Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Wat snappen de ontkenners niet aan de cijfers ... op basis van de cijfers doet men via wiskundige logaritmes en statistiek "voorspellingen" (niet het juiste woord maar kom) van wat er de komende dagen, weken en maanden op ons afkomt en die zijn niet goed (om het eufemistisch uit te drukken).
Vandaag 30 doden is binnen een paar dagen 70 doden en een paar dagen later 250 per dag ... Je ziet toch zelf op basis van de wekelijkse "gemiddelden" dat het nu aan een tempo van 100 % per week stijgt, een exponentiële versnelling gaat dan nog een beetje vlugger dan is het 100 % - 110 % - 150 % - 310 % - 670 % - 1000 % - enzovoorts ...
Of jullie het nu leuk vinden of niet de ziekenhuizen mogen hun maximumcapaciteit niet bereiken of we zitten in de donkerbruine shit ... dat wil zeggen dat ons gezondheidssysteem in elkaar stuikt (zie Noord-Italië) in het voorjaar ...
Binnen hier en een paar weken is het weer volledige lockdown als het zo blijft doorgaan ...
Oh waarom doe ik de moeite ...
Pukkie zal natuurlijk blij zijn want dan kan na de lockdown de hysterie op de immomarkt weer losbarsten, misschien daarom dat hij zo'n ontkenner is
Vandaag 30 doden is binnen een paar dagen 70 doden en een paar dagen later 250 per dag ... Je ziet toch zelf op basis van de wekelijkse "gemiddelden" dat het nu aan een tempo van 100 % per week stijgt, een exponentiële versnelling gaat dan nog een beetje vlugger dan is het 100 % - 110 % - 150 % - 310 % - 670 % - 1000 % - enzovoorts ...
Of jullie het nu leuk vinden of niet de ziekenhuizen mogen hun maximumcapaciteit niet bereiken of we zitten in de donkerbruine shit ... dat wil zeggen dat ons gezondheidssysteem in elkaar stuikt (zie Noord-Italië) in het voorjaar ...
Binnen hier en een paar weken is het weer volledige lockdown als het zo blijft doorgaan ...
Oh waarom doe ik de moeite ...
Pukkie zal natuurlijk blij zijn want dan kan na de lockdown de hysterie op de immomarkt weer losbarsten, misschien daarom dat hij zo'n ontkenner is
Rustig, Geebee!
Als ik mag kiezen sluiten we vandaag het boekjaar af en tellen we de rest van het lopende jaar bij 2021. Het is goed geweest.
En ge moet de woordjes van VDB niet verdraaien: hij zei wel dat de cijfers VANDAAG hoger liggen dan in het voorjaar. Niets van exponeren naar de volgende dagen/weken ... Maar soit, beide kampen blijven halsstarrig. Stick to their plan! Toch zal er ooit een kamp met de witte vlag moeten zwaaien.
Als ik mag kiezen sluiten we vandaag het boekjaar af en tellen we de rest van het lopende jaar bij 2021. Het is goed geweest.
En ge moet de woordjes van VDB niet verdraaien: hij zei wel dat de cijfers VANDAAG hoger liggen dan in het voorjaar. Niets van exponeren naar de volgende dagen/weken ... Maar soit, beide kampen blijven halsstarrig. Stick to their plan! Toch zal er ooit een kamp met de witte vlag moeten zwaaien.
Driesterrenchef Peter Goossens razend om sluiting: “Wat een bende kiekens toch, daar in Brussel. Denken die dat wij een 'bollenwinkel' runnen of zo?”
Ook in het enige driesterrenrestaurant van ons land, ‘Hof van Cleve’ in Kruishoutem, zorgde de gedwongen sluiting voor een mokerslag. “Dit is gewoon om te bleiten. En een regelrechte schande”, aldus een razende driesterrenchef Peter Goossens. “Terwijl kinderen opeen geprangd zitten op de schoolbus, zijn wij ineens de grote boosdoener.”
La Revolution! Waar is zijne goeiedag en schild, dat hij Laken kan bestormen?
Ook in het enige driesterrenrestaurant van ons land, ‘Hof van Cleve’ in Kruishoutem, zorgde de gedwongen sluiting voor een mokerslag. “Dit is gewoon om te bleiten. En een regelrechte schande”, aldus een razende driesterrenchef Peter Goossens. “Terwijl kinderen opeen geprangd zitten op de schoolbus, zijn wij ineens de grote boosdoener.”
Tja, hoe willen ze dat wij hier dan op één lijn zitten op het forum.
@Geebee : Sherlock hierboven denkt dat de cijfers niet zullen stijgen vanaf morgen want dat is nog niet bewezen....
Ik dacht begrepen te hebben dat hij het had over de cijfers zoals die er voor lagen op het moment dat we naar een lockdown gingen en die waren toen lager dan nu.pukkie007 schreef: ↑16 oktober 2020, 22:31 En ge moet de woordjes van VDB niet verdraaien: hij zei wel dat de cijfers VANDAAG hoger liggen dan in het voorjaar. Niets van exponeren naar de volgende dagen/weken ... Maar soit, beide kampen blijven halsstarrig. Stick to their plan! Toch zal er ooit een kamp met de witte vlag moeten zwaaien.
Of ik het nu verkeerd begrepen heb of jij : als die cijfers vandaag nu hoger, gelijk of lager liggen is eigenlijk niet eens het punt, het ZAL sowieso erger worden dan in het voorjaar ... toen volgde een lockdown (nagenoeg totaal) en stegen de cijfers nog vele weken vooraleer ze stilletjes begonnen te dalen ... wat ze nu doen is vergeleken met toen een peulenschil m.a.w. de cijfers zullen niet dalen met deze ingrepen.
Belgen zijn koppige steenezels en gaan achter gesloten deuren toch doen waar ze goesting in hebben, het is deze mentaliteit die er voor zorgt dat we nummer 1 staan in de wereld in zowat alle coronalijsten.
Al die uitvluchten en de schuld op de Marokkanen in Brussel steken of op de studenten of op de Walen of op de buitenlanders (het buitenland zou beter hun grenzen sluiten) ... nee, het is onze mentaliteit : alles beter weten en als er regels opgesteld worden onmiddellijk kijken waar er mogelijkheden zijn om ze stiekem te overtreden.
Steven De Gucht doet een poging om een positieve boodschap te brengen en rekent in zijn naïviteit op het "gezond verstand" ... tja, daar hebben ze al eens op gerekend.
Natuurlijk als je lang genoeg wacht zal hij ooit wel eens gelijk krijgen, what goes up must come down ... maar wat er tussen die up en down gebeurt is van belang.
Gezond verstand... roepen ze dat al niet van in maart?
't wordt tijd dat Bartje De Wever nog eens roept: "zet die ploat af"
Nu nog uitvissen in welk kamp die steenezels staan. Maar zoals je zegt: ooit komt het uit.
Geen café, resto of hotel bezocht sinds 15 maart. Naar geen enkel evenement geweest. Mijn bubbel is nooit groter als 3 geweest. Ik draag mondmaskers tijdens het winkelen. 1 keer mensen op bezoek gehad in de corona periode en nergens op bezoek geweest, dan heb ik het natuurlijk over mijn privé, niet over mijn job. Ik ben bijna even corona-heilig als FTW, eat this !
Geen café, resto of hotel bezocht sinds 15 maart. Naar geen enkel evenement geweest. Mijn bubbel is nooit groter als 3 geweest. Ik draag mondmaskers tijdens het winkelen. 1 keer mensen op bezoek gehad in de corona periode en nergens op bezoek geweest, dan heb ik het natuurlijk over mijn privé, niet over mijn job. Ik ben bijna even corona-heilig als FTW, eat this !
-
- VIP member
- Contacteer:
Ge moet geen viroloog zijn om te weten hoe een epidemie werkt... Zonder al die maatregelen, gaat de curve ook ooit dalen hoor
Ik vraag mij eerlijk gezegd af hoe het in Afrika zit, horen we verdacht weinig van... Afrikanen zijn bovendien niet gekend voor hun capaciteiten om van elkaar af te blijven....
Misschien is social distancing overroepen? Of is het verboden en crimineel onverantwoordelijk om kritische vragen te stellen
Hier kleurt alles donkerrood omdat enkele 'imbecielen' het verknallen voor de 80% anderen die zich wel aan de regels houden. Yeah right ! Hoe zit de steel aan de vork in de rest van Europa, in Amerika, Afrika en Zuid-Oost-Azië? Allemaal imbecielen zeker want ook daar is alles oranje tot donkerrood. In Bangkok zullen ook teveel pyjama-feestjes gehouden worden en ook daar duiken ze met teveel de douche in na het sporten. Ga toch weg man !
-
- VIP member
- Contacteer:
Virussen leven van de idiotie en het sociale gedrag van de mensheid
Meestal zijn ze ofwel zeer besmettelijk ofwel zeer dodelijk. We hebben nu eentje dat meer dan gemiddeld besmettelijk is en meer dan gemiddeld dodelijk
Meestal zijn ze ofwel zeer besmettelijk ofwel zeer dodelijk. We hebben nu eentje dat meer dan gemiddeld besmettelijk is en meer dan gemiddeld dodelijk
de horeca gaat toch 10% van hun omzet als compensatie krijgen. Hopelijk krijgen ze geen 10 % van hun zwarte omzetDNE2018 schreef: ↑16 oktober 2020, 22:42 Driesterrenchef Peter Goossens razend om sluiting: “Wat een bende kiekens toch, daar in Brussel. Denken die dat wij een 'bollenwinkel' runnen of zo?”
Ben eens benieuwd of die roepers uit de horeca hier een staatsgreep gaan proberen te plegen.
Nu kunnen ze misschien geen Rolls Roycs meer betalen, maar enkel nog een Porsche
Staat elke dag we iets ik de krant van Africa.Sebastiaan1985 schreef: ↑16 oktober 2020, 23:32
Ik vraag mij eerlijk gezegd af hoe het in Afrika zit, horen we verdacht weinig van....
Warm weer en jonge bevolking dat al wel wat gewoon is.
Ik heb al gezegd dat een curve ooit zal dalen, met of zonder maatregelen (want de theorie van de groepsimmuniteit zegt dat als 70 % van de bevolking besmet is dat een epidemie uitsterft) de vraag is wat er gebeurt tussen die curve.Sebastiaan1985 schreef: ↑16 oktober 2020, 23:32Ge moet geen viroloog zijn om te weten hoe een epidemie werkt... Zonder al die maatregelen, gaat de curve ook ooit dalen hoor
Ik vraag mij eerlijk gezegd af hoe het in Afrika zit, horen we verdacht weinig van... Afrikanen zijn bovendien niet gekend voor hun capaciteiten om van elkaar af te blijven....
Misschien is social distancing overroepen? Of is het verboden en crimineel onverantwoordelijk om kritische vragen te stellen
Met maatregelen zal de curve trager en langer duren maar zal de capaciteit van ziekenhuizen niet overschreden worden, zonder maatregelen gaat de curve keihard naar boven met ziekenhuizen die geen mensen meer kunnen opnemen, artsen/verpleegkundigen die ziek/dood zullen zijn en instorting van het gezondheidssysteem ... moet ik eigenlijk die uitleg hier nog doen ? Stilaan mag je toch verwachten dat iedereen dit al van buiten kent
Je mag kritische vragen stellen maar dan moeten ze wel kritisch zijn, vragen stellen over zaken waarvan het al lang bewezen is dat het zo is uit pure domheid. (is een banaan wel krom of is dat gewoon omdat wij het het denken, is de Aarde wel rond of is ze toch plat, en ja, die lichtjes die je ziet aan de hemel zijn sterren en geen lampjes die daar iemand heeft gehangen)
Als er iemand de griep heeft en in je gezicht staat te hoesten of als je er een beetje mee staat te lebberen ga je het ook vangen ... als iemand met de griep een paar meter van jouw staat zonder vleselijke interactie is de kans dat hij jou besmet al heel wat kleiner. Slimme mensen zullen die afstandsregels wel van ergens gehaald hebben zeker ... of moet je werkelijk alles in vraag stellen ?