Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Weten we van jou ook wie je bent en waar je voor staat ?
Geen Barack Obama, de broer van pipi Langkous misschien ?
Geen Barack Obama, de broer van pipi Langkous misschien ?
Dienstencentra worden gesloten voor activiteiten tot 13 april.
Rusthuizen vanaf vanavond niet meer toegankelijk voor bezoekers, voor onbepaalde tijd.
An't zèètje, geen idee over de toestand in het binnenland.
Rusthuizen vanaf vanavond niet meer toegankelijk voor bezoekers, voor onbepaalde tijd.
An't zèètje, geen idee over de toestand in het binnenland.
De scholen volgen ook maar het protocol hoor : een kind dat op ski-reis naar Italië is geweest en geen tekens vertoont van ziekte/besmetting MOET naar school. Als de ouders of zij besmet is dan moet ze thuis blijven.PinkPanther1970 schreef: ↑11 maart 2020, 14:05In de klas van mijn kind zit een meisje dat tijdens de vakantie met haar ouders op ski-reis is geweest naar Italië... De ouders zijn na thuiskomst verplicht in quarantaine gegaan op bevel van hun werkgever, het meisje zit gewoon in de les.
Een ander meisje zit sinds vorige week onafgebroken te hoesten in de klas... Niemand van het onderwijzend personeel of de directie reageert.
Wat dat hoestend kind betreft : vooral niet schieten op het onderwijs ... in allereerste instantie is het de taak van de ouders om voor hun kinderen te zorgen, als dat kind ononderbroken zit te hoesten dan moet niet de school haar naar een dokter sturen maar de ouders.
Sedert wanneer is iets afraden een heel harde aanpak?De federale regering maakte dinsdag bekend dat ze voorlopig 'afraadt' om nog evenementen met duizend of meer aanwezigen te laten plaatsvinden. Dat is volgens de regering nodig om de verspreiding van het coronavirus te vertragen.
Minister van Volksgezondheid Maggie De Block erkent dat het 'geen leuke maatregelen' zijn, maar wel 'heel hard nodig' om deze epidemie in te dijken.
Over welke maatregelen gaat het?
Wat ik wel eens zou willen onderzocht zien is dat men 100 of 1000 mensen random test ... dus zonder symptomen ... en kijken hoeveel % positief test op Covid-19 (en uiteraard opvolgen of ze na een aantal dagen toch geen ziekteverschijnselen krijgen) ... hieruit zou men ook al veel kunnen afleiden wat betreft de mortaliteit en de verspreiding
10 posts teruggeebee schreef: ↑11 maart 2020, 17:56 Wat ik wel eens zou willen onderzocht zien is dat men 100 of 1000 mensen random test ... dus zonder symptomen ... en kijken hoeveel % positief test op Covid-19 (en uiteraard opvolgen of ze na een aantal dagen toch geen ziekteverschijnselen krijgen) ... hieruit zou men ook al veel kunnen afleiden wat betreft de mortaliteit en de verspreiding
cpnx schreef: ↑11 maart 2020, 13:40 Ziekenhuis in Tilburg deed een steekproef onder het personeel: 9% bleek besmet.
Het ziekenhuis, met twee vestigingen in de Brabantse stad, heeft 301 medewerkers getest. Geen van hen was in risicogebied geweest. Ze hadden ook voor zover bekend geen contact met mensen bij wie een besmetting is vastgesteld.
Heb ik ook gelezen maar dat is geen RANDOM test ... dat is testen van een specifieke groep, nl. medewerkers van een ziekenhuis ... ik weet nog altijd wat ik schrijf en lees hoorTooTall schreef: ↑11 maart 2020, 18:0510 posts teruggeebee schreef: ↑11 maart 2020, 17:56 Wat ik wel eens zou willen onderzocht zien is dat men 100 of 1000 mensen random test ... dus zonder symptomen ... en kijken hoeveel % positief test op Covid-19 (en uiteraard opvolgen of ze na een aantal dagen toch geen ziekteverschijnselen krijgen) ... hieruit zou men ook al veel kunnen afleiden wat betreft de mortaliteit en de verspreiding
Een groep mensen die werken in de administratieve afdeling op een andere locatie dan het feitelijke ziekenhuis lijkt mij redelijk representatief.....maar vooruit......
Disclaimer; heb (schoon)familie die er werkt en getest zijn
De toon begint ook hier grimmiger te worden. Als het land straks in lock-down gaat, gaat de boel hier ontploffen, vrees ik. Stel u voor dat Spaargids ook dicht gaat ... Dan zijn de rapen (thuis) helemaal gaar.
De toon is hier al veel grimmiger geweest (vind je niet ?) en we hebben dat allemaal overleefd.
Als we in lockdown moeten zal het hier wel druk worden vrees ik.
'Besparingstips' genoeg uit te vinden.
Drie doden....
"""In ons land zijn nu drie mensen overleden die besmet waren met het coronavirus. Na een eerste melding van een dode vanochtend bevestigt de FOD Volksgezondheid dat vandaag nog twee andere personen zijn overleden. Het gaat in totaal om een 90-jarige vrouw, die werd behandeld in Iris Ziekenhuizen Zuid in Brussel, een 73-jarige man die op intensieve zorgen lag in het Brusselse Sint-Elizabethziekenhuis en een 86-jarige man uit een rusthuis in Sint-Genesius-Rode. Het aantal besmettingen en sterfgevallen zal de komende dagen wellicht verder oplopen""" bron : HLN
Als we in lockdown moeten zal het hier wel druk worden vrees ik.
'Besparingstips' genoeg uit te vinden.
Drie doden....
"""In ons land zijn nu drie mensen overleden die besmet waren met het coronavirus. Na een eerste melding van een dode vanochtend bevestigt de FOD Volksgezondheid dat vandaag nog twee andere personen zijn overleden. Het gaat in totaal om een 90-jarige vrouw, die werd behandeld in Iris Ziekenhuizen Zuid in Brussel, een 73-jarige man die op intensieve zorgen lag in het Brusselse Sint-Elizabethziekenhuis en een 86-jarige man uit een rusthuis in Sint-Genesius-Rode. Het aantal besmettingen en sterfgevallen zal de komende dagen wellicht verder oplopen""" bron : HLN
Ik ben een kamer aan het renoveren en had een stofmasker nodig. Overal uitverkocht. Schilders vinden geen maskers meer, overal uitverkocht. De domheid van de mens kent geen grenzen als je gaat geloven dat een stofmasker helpt tegen een virus.
Die lockdown is slechts een kwestie van tijd.
Die lockdown is slechts een kwestie van tijd.
Stof en mondmaskers helpen wel degelijk, ten eerste verhinderen ze dat je met je vingers aan mond en neus komt, een mens doet dat zonder erg meer dan je denkt. Ten tweede houden ze je eigen speeksel en snot tegen en ook dat van anderen. Virussen komen nauwelijks als losse partikels voor, ze reizen van het ene naar het andere slachtoffer via lichaamsvochten, meestal via het speeksel en snot dat door spreken, hoesten of niezen vrijkomt of dat via de handen op voorwerpen wordt achter gelaten.