Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Je mocht geen niet-essentiële verplaatsingen doen. Nu mag iedereen nog steeds her en der rondhossen.
Hopelijk is het in de vakantie slecht weer.
Hopelijk is het in de vakantie slecht weer.
Het aantal besmettingen ≠ het aantal getelde besmettingen ≠ het aantal gerapporteerde besmettingen.
Zeer belangrijke woorden, maar jammer genoeg woorden die bij velen niet doordringen. Angst paralyseert, niet enkel het lichaam maar vooral het brein.
Men kijkt naar grote broer om bescherming voor een gevaar dat buiten proportie getrokken is. Slechts 0,3% van de getelde/gerapporteerde besmettingen worden ernstig genoemd op worldometers (wat dat ook moge betekenen, CarpeNoctem bijv. was ernstig ziek). Als covid-19 niet kapot gerapporteerd (uitgemolken is een betere omschrijving) was geweest, hadden de ziekenhuizen hun handen vol gehad en misschien zelfs overbelast geweest (met patiënten op de gang zoals men graag de horror levendig afbeeldt), maar was covid-19 voor 99% van de mensen een ver van hun bed show geweest. Waarmee ik het lijden van wie erdoor getroffen wordt niet wil minimaliseren, absoluut niet, maar nu lijdt die 99% mee en voor veel langer dan de meesten zich nu kunnen voorstellen.
Iemand schreef hier een tijdje terug dat in maart 2021 alles weer zijn gewone gangetje zal gaan zoals voorheen. Dream on! Deze maatregelen, in een andere vorm, zijn hier om te blijven, zie 9/11. Het waren gerokte viespeuken die de aanslagen pleegden, we hebben onze vrijheden opgegeven voor wat vermeende veiligheid en tegelijkertijd nog meer gerokte viespeuken in ons midden gekregen (gevolg: minder vrijheid en minder veiligheid). Als kromme logica kan deze tellen. De logica zou zijn de rokken aan te pakken en niet de slachtoffers (aka de ongelovige honden).
Het wordt de hoogste tijd dat mensen beginnen in te zien dat die grote broer een incestueuze pedofiel is, waar we noch een bloedband noch een culturele band mee hebben, die er enkel op uit is zijn kleine broertjes te prostitueren voor zijn eigen gewin.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Man overleden aan hartaanval nadat 2 ziekenhuizen geen plaats hadden.
Het was toch maar een oude zak, hij ging sowieso maar 2 jaar meer leven (de bijpassende emoticon mogen jullie zelf kiezen).
https://www.ad.nl/binnenland/man-78-uit ... ~adf2dfdc/
Het was toch maar een oude zak, hij ging sowieso maar 2 jaar meer leven (de bijpassende emoticon mogen jullie zelf kiezen).
https://www.ad.nl/binnenland/man-78-uit ... ~adf2dfdc/
En bent u al eens buiten gekomen? Het is in vergelijking met enkele weken geleden muisstil op straat!
Logisch ook: zowat de helft van de scholen ligt stil of werkt reeds op halve kracht en morgen begint een verlengde herfstvakantie in het onderwijs, de horeca is gesloten, fitnesscentra zijn toe, culturele evenementen zijn afgelast, markten verboden tenzij het voedingsmarkten zijn etc.. etc..
Dat je nu wel nog met je hond mag gaan wandelen in een park, dat zal echt niet het verschil maken hoor, net zo min als dat kinderen nog op een schommeltje mogen gaan spelen! Beetje rationeel blijven ook nog eh, niemand wil de nonsense maatregelen van april er ook nog eens bij, want het waren nét die dingen die ervoor gezorgd hebben dat we er veel te snel weer vanuit weg wilden en de slinger in de geest van een grote groep mensen in de andere richting doorsloeg.
Zoals reeds gezegd: telkens een versoepeling werd aangekondigd leek het haast een verplichting om direct op een terras te gaan zitten of in de auto richting zee te springen! De maatregelen moeten op maat zijn en houdbaar blijven, anders hebben ze geen enkel nut.
Laat u niet zo opjutten door een media voor wie deze lang uitgesponnen corona-ramp en zeker een nieuwe full lockdown een absolute goudader vormt, alsook door drukkingsgroepen die de aangewakkerde angsten onder de bevolking willen gebruiken als hefboom naar forst meer budget voor hun sector: de 2 hebben elkaar niet toevallig heel snel gevonden om vlotjes samen te werken. Het is vrij simpel als 'het allerbeste doen', ook 'flink goed verdienen' betekent voor hen, is het niet? Voor heel wat anderen in onze maatschappij is dat allerbeste plan echter ook meteen een synoniem voor bankroet: zij kijken al eens eerst of de op één na beste oplossing niet ook nog aanvaardbaar én wel nog (over)leefbaar is...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dit lijkt me ronduit contraproductief. Het zou toch al lang moeten duidelijk zijn dat besmettingen in open lucht amper voorvallen.
Zeer wijze woorden. Daar hebben inderdaad veel mensen afgehaakt.inquirer schreef: ↑29 oktober 2020, 09:07Dat je nu wel nog met je hond mag gaan wandelen in een park, dat zal echt niet het verschil maken hoor, net zo min als dat kinderen nog op een schommeltje mogen gaan spelen! Beetje rationeel blijven ook nog eh, niemand wil de nonsense maatregelen van april er ook nog eens bij, want het waren nét die dingen die ervoor gezorgd hebben dat we er veel te snel weer vanuit weg wilden en de slinger in de geest van een grote groep mensen in de andere richting doorsloeg.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Newbie
- Contacteer:
Big Brother zal in geval van een lockdown weer loos gaan op de gezagsgetrouwe burger. Boetes zullen uitgedeeld worden aan brave tieners die een broodje eten op een bank, de man die zijn hond nog even buitenlaat 5 minuten na de avondklok,...De Croo laat liever zijn vader als symbool opdraaien en een boete betalen om moederziel alleen zonder masker vanop 5 meter de RVV te zien voorbijrijden, dan de werkelijke problemen aan te pakken.
Op mijn werk is sinds maart al een fortuin besteed aan beschermend materiaal en werd geïnvesteerd in thuiswerken. Om de zaken draaiende te houden is er elke dag iemand aanwezig, en dat gebeurt in de veiligste omstandigheden. En dan ga je naar huis met een MIVB tram die vanuit Brussel centrum door Anderlecht, Molenbeek en Sint-Agatha-Berchem rijdt. 90% van de openbaar vervoergebruikers zijn allochtonen. Ruim 95% van het zijn correcte en goedmenende mensen. Maar op elke overvolle tram (uurregelingen bestaan niet meer) zit ook altijd gemiddeld 5 man puur uitschot. Na 8 maanden Corona is er geen enkele controle gedaan, noch door politie, noch door MIVB. De trams zitten overvol in de spitsuren door mensen die hun rit niet betalen en die in hun leven nooit een dag gewerkt hebben. Haast dagelijks ontstaan er explosieve situaties. Gisteren werd de politie gebeld en hoewel de tram 10 minuten later aan het politiebureau voorbijreed was er geen Interventie. Het resulteerde in trekken, spuwen, slagen,.. en uiteindelijk het stuk verdriet dat over de grond naar buiten werd gesleept. Maar voor hetzelfde geld zijn gewone mensen het slachtoffer. Orakel Van Ranst noemde de tram in maart nog pure horror, maar er werd niets gedaan in de 7 maanden erna. We geven hier graag commentaar op Trump, maar onze Wetstraatsukkels zijn geen haar beter.
Op mijn werk is sinds maart al een fortuin besteed aan beschermend materiaal en werd geïnvesteerd in thuiswerken. Om de zaken draaiende te houden is er elke dag iemand aanwezig, en dat gebeurt in de veiligste omstandigheden. En dan ga je naar huis met een MIVB tram die vanuit Brussel centrum door Anderlecht, Molenbeek en Sint-Agatha-Berchem rijdt. 90% van de openbaar vervoergebruikers zijn allochtonen. Ruim 95% van het zijn correcte en goedmenende mensen. Maar op elke overvolle tram (uurregelingen bestaan niet meer) zit ook altijd gemiddeld 5 man puur uitschot. Na 8 maanden Corona is er geen enkele controle gedaan, noch door politie, noch door MIVB. De trams zitten overvol in de spitsuren door mensen die hun rit niet betalen en die in hun leven nooit een dag gewerkt hebben. Haast dagelijks ontstaan er explosieve situaties. Gisteren werd de politie gebeld en hoewel de tram 10 minuten later aan het politiebureau voorbijreed was er geen Interventie. Het resulteerde in trekken, spuwen, slagen,.. en uiteindelijk het stuk verdriet dat over de grond naar buiten werd gesleept. Maar voor hetzelfde geld zijn gewone mensen het slachtoffer. Orakel Van Ranst noemde de tram in maart nog pure horror, maar er werd niets gedaan in de 7 maanden erna. We geven hier graag commentaar op Trump, maar onze Wetstraatsukkels zijn geen haar beter.
Inderdaad:CarpeNoctem schreef: ↑29 oktober 2020, 09:21Zeer wijze woorden. Daar hebben inderdaad veel mensen afgehaakt.inquirer schreef: ↑29 oktober 2020, 09:07Dat je nu wel nog met je hond mag gaan wandelen in een park, dat zal echt niet het verschil maken hoor, net zo min als dat kinderen nog op een schommeltje mogen gaan spelen! Beetje rationeel blijven ook nog eh, niemand wil de nonsense maatregelen van april er ook nog eens bij, want het waren nét die dingen die ervoor gezorgd hebben dat we er veel te snel weer vanuit weg wilden en de slinger in de geest van een grote groep mensen in de andere richting doorsloeg.
Zij die het toen tijdens de eerste golf openlijk aandurfden om te stellen dat ze zo'n nonsense maatregelen echt niet gingen laten toepassen, werden toen haast levend gevild door de beleidsmaker van dat moment (die nota bene recent wel zelf op restaurant betrapt werd!).
Achteraf was zowat iedereen (inclusief de experten) het er roerend over eens dat zo'n excessen inderdaad nooit meer mochten gebeuren en sprak men vergoelijkend van een spijtige overreactie die men toeschreef aan een leerproces rond een onbekend virus. Case closed: al die blauwe plekken op de ziel en helaas soms ook het lichaam van vele kinderen en vrouwen die maandenlang veel te klein behuisd zaten opgesloten heelden wel verder in stilte...
En wat zien we nu? Een tweede opstoot van het virus en opnieuw een reeks experten die openlijk komen pleiten voor dergelijke draconische maatregelen, vaak vanuit een riante villatuin met trampoline voor de kids en een weelderig zonneterras voor mevrouw terwijl meneer de rest van de dag het hele land afdwijlt in een reeks essentiële verplaatsingen om in allerlei programma's zo luid mogelijk de noodklok te komen luiden, hierbij professioneel aangevuurd vanuit een medialandschap dat zijn winsten al uitrekent bij het zien toestromen van al die ongeruste nieuwe kijkers en lezers die aan hun lippen geluisterd hangen.
Daarenboven: als MVR gevraagd wordt wat hij nog van extra maatregelen zou willen zien genomen worden bovenop de reeds bestaande opgelegde beperkingen om tot zijn gewenste totale lockdown te komen, dan blijft het toch maar heel erg vaag allemaal: 'niet-essentiële verplaatsingen' is eigenlijk het enige concrete wat hij kan bedenken...
Denkt die nu echt dat er nog veel volk nodeloos rondloopt en samentroept met vreemden? Zowat alles is dicht!
Niet iedereen is viroloog die van TV-studio naar TV-studio holt, hoor.
Ik dacht dat België gek deed met het PLF, maar in Nederland ben ik toch verbijsterd. Geland met een transcontinentale vlucht, vanuit een absoluut rode hotspot met verplichte quarantaine in Nederland.
* Geen formulieren
* Geen temperatuur-opname bij aankomst
* Grenspolitie die geen vragen stelt (zelfs niet eens het obligate 'Van waar komt u')?
Nederland heeft dus helemaal géén systeem ter opvolging van binnenkomende reizigers?
* Geen formulieren
* Grenspolitie die geen vragen stelt (zelfs niet eens het obligate 'Van waar komt u')?
Nederland heeft dus helemaal géén systeem ter opvolging van binnenkomende reizigers?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dit is zeker waart. Ik moet zeggen ik wil me zelfs wagen in de winter aan het buiten zijn om zelfs gewoon maar uit men vervelende situatie te komen van 4 muren te zien en niets anders. Als ik buiten ga dan ga ik altijd met men fiets heen waar het minst druk is(woon dichtbij de zeeuws vlaamse grens dus dun bevolkt)CarpeNoctem schreef: ↑29 oktober 2020, 09:21
Dit lijkt me ronduit contraproductief. Het zou toch al lang moeten duidelijk zijn dat besmettingen in open lucht amper voorvallen.
Daarnaast is men moeder positief getest op corona ging normaal vandaag naar daar gaan.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je verlangt toch geen consequent gedrag van die TV-viroloog zeker?inquirer schreef: ↑29 oktober 2020, 10:06Daarenboven: als MVR gevraagd wordt wat hij nog van extra maatregelen zou willen zien genomen worden bovenop de reeds bestaande opgelegde beperkingen om tot zijn gewenste totale lockdown te komen, dan blijft het toch maar heel erg vaag allemaal: 'niet-essentiële verplaatsingen' is eigenlijk het enige concrete wat hij kan bedenken...
Denkt die nu echt dat er nog veel volk nodeloos rondloopt en samentroept met vreemden? Zowat alles is dicht!
Niet iedereen is viroloog die van TV-studio naar TV-studio holt, hoor.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Eureka. Ik ben gebeld door contact tracing.
Minder eureka... ze weten zelf niet waarom ze mij gebeld hebben. Ik zat in een call, heb binnen de 5 minuten teruggebeld. Ze vonden geen dossier op mijn telnr en niet op mijn naam.
Tja. Ik zal het gedroomd hebben, zeker, dat ze mij belden???
Het is niet van m´n gewoonte om veel te publiceren, maar dit heb ik toch eens op Facebook gegooid.
Inclusief de slotcommentaar "why the hell do I pay taxes in this shithole of a failed state"...
Minder eureka... ze weten zelf niet waarom ze mij gebeld hebben. Ik zat in een call, heb binnen de 5 minuten teruggebeld. Ze vonden geen dossier op mijn telnr en niet op mijn naam.
Tja. Ik zal het gedroomd hebben, zeker, dat ze mij belden???
Het is niet van m´n gewoonte om veel te publiceren, maar dit heb ik toch eens op Facebook gegooid.
Inclusief de slotcommentaar "why the hell do I pay taxes in this shithole of a failed state"...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Er is een mirakel gebeurd, ik ken eindelijk mensen die corona hebben, allemaal stervende natuurlijk. (voor de minder snelle mensen: nee, sarcasme, allemaal kerngezond, en ze werken gewoon door van thuis...)
Maar bon, dat is niet relevant
Wat belangrijker is: ik probeer nu al sinds maart om besmet te geraken, en ik slaag er maar niet in... (kwestie van het nu te hebben voor het op een lastiger moment komt)
iemand tips?
Ik pas de regels al niet fantastisch toe (nooit handgel gebruikt , mondmasker zo min mogelijk aan en enkel over mond om boete's te vermijden, kom in contact met positieven, elke dag openbaar vervoer op een bomvolle bus) maar het lukt me maar niet...
Op een corona-afdeling laten ze je niet toe, anders was ik daar gaan wandelen
Hoe andere mensen dat doen is me echt een raadsel...
Wat belangrijker is: ik probeer nu al sinds maart om besmet te geraken, en ik slaag er maar niet in... (kwestie van het nu te hebben voor het op een lastiger moment komt)
iemand tips?
Ik pas de regels al niet fantastisch toe (nooit handgel gebruikt , mondmasker zo min mogelijk aan en enkel over mond om boete's te vermijden, kom in contact met positieven, elke dag openbaar vervoer op een bomvolle bus) maar het lukt me maar niet...
Zolang men geen streng toezicht houdt op de verplichte quarantaines (van vakantiegangers, besmette personen, nauwe contacten van besmette personen,...) is het dweilen met de kraan open. Bijkomende maatregelen zijn compleet nutteloos indien de bestaande maatregelen niet gevolgd/gecontroleerd/bestraft worden.Poldermol schreef: ↑29 oktober 2020, 10:40 Ik dacht dat België gek deed met het PLF, maar in Nederland ben ik toch verbijsterd. Geland met een transcontinentale vlucht, vanuit een absoluut rode hotspot met verplichte quarantaine in Nederland.
* Geen formulieren
De overheid blijft hier nogmaals in gebreke. Het probleem zit niet in de maatregelen. Het zit in de afdwinging van de maatregelen.
En waar is het test-en-opsporingsbeleid gebleven dat de vorige federale regering ons al in MEI beloofd had
En waarom draagt ondertussen niet iedereen een FFP2 masker
idiootAerolla schreef: ↑29 oktober 2020, 11:50 Er is een mirakel gebeurd, ik ken eindelijk mensen die corona hebben, allemaal stervende natuurlijk. (voor de minder snelle mensen: nee, sarcasme, allemaal kerngezond, en ze werken gewoon door van thuis...)
iemand tips?
Eens met inquirer.
Jawel, je mocht wel lopen. Je mocht niet wandelen (wat is het verschil ?). Je mocht wel fietsen. Je mocht niet steppen.
Vanaf dat moment was het voor mij wel 'basta'.
En vergeet ook de roemrijke tijden van de Bankjespolizei niet.
Aan de andere kant: in provinciaal domein Rivierenhof heb je ook van die hele lange zitbanken.
Dus wij zaten op zo'n 6 meter lange zitbank. Geheel aan de andere kant zat nog een ander koppeltje. Nog zo'n 2 1/2 meter afstand tussen de twee. Keurig.
En vervolgens komen er 4 dikke wijven tussen ons in zitten... tsja...
Noot aan de oplettende lezer: er zijn HEEL VEEL hele lange zitbanken in Rivierenhof. De volgende was ook nog vrij.
Jawel, je mocht wel lopen. Je mocht niet wandelen (wat is het verschil ?). Je mocht wel fietsen. Je mocht niet steppen.
Vanaf dat moment was het voor mij wel 'basta'.
En vergeet ook de roemrijke tijden van de Bankjespolizei niet.
Aan de andere kant: in provinciaal domein Rivierenhof heb je ook van die hele lange zitbanken.
Dus wij zaten op zo'n 6 meter lange zitbank. Geheel aan de andere kant zat nog een ander koppeltje. Nog zo'n 2 1/2 meter afstand tussen de twee. Keurig.
En vervolgens komen er 4 dikke wijven tussen ons in zitten... tsja...
Noot aan de oplettende lezer: er zijn HEEL VEEL hele lange zitbanken in Rivierenhof. De volgende was ook nog vrij.