Corona-virus.
Re: Corona-virus.
En waarom heeft Van Gucht daar zoveel vertrouwen in?Viroloog Steven Van Gucht
"Aan dit tempo kan rond half november het maximumaantal van 2.000 bedden op Intensieve Zorg bezet zijn", rekent Van Gucht voor. Maar, zo voegt hij eraan toe, "ik heb er alle vertrouwen in dat we dit scenario gaan afwenden."
Men weet wat men moet doen maar de mensen houden er zich duidelijk niet aan, vooral veel jongeren vegen er hun voeten aan vermoed ik.Van Gucht zegt dat vele virologen de bui van de tweede golf al zagen hangen en benadrukt dat we nu met zijn allen de situatie ernstig moeten nemen. Tegelijk zegt hij dat deze situatie geen paniek hoeft te veroorzaken, omdat we weten wat we moeten doen: ons houden aan de basisregels waarbij we nauwe contacten moeten beperken tot het absolute minimum en voldoende afstand moeten houden van anderen.
Ik snap ook niet waarom Vandenbroecke in de laatste peiling zo populair is. Ook hij als minister van Volksgezondheid durft niet kordaat op te treden. Denk dat onderstaande grafiek genoeg aantoont dat we terug naar een lockdown moeten gaan. Onzin als "cafés wat vroeger sluiten" gaat echt niet helpen.
Men moet duidelijke simpele richtlijnen meegeven die het ook werkbaar maken voor de politie om bij overtreden mensen te kunnen sanctioneren met boetes.
Ik vrees dat we op bepaald moment een spike gaan krijgen waarbij de ziekenhuis capaciteit en ook Intensieve in de problemen gaan komen. Alle virologen zeggen dat de cijfer onrustwekkend zijn maar de politiek blijft maar halve maatregelen aankondigen. Alleen een degelijke lockdown kan dit mss nog afremmen.
Quality growth investor
Dat kan heel goed zijn, maar staat toch los van thuiswerk of niet. Waarom zou heel die evolutie niet kunnen plaatsvinden zonder dat thuiswerk in the picture is ? Een bedrijf met teveel overhead zal dat inderdaad vroeg of laat wel ontdekken en zich aanpassen, eventueel op natuurlijke wijze door bepaalde mensen niet te vervangen bij vertrek, pensioen, etc.
Chinese stad test 7,5 miljoen mensen in drie dagen
In de Chinese havenstad Qingdao zijn in drie dagen tijd nu al meer dan 7,5 miljoen mensen getest op het coronavirus. Dat blijkt uit een nieuwe balans van de lokale autoriteiten.
Maandag startten de autoriteiten met een massale testcampagne in de oostelijke metropool, nadat in het weekend een tiental nieuwe Covid-19-gevallen waren ontdekt.
Het doel is om in vijf dagen tijd alle negen miljoen inwoners van Qingdao te testen.
Alles samen zijn nu al meer dan 7,5 miljoen stalen afgenomen. Daarvan werden er al ruim 4 miljoen verwerkt en tot nu toe werden geen bijkomende besmettingen gevonden.
De individuele stalen worden per tien samengebracht en vervolgens getest. Bij een positief resultaat worden de tien betrokken mensen individueel hertest.
Met die methode testten de Chinese autoriteiten in mei al negen miljoen mensen in tien dagen tijd bij een opflakkering van het virus in Wuhan, de stad waar het nieuwe coronavirus vorig jaar voor het eerst uitbrak.
Bron: HLN.BE
En in België? Daar moet je tot 5 dagen wachten op je resultaat.
In de Chinese havenstad Qingdao zijn in drie dagen tijd nu al meer dan 7,5 miljoen mensen getest op het coronavirus. Dat blijkt uit een nieuwe balans van de lokale autoriteiten.
Maandag startten de autoriteiten met een massale testcampagne in de oostelijke metropool, nadat in het weekend een tiental nieuwe Covid-19-gevallen waren ontdekt.
Het doel is om in vijf dagen tijd alle negen miljoen inwoners van Qingdao te testen.
Alles samen zijn nu al meer dan 7,5 miljoen stalen afgenomen. Daarvan werden er al ruim 4 miljoen verwerkt en tot nu toe werden geen bijkomende besmettingen gevonden.
De individuele stalen worden per tien samengebracht en vervolgens getest. Bij een positief resultaat worden de tien betrokken mensen individueel hertest.
Met die methode testten de Chinese autoriteiten in mei al negen miljoen mensen in tien dagen tijd bij een opflakkering van het virus in Wuhan, de stad waar het nieuwe coronavirus vorig jaar voor het eerst uitbrak.
Bron: HLN.BE
En in België? Daar moet je tot 5 dagen wachten op je resultaat.
Daar ben ik het volledig mee eens.
Uit je antwoord zou ik kunnen afleiden dat als het ergens "leuk werken" is dit blijkbaar gelijk staat aan niet goed geleid want ja, die gaan snel failliet. Er moet structuur zijn en iedereen moet zijn verantwoordelijkheid opnemen maar waarom zou het daarom niet "leuk" kunnen zijn ? Mensen die er de lijntjes aflopen vallen in zo'n structuur volgens mij eerder op dan in de "ouderwetse" bedrijven waar je je veel beter kan wegstoppen.foopah schreef: ↑14 oktober 2020, 12:49 Dat zeg ik in de verste verte niet. Ik beperk het net tot de persoonlijke ervaring van die ene persoon om tegen te spreken dat iemand die geen voorstander is van (veel) thuiswerk, per definitie ouderwets is. Als het tegengestelde van ouderwets progressief is, dan heb ik inderdaad wel een aantal bedenkingen bij al die nieuwe trends en ben ik benieuwd als al die bedenkers eens een bedrijfje zouden opstarten met al hun eigen nieuwe regels, hoe snel ze failliet zijn (voor de korte periode dat het bedrijfje open was, zal het daar dan wel heel leuk werken geweest zijn).
In Gidsland konden/kunnen ze blijkbaar ook niet tellen.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/m ... ~a6d05625/
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/m ... ~a6d05625/
Opnieuw een zeer ver gezochte veronderstelling die nergens op gebaseerd is. Ik zei dat er naast thuiswerk nog een hele hoop andere trends zijn die je als werkgever blijkbaar moet toepassen om hip te zijn en om te vermijden dat iemand je als ouderwets bestempelt. Ik durf beweren dat daar veel zaken bij zijn zoals het bvb basisinkomen: "sounds good, doesn't work", en dat iemand die nu een nieuw bedrijf uit de grond stampt in een concurrentiële sector (dus waar het geld er toe doet, dus niet bvb de overheid of de cultuur) en al deze hippe trends wil implementeren, zich ofwel later bedenkt ofwel in financiële problemen komt. Als je natuurlijk producten verkoopt met 500% marge dan maakt dat allemaal geen fluit uit.geebee schreef: ↑14 oktober 2020, 14:20 Uit je antwoord zou ik kunnen afleiden dat als het ergens "leuk werken" is dit blijkbaar gelijk staat aan niet goed geleid want ja, die gaan snel failliet. Er moet structuur zijn en iedereen moet zijn verantwoordelijkheid opnemen maar waarom zou het daarom niet "leuk" kunnen zijn ? Mensen die er de lijntjes aflopen vallen in zo'n structuur volgens mij eerder op dan in de "ouderwetse" bedrijven waar je je veel beter kan wegstoppen.
Nergens impliceer ik nog maar dat werken niet leuk mag zijn. Ik heb zelf al jaren een leuke job zonder ook maar 1 dag thuisgewerkt te hebben, en dat geldt ook voor veel van mijn collega's.
Ondertussen zijn er in de klas van mijn dochter 2 mensen besmet, een derde zit te snotteren en te hoesten, maar durft niet thuisblijven uit schrik om door vdab geschorst te worden, en is een van haar collega's ook besmet.
Maar thuis testen verbeteren en lesvoorbereiding, op dagen dat er geen les is, mag niet, dat moet persé in Brussel gebeuren.
Het is bovendien ook onmogelijk om een raam open te zetten voor extra ventilatie.
Mijn eigen ervaring, van toen ik nog werkte, was dat ik thuis zowat anderhalve maal meer werk verzette dan op kantoor, wegens niet om de haverklap gestoord te worden door collega's die de laatste roddels moeten vertellen.
Maar thuis testen verbeteren en lesvoorbereiding, op dagen dat er geen les is, mag niet, dat moet persé in Brussel gebeuren.
Het is bovendien ook onmogelijk om een raam open te zetten voor extra ventilatie.
Mijn eigen ervaring, van toen ik nog werkte, was dat ik thuis zowat anderhalve maal meer werk verzette dan op kantoor, wegens niet om de haverklap gestoord te worden door collega's die de laatste roddels moeten vertellen.
Laatst gewijzigd door mbbs op 14 oktober 2020, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik had liever geen thuiswerk.
Werkgever verwacht meer van je omdat je meer tijd thuis hebt.
Mijn slaapritme is totaal om zeep.
Het werkritme fluctueert per week adhv postafhandeling...
Zie hier de Minister Van Volksgezondheid.
#FAIL
#FAIL
84 % van de ondervraagden is blijkbaar voorstander van strengere maatregelen. Waarom wachten op de overheid als je zelf maatregelen kan nemen?
https://www.hln.be/dossier-coronavirus/ ... ~aab3c149/
Ze wachten op wat Frankrijk gaat doen zekeranonymous schreef: ↑14 oktober 2020, 19:41 84 % van de ondervraagden is blijkbaar voorstander van strengere maatregelen. Waarom wachten op de overheid als je zelf maatregelen kan nemen?
Omdat 84% tegenstander is van de gevolgen van strengere maatregelen.
De maatregelen zijn we voor, de gevolgen een pak minder...
De maatregelen zijn we voor, de gevolgen een pak minder...
Binnenkort zitten de belgische grensstreken vol met Hollanders die een pintje komen drinken.
Toch fijn zo een europese samenwerking
de hollandse cafébazen zijn uiterst bezorgd ( en pisnijdig )
Toch fijn zo een europese samenwerking
de hollandse cafébazen zijn uiterst bezorgd ( en pisnijdig )