er tamelijk veel volk was komt een medewerker helpen. Hij neemt, zonder handschoenen noch ontsmetting, iedereen zijn identiteitskaart en steekt deze in de terminal. Sommigen moeten betalen. Derde infectiehaard: betalen met Bancontact, toetsen van de betaalterminal worden niet ontsmet.
Bij het verlaten van het containerpark doet iedereen zijn mondmasker uit, in de wagen. Zonder eerst de handen te ontsmetten (een enkeling nagelaten). Eens even aan de neus krabben, want het mondmasker jeukt.
Hoe wordt een mens toch besmet, vraagt men zich af?
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Kan het niet zijn dat je eerder smetvrees hebt ontwikkeld?
Als je al een angst begint te ontwikkelen van stoffen op een identiteitskaart...
Zolang je niet aan de betaalterminal likt, is het wel ok...
Als je al een angst begint te ontwikkelen van stoffen op een identiteitskaart...
Zolang je niet aan de betaalterminal likt, is het wel ok...
De corona-hoax drijft wel duidelijk een wig tussen mensen, dat is het minste wat we kunnen zeggen. Wie zou dat heel goed uitkomen? Aan het ene uiterste de complot-theoristen en aan het andere de smet-vrezers. Tussen die uitersten lijkt er niet zoveel te zitten. Ik behoor uiteraard tot die eerste groep.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... r-BB17X3jq
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... r-BB17X3jq
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik denk dat hij gelijk heeft.
Ik zit ook bij de smetvrezers. Zeker niet bij de complottheoristen.
Het is al jaren zeker dat een virus als dit de ging komen. En erger ook : ebola.