Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Is dit een persconferentie? Wat een afgezaagd riedeltje. Vertel gewoon de maatregelen en stop met l*llen en liegen.
Voilà. De kop is eraf.
Voilà. De kop is eraf.
Chance dat ik nog dingen had opgenomen, dat ik niet naar die persconferentie hoef te kijken
-
- VIP member
- Contacteer:
Nu hebben we een regering en is het voor sommige nog niet goed
Klote.
Het is inderdaad weer de Sophie-show. Overigens denk ik, dat Alexander veul beter Frans spreekt dan Sophie Nederlands.
Maar ieder Volk krijgt de maatregelen die bij zijn cultuur past.
De Nederlanders zijn Calvinisten. Dus alle lol is eruit geschrapt. Zowel cafés als restaurants zijn dicht.
De Fransen houden van goed eten. De cafés zijn gesloten. En de restaurants zijn open. Want Manu weet, dat er anders Revolution volgt (en zijn kop op een staak).
Zo ook bij de Belgen. Napoleon zei het al: hoe kan je een volk met duizenden bieren regeren ? Belgen zijn bourgondiërs. Ze houden van goed eten en lekkere bieren. Dus in België bljven de brasseries open.
Heu...
Oh nee...
Wacht...
De Nederlandse gestelde lichamen passen zich aan aan hun Volk. De Franse gestelde lichamen passen zich aan aan hun Volk. En de Belgische gestelde lichamen... zijn niet bang voor hun Volk.
Op dit moment is Frank Zwartgeld lekker aan het brabbelen in het vloms. Ik ben heel benieuwd hoe die dat in het Frans vertaalt.
Het is inderdaad weer de Sophie-show. Overigens denk ik, dat Alexander veul beter Frans spreekt dan Sophie Nederlands.
Maar ieder Volk krijgt de maatregelen die bij zijn cultuur past.
De Nederlanders zijn Calvinisten. Dus alle lol is eruit geschrapt. Zowel cafés als restaurants zijn dicht.
De Fransen houden van goed eten. De cafés zijn gesloten. En de restaurants zijn open. Want Manu weet, dat er anders Revolution volgt (en zijn kop op een staak).
Zo ook bij de Belgen. Napoleon zei het al: hoe kan je een volk met duizenden bieren regeren ? Belgen zijn bourgondiërs. Ze houden van goed eten en lekkere bieren. Dus in België bljven de brasseries open.
Heu...
Oh nee...
Wacht...
De Nederlandse gestelde lichamen passen zich aan aan hun Volk. De Franse gestelde lichamen passen zich aan aan hun Volk. En de Belgische gestelde lichamen... zijn niet bang voor hun Volk.
Op dit moment is Frank Zwartgeld lekker aan het brabbelen in het vloms. Ik ben heel benieuwd hoe die dat in het Frans vertaalt.
Mag er nog geld verbrand worden?
Nee, het derde deel van die documentaire over Poetin, zeer interessant
Ik dacht: als we dan toch naar dictators moeten kijken, is het maar beter met entertainment...
Wat ze op die persconferentie zeggen gaan we toch nog 100x horen in de volgende dagen
Beste mensen, ik weet dat het zeer moeilijk is maar we mogen geen geld meer verbranden want we kunnen het virus ook niet verbranden, bla bla bla
Horeca gaat 10 % van hun omzet krijgen over dezelfde periode als vorig jaar omdat ze 4 weken moeten sluiten.
Zouden die 10% ook krijgen over hun ZWARTE omzet ?
Denk dat ze in staat zijn om een staatsgreep in Belgie te gaan doen.
Zouden die 10% ook krijgen over hun ZWARTE omzet ?
Denk dat ze in staat zijn om een staatsgreep in Belgie te gaan doen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Maar jullie eten ‘s middags ergens tesamen ? Of zitten jullie (met mondmasker) in kleine ruimtes tesamen ?CarpeNoctem schreef: ↑7 oktober 2020, 02:12Het bedrijf is verondersteld coronaproof, maar de recente uitbraak suggereert dat er nog ruimte voor verbetering is.Charlesvdw schreef: ↑6 oktober 2020, 22:24Carpe, niet als kritiek, maar hoe coronaproof is je bedrijf ?
Houden jullie afstand ? Mondmaskers ? Niet samen eten ‘s middags.
Nogmaals, niet als kritiek, maar hoe mensen besmet raken is iets wat me interesseert.
Mondmaskers zijn verplicht als je de afstand niet kan bewaren en ook als je je verplaatst binnen het bedrijf ( en dat is ook in de buitenlucht!).
Ons bedrijfsrestaurant is eigenlijk pas weer open van maandag en de capaciteit is danig ingeperkt.
In het algemeen zou ik toch graag weten HOE en WAAR mensen juist besmet raken; da’s ook belangrijk om de juiste maatregelen te nemen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Vond het wel een savah persconferentie. Veel beter dan tante nonneke Wilmes.
Goede maatregelen.
Horeca kan er wel alleen maar slecht uitkomen, alles draait nu rond horeca. Dalen de cijfers niet blijven ze "gesloten", dalen de cijfers hard, gaat men zeggen, zie je wel, veel meer besmettingen op café dan eerst gedacht.
Goede maatregelen.
Horeca kan er wel alleen maar slecht uitkomen, alles draait nu rond horeca. Dalen de cijfers niet blijven ze "gesloten", dalen de cijfers hard, gaat men zeggen, zie je wel, veel meer besmettingen op café dan eerst gedacht.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Hun barometer, die nog steeds niet werkt, staat op 4. 5 = lockdown, maar enkel Van Ranst mag dit blijkbaar zeggen.
De situatie is erger dan in het voorjaar, maar toen sloot men onmiddellijk de horeca, nu mag ze nog een weekend open blijven.
Horeca moet sluiten, terwijl een minuut later verteld wordt dat hotels open mogen blijven ...
VDB vertelt dat er nu meer mensen aan corona sterven dan in april ...
De nieuwe regering heeft blijkbaar wat tijd nodig om zich in te werken, al is deze kool even zuur als die van Wilmès !
De situatie is erger dan in het voorjaar, maar toen sloot men onmiddellijk de horeca, nu mag ze nog een weekend open blijven.
Horeca moet sluiten, terwijl een minuut later verteld wordt dat hotels open mogen blijven ...
VDB vertelt dat er nu meer mensen aan corona sterven dan in april ...
De nieuwe regering heeft blijkbaar wat tijd nodig om zich in te werken, al is deze kool even zuur als die van Wilmès !
Die cijfers kloppen niet eh? Er zijn toch dagen geweest +100doden. 6000 besmetten in kliniek op hoogtepunt.
Nu 2000 int ziekenhuis, 35 doden/dag....
Nu 2000 int ziekenhuis, 35 doden/dag....
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Die barometer is dus nog altijd niet afgewerkt, waar blijven de memes?
Met half België aan de buis zulke kemels schieten als kersvers minister, il faut le faire !