Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Nee Fakkel, er staat juistgeteld één persoon op mijn negeerlijst en niet omwille van het feit dat we er een andere mening op na houden anders zou mijn lijstje redelijk lang zijn , met andere meningen (zolang die meningen onderbouwd zijn en als de schrijver ervan enig teken van intelligentie vertoont) maar als het te persoonlijk wordt dan hoeft het voor mij niet meer ...Fakkel schreef: ↑17 oktober 2020, 10:42 Hij heeft nochtans gelijk met wat hij schrijft (over China).
Maar mogelijks lees je dit ook niet wegens "negeerlijst".
Volledig off topic, maar ik vind het gebruik van zo'n lijst kinderachtig en belachelijk.
Ik heb in het verleden ook al meningsverschillen gehad met Vortex (of anderen).
Zolang ze dat beleefd en onderbouwd doen.
Dit heeft dus niks met kinderachtigheid, arrogantie, links of wat dan ook te maken, het is een persoonlijke kwestie ... dus ja dat laatste zinnetje van jou "zolang ze dat beleefd doen" is de reden.
In het échte leven zijn er wellicht ook mensen waar je niks van moet hebben om één of andere reden, die zoek je ook niet op, hier kan je die mensen in principe niet ontwijken omdat alles en iedereen kan reageren op berichten, de enige mogelijkheid is de "negeer"-knop.
Maar laat ons terug naar het topic gaan, dit verhaal heeft daar niks mee te maken.
Banee hee, overheid wil productie/eigendom jatten van geselecteerden, en geven aan andere geselecteerden met als nummer 1 in de queue zichzelf, natuurlijk. Een bevolkingsdeel sponsoren en zo afhankelijk maken, een ander deel gedupeerd, en daardoor noodzaak om onder de knoet/een juk te houden.geebee schreef: ↑17 oktober 2020, 09:46We worden geregeerd door buitenaardse, shapeshiftende pedofiele reptielen
Als het echt de bedoeling is van een "overheid" om zijn bevolking arm te houden en de rijken rijker dan zitten ze wel met een probleem : geen geld, geen uitgaven, geen productie, geen economie, geen geld voor de rijken.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Bwah, ik vind het wel handig zo'n negeerlijst. Er staan er bij mij ook een stuk of 5 op.
Je kan inderdaad doorscrollen maar sommigen posten om de 10 minuten een hoop zever, dan moet je veel scrollen.
Het beste is natuurlijk zoals dw, Jefdewit en nog een paar anderen er volledig de brui aan geven. Bij mij zal het alvast niet zo heel lang meer duren voor ik er waarschijnlijk ook de brui aan geef. Ik heb zo stilaan mijn buik vol van onze westerse mentaliteit en maatschappij. Nog een jaar of 8 en bij leven en welzijn trek ik dan de deur van dit apenland achter mij dicht.
Nochtans is dat waar hier al decennia naartoe wordt "gewerkt" door overheden. Wie zit in hun weg: de geinformeerden met de nodige moed en in samenwerkingsverband. Bvb een productieve economie - wijde weigering van de terreur ("maatregelen"). Hetzelfde als "lockdown" van overheid, maar in de omgekeerde richting - staking (van betalen) TEGEN overheid. Overheid is machteloos tegen grote samenwerkende bevolkingsdelen, daarom dat prioriteit numero uno van Overheid propaganda is.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Maar wie is dat dan die "overheid" ... iedere "overheid" in de wereld (het "democratisch" deel dan toch) wordt vroeg of laat vervangen door een andere "overheid" ... vandaag zit je in de "overheid" en morgen zit je in de oppositie, al je opgebouwde propaganda wordt dan weer vervangen door andere propaganda en het groepje dat je moet dienen wordt dan plots niet meer bediend en komt er een ander groepje in de plaats ... of zit er ergens een verborgen elitegroep (the new world order ?) van onsterfelijken die alle touwtjes in de handen houden misschien ?Owlus schreef: ↑17 oktober 2020, 11:10 Nochtans is dat waar hier al decennia naartoe wordt "gewerkt" door overheden. Wie zit in hun weg: de geinformeerden met de nodige moed en in samenwerkingsverband. Bvb een productieve economie - wijde weigering van de terreur ("maatregelen"). Hetzelfde als "lockdown" van overheid, maar in de omgekeerde richting - staking (van betalen) TEGEN overheid. Overheid is machteloos tegen grote samenwerkende bevolkingsdelen, daarom dat prioriteit numero uno van Overheid propaganda is.
Dan toch met bijzonder weinig succes, nog nooit heeft de Westerse bevolking over zoveel informatie kunnen beschikken als het laatste decennia, denk maar aan de komst van internet en social media. Die zondvloed aan informatie uit alle richtingen zorgt gelijk ook voor desinformatie maar dat maakt het voor overheden hier quasi onmogelijk om daar controle over te krijgen. Het zal dus wel meevallen met die controlerende overheid, de corona regeltjes zijn er echt niet om ons van informatie te onthouden of ons blijvend onder de knoet te houden.
Niet opgeven mannen!
Als meningen niet mogen of kunnen verschillen, dan wordt zelfs dit forum overbodig.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik met moeite onthoud met wie ik in de clinch ga hier.
Raakt echt mijn kouwe kleren niet.
Wat niet wegneemt dat op het moment van reageren op een bericht er echt wel wat passie kan bijkomen
Ik wist zelfs niet dat Jef weg was.
Komaan Jef, kom terug.
Als meningen niet mogen of kunnen verschillen, dan wordt zelfs dit forum overbodig.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik met moeite onthoud met wie ik in de clinch ga hier.
Raakt echt mijn kouwe kleren niet.
Wat niet wegneemt dat op het moment van reageren op een bericht er echt wel wat passie kan bijkomen
Ik wist zelfs niet dat Jef weg was.
Komaan Jef, kom terug.
Stakingen in zulke sectoren is toch niks nieuws? Zelfs het begin al - overheid as such - het bevolkingsdeel dat wordt betaald met geld afgepakt van het andere bevolkingsdeel stuurt zijn kat naar de werkvloer van de samenleving. Elk excuus voor die kat incluis corona wordt gegrepen.
In de echte economie is de limiet wat de klant wenst en net nog rendabel is, in de staatseconomie is de limiet al een louter bezoek van een gedwongen klant. Moesten Aldi filialen van 0900-1200 ipv 0830-1900 open ze zouden de eerstvolgende eindemaands facturatie failliet zijn, met die gemeentehuizen en bankkantoren uren.
Longkanker is niet besmettelijk.Sebastiaan1985 schreef: ↑17 oktober 2020, 02:03 Er zijn meer mensen die aan longkanker overleden zijn.
Waar haalde je dat "democratisch" van je, als je gaat stemmen is dat bolleke dat je kleurt toch maar een carte blanche voor X jaar uitreiken en tijdens die X jaar machteloos moeten toezien?geebee schreef: ↑17 oktober 2020, 11:18Maar wie is dat dan die "overheid" ... iedere "overheid" in de wereld (het "democratisch" deel dan toch) wordt vroeg of laat vervangen door een andere "overheid" ... vandaag zit je in de "overheid" en morgen zit je in de oppositie, al je opgebouwde propaganda wordt dan weer vervangen door andere propaganda en het groepje dat je moet dienen wordt dan plots niet meer bediend en komt er een ander groepje in de plaats ... of zit er ergens een verborgen elitegroep (the new world order ?) van onsterfelijken die alle touwtjes in de handen houden misschien ?Owlus schreef: ↑17 oktober 2020, 11:10 Nochtans is dat waar hier al decennia naartoe wordt "gewerkt" door overheden. Wie zit in hun weg: de geinformeerden met de nodige moed en in samenwerkingsverband. Bvb een productieve economie - wijde weigering van de terreur ("maatregelen"). Hetzelfde als "lockdown" van overheid, maar in de omgekeerde richting - staking (van betalen) TEGEN overheid. Overheid is machteloos tegen grote samenwerkende bevolkingsdelen, daarom dat prioriteit numero uno van Overheid propaganda is.
Noem je dat "het volk heerst"?
Als je dan toch perse een legale manier wil hebben om anderen te dwingen tot wat je wil (?), dan is het enige democratische middel toch meerderheden binnen de bevolking middel geven om wil kenbaar te maken en macht om ze door te drukken bij minderheden.
Dus je leeft in een slechte maatschappij, en je wil weg naar een betere, die geen last heeft van de “westerse” mentaliteit. Maar tegelijk geef je aan dat je de eerstkomende 8 jaren toch maar hier blijft.
Is het dan niet mogelijk om in uw toekomstig vluchtoord vandaag een aangenaam leven op te bouwen? Is dat land dan nog niet klaar om u te ontvangen, of ben je zelf nog niet in staat om er te overleven zonder de welvaart die de westerse vrije markteconomie u te bieden heeft.
Ik weet niet wat uw resterende levensverwachting is, maar ik kan me inbeelden dat 8 jaar er een significant deel van uitmaakt. En blijkbaar heb je voor jezelf besloten dat je die jaren het best af bent in een maatschappij waar je de buik van vol hebt, is dat wel een goed idee?
Ik snap je punt in dat discussie deel (relevantie trouwens?) niet - sigaretten/roken is toch ook niet besmettelijk?zwembad schreef: ↑17 oktober 2020, 11:36Longkanker is niet besmettelijk.Sebastiaan1985 schreef: ↑17 oktober 2020, 02:03 Er zijn meer mensen die aan longkanker overleden zijn.
Relevant is corona, dat is besmettelijk, net als een gewone verkoudheid, dat uiteindelijk ook "maar" een laatste gevolg is van een nieuw virus, zijnde als een voldoende aantal van de mensen gecombineerd met een bepaalde wijze van samenleven, (voldoende) immuun is geworden. Met "maatregelen" hou je verspreiding tegen maar ook immuun worden tegen - waardoor elke opheffing van "maatregelen" betekent het veroorzaken van een volgende golf, tot dat onvermijdelijke eindscenario van groepsimmuniteit.
Wat totaal ontbreekt in al die "maatregelen" is de kosten/baten analyse die elke persoon en bedrijf moet maken om te overleven. De maatschappelijke kost van een corona dode (ja, die heeft een kost, daar zijn oa verzekeringsbedragen op gebaseerd) versus de maatschappelijke kost van de "maatregelen".
Zoals het nu is en verder gaat dat laatste uitkomen op het equivalent van 300000 of meer levens. Gaat BE uiteindelijk 300000 corona doden hebben? De eerste (normaal is dat ook de ergste) golf was 10000. Dat kosten/baten noodzakelijke aantal gaan we dus nooit of te nimmer bereiken, waarschijnlijk zelfs geen enkel leven redden.
Je snapt het belang van een kosten/baten afweging? Faillissement betekent dat zoveel productie onbetaald is gebleven, de eerste slachtoffers daarvan zijn (opnieuw) net diegenen die overheid beweert te willen "beschermen", en gelet op de werkdruk in de echte economie en het met "grotere overheid" impliciete grotere verschil rijk arm is dat een nog groter bevolkingsdeel brengen in Ethiopie toestanden en nog kleiner over om de productie gedaan te krijgen. Dat werkt zo dubbel, exponentieel, dezelfde mathematiek als kernreactie en virusepidemie.
Westerse vrije markteconomie?Nipo schreef: ↑17 oktober 2020, 11:44 Dus je leeft in een slechte maatschappij, en je wil weg naar een betere, die geen last heeft van de “westerse” mentaliteit. Maar tegelijk geef je aan dat je de eerstkomende 8 jaren toch maar hier blijft.
Is het dan niet mogelijk om in uw toekomstig vluchtoord vandaag een aangenaam leven op te bouwen? Is dat land dan nog niet klaar om u te ontvangen, of ben je zelf nog niet in staat om er te overleven zonder de welvaart die de westerse vrije markteconomie u te bieden heeft.
Die heeft al decennia geleden plaatsgemaakt voor een planeconomie, elk jaar "erger", met dit jaar met die lockdown als (voorlopig?) "topjaar" in die trend.
Herinner je nog de Muur, bedoeld om eigen volk binnen te houden? Ander volk buitenhouden hoefde niet, om dezelfde voor de hand liggende reden. Het zou zo ook het asielzoekersprobleem hier oplossen, allez, verschuiven naar elders, naar de landen met de "minste" planeconomie.