Corona-virus.
Re: Corona-virus.
geebee schreef: ↑24 oktober 2020, 18:15Interessante theorie ... als ik het goed begrijp zitten we dus het hele jaar door met virussen in ons lijf die van "off" naar "on" klikken volgens, ik zeg maar wat, de stand van de zon, de temperatuur buiten, of het maandag of vrijdag is (wellicht iets meer op maandag want dan zijn er nogal veel die zich ziek melden) ... Graag iets meer uitleg, eventueel gestaafd met een paar links.GreenDean schreef: ↑24 oktober 2020, 17:58 Heb je je nooit afgevraagd waarom verkoudheden in vlagen komen en even snel lijken te verdwijnen als ze gekomen zijn? Iedereen draagt die virussen mee, virussen hebben een mechanisme waardoor ze actief en relatief inactief worden. Een grim teken aan de wand dat de 'wetenschap' daar niet meer over informeert.
Nee, een link of meer uitleg heb ik niet direct. Als het me nog eens te binnen valt waar ik daar precies over gelezen heb, zal ik dat hier zeker posten.
Maar dat is toch een vraag die een goed geïnformeerde (of op zijn minst wakkere) journalist aan een dagelijks op tv verschijnende viroloog zou stellen, samen met een wat diepere uitleg over het reilen en zeilen van virussen in het algemeen.
Deze wetenschapper stelt zich die vraag alvast wel. Het gaat niet over een virus, maar het is toch frappant dat een ééncellige over een mechanisme beschikt waardoor het tijdens het droge seizoen als het ware op de loer blijft liggen in zijn gastheer tot voor die ééncellige het meer opportune regenseizoen aanbreekt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
GreenDean, je verwart bacteriën met virussen.
Je hebt wellicht ooit iets gelezen over de pneumokok.
Van de pneumokok, de typische bacterie die een longontsteking veroorzaakt, is geweten dat er asymptomatisch dragerschap is. Mensen dragen het in de neus of de keel zonder er ziek van te worden.
Hetzelfde geldt voor de meningokok die meningits (hersenvliesontsteking) kan veroorzaken. Een aantal mensen zijn asymptomatische drager.
Wat jij ‘ergens gelezen’ hebt, geldt voor een aantal specifieke bacteriën.
Je kan dat gegeven NIET zomaar doortrekken naar virussen.
Je hebt wellicht ooit iets gelezen over de pneumokok.
Van de pneumokok, de typische bacterie die een longontsteking veroorzaakt, is geweten dat er asymptomatisch dragerschap is. Mensen dragen het in de neus of de keel zonder er ziek van te worden.
Hetzelfde geldt voor de meningokok die meningits (hersenvliesontsteking) kan veroorzaken. Een aantal mensen zijn asymptomatische drager.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heb je ook geen virus variant van meningits?Charlesvdw schreef: ↑27 oktober 2020, 22:15
Professor Helen Ward van the imperial college of London was degene die zei dat we dat idee van immuniteit maar beter kunnen laten varen.Charlesvdw schreef: ↑27 oktober 2020, 20:31 Immuniteit is meer dan antilichamen. Je kan bv heel lage antilichaamtiter hebben, maar wel geheugen B-cellen die snel antilichamen kunnen produceren.
Wat je daar zegt heb ik ook al gelezen maar ik begrijp dat niet eens half..
Misschien moet je het eens met die Engelse prof bespreken en vertel je haar iets nieuws ?
Zij weet er alleszins meer van dan ik .. met mij de discussie aangaan daarover heeft geen zin.
Meningitis kan viraal of bacterieel veroorzaakt worden Timo..
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja, maar van die virale varianten heb je geen asymptomatisch dragerschap. En het was op dat punt dat ik GreenDean wou corrigeren. Asymptomatisch dragerschap is iets voor bepaalde bacteriën. Niet voor virussen.Timoootjex schreef: ↑27 oktober 2020, 22:19Heb je ook geen virus variant van meningits?Charlesvdw schreef: ↑27 oktober 2020, 22:15
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
.... En nogal wat jaren geleden was de virale variant die die vaker goed afliep. De meningitis die veroorzaakt werd door bacteriën liep vaker slecht af en was toen de meest gevreesde.
Geen idee of er nieuwe antibiotica op de markt zijn die dat tij hebben kunnen keren.
Geen idee of er nieuwe antibiotica op de markt zijn die dat tij hebben kunnen keren.
Bij herpesvirussen komt dragerschap wel frequent voor.Charlesvdw schreef: ↑27 oktober 2020, 22:49Ja, maar van die virale varianten heb je geen asymptomatisch dragerschap. En het was op dat punt dat ik GreenDean wou corrigeren. Asymptomatisch dragerschap is iets voor bepaalde bacteriën. Niet voor virussen.
Herpes virus type 1: Koortsblaasjes. Na een eerste infectie vestigt het virus zich meestal in je zenuwbanen, vanwaar het zich opnieuw kan activeren en tot nieuwe opstoten leiden.
Gelijkaardig verhaal voor waterpokken, veroorzaakt door Herpes type 3 virus. Heropstoot manifesteert zich typisch als zona of gordelroos.
Volgens mij niet.
Ik ben blij dat je erbij was.
Ik vergeet zoveel dat ik mezelf wel kan schoppen, maar gelukkig heb ik nu een ongelimiteerd toegangsticketje tot de zwarte gaten in mijn geheugen. Je gaat je handen vol hebben.
Het ging wel degelijk over virussen en niet over 1 bepaald, maar over virussen in het algemeen. Ik denk dat het boek (of dat stuk van dat boek) ging over wanneer iets als 'leven' beschouwd kan worden...Charlesvdw schreef: ↑27 oktober 2020, 22:15 Wat jij ‘ergens gelezen’ hebt, geldt voor een aantal specifieke bacteriën.
Charlesvdw schreef: ↑27 oktober 2020, 22:15 Je kan dat gegeven NIET zomaar doortrekken naar virussen.
Ik gaf toch aan dat het over een ééncellige ging, per definitie geen virus.
Ik maakte enkel de observatie dat verkoudheden in vlagen komen en in vlagen verdwijnen, omdat ik hier meermaals beweerd heb dat covid-19 zich ondertussen in alle uithoeken van de wereld bevindt. Toch iets waar een viroloog die een bevolking zo goed mogelijk wil informeren een minimum aan aandacht zou besteden. Voorlopig alleen maar bangmakerij en de niet-aflatende roep om iedereen op te sluiten. Maar goed, het is niet dat we al bijna een jaar met dat virus zitten. Euh...?
Virale infecties met asymptomatisch dragerschap: HIV, influenza, hepatitis, Epstein-Barr, poliomyelitis, herpes simplex, westnijlvirus, ...
Hier een lijstje van een aantal gekende virussen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Asymptomatic_carrier
Voordat de lockdown-roepers afkomen met het argument dat 'Thyphoid' Mary Mallon ook levenslang opgesloten werd, en dat daardoor 'levens gered werden', toch even stilstaan bij wat dat zou betekenen in het geval van covid-19. Nog los van wat het met het leven van Mary Mallon gedaan heeft op basis van de gevolgtrekkingen van een zekere George Soper. Zo'n toestanden zijn natuurlijk wel de natte droom van marxistische tv-virologen, of juister, marxisten in het algemeen.
Zonder verder insinuaties te willen maken, wil ik wel even de open deur inschoppen dat politici en ambtenaren helemaal onderaan staan op de betrouwbaarheidsschaal. De media in België, zijn dat niet overwegend ambtenaren? VRT en RTBF rode bastions? En die tv-virologen, zijn dat vrije beroepers die betaald worden door hun patiënten, of staan ze op meerdere loonlijsten?
Rest enkel de vraag waarom we het in België opnieuw zoveel slechter doen dan andere landen, ondanks de strenge maatregelen afgedwongen met dreigementen, boetes en matrakken. Voor zover ik kan vaststellen worden de maatregelen hier niet slechter opgevolgd dan ergens anders.
Als we met een probleem zitten, moeten we dat probleem analyseren en er gepast op reageren. Lukt het niet om tot een sluitende conclusie te komen na onderzoek en analyse, kunnen we beter niets doen omdat hysterisch reageren zonder de gevolgen te kennen de zaak wel eens erger zou kunnen maken dan ze is. Ik denk dat dat laatste nu net de situatie is waar we in beland zijn.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Daarnet onze minister-president-brandweerman in De Ochtend op Radio 1 een Trumpke horen doen.
Gevraagd of de Vlaamse regering niet te laat had ingegrepen, wrong hij zich in allerlei bochten om toch maar het zonlicht te ontkennen, en legde hij de schuld dan maar bij de Chinezen, die in Wuhan hadden moeten ingrijpen.
Zoiets doet toch wel pijn aan de oren. Maar laat ons positief zijn... Een stukje poëzie misschien, dat ligt onze MP trouwens ook nauw aan het hart: "'t zijn weiden als wiegende zeeën, die groenen langs stroom en rivier..."
Gevraagd of de Vlaamse regering niet te laat had ingegrepen, wrong hij zich in allerlei bochten om toch maar het zonlicht te ontkennen, en legde hij de schuld dan maar bij de Chinezen, die in Wuhan hadden moeten ingrijpen.
Zoiets doet toch wel pijn aan de oren. Maar laat ons positief zijn... Een stukje poëzie misschien, dat ligt onze MP trouwens ook nauw aan het hart: "'t zijn weiden als wiegende zeeën, die groenen langs stroom en rivier..."
Ongelooflijk hé.
Vlaanderen staat in brand, maar zijn ego is voor Jan Jambon nu het belangrijkste.
Jan Jambon, geërgerd: "Het is ofwel te vroeg, ofwel te laat, het is altijd wel iets."
https://www.hln.be/binnenland/jambon-he ... ~a399c53b/
Moeder, er zijn geen staatsmannen meer
Vlaanderen staat in brand, maar zijn ego is voor Jan Jambon nu het belangrijkste.
Jan Jambon, geërgerd: "Het is ofwel te vroeg, ofwel te laat, het is altijd wel iets."
https://www.hln.be/binnenland/jambon-he ... ~a399c53b/
Moeder, er zijn geen staatsmannen meer
Het antwoord is simpel : het was nooit te vroeg. Het was altijd te laat.
De kletskoek die Jambon hier over verkoopt en al verkocht heeft, maakt dat hij niet op zijn plaats zit.
Ik hoop uiteraard op een dikke politieke afstraffing. Voor Covid zijn we er verder vet mee.
Hoe meer mensen nog voor dat gespuis stemmen volgende keer, hoe meer we weten dat onze maatschappij naar de kl* is.
Aan de andere kant : Onze De Croo valt ook wel op door zijn afwezigheid...
En met superlatieven over eigen doen en kunnen.
We hebben zware maatregelen genomen zegt de man.... Wie trapt daar nog in ?
Too little too late
De kletskoek die Jambon hier over verkoopt en al verkocht heeft, maakt dat hij niet op zijn plaats zit.
Ik hoop uiteraard op een dikke politieke afstraffing. Voor Covid zijn we er verder vet mee.
Hoe meer mensen nog voor dat gespuis stemmen volgende keer, hoe meer we weten dat onze maatschappij naar de kl* is.
Aan de andere kant : Onze De Croo valt ook wel op door zijn afwezigheid...
En met superlatieven over eigen doen en kunnen.
We hebben zware maatregelen genomen zegt de man.... Wie trapt daar nog in ?
Too little too late
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik merk op dat onze MVR meer n het nieuws is dan decroo over de maatregelen. Hadden we MVR niet beter premier gemaakt
Inderdaad: moeten zij hun contacten en nodeloze verplaatsingen eigenlijk niet eens gaan beperken?Timoootjex schreef: ↑28 oktober 2020, 12:45Ik merk op dat onze MVR meer n het nieuws is dan decroo over de maatregelen. Hadden we MVR niet beter premier gemaakt
Hoe essentieel is hun fysieke aanwezigheid in een TV-studio eigenlijk (heeft die geen skype bv)?
En hoe essentieel zijn al die acte de presences in late night talkshows?
Nog even en MVR presenteert zelfs het weer nà het journaal.
Alle gekheid om een stokje: experten zijn zeer goed in het uitleggen WAT er moet gebeuren, maar niet HOE het moet gebeuren.
We leven hier niet in één of ander testcentrum waar alle proefpersonen die aan het Corona-experiment deelnemen vooraf een document getekend hebben om zich meteen gedwee aan te bieden voor elke bijkomende controle en alle nieuwe verplichtingen die voortvloeien uit hun deelname trouw zullen opvolgen, wel integendeel zou ik zo zeggen.
Als de vorige reeks maatregelen als leidraad kan gelden, dan kan je er donder op zeggen dat er weer een hele groep mensen gaat zijn die de gaatjes in het net maximaal gaat opzoeken en daar alle mogelijke rechtsmiddelen voor gaat uitputten om die ook te mogen blijven gebruiken als ze betrapt worden. Herinner u bv. nog de hele discussie rond de 2de verblijvers de laatste keer...
In tegenstelling tor China is het hier niet zo dat wanneer een beslissing op TV aangekondigd is, die meteen van kracht wordt. Er zijn in een rechtstaat regels om te respecteren en procedures om te volgen om deze vrijheidbeperkende maatregelen af te kondigen en maar goed ook want wie wil er nu permanent in een politiestaat leven?
Veel van wat gisteren aangekondigd is valt in feite zelfs buiten de wetgevende bevoegdheden van de Vlaamse regering en moet dus door de federale regering De Croo afgekondigd worden om écht van kracht te worden: er moet dus eerst nog een KB met de nodige onderbouwing opgesteld worden door de minister van BiZa, er moet een spoedadvies gevraagd worden hierover, het moet ter ondertekening voorgelegd worden aan de koning en daarna in het staatsblad gepubliceerd worden.
Reden waarom er deze namiddag dus overleg is tussen de verschillende regionale regeringen met de federale van De Croo, zodat kan opgelijst worden welke besluiten de laatste dient te nemen namens de eersten en in hoeverre alles wettelijk zo sluitend mogelijk gemaakt kan worden.
Als je MVR soms hoort, zou je haast gaan denken dat hij haast indirect pleit naar het stalinistische systeem waarbij de onbetwiste leider met één stoere pennentrek het lot van miljoenen mensen bezegeld in het 'algemeen' belang, wars van enige grondwetttelijke rechten en individuele gevolgen...
Laatst gewijzigd door inquirer op 28 oktober 2020, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een gedoe alweer over maatregelen die weinig veranderen
elke dag is er wel een nieuwe maatregel, of de afbraak/herziening/verfijning ervan, of een lek voor de volgende.
Dan vragen ze zich af waarom de mensen het op den duur niet meer weten hoe het nu juist zit..
elke dag is er wel een nieuwe maatregel, of de afbraak/herziening/verfijning ervan, of een lek voor de volgende.
Dan vragen ze zich af waarom de mensen het op den duur niet meer weten hoe het nu juist zit..
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ja, wat stelt u dan voor: algemene ophokplicht zoals in China?Cydox schreef: ↑28 oktober 2020, 13:09 Wat een gedoe alweer over maatregelen die weinig veranderen
Zonder enig recht om zelfs maar buiten de deur te komen?
Met voedselbedeling aan huis door het leger?
En de kogel voor wie zich verzet?
In een westerse democratie gaat zo iets gelukkig niet en gaan we dus moeten blijven inspelen op de situatie om zo weinig mogelijk persoonlijke vrijheden in te perken, met inderdaad continu evoluerende maatregelen en helaas ook verschillende opstootgolven van het virus als gevolg.
Je moet geen expert zijn om nu reeds te voorspellen dat er ook nog een derde golf gaat aankomen hierdoor: maak u daar allemaal niet te veel illusies over, wat de experts nu ook mogen zeggen daarover...