Corona-virus.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Uit "Het Laatste Nieuws" (en dat is toch kwaliteitsberichtgeving):Spruitekop schreef: ↑11 maart 2020, 20:58 Het circuleert ook in Singapore waar het +30°C is. Denk dus maar niet dat 'warmte' een bondgenoot gaat zijn.
Volgens Van Ranst lijkt het coronavirus net als het griepvirus (...) niet van warmte te houden, maar hij maakte wel een kanttekening. “In een hotelkamer of een kantoorgebouw met airco ligt de temperatuur lager, dus daar kan het virus overleven. In Singapore is het momenteel warmer dan 27 graden en hebben we toch besmettingen. Vergeet niet dat het virus bij mensen zit en dat die 90 procent van de tijd in ruimtes zitten waar de airco de temperatuur onder de 27 graden houdt.”
't Is zeker geen vaststaand feit maar er zijn aanwijzingen; daarom schreef ik dat het goed mogelijk was dat het virus onze zomer niet met glans zal overleven.
Het feit dat er in Afrika besmettingen gebeuren, ondanks het feit dat het daar warm is, vind ik geen argument. Dat er in Afrika zo weinig besmettingen zijn, wekt verwondering, zo las ik vorige week in een andere kwaliteitskrant.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Afrika is één ding... Wonderland Turkije met nu toch 1 geval is nog iets anders.
En we blijven dat uitschot Herr Dogan miljarden toestoppen.
En we blijven dat uitschot Herr Dogan miljarden toestoppen.
Ik gebruikte de gekende griep om een vergelijking te kunnen maken tussen oa. het aantal doden en de aandacht in de pers. Met ebola, mazelen, coxsackie, hiv, ... kon ik dat niet.PinkPanther1970 schreef: ↑11 maart 2020, 21:19En maar blijven vergelijken met de griep...
Maggie haar propaganda heeft goed gewerkt.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Italië gaat nog meer op slot... Alle winkels, behalve supermarkten en apotheken, moeten dicht. Ook bars en kappers moeten sluiten.
Alle bedrijfsafdelingen die niet essentieel zijn voor productie gaan eveneens dicht.
Denemarken sluit alle scholen en universiteiten.
Alle bedrijfsafdelingen die niet essentieel zijn voor productie gaan eveneens dicht.
Denemarken sluit alle scholen en universiteiten.
Denk je dat ze in China miljoenensteden in lockdown gingen zetten als dit een onnozel "griepje" zou zijn ... denk je dat Italië in volledige lockdown zou gaat als dit een onnozel "griepje" zou zijn ... het weglachen, minimaliseren en vergelijking maken met gelijk welke andere ziekte en/of doodsoorzaak mag stilaan beginnen stoppen ... regeringen/landen gaan niet zomaar de economie en het sociaal gebeuren stilleggen als het maar een "griepje" zou zijn ... als je dat nu nog niet beseft ben je heel erg traag van begrip !!!cpnx schreef: ↑11 maart 2020, 21:55Ik gebruikte de gekende griep om een vergelijking te kunnen maken tussen oa. het aantal doden en de aandacht in de pers. Met ebola, mazelen, coxsackie, hiv, ... kon ik dat niet.PinkPanther1970 schreef: ↑11 maart 2020, 21:19
En maar blijven vergelijken met de griep...
Ik vind griep en de 1000 à 2000 doden per jaar in België niet om te lachen. Dat lachen en het verkleinwoord is jouw fantasie, niet mijn woorden.geebee schreef: ↑11 maart 2020, 22:22 Denk je dat ze in China miljoenensteden in lockdown gingen zetten als dit een onnozel "griepje" zou zijn ... denk je dat Italië in volledige lockdown zou gaat als dit een onnozel "griepje" zou zijn ... het weglachen, minimaliseren en vergelijking maken met gelijk welke andere ziekte en/of doodsoorzaak mag stilaan beginnen stoppen ... regeringen/landen gaan niet zomaar de economie en het sociaal gebeuren stilleggen als het maar een "griepje" zou zijn ... als je dat nu nog niet beseft ben je heel erg traag van begrip !!!
Premier Giuseppe Conte kondigt drastische maatregelen in Italië aan. Alle winkels, bars en kapperszaken worden gesloten. Restaurants die geen garantie kunnen bieden dat hun klanten één meter van elkaar zitten, moeten ook dicht. Alleen de apothekers, supermarkten en kruidenierszaken blijven open. Bedrijven moeten alle afdelingen die 'niet essentieel zijn voor de productie' sluiten.
President Trump verbiedt vanaf zaterdag de inreis van Europeanen voor minstens een maand.
De eerste keer dat ik over die man iets positief denk.
Hij minimaliseerde eerst het probleem maar doet nu wat nodig is.
Hij vindt dat Europa het probleem niet goed heeft aangepakt.. Ik ben het met hem eens.
Vanaf vandaag gaan alle rusthuizen in BE dicht en wordt bezoek tijdelijk niet toegelaten.
Voor mijn part de juiste beslissing maar ze komt redelijk laat.
Dokter Marc Van Ranst vindt dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. De viroloog is ook niet verbaasd dat er in ons land mensen - oudere mensen met bestaande gezondheidsproblemen - sterven aan Covid-19, maar waarschuwt dat er uiteindelijk wel verrassingen zullen zijn: “Er zullen ook een aantal jongen mensen, voor redenen die we niet begrijpen, sterven.”
De eerste keer dat ik over die man iets positief denk.
Hij minimaliseerde eerst het probleem maar doet nu wat nodig is.
Hij vindt dat Europa het probleem niet goed heeft aangepakt.. Ik ben het met hem eens.
Vanaf vandaag gaan alle rusthuizen in BE dicht en wordt bezoek tijdelijk niet toegelaten.
Voor mijn part de juiste beslissing maar ze komt redelijk laat.
Dokter Marc Van Ranst vindt dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. De viroloog is ook niet verbaasd dat er in ons land mensen - oudere mensen met bestaande gezondheidsproblemen - sterven aan Covid-19, maar waarschuwt dat er uiteindelijk wel verrassingen zullen zijn: “Er zullen ook een aantal jongen mensen, voor redenen die we niet begrijpen, sterven.”
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dit zijn de cijfers voor Italie (Bron : worldometer / WHO)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik heb en had het niet noodzakelijk enkel en alleen over jouw commentaar maar tussen de lijnen door lees ik het wel, je hebt letterlijk lezen en begrijpend lezen ...cpnx schreef: ↑11 maart 2020, 22:55Ik vind griep en de 1000 à 2000 doden per jaar in België niet om te lachen. Dat lachen en het verkleinwoord is jouw fantasie, niet mijn woorden.geebee schreef: ↑11 maart 2020, 22:22 Denk je dat ze in China miljoenensteden in lockdown gingen zetten als dit een onnozel "griepje" zou zijn ... denk je dat Italië in volledige lockdown zou gaat als dit een onnozel "griepje" zou zijn ... het weglachen, minimaliseren en vergelijking maken met gelijk welke andere ziekte en/of doodsoorzaak mag stilaan beginnen stoppen ... regeringen/landen gaan niet zomaar de economie en het sociaal gebeuren stilleggen als het maar een "griepje" zou zijn ... als je dat nu nog niet beseft ben je heel erg traag van begrip !!!
Trump is niet direct mijn favoriet maar in deze geef ik hem ook gelijk. Dankzij Schengen mag iedereen hier vrolijk binnen en buiten lopen in Europa. In tijden van zo'n virussen is dat een immens probleem.
Da's waar, maar zo slecht hebben we het nog niet hoor, we beseffen dat niet. Onze gezondheidszorg hoort bij de beste ter wereld. Vele malen beter dan Nederland, Frankrijk, alle Z-Europese landen, De Verenigde Staten,...
hier in het neoliberale Europa en zeker in Vlaanderen is geld belangrijker dan mensen; dat zie in alle beslissingen die ze nemen; bang om een paar euros minder te hebben op het einde van de maand....
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Het is een feit dat we in de zomer meer weerstand bezitten.cpnx schreef: ↑11 maart 2020, 21:55Ik gebruikte de gekende griep om een vergelijking te kunnen maken tussen oa. het aantal doden en de aandacht in de pers. Met ebola, mazelen, coxsackie, hiv, ... kon ik dat niet.PinkPanther1970 schreef: ↑11 maart 2020, 21:19
En maar blijven vergelijken met de griep...
Beter bv je dan te laten opereren dan in de winter ! (groot verschil in sterftecijfers).
Denk dat de zon hier een grote rol in speelt - vitamines ? (eigen jaarlijkse ervaring, ook in '58).