Corona-virus.
Re: Corona-virus.
ai, geen bezoek meer in rusthuizen. Binnenkort opstand en rellen daar door de bewoners
Hier op het werk blijft quasi iedereen rustig door handjes schudden en kussen, maar ze zijn wel door het dolle heen omdat ze nu als uitzonderingsmaatregel 2 ipv 1 dag per week mogen telewerken.
Hier op het werk blijft quasi iedereen rustig door handjes schudden en kussen, maar ze zijn wel door het dolle heen omdat ze nu als uitzonderingsmaatregel 2 ipv 1 dag per week mogen telewerken.
De nieuwste cijfers van CNN tonen dat er rond de 1000 mensen genezen zijn verklaard en ongeveer 630 overleden. Telkens met een marge van minder dan 10 mensen in de telling.
Dat betekent dat Italie nu met een overlijdenscijfer zit van meer dan 60 procent als je verrekent wie gegarandeerd genezen is en wie overleden is.
Kanttekening hierbij :
Overlijden gebeurt binnen de 5 dagen. Voor herstel heb je vaak veel langer nodig. Dubbel .. of langer.
Het definitieve cijfer gaat zeker nog zakken... Maar of dat goed genoeg is als nieuwtje ?
Het ongewogen cijfer van de WHO inzake mortaliteit is daarentegen gestegen naar meer dan 6 procent voor 'dit griepje'.
Dat betekent dat Italie nu met een overlijdenscijfer zit van meer dan 60 procent als je verrekent wie gegarandeerd genezen is en wie overleden is.
Kanttekening hierbij :
Overlijden gebeurt binnen de 5 dagen. Voor herstel heb je vaak veel langer nodig. Dubbel .. of langer.
Het definitieve cijfer gaat zeker nog zakken... Maar of dat goed genoeg is als nieuwtje ?
Het ongewogen cijfer van de WHO inzake mortaliteit is daarentegen gestegen naar meer dan 6 procent voor 'dit griepje'.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dollars en Euro's VS risico VS gevolg VS leefbaarheid .... en koppelen aan redeneringen dat Antwerpen een andere aanpak nodig heeft dan Steenokkerzeel ... behalve de winkelstraat dan. En zo heeft iedereen zijn paraplu mocht het toch verkeerd gaan. A la limiet kan men zelf de verantwoordelijkheid bij het individu gaan leggen - niemand zegt dat je naar dat evenement moet gaan.haelewyn schreef: ↑11 maart 2020, 07:22 Onze regering 'raadt aan' om evenementen met meer dan 1000 mensen niet te laten doorgaan.
Experts raden aan om ALLE evenementen niet te laten doorgaan.
Vlaanderen sluit zijn rusthuizen niet af voor bezoekers. Wallonie en Brussel wel.
Air France stopt met vliegen op Italie.
Eikeltje Bart kan fier zijn omdat de gewesten zogezegd 'werken'. Noppes ja !
Enfin ja.. De staat moet niets doen werd hier onlangs nog gezegd. We moeten gewoon onze handen iets meer wassen.
Ik ben het er nog meer mee oneens dan toen.
Die vetbetaalde politieke eikels aan de staat zijn hun job en inkomen voor mijn part 100 procent zeker niet waard. Een historische afrekening is op zijn plaats.
Gauw nog een nieuwe regering maken, jongens. Nieuwe verkiezingen zijn nu nog minder een goed plan dan voordien.
Idem met verkeersdoden: als we vanaf morgen enkel bezit van wagens nog toelaten zal men het aantal verkeersdoden t.g.v. ongevallen met wagens drastisch gaan reduceren.
Alle "evenementen" van 1000 of meer personen worden aangeraden geannuleerd te worden ... intussen mag de schoolgaande jeugd (want zij zijn blijkbaar "minder gevoelig" voor het virus) rustig verder gaan met het verspreiden van het virus ... je hoeft toch geen expert te zijn om in te zien dat er meer verspreiding gebeurd door opeengepakte jongeren in klassen dan in eenmalige events ...
Visie van Agentschap Zorg en Gezondheid :
De gevolgen van het coronavirus zijn voor kinderen veel beperkter. Ze zijn minder ziek en genezen vlotter. Kinderen blijken dus het virus veel beter te verslaan dan volwassenen.
Het doel is nu om kwetsbare groepen te beschermen door het virus te vertragen. Alle scholen sluiten heeft daar op dit moment geen impact Integendeel door sluiting zouden kinderen meer contact hebben met de kwetsbare groepen wat men juist willen vermijden.
Wie ziet de contradictie ?
Visie van Agentschap Zorg en Gezondheid :
De gevolgen van het coronavirus zijn voor kinderen veel beperkter. Ze zijn minder ziek en genezen vlotter. Kinderen blijken dus het virus veel beter te verslaan dan volwassenen.
Het doel is nu om kwetsbare groepen te beschermen door het virus te vertragen. Alle scholen sluiten heeft daar op dit moment geen impact Integendeel door sluiting zouden kinderen meer contact hebben met de kwetsbare groepen wat men juist willen vermijden.
Wie ziet de contradictie ?
Tegenstrijdige meningen lees ik in dit draadje genoeg. Voor de een gaat het om een onschuldig griepje en is er geen reden tot paniek. Voor de ander gaan alle maatregelen niet ver genoeg en is alleen een lockdown zoals in Italië doeltreffend.
Ik zie geen contradictie. Nu zitten kinderen inderdaad dagelijks bij elkaar. Indien je alle scholen zal sluiten moet er opvang voorzien worden voor die kinderen. In vele gevallen zullen dat net grootouders en dergelijke zijn. Dus de jeugd gewoon op school laten lijkt me een normale beslissing.
Ik vind het nogal vreemd hoe graag sommigen hier willen dat elk land een quarantaine zone wordt, dat elk evenement afgelast moet worden, dat alle scholen dicht moeten en dat er bijna niets meer mag, en dan maar klagen op politiekers... Ik ben alvast blij dat deze mensen met hun totalitaire ideeën zelf niet in de politiek zitten.
Ik vind het nogal vreemd hoe graag sommigen hier willen dat elk land een quarantaine zone wordt, dat elk evenement afgelast moet worden, dat alle scholen dicht moeten en dat er bijna niets meer mag, en dan maar klagen op politiekers... Ik ben alvast blij dat deze mensen met hun totalitaire ideeën zelf niet in de politiek zitten.
Alle indoorevenementen van meer dan 1.000 personen worden verboden.
Maar het openbaar vervoer nemen in bijv een druk station + kantoorgebouwen van meer dan 1.000 mensen/grote scholen met een gemeenschappelijke cafetaria zijn geen probleem.
Schaf dan die evenementen ook niet af en deel aan iedereen mee dat je het opgegeven hebt.
Het moment dat ze nog iets konden doen aan de verspreiding is toch allang gepasseerd.
Maar het openbaar vervoer nemen in bijv een druk station + kantoorgebouwen van meer dan 1.000 mensen/grote scholen met een gemeenschappelijke cafetaria zijn geen probleem.
Schaf dan die evenementen ook niet af en deel aan iedereen mee dat je het opgegeven hebt.
Het moment dat ze nog iets konden doen aan de verspreiding is toch allang gepasseerd.
Een niet-besmette jongere die opgevangen wordt door zijn grootouders ... daar zie ik geen probleem in ... jongeren die elkaar besmetten en het rustig verder verspreiden gaan op een bepaald moment ook met hun (groot)ouders in contact komen en het nog vlugger verspreiden over de risicogroepen.PhoenixFire schreef: ↑11 maart 2020, 09:27 Indien je alle scholen zal sluiten moet er opvang voorzien worden voor die kinderen. In vele gevallen zullen dat net grootouders en dergelijke zijn. Dus de jeugd gewoon op school laten lijkt me een normale beslissing.
... maar ik snap het : je denkt alleen aan het "probleem" van de opvang van je kind ... het algemeen belang is bijzaak !
Zien jullie de essentie dan niet? Men probeert niet te voorkomen dat er (meer) mensen besmet geraken, want dat is sowieso onmogelijk. Wat men probeert te voorkomen is dat iedereen tegelijk ziek wordt omdat onze gezondheidszorg dat niet aankan. Er is maar een beperkte hoeveelheid geneeskundig personeel, apparatuur, bedden, medicatie,... beschikbaar.
Het is nooit goed. Stel dat de regering iedereen huisarrest zou geven, dan zou je de reacties hier eens moeten lezen.
Ik heb niet eens kinderen. Oordelen over wat iemand anders denkt zonder te weten wat die denkt is een nogal negatieve eigenschap.
Het algemeen belang is daarbij niet alleen het voorkomen van de verspreiding van de ziekte, maar ook het in stand houden van het normale leven, paniek voorkomen, de druk op de gezondheidszorg beperken (zoals sintorama hierboven schreef), en zoveel meer.
Ik kan je spijtig genoeg alleen maar gelijk geven...
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Ik vind het alvast jammer dat mensen die WEL in de politiek zitten nu als prioriteit zien : de inrichters van evenementen moeten vergoed worden.PhoenixFire schreef: ↑11 maart 2020, 09:27 Ik ben alvast blij dat deze mensen met hun totalitaire ideeën zelf niet in de politiek zitten.
Dat is stukken beter.
Hoe noem je die ideeën ? Minimalistisch ?
Klopt zeker.
Maar of het de slimsten zijn die hier op gaan reclameren is nog niet bewezen.
Kampioen worden in het nemen van minst maatregelen laat hen ook maar een slechte uitblinker zijn op Europees vlak.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Mentaliteit van de huidige politieke kaste: hoeveel doden er vallen is bijzaak (integendeel... joepie, weer enkele pensioenen minder te betalen), zolang de economie maar blijft draaien.haelewyn schreef: ↑11 maart 2020, 09:48Ik vind het alvast jammer dat mensen die WEL in de politiek zitten nu als prioriteit zien : de inrichters van evenementen moeten vergoed worden.PhoenixFire schreef: ↑11 maart 2020, 09:27 Ik ben alvast blij dat deze mensen met hun totalitaire ideeën zelf niet in de politiek zitten.
Beslissingen nemen voor de bevolking doen ze niet, enkel "aanbevelen"... Behalve als het over de economische activiteit gaat, De Croo is vanaf dag 1 met geld beginnen strooien voor de ondernemingen.
@PinkPanther1970: als het vermijden van doden de absolute prioriteit is, dat ze dan ineens alle gemotoriseerd verkeer verbieden. Vanaf nu verplaatsen we ons alleen nog met de fiets en voor goederenvervoer zijn alleen nog paard en kar toegelaten.