Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Nederland neemt strenge maatregelen, o.a.:
- restaurants en cafés moeten dicht
- maximum 30 personen binnen per zaal
- maximum met vier mensen samenkomen
- publiek bij sport verboden, ook bij professionele wedstrijden
- thuiswerk verplicht
Jaja, heftige maatregelen in Gidsland.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4232690 ... e-lockdown
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20201013_00179860
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4232690 ... e-lockdown
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20201013_00179860
Ik ben maar bang dat alle overheden weer hun eigen regeltjes gaan uitvaardigen: de federale overheid, de Vlaamse, de provinciale en de stedelijke. Regeltjes die dan om de week veranderen.
Nederland pakt het inderdaad verstandiger aan want sneller. Thuiswerk verplicht. Bij ons houden ze het op een dringend advies dat onvoldoende wordt opgevolgd. Goed te merken aan de weer alomtegenwoordige ochtendfiles. Ik blijf in elk geval op eigen initiatief verder thuiswerken. Niets dan voordelen....Sluiting van de horeca lijkt me ook een na te volgen maatregel. Een avondklok van 23u tot 6u mogen ze voor mij ook invoeren.
Inderdaad,Brembos schreef: ↑13 oktober 2020, 20:01 Nederland pakt het inderdaad verstandiger aan want sneller. Thuiswerk verplicht. Bij ons houden ze het op een dringend advies dat onvoldoende wordt opgevolgd. Goed te merken aan de weer alomtegenwoordige ochtendfiles. Ik blijf in elk geval op eigen initiatief verder thuiswerken. Niets dan voordelen....Sluiting van de horeca lijkt me ook een na te volgen maatregel. Een avondklok van 23u tot 6u mogen ze voor mij ook invoeren.
Bij mij op het werk zijn er sommige diensten die terug fulltime op kantoor moeten zijn van de (ouderwetse) baas.
Terwijl ze alles perfect van thuis uit kunnen...
Gelukkig is mijn baas wel pro-telewerk ikzelf doe nu 2 dagen kantoor om toch ies onder de mensen te zijn. Maar denk toch eraan, gezien de cijfers, naar 1 dag kantoor te gaan
Verbod op publiek is al even zo .Yaris schreef: ↑13 oktober 2020, 19:21 Nederland neemt strenge maatregelen, o.a.:Ik heb hier nochtans altijd gelezen dat Nederland corona veel verstandiger aanpakte dan België.
- restaurants en cafés moeten dicht
- maximum 30 personen binnen per zaal
- maximum met vier mensen samenkomen
- publiek bij sport verboden, ook bij professionele wedstrijden
- thuiswerk verplicht
Idem thuiswerk.
En inderdaad, ze pakken het opnieuw verstandiger aan.
Horeca sluiten. Broeihaard van besmetting. Zeker nu het slechter weer wordt en we weer allemaal binnen gaan zitten ipv op terras.
Het is niet omdat hun maatregelen anders zijn dan in maart, dat ze minder verstandig zijn. Ze passen zich beter aan aan de veranderende parameters.
Op het werk van mijn dochter loopt ook nog zo een ouderwetse chef rond die denkt dat zijn mensen niets doen als ze thuis werken, en daarom verplicht hij hen om naar Brussel te komen, als sardienen in een doosje opeengepakt in de trein.Brembos schreef: ↑13 oktober 2020, 20:01 Nederland pakt het inderdaad verstandiger aan want sneller. Thuiswerk verplicht. Bij ons houden ze het op een dringend advies dat onvoldoende wordt opgevolgd. Goed te merken aan de weer alomtegenwoordige ochtendfiles. Ik blijf in elk geval op eigen initiatief verder thuiswerken. Niets dan voordelen....Sluiting van de horeca lijkt me ook een na te volgen maatregel. Een avondklok van 23u tot 6u mogen ze voor mij ook invoeren.
En dit notabene in een instelling die volledig door de vdab en actiris gesubsidiëerd wordt.
Onlangs werd er zelfs nog voorgesteld een algemene personeelsvergadering te houden met meer dan 100 mensen in een vergaderzaal waar je in normale tijden nog met geen 100 man in kan. Dat werd gelukkig onder algemeen protest afgeblazen.
Zolang er geen thuiswerk verplichting is, daar waar mogelijk, kan de arbeidsinspectie daar echter niets aan doen.
Misschien heeft die chef wel uit ervaring ondervonden dat de hoeveelheid verzet werk merkelijk lager is bij thuiswerk ? Altijd handiger natuurlijk om een situatie vanuit slechts 1 standpunt te bekijken.
Helemaal niet. De mens is een van de soorten die zich het beste heeft weten aan te passen. We zijn ons beginnen verschuilen in holen. We zijn ons beginnen warmen met dierenvachten. Nadien zijn we opgehouden met rondtrekken. Zijn we begonnen met landbouw, veeteelt, het temmen van dieren, nadien handel, gebruik van vuur, bewaren van etenswaren,...vortex schreef: ↑13 oktober 2020, 17:34 Fittest zijn diegene die een of meerdere besmettingen overleven en zich alsnog kunnen voortplanten. Een besmetting uitstellen door zich te isoleren is uitstel van selectie, geen survival of the fittest, ooit wordt je door een besmetting toch op de proef gesteld.
Eventjes onze sociale contacten op een laag pitje zetten tot er een vaccin ontwikkeld is mag van mij ook in dat lijstje staan.
Het heeft niks te maken met de sterkste, wel met de slimste.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hier is het niet fijn.
Ik ben leerkracht instrument aan een Brusselse academie. Ik behoor tot een risicogroep qua coronavirus.
Elke week kom ik met een zestigtal vooral jonge mensen in heel nauw contact omwille van mijn job. Het is zeker bij de jongste leerlingen simpelweg niet mogelijk om basisvaardigheden op hun muziekinstrument bij te brengen zonder fysieke aanraking. Alle voorzorgsmaatregelen kosten ook tijd. Dat haalt het o zo belangrijke ritme van een les en daarmee de motivatie van de leerlingen onderuit. Dan hoor je van een bevriend dokter dat er veel minder wetenschappelijke onderbouw zou zijn voor het feit dat kinderen minder de besmetting zouden doorgeven.
Intussen moeten we dan horen dat de Vlaamse minister van onderwijs het onderwijs zoveel mogelijk op code geel - niets aan de hand- wil houden, terwijl toch duidelijk alle lichten op rood staan.
Mijn directie doet wat ze kan. Het gemeentebestuur zou in theorie voor extra schoonmaak moeten zorgen, maar dat gebeurt niet. Persoonlijke beschermingsmiddelen moeten we gelukkig niet op eigen kosten kopen. Binnen de academie is de enige manier om te ventileren ramen openzetten. In één van de klaslokalen - gelukkig niet waar ik werk- is dat niet mogelijk. Hoe dat moet als het gaat vriezen of regenen is nog maar de vraag...
Ik ben leerkracht instrument aan een Brusselse academie. Ik behoor tot een risicogroep qua coronavirus.
Elke week kom ik met een zestigtal vooral jonge mensen in heel nauw contact omwille van mijn job. Het is zeker bij de jongste leerlingen simpelweg niet mogelijk om basisvaardigheden op hun muziekinstrument bij te brengen zonder fysieke aanraking. Alle voorzorgsmaatregelen kosten ook tijd. Dat haalt het o zo belangrijke ritme van een les en daarmee de motivatie van de leerlingen onderuit. Dan hoor je van een bevriend dokter dat er veel minder wetenschappelijke onderbouw zou zijn voor het feit dat kinderen minder de besmetting zouden doorgeven.
Intussen moeten we dan horen dat de Vlaamse minister van onderwijs het onderwijs zoveel mogelijk op code geel - niets aan de hand- wil houden, terwijl toch duidelijk alle lichten op rood staan.
Mijn directie doet wat ze kan. Het gemeentebestuur zou in theorie voor extra schoonmaak moeten zorgen, maar dat gebeurt niet. Persoonlijke beschermingsmiddelen moeten we gelukkig niet op eigen kosten kopen. Binnen de academie is de enige manier om te ventileren ramen openzetten. In één van de klaslokalen - gelukkig niet waar ik werk- is dat niet mogelijk. Hoe dat moet als het gaat vriezen of regenen is nog maar de vraag...
Ik denk dat die "chef" vooral bang is om zijn eigen functie te verliezen als zijn nog hogere chefs vaststellen dat het werk wel gebeurt zonder dat die "chef" nodig is om "chef" te spelen.
Als van een werknemer verondersteld is om een bepaald pakket werk te verzetten in een dag en hij doet dit werk thuis voor zijn eigen pc en laat ons zelfs eens aannemen dat hij af en toe eens een moment pauze pakt om bv. zijn kinderen van school te halen, een brood te gaan halen, iets langer op het toilet te zitten, ... maar hij verzet zijn pakket werk dan weet ik niet wat het probleem is ... misschien is het wel zo dat hij van thuis uit efficiënter kan werken en niet nodeloos onderbroken wordt door ofwel collega's die een praatje willen maken ofwel door zijn chef om te kijken of hij wel werkt ...
Je opmerking gaat er van uit dat werknemers van slechte wil zijn en dat zegt meer over jouw ingesteldheid dan die van een andere. Net zoals in alles zijn er overal en zullen er altijd wel profiteurs zijn die van situaties misbruik maken maar om iedereen over dezelfde kam te scheren omwille van die paar rotte eieren.
Thuiswerk is in heel veel gevallen zeker goed te organiseren.
Het faalt echter wanneer een bedrijf nieuwe mensen in dienst neemt. Die kennen de mensen noch de processen, en dan is het handiger om on site te zijn. Maar als alleen ´de nieuwe´ daar rondloopt, schiet het natuurlijk ook niet op qua kennis vergaren en mensen leren kennen. Je leert wel je eigen broek ophouden, dat wel.
Op termijn zal een combinatie van thuiswerk en ter plaatse werken de gulden middenweg zijn.
Het faalt echter wanneer een bedrijf nieuwe mensen in dienst neemt. Die kennen de mensen noch de processen, en dan is het handiger om on site te zijn. Maar als alleen ´de nieuwe´ daar rondloopt, schiet het natuurlijk ook niet op qua kennis vergaren en mensen leren kennen. Je leert wel je eigen broek ophouden, dat wel.
Op termijn zal een combinatie van thuiswerk en ter plaatse werken de gulden middenweg zijn.
Slaat werkelijk nergens op. Iemand die erin slaagt om ondanks veel thuiswerk zijn afdeling vlekkeloos te laten bollen, lijkt me een goede leider.
Met deze veronderstelling staat en valt heel je betoog. Er zijn enorm veel bedienden waarvan de hoeveelheid werk per dag (of zelfs per week) niet kan vastgelegd worden, laat staan correct opgevolgd.
Dat zeg ik in de verste verte niet. Ik beperk het net tot de persoonlijke ervaring van die ene persoon om tegen te spreken dat iemand die geen voorstander is van (veel) thuiswerk, per definitie ouderwets is. Als het tegengestelde van ouderwets progressief is, dan heb ik inderdaad wel een aantal bedenkingen bij al die nieuwe trends en ben ik benieuwd als al die bedenkers eens een bedrijfje zouden opstarten met al hun eigen nieuwe regels, hoe snel ze failliet zijn (voor de korte periode dat het bedrijfje open was, zal het daar dan wel heel leuk werken geweest zijn).geebee schreef: ↑14 oktober 2020, 08:46 Je opmerking gaat er van uit dat werknemers van slechte wil zijn en dat zegt meer over jouw ingesteldheid dan die van een andere. Net zoals in alles zijn er overal en zullen er altijd wel profiteurs zijn die van situaties misbruik maken maar om iedereen over dezelfde kam te scheren omwille van die paar rotte eieren.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik volg Geebee hier wel in. Bij ons op het werk zijn zijn ze ook aan het afstappen van het 'micro-management' en 'micro-coaching'. Gezien er meer verantwoordelijkheid gelegd wordt bij de uitvoerende bedienden op vlak van bewijslast van productie wordt de werklast van de 'teamleaders' véél minder en spelen ze erg met het idee om bepaalde niveaus gewoon te schrappen. Het gespaarde geld zal wel deels verdeeld worden aan de niveaus daarboven denk ik.
Door het thuiswerk valt het competitie-aspect wat weg tussen de verschillende teams, ieder voor zich thuis, het groepsgevoel op celniveau valt weg. Terug naar vroeger, één chef die 50 werknemers aanstuurt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!