Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik zou wel eens willen weten hoe de reactie van de "jongeren" zou geweest zijn mocht dit een virus geweest zijn dat net de jongeren het hardst trof (omdat ouderen misschien een gelijkaardig virus in een verleden onder de leden hadden gekregen waardoor ze een betere immuunreactie hebben) ?
Gingen de ouderen dan lustig hun leven mogen verder zetten en feestjes geven en zich van niks de ballen aantrekken terwijl de jongeren in panische angst leefden ? I wonder ...
"Ouderen" zijn blijkbaar wel nog goed genoeg om tot hun 67ste mee te draaien in de economie maar daarna liefst zo vlug mogelijk naar het stort om "Soylent Green" te worden.
En ze zijn ook goed genoeg om tijdens de week hun centen op te doen in tea-rooms en restaurants allerhande. Sommigen draaien het merendeel hun omzet op meme en pepe die hun dagschotel gaan eten.
Maar niet getreurd. De jongeren van nu worden (als ze geluk hebben) binnenkort ook oud, dat vergeten de meesten..
Maar niet getreurd. De jongeren van nu worden (als ze geluk hebben) binnenkort ook oud, dat vergeten de meesten..
Bah, bah, bah, wat een rotmentaliteit heerst hier door sommigen op het forum.
Ooit komt de dag dat je zelf een "afgeschreven" oudere bent. Eens zien of je dan ook zo zou piepen.
/typo aangepast.
Ooit komt de dag dat je zelf een "afgeschreven" oudere bent. Eens zien of je dan ook zo zou piepen.
/typo aangepast.
Laatst gewijzigd door DNE2018 op 26 oktober 2020, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk persoonlijk dat de angst voor het virus toch aan het regeren is. Laat mensen toch gewoon eens leven ipv die paniekzaaierij.
Ik heb Covid gehad, mijn vrouw heeft Covid gehad. Mijn ma heeft het gehad.
Het is wat het is ...
Ik heb Covid gehad, mijn vrouw heeft Covid gehad. Mijn ma heeft het gehad.
Het is wat het is ...
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Ja, maar zie ook wat ze schrijven...anonymous schreef: ↑26 oktober 2020, 16:53 Ondertussen is het 12 dagen geleden dat men in Nederland strengere maatregelen heeft getroffen en de cijfers stijgen er nog steeds. Benieuwd wat ze daar nu gaan doen.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/a ... ~ad5a6bb9/
"Intussen wordt het in de ziekenhuizen drukker... ze zitten nu aan 100 opnames per dag".
Tenzij de gazet een nulleke vergeten is, is dat toch peanuts in vergelijking met hier.
Ook hun besmettingen zitten ´weer boven de 10.000´. De dag dat wij nog eens ´maar´ 10.000 besmettingen hebben kloppen alle politici zich op de borst en doen een vreugdedansje omdat ´ze´ het opgelost hebben.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het gebeurt in deze draad niet vaak dat ik akkoord ga met FTP, maar hier kan ik me toch wel achter scharen. Ik ben de grootste tegenstander van vrijheidsberovende maatregelen maar ik trek de lijn bij de ziekenhuizen. Als die niet meer kunnen volgen zijn maatregelen imho wel degelijk gerechtvaardigd. En voor alle duidelijkheid: die mening had ik al voordat ik zelf in het ziekenhuis arriveerde.anonymous schreef: ↑26 oktober 2020, 15:36Het gaat niet alleen over oude besjes die sterven maar ook en vooral over de capaciteit van de ziekenhuizen. Of denk je nu echt dat alleen oude mensen in het ziekenhuis terecht komen? Vraag het anders eens aan kerngezonde jonge vijftiger CN of aan Sophie Wilmes.
Ik denk niet dat je goed beseft wat er gebeurt wanneer de ziekenhuizen overkop gaan, een combinatie van te veel patiënten en massale uitval van het personeel.
België heeft al hulp moeten vragen aan Nederland om patiënten over te nemen maar daar zitten ze ook al op hun limiet. Wat schiet dan over? De gang? Een tent op de parking? Een sporthal?
Misschien moet je zelf een schort aantrekken en gaan helpen als vrijwilliger.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 26 oktober 2020, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Denk dat dat een zeer terechte referentie is: als de zorg niet meer kan volgen moet er sowieso ingegrepen worden.CarpeNoctem schreef: ↑26 oktober 2020, 18:30Het gebeurt in deze draad niet vaak dat ik akkoord ga met FTP, maar hier kan ik me toch wel achter scharen. Ik ben de grootste tegenstander van vrijheidsberovende maatregelen maar ik trek de lijn bij de ziekenhuizen. Als die niet meer kunnen volgen zijn maatregelen imho wel degelijk gerechtvaardigd. En voor alle duidelijkheid: die mening had ik al voordat ik zelf in het ziekenhuis arriveerde.anonymous schreef: ↑26 oktober 2020, 15:36Het gaat niet alleen over oude besjes die sterven maar ook en vooral over de capaciteit van de ziekenhuizen. Of denk je nu echt dat alleen oude mensen in het ziekenhuis terecht komen? Vraag het anders eens aan kerngezonde jonge vijftiger CN of aan Sophie Wilmes.
Ik denk niet dat je goed beseft wat er gebeurt wanneer de ziekenhuizen overkop gaan, een combinatie van te veel patiënten en massale uitval van het personeel.
België heeft al hulp moeten vragen aan Nederland om patiënten over te nemen maar daar zitten ze ook al op hun limiet. Wat schiet dan over? De gang? Een tent op de parking? Een sporthal?
Misschien moet je zelf een schort aantrekken en gaan helpen als vrijwilliger.
Maar al wat er voor komt is op zich eigenlijk niet zo heel erg belangrijk om in te dijken: het aantal besmettingen?
God ja... grotendeels zijn dat gevallen die we zonder verder gevolg kunnen afvinken als afgehandeld, zeker bij jongere mensen. De ene besmetting is de andere niet.
Zoals reeds gezegd zouden we de zorg dus ook serieus kunnen ontlasten door eerder leeftijdsgebonden maatregelen in te voeren ipv algemene maatregelen zoals nu, zeker omdat we nu uit ervaring weten dat de kans op opname explosief stijgt naarmate de leeftijd toeneemt. Dan lijkt het niet onlogisch om ook restrictiever te worden naarmate de leeftijd hoger wordt...
Zo reduceer je maximaal de overbelasting in de zorg én combineer je dat met minimale maatregelen voor de bevolking. Daarenboven zal iedereen veel meer geneigd zijn om de maatregelen ook écht en langdurig blijven na te leven, net omdat ze 'op maat' van elke doelgroep gemaakt zijn.
Ik dacht trouwens dat ik de eerste-minister vorige week live op TV had had horen zeggen dat we ondertussen wel al het een en ander geleerd hadden? Benieuwd of we daar ook eens een bewijs gaan van zien in de maatregelen, of we gewoon gaan blijven aanmodderen met algemene verstrengingen?
Dus als ik het goed begrijp mag de leefgroep "jongeren" doen wat ze willen, moet de leefgroep "middelleefijd" een mondmasker dragen en moeten de "ouderen" voor een paar jaar in hun huis blijven en liefst niemand zien ... "op maat" van elke doelgroep dus ...inquirer schreef: ↑26 oktober 2020, 18:53 Zo reduceer je maximaal de overbelasting in de zorg én combineer je dat met minimale maatregelen voor de bevolking. Daarenboven zal iedereen veel meer geneigd zijn om de maatregelen ook écht en langdurig blijven na te leven, net omdat ze 'op maat' van elke doelgroep gemaakt zijn.
Ik stel voor dat we gewoon het hele land verdelen in "doelgroepen". De oudjes komen allemaal aan de kust wonen, de middelleeftijden gaan in de Vlaamse Ardennen en de betere buurten wonen en de jongeren in de steden.
Uiteraard zorgt iedereen gewoon voor zijn eigen doelgroep en betaalt alleen belastingen die ten goede komen aan de eigen doelgroep.
Zo ontstaat er geen mix meer en zijn we binnen de kortste keren van Corona verlost.
Uiteraard zorgt iedereen gewoon voor zijn eigen doelgroep en betaalt alleen belastingen die ten goede komen aan de eigen doelgroep.
Zo ontstaat er geen mix meer en zijn we binnen de kortste keren van Corona verlost.
Als u het per se karikaturaal wil voorstellen...geebee schreef: ↑26 oktober 2020, 19:06Dus als ik het goed begrijp mag de leefgroep "jongeren" doen wat ze willen, moet de leefgroep "middelleefijd" een mondmasker dragen en moeten de "ouderen" voor een paar jaar in hun huis blijven en liefst niemand zien ... "op maat" van elke doelgroep dus ...inquirer schreef: ↑26 oktober 2020, 18:53 Zo reduceer je maximaal de overbelasting in de zorg én combineer je dat met minimale maatregelen voor de bevolking. Daarenboven zal iedereen veel meer geneigd zijn om de maatregelen ook écht en langdurig blijven na te leven, net omdat ze 'op maat' van elke doelgroep gemaakt zijn.
Het alternatief dat we u voor de 2de maal gaan gebruiken is dat we iedereen 1 maand vrij laten doen wat ze willen, 1 maand vragen om goed op te letten en 1 maand zo goed als opsluiten in hun huis...
Voor sommigen (uit de risicogroepen) is die accordeonmethode een zeer redelijke aanpak, want het geeft hen op regelmatige tijdstippen toch nog de nodige vrijheid, net dankzij de collectieve opoffering van iedereen; voor anderen is dezelfde accordeonmethode net een onhoudbare belemmering van hun vrijheid, net omwille van de noodzaak tot een haast eindeloze collectieve opoffering.
Tot welke groep u ook behoort: de accordeonmethode is sowieso een economische ramp, want je kan gewoon niet continu opstarten en weer in lockdown gaan eigenlijk, net zoals De Croo reeds correct heeft opgemerkt, reden waarom men nu poogt om dat met allerlei maat-regelen (met de nadruk op 'op maat') te vermijden....
Ik denk dat ook het criterium 'leeftijd' daarbij toch eens heel goed bekeken zal moeten worden, naast de reeds gebruikte criteria als regio, risico en activiteit en noodzaak.
Laatst gewijzigd door inquirer op 26 oktober 2020, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
En moet iedereen dan zijn leeftijd in alcoholstift op zijn voorhoofd schrijven zodat de politie het verschil kan zien tussen iemand van 55 en iemand van 65. Ik ken er namelijk nogal wat van 45 die er 65 uit zien en ook van 70 die er 55 uit zien.inquirer schreef: ↑26 oktober 2020, 18:53 Zoals reeds gezegd zouden we de zorg dus ook serieus kunnen ontlasten door eerder leeftijdsgebonden maatregelen in te voeren ipv algemene maatregelen zoals nu, zeker omdat we nu uit ervaring weten dat de kans op opname explosief stijgt naarmate de leeftijd toeneemt. Dan lijkt het niet onlogisch om ook restrictiever te worden naarmate de leeftijd hoger wordt...
Of moeten we gewoon rekenen op het gezond verstand? Ah nee, dat hebben we al eens gedaan en zie waar het ons gebracht heeft.
Wat is het risico?anonymous schreef: ↑26 oktober 2020, 20:33En moet iedereen dan zijn leeftijd in alcoholstift op zijn voorhoofd schrijven zodat de politie het verschil kan zien tussen iemand van 55 en iemand van 65. Ik ken er namelijk nogal wat van 45 die er 65 uit zien en ook van 70 die er 55 uit zien.inquirer schreef: ↑26 oktober 2020, 18:53 Zoals reeds gezegd zouden we de zorg dus ook serieus kunnen ontlasten door eerder leeftijdsgebonden maatregelen in te voeren ipv algemene maatregelen zoals nu, zeker omdat we nu uit ervaring weten dat de kans op opname explosief stijgt naarmate de leeftijd toeneemt. Dan lijkt het niet onlogisch om ook restrictiever te worden naarmate de leeftijd hoger wordt...
Of moeten we gewoon rekenen op het gezond verstand? Ah nee, dat hebben we al eens gedaan en zie waar het ons gebracht heeft.
Dat iemand die 'te jong' is de stengere maatregelen stiekem gaat naleven???
Als een 'oudere' de strengere regels voor zijn leeftijdsgroep schendt, dan is hijzelf statistisch de eerste pineut, toch?
Het systeem is niet enkel motiverend wegens indeling per leeftijdscategorie, maar ook zelf-regulerend in die zin.